Annons:
Etiketterthe-sims-4nyheterts4
Läst 237 ggr
Mitchika
6/21/23, 10:33 AM

Bekräftat: Nästa The Sims 4 expansionspaket är Horse Ranch!

Största delen av texten här under skrev före den officiella trailern som hade premiär den 22:a juni så mycket är/var spekulationer innan redigeringen efter att trailern släpptes, det är nu bekräftat att läckan stämmer och nästa expansionspaket är Horse Ranch! 😍😍😍😍

Nästa expansionspaket för The Sims 4 läckte på Steam (därav att dom kallar det en officiell läcka) och det kommer vara Horse Ranch! Länk till deras artikel med tonvis av bilder och annan info:

https://simscommunity.info/2023/06/20/the-sims-4-horse-ranch-official-leak/

Så, vad sägs då komma med den här expansionen?

Hästar och föl som medlemmar i din familj!
Hästarna kommer vara hushållsmedlemmar likt hundar och katter, verkar det som och går att ändra i Skapa en Sim. Föl kan födas på din ranch, så det verkar som om det kommer gå att föda upp egna hästar. Enligt infon som finns så går det att skapa hästar i Skapa en Sim, men även köpa och adoptera dom.

Simmar kan lära sig rida som en ny färdighet och hästarna kan tränas i "Agility" och hoppning, det förstnämnda vet jag inte riktigt vad det kommer översättas till på svenska. I The Sims 3 hade vi snabbhet och hoppning, så kanske detsamma här?

Skickliga hästar och ryttare kan vinna priser på ridcentret (fanns i The Sims 3 också) och jag tycker det ska bli jättekul! Viktigast av allt om man ska tolka bilderna rätt: det ser ut som om barn kan rida nu!!! Vilket var en saknad men högt önskad funktion i The Sims 3!

Mini-får och mini-getter kommer med som husdjur också!
Vi får inte bara hästar i den här expansionen utan även mini-får och mini-getter! Dom är absolut bedårande på bilderna och på en av dom ser man en sim raka ett mini-får, så jag gissar att det är en ny källa till ull? För övrigt så finns det inte mycket information om dom än, men dom poppar upp här och där på bilderna som läckts och är så söta att jag lär ha minst ett dussin av varje om det går. 😅

Nektarskapande är tillbaka
För dom som har saknat det sen The Sims 3 så kommer vi nu kunna skapa och sälja vår hemmagjorda nektar igen. Finns inte jättemycket info där heller, så det blir att avvakta och se!

Det är som sagt en läcka och inte jättemycket information är tillgänglig, men här är några extra saker som jag snappade upp i texten:

  • Det kommer en ny värld med expansionen! Dock är inte namn eller mycket känt utöver att det finns rancher, en danshall och nya händelser så som grillning och danser hemma hos grannarna om jag tolkade det rätt.
  • Det verkar kunna gå att hyra in hjälp om det blir för mycket jobb och slit på ranchen!
  • Dina simmar kan skörda "prairie grass" (Präriegräs) för att mata djuren med.
  • Hästgödsel kan användas som gödsel till plantorna du odlar. (om det funkar på alla eller bara sånt som kommer med Horse Ranch står inte)
  • På några av skärmbilderna ser man taket inne i huset på flera och taket är inte vitt! Kan det betyda att vi äntligen kan måla och ändra dom där förbaskade vita innetaken nu?

Expansionspaketet kommer att släppas den 20:e juli i år, vilket är knappt en månad bort!

Trailern är live, allt är bekräftat, vi får hästar, får och getter! 😍😍😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

The Sims 4 Horse Ranch Expansion Pack has officially leaked! Check out what's coming in the pack and see the first screens.
  • Redigerat 6/22/23, 7:10 PM av Mitchika
Annons:
Undertaker
6/21/23, 10:37 AM
#1

Såg det hela och jag hoppas vi får alla dessa djur snart. Låter som om det faktiskt är något vi kommer att få.

(Jag kommer samla getter. :’))

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

  • Redigerat 6/21/23, 10:41 AM av Undertaker
Mitchika
6/21/23, 10:43 AM
#2

#1: Håller med! Det känns väldigt hoppfullt med tanke på deras twitter. Jag har även sett screenshots för när det låg uppe på Steam en stund och där allt ska ha hämtats ifrån. 😍

Jag kommer samla allt, är jag rädd. 😂😅

Åh, jag undrar.. jag hoppas.. jag drömmer… enhörning, kanske? Det kom med hästarna i trean.. 😳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Signur123
6/21/23, 11:04 AM
#3

Jag hoppas verkligen att det är sant!!!!!!


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Undertaker
6/21/23, 11:05 AM
#4

#2: Snälla! Jag älskade vissa aspekter Sims 3 hade så att vi nu får in vissa (kanske även enhörningar) är kul. Åsnor vore något.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Undertaker
6/21/23, 11:06 AM
#5

Måste nog sakta fixa en ny laptop (har inte kunnat spela på ett litet tag) och framförallt överföra allt. :’)
Gäller att vara redo!

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Mitchika
6/21/23, 11:07 AM
#6

#3: Jag med! 😄

#4 Åååh, ja, åsnor! Där har dom ju möjligheten att skilja sig från trean genom att införa åsnor! Det var också efterfrågat, vill jag minnas. 😍

#5 Haha, bra tänkt!

Mitt monster till dator måste hålla ett bra tag till och definitivt för den där expansionen. Annars…! 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Undertaker
6/21/23, 11:12 AM
#7

#6: Ja, det vore nu även rätt typ av pack för att bygga in åsnor.

Får nog fixa modden igen så att mitt hushåll kan ha fler än 8 sims. c.c

Min laptop som jag spelade på är en snart 6 år gammal Mac som gärna överhettas. Men den klarar inte av spelet längre. Ups. :’)

Min nya ska ändå ha en hel del TB och CPU så blir perfekt för att Sims ska få plats och spelas utan problem.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Mitchika
6/21/23, 11:21 AM
#8

#7: Gud ja, fler än 8 simmar är ett måste med det här. Speciellt om dom inte ökar gränsen för antalet simmar i själva spelet. 😍

Förhoppningsvis uppdateras den snabbt! 😄

Låter definitivt som att det är dags för en ny speldator åtminstone. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Undertaker
6/21/23, 11:50 AM
#9

#8: Absolut! Jag gillar att spela utan moddar men jag kan inte göra ett undantag när man får så många härliga djur.

Speldator + pluggdator. Behöver en som klarar med vissa kurser på universitetet. Framförallt andra året krävs minst 16 GB CPU.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Maleficum
6/21/23, 11:54 AM
#10

Spännande!
(Gissar att agility kommer bli smidighet eller liknande och påverkar säkert hur bra hästen kommer bli på att svänga).

#7 Bara 6 år gammal? Min är 10 år gammal :P Den börjar få sina problem med en del spel men funkar för det mesta (om än med lite lagg ibland).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Undertaker
6/21/23, 11:59 AM
#11

#10: Bara, ja, men den fyller sitt minne med saker jag inte kommer åt och annat. Sedan har den bara 8 GB i CPU och 128 GB i SDD vilket är på tok för lågt för min studiegång.

Kommer flytta alla dokument, etc. och sedan göra en hel reset på den. Då lär den hoppa igång och kunna funka bättre igen.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Maleficum
6/21/23, 12:14 PM
#12

#11: Jag har installerat om min ett antal gånger genom åren när den blivit för seg (samt uppdaterat windows) och då har den blivit lite piggare (en stund) tills den blir fylld av skit igen 😂

Min var rätt kraftig (för prisklassen) på den tid jag köpte den så den har hållit sig rätt bra (men har ju inte heller spelat speciellt mycket "avancerade" spel som kräver extremt mycket (även om en del av spelen får spelas på ganska låg grafik och grejer för att inte bli för sega).

Hoppas du får till det iaf så du kan spela igen :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

LottaV
6/21/23, 12:29 PM
#13

Jag hoppas att det är ett sann läcka så att det inte slutar med brustna drömmar för dem som verkligen har längtat till att Hästar ska komma!

Det känns som att fåren och getterna är mer som hönsen, kona och lamorna i lantlivs paket!

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Undertaker
6/21/23, 12:31 PM
#14

#13: Befarar med att får och getter blir mer som höns… Jag som gärna hade skapat dem och gett dem personlighet.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

PennyTrollet
6/21/23, 3:42 PM
#15

Jag är mest intresserad av hur lammen och getterna kommer va. Jag hoppas verkligen att de kommer va som husdjur och inte som rabbit holes. Jag kommer i så fall ha såå många lamm överallt!!! Jag är otroligt glad över denna nyheten.

Undertaker
6/21/23, 3:47 PM
#16

#15: Samma här. Jag vill kunna ge dem personligheter! :’)

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Moon AppleGrey
6/21/23, 6:21 PM
#17

Kommer förmodligen inte köpa expansionen när/om den kommer ut (nöjd med de jag har, och har redan tänkt köpa en eller två till), men det låter kul iallafall. 🙂

LottaV
6/21/23, 6:30 PM
#18

En intressant sak är att EA Maxis har redan bekräftat att nästa Expansion Pack har något hästar att göra för inne i spelet på start sidan längst ned i ena hörnet så har dem skrivit en huvud rubrik som lyder:

Greppa Tyglarna
Anamma friheten den här årstiden och lev som du
vill med ett nytt Expansion Pack och två nya Kit.

Ett gott skratt förlänger livet

PennyTrollet
6/21/23, 6:33 PM
#19

Jag ser väldigt mycket fram emot att kolla på trailern imorrn kväll.

Mitchika
6/22/23, 5:39 AM
#20

Jag vet inte hur bra det funkar att länka till Twitter, men The Sims-kontot på Twitter postade det här igår kväll. 😄

https://twitter.com/TheSims/status/1671563752599339011

Och här är videolänken till trailern som kommer släppas ikväll:

https://www.youtube.com/watch?v=GaUZ5ph7qD4

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

There's a new trailer on the horizon. Giddy up for good news coming 10 a.m PT on June 22.#sims4
Annons:
PennyTrollet
6/22/23, 9:13 AM
#21

#20: Men åh så gulligt litet lamm!!!

Mitchika
6/22/23, 7:10 PM
#22

DET ÄR BEKRÄFTAT! Vi får hästar, får och getter och det ser ut som om hästarna kommer ha samma Skapa en sim-funktioner som hundarna och katterna. Det vill säga, vi får rita och måla och designa dom färgmässigt precis hur vi vill. 😄😍🥳🥳🥳🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
6/22/23, 7:16 PM
#23

Det känns också som att fåren och getterna är väldigt frigående men det är fortfarande inte klart hur de kommer fungerna. Jag ser liksom inte något tillhörande hus som kor, laman och hönsen har heller.

Undertaker
6/22/23, 7:36 PM
#24

Ändå bra nyheter!

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Signur123
6/22/23, 9:15 PM
#25

#22: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! 😃 Står det något om att vi kommer kunna välja ras på hästarna, så som man kan välja olika hund- och kattraser?


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Mitchika
6/22/23, 9:20 PM
#26

#25: Jag hittade det här när jag sökte:

https://www.ea.com/games/the-sims/the-sims-4/news/the-sims-4-horse-ranch-guided-tour

Där står bland annat:

"We’ve heard and seen all of your requests for Horses, and we are elated to announce that players can now customize hoofed friends in Create a Sim, or get new Horses by rescuing, breeding or purchasing them. You can choose from real-world breeds, change the horse's head shape, mane, tail, feathers, body mass, coat length and more!"

Så ja, vi kommer kunna välja raser på hästarna och även designa dom som vi vill likt hundarna och katterna. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Invite your neigh-bor Ranchers over as we welcome Horses
Signur123
6/22/23, 9:22 PM
#27

#26: Jag kommer absolut köpa den!😍


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Annons:
Mitchika
6/22/23, 9:23 PM
#28

#27: Samma här! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
6/22/23, 9:51 PM
#29

#27: Jag också. Jag blev såld redan vid lammen. Även Linedance som jag själv har dansat i många år.

L
6/24/23, 11:19 PM
#30

Det jag gillar mest med det här packet (av trailen att döma) är lammen och världens namn. Chestnut Ridge låter så magiskt typ (och som ett hästnamn).
Men det blir nog inget köp från mig


Don't feed every dog you see suffering. Some just need the strength to bite you.

PennyTrollet
6/25/23, 3:59 PM
#31

Den 27.e ska de göra en behind the sims om packet. Det ser jag fram emot. Då får man nog svaren på hur lammen och getterna kommer fungera.

Kakan87
6/27/23, 6:39 PM
#32

Ser fram emot detta! Är egentligen livrädd för hästar men att spela och plåga mina simmar med dem blir kul. Älskar getterna!

Upp till toppen
Annons: