Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 41410 ggr
ElinPettersson
1/1/10, 4:46 PM

Hjälp med The sims 3 Destination världen!

Som rubriken lyder har jag lite svårt med spelets uppdrag… Jag undrar just nu hur man mediterar i Kina? Jag ska tydligen mediter i två timmar i ngn trädgård.

Jag kanske får fler problem på vägen som jag skriver om i samma tråd. :)

Tacksam för svar :P

Annons:
21Guns
1/1/10, 7:03 PM
#1

Man måste få upp färdigheten inom kampsport till någonting (kommer inte ihåg vilken, kanske 5 eller nåt?). :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

ElinPettersson
1/2/10, 6:58 PM
#2

Jaha :P Okej, tack för hjälpen! :)

Men nu är det så här att jag har i Egypten (Al Simhara) fått i uppdrag att hitta 2 Mumitomium :P Men jag har ingen aning om hur de ser ut, men dem sk finnas i i sanden runt staden stog det. :) Tacksam för hjålp! :D

21Guns
1/2/10, 7:11 PM
#3

#2 Om man trycker på kartvyn så borde det komma upp vart det finns nånstans tror jag, är inte säker.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

ElinPettersson
1/2/10, 7:42 PM
#4

Ja, det trodde jag med för så har det vart när de frågar efter andra saker som titan och sånt. Men det funkar inte med detta. Jag vet att man måste ha ngn sten/metall i ryggsäcken men det funkar inte även om jag har det… Kanske måste jag hitta en utav dem :P

ElinPettersson
1/2/10, 8:00 PM
#5

Jo, jag hittade dem på kartvyn.:) Dem var inte så lätta att se då dem låg så långt ut i kanterna som möjligt :) Tack än en ggn för hjälpen :)

ElinPettersson
1/2/10, 9:26 PM
#6

Nu blir det svårare oc svårare XD Men vart hittar jag sånt därnt föremål i Kina som man kan ha sönder stora stenblock med? :)

Tacksam för svar :)

Annons:
ElinPettersson
1/3/10, 7:01 PM
#7

J, nu har jag fått det där föremålet, men nu undrar jag om ngn har klarat det där uppdraget i museet i frankrike..? Jg hittar ingenting… :P

Vilket svårt men roligt spel! XD

Lovizaa
1/3/10, 11:25 PM
#8

#7 vart hittade du den där grejen då? :D

ElinPettersson
1/4/10, 1:03 AM
#9

Det är ett uppdrag man för göra, men nu kommer jag inte ihåg vad det är eller heter, men det är i Kina iaf. :)

Lovizaa
1/4/10, 1:52 AM
#10

äre inte en såndär…. typ… yxa av nått slag?

ElinPettersson
1/4/10, 1:58 AM
#11

Joo :)

ElinPettersson
1/4/10, 2:00 AM
#12

Du råkar inte veta det där om museet i frankrike? ;D :P

nagini
1/4/10, 3:25 AM
#13

snor tråden lite, istället för att skapa flera trådar om samma sak så kanske man kan samla alla frågor om destination världen här?

Jag undrar vart man lär sig kampsport?

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Annons:
21Guns
1/4/10, 10:59 PM
#14

#13 Man måste åka till Kina och öva på en sån där trä-grejj eller en sån där brädknäckare, eller så kan man köpa en från Kina och träna hemma, och sen när man har tillräckligt med färdighet i kampsport räcker det med att meditera :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

ElinPettersson
1/5/10, 7:33 PM
#15

Ingen som klarat museetmysteriet i frankrike? :O :P :)

Pose-idon
1/5/10, 9:43 PM
#16

Jag har bara hämtat en idiotisk keps i en gravkammare, men har inte kört så mycket på senaste tiden Tungan ute

//Elin

RuiXue
1/7/10, 3:13 PM
#17

Jag har klarat museet i Frankrike, det är rätt lätt när det kommer till kritanFlört Har du tillräckligt hög visumnivå så kan kanske den där förståelsesanden från special försäljaren vara någotOskyldig

Jennie


ElinPettersson
1/7/10, 7:24 PM
#18

Ok :)

ElinPettersson
1/8/10, 9:52 PM
#19

# 17 får väl testa, haha, ska just nu resa till Frnkrike i 15 dagar, då jag har visumnivå 3. För se om jag klarar det :P HAHA :)

ElinPettersson
1/8/10, 10:01 PM
#20

Men jag kan inte köpa någon förståelsesand hos specialförsäljaren i Frnkrike även fast jg har visumnivå 3 där… :(

Annons:
RuiXue
1/8/10, 10:24 PM
#21

Tror det kan vara i Egypten eller Kina… Har inte kollat så noga då jag inte köper mycket från specialförsäljaren. Men det är iaf hos den där försäljaren utan butik- den som man handlar med gamla mynt hos, som säljer sanden. Och vad gäller drakgrottan så är försvinn sanden ett måste för det är en bugg på ett ställe som gör att man fastnar på en ruta och det är för liten plats där så man kan inte ens sätta sig ner och meditera och sen teleportera sig, så VARNING därFörvånad

Jennie


ElinPettersson
1/23/10, 8:34 PM
#22

Okej, tack :)

Lovizaa
3/14/10, 2:45 AM
#23

Nån som vet vart dom där dokumenten i Frankrike är nånstans då? :P Dom ska tydligen vara i ett stort hus med massor av fällor, men jag hittar inte dokumenten! Förvånad

RuiXue
3/14/10, 10:25 AM
#24

#23 De är uppe i ett av sovrummen bakom en lönndörr om jag minns rättFlört

Jennie


JohannaCullenEnvall
3/14/10, 11:06 AM
#25

RuiXue saves the day :)

RuiXue
3/14/10, 11:27 AM
#26

Haha jag har bara spelat för mycketFoten i munnen

Jennie


JohannaCullenEnvall
3/14/10, 12:56 PM
#27

Är det en bra eller dålig sak?

Jag skulle gärna spela mer om det inte var för mina kaniner och skolan. (Skolan=Läxor & lägga sig kl. 22.00)

Annons:
RuiXue
3/14/10, 1:59 PM
#28

Både och skulle jag nog tro. Jag är fulltidsarbetare med lång resväg till jobbet. Men har vart sjukskriven ett bra tag så då hade jag mycket tidTungan ute

Jennie


Lovizaa
3/14/10, 3:26 PM
#29

#24 TACK! Jag körde verkligen fast där. xD

RuiXue
3/14/10, 10:18 PM
#30

Så lite så^^

Jennie


turkos96
4/5/10, 4:53 PM
#31

Är det någon som vet hur man går med i kampsports tuneringen i Shang Simla? Jag har för mig att man ska ringa, men det fungerar inte för mig…

JohannaCullenEnvall
4/5/10, 5:16 PM
#32

Det funkar inte för mig heller :/

RuiXue
4/5/10, 5:38 PM
#33

Man måste ha nått en viss nivå i kampsport och man måste vara i Shang Simla för att kunna ringa och bjuda in nästa rankade sim. När simmen väl anlänt till platsen så utmanar man honom eller henne på en rankad match.

Jennie


Lovizaa
4/24/10, 6:32 PM
#34

Nån som vet "vart ljuden kommer ifrån", när man undersöker ett hål i väggen på museumet i Frankrike? Alltså det är en uppgift att hitta vart ljudet kommer ifrån. ^^

Annons:
Jenniiiferh
5/15/10, 2:34 PM
#35

Jag behöver hjälp med ett uppdrag i Egypten, det efter när man hämtat dom där Mumitomium grejerna. Jag hittar inte datarummet? Jag är inne i ett hus som tydligen är Huvudkvarteret, men det finns bara två sovrum, ett kök och ett vardagsrum :S

RuiXue
5/15/10, 11:27 PM
#36

#35 datarummet ligger nere i källaren. Minns jag rätt är ingången från utsidan av huset.

Jennie


ElinPettersson
5/23/10, 12:18 PM
#37

Behöver hjälp med Egypten…

Ja ska hitta den andra livsreliken men jag kan inte hitta vattengravskammarn eller vad det var jag skulle hitta :P

[tildaah]
5/23/10, 4:38 PM
#38

Jag undrar om Destination världen'' är som ett vanligt sims 3 eller om det mer är att göra uppdrag hela tiden?
Tacksam för svar, funderar nämnligen att köpa ''Destination Världen'' eller ''Drömjobb'' Flört

ElinPettersson
7/17/10, 1:39 PM
#39

Asså du reser ju till olika "länder" och gör äventyr men du kan även ha det som ett vnligt spel för man får nya saker till ;) Drömjobb har jag inte hört talas om, vad är det? ;)

RuiXue
7/17/10, 3:35 PM
#40

#39 Drömjobb är den nya expansionen som kom ut i Juni, man kan ha nya jobb eller utföra nya uppgifter på vissa jobb.

Jennie


sannaahedman
7/21/10, 7:00 PM
#41

jag fattar inte det där med museumet, vad ska jag göra? :o

Annons:
RuiXue
7/21/10, 7:04 PM
#42

Gå upp på andra våningen och bara gå runt om jag minns rätt. När man kommer till en viss utställning har man klarat utmaningen som består av att undersöka. Annars finns en del i källaren också.

Jennie


diesel92
8/12/10, 12:57 PM
#43

jag ska göra ett uppdrag, ska utmana en sim på kamsport, men hur ska jag kunna gå en match mot honom? Och ringer man så är det ju "näst rankade sim" eller vad de står, men klickar man där och bjuder in så kommer ju aldrig simmen!?

maggie101
4/2/11, 9:47 AM
#44

När man är i Kina, då ska man typ hitta en nyckel djupt inne i den förbjudna staden. Det är ett uppdrag som är jätte svårt och jag har letat, jag vet inte riktigt vart i den förbjudna staden jag ska leta. Någon som vet var nyckeln finns? Den ska leda till Dong hous skatt.

RuiXue
4/2/11, 12:27 PM
#45

#44 Måste nästan vara nere i grottorna bakom marknaden? Tror jag gjort uppdraget men det var evigheter sedan Flört

Jennie


Onslow
4/2/11, 9:54 PM
#46

Jag har samma problem som #44. Heh, jag har spelat för mycket, klarat alla uppdrag som inte är "fiska 5 grodor" eller liknande, har löst alla gravkammare utom den där i Egypten där man ska lämna en gammal relik (eller ja, "uråldrig") och "en sten från himelen" eller något sådant, alla uppdrag utom det! Jag har hittat EN väg ner under marknaden, men den är nog fel, undersökt alla väggar osv men det måste finnas en till väg runt.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

maggie101
4/2/11, 11:10 PM
#47

vart finns grottorna bakom marknaden? :)

RuiXue
4/3/11, 11:12 AM
#48

#47 Något hål i marken som aktiverar en dold trappa.

Jennie


Annons:
maggie101
4/5/11, 2:56 PM
#49

vart finns hålet? Tungan ute tack för alla svar

RuiXue
4/6/11, 9:35 PM
#50

#49 på baksidan av byggnaden där butikerna ligger, om jag minns rätt Tungan ute

Jennie


maggie101
4/9/11, 7:15 PM
#51

Tack så mycket, det funka!

odepark
7/13/11, 1:56 PM
#52

Var finns eldfrukterna i egypten?

RuiXue
7/13/11, 7:56 PM
#53

#52 Inne i en av pyramiderna. Minns inte vilken nu, men det står vilken pyramid det är när man gör uppgiften där.

Jennie


maggie101
8/9/11, 3:39 PM
#54

Skulle behöva lite hjälp igen, vet nån vart ingången till mysteriet i drakkällan är? Det är den där parken i Kina. Jag hittar inte vart man ska gå in!

RuiXue
8/9/11, 11:08 PM
#55

Visas det inte i kartvyn i vilken grotta man ska gå in i för att lösa en uppgift? Har för mig att det gör det, har inte spelat på ett tag nuTungan ute

Jennie


Annons:
maggie101
8/9/11, 11:42 PM
#56

Jag fattar inte Flört

Alltså det står på kartvyn att det ska vara en gravkammare/mysterium i drakkällan i Kina. Men när jag går dit så ser jag inget annat än en vanlig park, jag hittar inte ingången till mysteriet eller vart det börjar Obestämd

RuiXue
8/10/11, 1:22 PM
#57

#56 Jag tror jag får ta och spela destination världen en stundFoten i munnen Har du kollat efter såna där små runda hål på marken i området? Det kan vara ett av mysterierna med dold ingångObestämd

Jennie


maggie101
8/10/11, 5:06 PM
#58

aa jag letade men verkade inte hitta något Gråter

RuiXue
8/11/11, 12:43 AM
#59

Verkar helt klart som att jag får spela sims inatt istället för att plugga matteTungan ute Men drakkällan… Är inte det grottan på sluttningen? I så fall är det bara att undersöka väggen i munnen på draken så kommer man inObestämd

Jennie


maggie101
8/13/11, 11:08 PM
#60

nej det är inte den med en stor drake av sten, utan bara en vanlig park med en gravkammar/äventyrs symbol på. Alltså ska det finnas en gravkammare där men jag hittar den inte. Men nej plugga du istället, men om du nån gång tänker spela, för att du vill det, så kan du väl snabbt bara titta vart ingången är? Tungan ute

RuiXue
8/14/11, 1:49 AM
#61

Vilken av parkerna är det? Tidig uppgift eller en senare i spelet? Är det templet uppe på berget? I så fall finns en ingång i ett av de små husen utanför själva templet.

Jennie


maggie101
8/14/11, 6:44 PM
#62

jag har inte fått nån uppgift om det än, men det kommer inga nya, bara gamla vanliga som "fånga tre bitar jade" eller "behöver en flaska med nektar". Men det är en park utan några saker i förutom träd eller sjöar. Så det finns inga hus. Glad

Annons:
RuiXue
8/14/11, 10:29 PM
#63

Nu måste jag verkligen åka till Kina och titta haha Skrattande

Jennie


maggie101
8/14/11, 11:04 PM
#64

Haha okej bra, meddela vad du ser! Tungan ute

RuiXue
8/14/11, 11:48 PM
#65

Jag tror det måste vara parken bredvid. För där det bara är sjöar, där är det bara fiske. Men i parken bredvid, där finns en stor sten som man ska krossa med hjälp av det där mäktiga vapnet man får i en tidigare uppgiftFlört

Jennie


maggie101
8/15/11, 8:39 PM
#66

okej tack för all hjälp! Skrattande

RuiXue
8/16/11, 3:32 PM
#67

Så lite såSkrattande

Jennie


maggie101
8/16/11, 6:04 PM
#68

hehe en till fråga nu! I frankrike ska man begrava något skelett typ i kyrkogården, men det går inte att lägga kvarlevorna nånstans, det står att det ska vara i hansfamiljegrav, men jag hittar den inte! Rynkar på näsan

RuiXue
8/17/11, 12:33 AM
#69

Minns jag rätt så är det i ett av skjulen på gravplatsen man ska begrava skelettet.

Jennie


Annons:
maggie101
8/20/11, 3:19 PM
#70

okej tackar! Tungan ute ska prova!

Smedslund
8/29/11, 9:23 PM
#71

Sitter fast i Frankrike. Kommer inte vidare så att jag kan ta mig upp på den lilla ön. Står framför en dörr. Innanför ser jag en platta men utrymmet för att ta sig genom är för litet enligt min gubbe.

Förslag på det?

maggie101
12/5/11, 4:39 PM
#72

Vilket uppdrag är du på? Glad

nellit
12/23/11, 1:22 PM
#73

Jag skulle fixa uppdraget i Egypten, när man ska hacka datorn i källaren till ett av husen. Har hittat lite rum och så, men kommer inte vidare till någon dator? Bara till ett sovrum och en toalett. Försöker luska ut vad jag missar men kommer inte på något, och jag hittar inget "hål i väggen" med mera som kan hjälpa mig.

Vad gör jag fel?

nellit
12/23/11, 1:24 PM
#74

#71

Jag använder mig av fusk för att klara vissa uppdrag, haha :D
-> testingCheatsEnabled true <-, sedan trycker jag in shift på golvet/marken på valfrit ställe och teleporterar min Sim dit. Effektivt när en mumie kommer, eller om man bara vill ta sig förbi en fälla.

Sackum
1/11/12, 7:37 PM
#75

Har fastnat på det första museetuppdraget när man ska patrullera i den egyptiska avdelningen.. Har till och med gjort det en gång förut men kommer absolut inte på hur man gör nu. Någon som minns?

Malin_cool11
7/22/12, 2:41 PM
#76

heej hur hittar man dendär yxan i kina mina simmar är där nu och jag vet nt hur man hittar yxan snälla tacksam för svar om någon här vet hur man hittar den!! Glad

Annons:
RuiXue
7/30/12, 11:35 PM
#77

Den finns i en av grottorna. Men det är ett uppdrag som är rätt så långt fram. Så länge sedan jag hittade yxan nu så kommer inte ihåg i vilken grotta den är iObestämd En av de större är det i alla fall, och man får gå runt en himla massa där nere för att hitta den. Vilken grotta det är står när man får uppdraget.

Jennie


NrFoto
1/3/13, 7:23 PM
#78

Skulle också vilja ha hjälp med att klara av museet i Frankrike. Har gjort det två gånger nu och andra gången gick jag även igenom källaren men klarar fortfarande inte av den.

Sedan är det det mystiska rummet. Har klarat det men när jag ska rapportera till han som äger källaren igen så funkar det inte. Har testat alla pratalternativ och även åkt därifrån och tillbaka :/

Butsibu
7/2/13, 8:19 PM
#79

Jag blir galen!! Vart finns de där dokumenten i äventyret 'Chateaugenomsökning'? Jag hittar ingen lönndörr och vissa dörrar får jag inte upp. HJÄLP MIG!

Sannahbanan
7/16/13, 7:14 PM
#80

#79 Fick också panik i de där huset. Jag gick igenom exakt heela huset. Kolla varenda rum. Så kommer du tillslut hitta vägen som öppnar dörren.i

leoparden95
10/9/13, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

HEJ !

Jag har fastnat på andra upptaget med att hacka en dator. på kartan står det att jag ska gå till ett hus där ngn bor (har gjort det) i hennes sovrum det ena som finns så ser jag en mörk lång ruta på golvet (jag fattar att det är en trappa ner där. MEN nu kommer problemet, jag hittar ingenstans där jag ska göra så trappan aktiveras, inga hål eller någonting. blir galen hahah!! 

Det står "ta dig in i den hemliga basen" 

Någon hjälp?

leoparden95
10/9/13, 6:58 PM
#82

hej, jag fixade mitt problem haha, glömde spola toan så då reagerade trappan ! ^^

JosefineHamar
12/19/13, 6:27 PM
#83

Hej, skulle behöva hjälp med en sak!
nu är jag i Frankrike och är på visum nivå tre (har inte klarat den nivån än alltså) och när jag ska kolla efter uppdrag så finns det inga?
och jag har inte gjort alla uppdrag än (till exempel den med museet)
jag fattar ingenting :O
Jag har fått två uppdrag när det blivit såhär och då har det bara varit att jag ska lämna nektar, vilket jag redan har så det går ju hur fort som helst…

Annons:
NrFoto
12/29/13, 6:08 PM
#84

#83

Ibland tar det ett tag innan det kommer fram fler uppdrag, så man får försöka döda lite tid tills dess, skaffa nya vänner och så, och försöka hålla lite koll på tavlan ;)

leoparden95
2/11/14, 9:10 AM
#85

sitter fast på ett uppdrag i kina, jag skulle åka till den där trädgården och sen "grädda nycklen" och sen återvända till personen och ge tillbaka nycklen. Jag vet inte om jag har fått nycklen ännu men jag vet inte hur jag ska "grädda" nycklen ens? 

det står "här - ta nycklen och besök akademin och den lärdes trädgård. Återvänd med nycklen till mig så kommer den bli fullbordad" men jag vet ju inte vad ajg ska göra i trädgården? åh blir galen :<

RuiXue
2/15/14, 1:42 AM
#86

#85 Är det ett tidigt uppdrag i Kina?

Jennie


PelinPelin
3/9/14, 1:37 PM
#87

Sitter fast på ett uppdrag i Paris. Man ska försöka komma på ett sätt att komma in i huset på baksidan som tillhör hushållet Dutiel, är just nu i källaren och vet inte hur jag ska flytta på statyerna som antagligen låser upp den stora dörren i källaren. HJÄLP!

RuiXue
3/9/14, 11:36 PM
#88

#87 Går det inte bara att putta eller dra statyerna? Hmm verkligen för länge sedan jag spelade Destination Världen! Brukar hålla mina simmar hemma för det mesta numera. Innan hade jag annars klarat de flesta uppgifter🤔

Jennie


PelinPelin
3/10/14, 3:23 PM
#89

Jag har testat att flytta statyerna över hela rummet på olika sätt och olika mönster men det funkar inte och dörren låses aldrig upp. Hur ska jag göra? 🤔

RuiXue
3/17/14, 1:20 AM
#90

Är det den där herrgården? I så fall så spelade jag den häromdagen… Man måste ha en nyckelsten och sedan går man via övervåningen till en speciell trappa till den delen av källaren där uppdraget är. Tog mig ett bra tag att räkna ut det trots att jag spelat uppgiften innan också- fast det var några år sedan🤪

Jennie


Annons:
PelinPelin
4/4/14, 9:15 PM
#91

Okej, tack så mycket! 😃

SunsetValley
4/15/14, 9:24 PM
#92

Tänkte fråga om det är någon som vet hur man tar sig till ön i Frankrike? Finns inga fler uppdrag enligt tavlan..

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

RuiXue
4/29/14, 6:47 PM
#93

#92 Gå till ön bara med muspekaren och välj att teleportera din sim dit när du har Testingcheatsenabled aktiverat😂 För att välja teleportera så är det ctrl+shift om jag minns rätt för att få upp menyn.

Jennie


RainbowLollipop
8/8/15, 4:13 PM
#94

Jag har fastnat på ett uppdrag i Frankrike så jag ska göra 3 flaskor med nektar av fin kvalité men problemet är att jag endast kan göra nektar av enkel kvalitet hur många gånger jag än försöker. Kan någon hjälpa mig?

sponny
8/9/15, 7:09 PM
#95

#94 Om jag minns rätt måste du få tag på frukt av riktigt bra kvalitet. Och den får du tag på genom att odla frukt och grönsaker i trädgården. och förbättra kvaliteten på frukten genom riktigt bra gödsel och välja och odla vidare den frukt som är av fin kvaliteten.

Gladasvampen
8/10/15, 1:08 AM
#96

#94, det som spelar in för att få nektar av bättre kvalité är fruktens kvalitet, simmens färdighetsnivå samt rätt kombination utav frukt. Här finns en guide till bra kombinationer utav frukt så att nektarn snabbt ökar i kvalitet ; http://www.carls-sims-3-guide.com/skills/worldadventures/nectarmaking/recipes.php

Upp till toppen
Annons: