Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Bilder/filmer 02. Eget innehåll 03. Fel/buggar med spelet 04. Fusk 05. Om sajten och iFokus 06. Presentera dig 07. Nybörjarfrågor 08. Simsspel säljes 09. Simsspel köpes 10. TS1 & TS2 - Allmänt 11. TS1 & TS2 - Expansioner m.m 12. TS3 - Allmänt 13. TS3 - Expansioner m.m 14. The sims 4 15. The Sims Medeltiden 16. Legacy & Historier 17. Lekar på sajten 18. Världskaparverktyget 19. Skapat 20. Spelhjälp 21. Teknisk hjälp 22. Tips och Tricks 32. Tävlingar 24. Övrigt 25. OT- Off topic
13. TS3 - Expansioner m.m

Få sparade spel till ny dator?

2009-12-25 23:49 #0 av: 21Guns

Jag har nyss fått en ny dator, så jag behövde installera om the sims 3 och TS3 destination världen. Är det någon som vet hur/om man kan få sina sparade spel/nerladdningar och sådant till den nya datorn? Kan man göra det via internet på nåt vis eller måste man överföra dem sparade filerna från ena datorn med t ex ett USB-minne till den andra?

Hoppas någon kan hjälpa mig, så man slipper ladda ner allt igen liksom :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Anmäl
2009-12-26 14:06 #1 av: Thiah

Borde du inte kunna klippa ut och kopiera in hela spelmappen från gamla datorn till nya?

Så har jag gjort med andra spel jag haft i alla fall.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2009-12-26 17:04 #2 av: 21Guns

#1 Hur menar du?

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Anmäl
2009-12-29 13:07 #3 av: RedPoison

om du kollar i EAgames mappen så ska det finnas en save mapp. om du bara sparar den så kan du fortsätta spela på nästa dator. har du ett nerladdat spel måste du installera om samma med samma nerladdade verion annars kommer den inte kunna läsa din savemapp.

Altså du kan inte spara savemapen och sen ladda ner ett nytt sima på internet för då passar inte saven. utan du måste använda samma spel när instaerar på nya datorn..

svammlar jag?

Anmäl
2010-02-03 21:40 #4 av: Haste

Vart hittar man save-mappen? Behöver också flytta över till usb minne då jag måste göra en omstart på datorn :/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.