Annons:
Etikettts1-och-ts2-expansioner-med-mera
Läst 17362 ggr
[Wera]
8/23/09, 9:06 PM

TS2 - Vampyr, varulv..

Några här som varit vampyrer eller varulvar i The Sims 2? Berätta hur ni levde/bodde och hur ni blev vampyr elr varulv.

Har hört att det går att vara häxa i Sims 2 också? >Hur blir man det?

Jag har Sims 3 nu, går det att bli vampyr där med?

Annons:
[Wera]
8/23/09, 9:11 PM
#1

Jag har haft en familj som varit vampyrer. Först var jag en kvinna, hon blev vän med en vampyr när hon gick runt på en park, och sen bjöd jag hem hon samt en annan sim jag nyss hade gjort, och då blev den andre simmen biten.

Då bet den simmen sin man, och då flyttade dom till ett "slott" jag hade byggt och fick en svart katt samt ett litet barn :P Mer hann jag inte för jag slutade spela och så började jag spela Sims 3.

Pose-idon
8/23/09, 9:54 PM
#2

Jag har haft vampyr, jag skrev boolprop koden, tryckte på skift och så blev jag vampyr :P Jag bodde i ett hus i en kista.

Häxa kan man bli om man har the sims 2 Livet i lägenhet, det är jätteroligt. xD Min sim var en elak häxa :P

På 3:an vet jag inte.

//Elin

[Wera]
8/23/09, 11:44 PM
#3

#2 Jaha så det finns koder för det ;)

Men vad fusk, vill ha Sims livet i lägenhet, gud vad kul att vara häxa! Vad kan man göra då? :)

Pose-idon
8/23/09, 11:55 PM
#4

#3 När man är häxa kan man förtrolla folk. Man kan antingen vara en ond, god eller neutral häxa. Så kan dom trolla fram en katt och teleportera sig.

Jag har nu gjort 2 simmar, en kille som är vampyr och en tjej som ska bli häxa. Fast just nu letar hon efter en häxa så hon kan bli det :P

//Elin

majan1
8/27/09, 10:34 PM
#5

#2

Vad ska man trycka på när man har skrivit in boolprop koden och sedan på skift på sin sim?
Det finns ju flera olika alternativ man kan trycka på.

Pose-idon
8/27/09, 11:53 PM
#6

#5 Det är typ på "mer" sen "Be a vampire" eller nåt liknande".

Vad jag har förstått kan man bli:

  • Häxa
  • Vampyr
  • Varulv
  • Robot
  • Alien
  • Zombie

Om det finns mer säg till :P

//Elin

Annons:
[Wera]
8/28/09, 7:43 PM
#7

#6 Nämen oj haha robot! Det var något nytt :)
Lite seg här men vilken knappt är skift? Skäms

Pose-idon
8/28/09, 7:44 PM
#8

Den där pilen ovanför Ctrl :P

//Elin

[Wera]
8/28/09, 7:57 PM
#9

#8 Jahaa!! Tack :)

exitingsvillemo
9/5/09, 1:52 AM
#10

Gud vad jag har missat saker när jag har köpt simsspel till WII, skulle tydligen ha köpt dataspelet istället, det går tydligen att göra mycket mer där…

[Wera]
9/5/09, 2:05 AM
#11

#10 Data är bäst :)

exitingsvillemo
9/5/09, 3:22 AM
#12

jo har förstått det, men snart så finns det på datorn =)

idisen95
9/17/09, 7:45 PM
#13

hur blir vam varulv då?

och sen när jag skriver boolprop och trycker på shift så händer det inget och var finns vampyrerna om man åker till city? hsar åde djurliv och nattliv

Annons:
idisen95
9/17/09, 7:57 PM
#14

skulle gärna vilja ha svar fort för jag spelar nu

Lovizaa
9/19/09, 2:34 PM
#15

Jag hade en vampyr med 2 alienbebisar, haha.

idisen95
9/19/09, 3:48 PM
#16

#15 haha udda familj

Lovizaa
9/19/09, 3:49 PM
#17

#15 Haha ja, alienbebisarna var tvillingar också. :p

idisen95
9/19/09, 3:50 PM
#18

haha

[Wera]
9/26/09, 1:38 PM
#19

#13 Som jag har förstått det måste man först bli vän med en sådan där stor svart hund med lysnade ögon (varulv, varg elr nå) och sedan kan man be den att bita en :P

KastKatt
2/1/10, 10:30 PM
#20

#13 för att bli varulv måste man typ bli bästa vän med vargen med lysnade öngon.
(ett tips är att ha MASSA träd på trädgården och låta planorna bli ogräs, samt han kommer bara på natten)

Jag ahr blivit bästa vän med hunden men har inte blivit biten!

Samt jag letar efter vampyrer men hittar ingen alls! Vart finns dem?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
[Fruktiz]
2/9/10, 2:01 PM
#21

#1 - Coolt och gulligt med ett kattbarn! Tungan ute Såg barnet ut som en katt eller var det som ett vanligt barn med 'kattklädsel'?

Mexxie
2/28/10, 6:10 PM
#22

Jag har fått en gubbe att bli varulv… :D

KastKatt
3/2/10, 1:27 PM
#23

# 22 Hur gjorde du! Jag har läst hur man gör, de blir bästa vänner men min sim blir aldrig biten :(

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

JohannaCullenEnvall
3/2/10, 8:12 PM
#24

#23 - Om du skriver in "boolprop teestingCheatsEnabled true" (utan citationstecken, förstås) så kan du trycka på shift+vargen-med-de-lysande-ögonen och sedan klicka på någo kapp så att man kan styra vargen (mins inte vilken, då jag umera spelar ts3). Sedan är man vargen, och "Nafsar" på simmen. Vips, varulv! :) När man är klar så gör man samma sak med vargen, fast man får klicka på en knapp där det står det motsatta av den du tryckte på innan….

Jag är dålig på att förklara, men det är enkelt när man provat. Jag gjorde så första gången, men sedan dess har det gått som smort att få vargen att nafsa på mig utan att behöva fuska ;P

KastKatt
3/16/10, 1:49 PM
#25

#24 Jag har försökt både med fusk och utan! Men det funkar inte! Jag mpset göra något fel, viklen knapp menar du? Jag vill ha en varluv,  har aldrig lyckats med det :/

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

JohannaCullenEnvall
3/18/10, 10:56 PM
#26

#25 - Har du någon gång provat lägga till andra simmar i kvarteret i din familj med hjälp utav fusk?

JohannaCullenEnvall
3/18/10, 11:12 PM
#27

Jag har nog kommit på hur man gör nu, mer exakt :)

Sätt en massor av träd och buskar på tomten, och strunta i att söta dem (Inte plantor). På natten (Inte alla) kommer det en svart varg med gröna/gula lysande ögon. Skriv då in boolprop "testingCheatsEnabled true" i fuskrutan (utan citationstecken). Tryck sedan in shift samtidigt som du klickar på vargen. Då komemr det upp en massa alternativ. Det du ska trycka på är "MAKE SELECTABLE". Då har du vargen i din familj, och den kommer inte att försvinna. Skriv sedan in "boolprop controlpets on" i fuskrutan (återigen utan citationstecken), då kan du styra dina husdjur. Dra upp mätaren mellan vargen och din sim till max, och när du styr vargen kan du klicka på simmen och välja "Nafsa". Men om du itne längre vill ha vargen i din familj så trycker du återigen på shift+vargen, men nu trycker du på "MAKE UNSELECTABLE".

Då kommer din sim att bli en varulv på nätterna. Men om d sedan inte vill vara varulv längre, så ber du lydnadstränaren (eller något sådant) att komma hem till dig, och då kan du köpa ett elixir av henne som gör att du slutar vara varulv när du har druckit det.

 Jag hoppas att det här kommer hjälpa dig. Lycka till :D

Annons:
JohannaCullenEnvall
3/25/10, 10:01 PM
#28

Har det gått bättre ? :)

KastKatt
3/29/10, 10:00 PM
#29

ska testa nu :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

klarathebest
5/19/10, 5:04 PM
#30

Det går inte att skriva koden!

Det står att jag skrivit fel men jag skriver;

ctrl + shift ( den över ) + C + boolprop Testingcheatsenabled true, och det är fel! :( får typ damp på det här ._.'

Skulle uppskatta lite hjälp!

klarathebest
5/19/10, 5:36 PM
#31

jag har sims 3 oxå.

Man kkan bli sjöjungfru!

man nuddar vatten och sen skriver man in

seaswimon eller så är det seaswim on :)

COOLT!

Cecilia-J
5/20/10, 9:23 AM
#32

#31 wow=P Kan man gå på land som vanligt då eller vad händer?

klarathebest
5/20/10, 5:18 PM
#33

jag vet inte, har aldrig gjort det. Men jag ska nog säja sims 3 och kköpa några sims 2! :D

JohannaCullenEnvall
5/21/10, 1:28 AM
#34

#30 - du måste skriva boolprop testingCheatsÉnabled true med samma stora bokstäver o så :P

Annons:
soffan552
5/24/10, 4:20 PM
#35

hej jag vet en så länga hur man får en spök bebis på sims3

hur man får en spökbebis:

du behöver en sim som lever och en som är död.dom ska helst vara vuxna.skaffa en bra relation till spöket, och försök få barn.när din sim fått ett barn, så skaffa en till.då kommer bebisen bli ett spöke!Lycka till

Ijin
6/2/10, 2:07 AM
#36

Tja.. Det bästa man kan få i sims 3 just nu är väl en Spök Mumie…

Annars är Sims 3 bättre av andra orsaker, men det kommer väl komma minst lika många expansioner till Sims 3 som till Sims 2

paow
6/30/10, 4:37 PM
#37

Jag gillar sims 2 mest för hur själva kvarteret är. Jag vill kunna bygga upp det som jag vill och skapa många familjer att ha i samma. Men det är väll en smaksak. Och som jag förstått måste man använda sig av photoshop till 3an.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

Airen
7/2/10, 8:03 PM
#38

jag behöver hjälp att bli sjöjungfru på sims 3 kan nån hjälpa mig jag har skrivit in alla koder men det står att det känns inte igen snälla hjälp jag vill ha en H2O familj där tonårstjejerna Mimmi och Airen ska bli sjöjungfrur please!!!!! hjälp mig jag gråter snart det räker bara med en dräkt eller på riktigt i sims 3 spelar ingen roll snälla hjälp på deräktenGråter

Airen
7/2/10, 8:10 PM
#39

please kan ni hjälpa mig helst idag vill bli en sjöjungfru på sims 3Tungan ute skulle vara tacksam ses sen

gelge
7/29/10, 1:30 PM
#40

HJÄLP MIG VILL BLI SJÖGUNFRU HJÄLP SNÄLLA

KastKatt
7/29/10, 4:32 PM
#41

Skriv ett eget inlägg? Detta är ju ett inlägg som handlar om TS2 och inte TS3 :p

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
hannakb
7/29/10, 10:57 PM
#42

#27 Gud vad bra! Nu kan jag äntligen bli varulv efter typ fem år av misslyckade försökSkrattande

katten1
7/30/10, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

aså det funkar inte att bli varulv

Gråter

katten1
7/30/10, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

aså det funkar inte att bli varulv

Gråter

katten1
7/30/10, 12:24 PM
#45

snälla boolproptestingcheatsenblead true funkar inte Skrikandes  funkar inte fusket på gammla datorer??

hannakb
7/30/10, 1:07 PM
#46

Det funka inte för mig… Jag får försöka igen :D

Friddelisan
8/25/10, 9:05 PM
#47

Var fins mer på sims 2??????

Friddelisan
8/26/10, 10:54 AM
#48

Asså hur gör man sin sim till vampyr och var fins mer där man ska skriva in boolprop???? svara ofrt snälla

Annons:
Ijin
8/26/10, 2:07 PM
#49

Mwhahaha - i den nya expansionen till Sims 3 tror jag man kommer kunna bli vampyr:p Alltså, nattliv eller vad den heter:)

Friddelisan
8/26/10, 9:34 PM
#50

Coolt jag har sims 3 destination värden

emme100
8/24/11, 10:38 AM
#51

jag har varit varulv robot alla dem sakerna tillo med ett lejon det finns jag lovar först så går man asså man måste ha jorden runt och djurliv ok man sätter en massa träd då kommer det fladdermus ibland bara inte ofta och om man bor rättt så nära en grotta så slår man in fucket boolprop testinglarymade true så kommer det komma många varulvar robotar vampyrer alla slax djur tillo med lejon tigrar alla slax djur hoppas ni förstog mig SES

[lejdyga]
8/28/11, 9:21 AM
#52

#51  coolt Skrattande

the bigest sims lover
10/31/11, 6:49 PM
#53

jag har varit:

häxa

vampyr

fött en ailien

och varulv

kan nemligen ett fusk till vampyr och elien

och varulv och häxa vet jag hur man gör.

om nån vill veta, kåntakta mig.Flört

annica77
1/13/12, 9:58 PM
#54

#43 du blir ingen varulv om du inte är vampyr först! Du måste först bli vampyr sedan måste du bli vän med vargen med de lysande ögonen. Sedan skall du ha vargen att bita dig…då blir du varulv…Glad Det är också när man är vampyr som man kan få på radeönskningar en bild där det står att simen vill bli varulv. Denna önskning kommer inte fram förrän du är vampyr. En önskning om att bli vampyr kommer fram när man spelar vanliga simmar. Speciellt de simmar som har lärdom som sitt största intresse…

Och ja, man kan vara vampyr i the sims 3 om du har ekpansions paketet late night installerat..

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Majja_Lajja
1/3/15, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

jag har en vampyr men det är en sak som jag inte fattar…. vad är vampyrer bra för??????

Annons:
Upp till toppen
Annons: