Annons:
Etikettpresentera-dig
Läst 6090 ggr
Stephanie-D
2009-08-04 16:37

Presentationstråd

Tänkte att det skulle vara kul om vi kunde presentera oss här så att vi alla lär känna varandra lite bättre :) (Skicka gärna med en bild på dig själv)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Annons:
Stephanie
2009-08-04 16:59
#1

Jag heter Stephanie, är 19 år och bor i Åkersberga, ca 3 mil norr om Stockholm. Jag ska börja tredje året på gymnasiet, naturvetenskap. Mitt största intresse är väl djuren och jag har haft mängder av djur i mitt liv. För tillfället har jag dock bara fem möss och en hamster hemma. Jag tillbringar alldeles för mycket tid framför datorn - det är här mitt liv finns. Tungan ute Spelar olika spel då och då. Hade tänkt spela en massa Diablo under sommarlovet, och börjar få panik nu när jag inser att det bara är tre veckor kvar av sommarlovet och jag knappt spelat något alls än Flört Såklart spelar jag även The Sims då och då. Även om jag sällan spelar så speciellt regelbundet - det blir rätt enformigt och tråkigt efter ett tag.

Här på iFokus är jag SajtvärdMode, samt MedarbetareAkvariefisk, Glamour och Mus.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
2009-08-04 17:00
#2

Vad det gäller bilden så får ni nöja er med min Avatar Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Solaika
2009-08-06 01:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Ida. Jag är 26 år och bor med min gubbe strax utanför Västerås. Jag är legitimerad sjuksköterska och jobbar just nu på en kirurgavdelning på lasarettet här i stan. Ett otroligt roligt och utvecklande arbete måste jag säga. Om än tufft många gånger.
Jag har just nu 21 gerbiler varav några går i avel. Jag har en uppfödning i Svenska Gerbilsällskapet och jag kallar den Västergårds Gerbiler. Svenska Gerbilsällskapet har jag själv varit med och startat upp och sitter som kassör just nu. Nog om det :P (jag är bara lite stolt över vår förening Oskyldig)

Jag är periodare när det kommer till TS. Just nu har jag inte riktigt tid med jobb och husrenovering och djur.. men det suger i TS-tarmen för det börjar bli ett tag sen nu. Jag är inte mycket för dataspel annars men just TS är jag såld på.

iFokus är jag Sajtvärd på Bakverk och en olanserad sajt samt att jag är Medarbetare på Nattsudd och Kalas. Jag håller oxå i trådarna för en föreningssajt och modererar lite på en värdsajt :)

Bild, ja ni ser mig på min Avatar, men jag kan ju skicka med den i större format.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

LinnB
2009-08-07 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Linn, 18 år, Umeå.
Sysslar inte med något speciellt just nu, men ska börja plugga då jag är i form för det. Bor hemma med föräldrar, lillebror och tre katter. Lever för mina kära alien-katter och flänger runt en del på utställningar bland annat. Glad
Spelar en hel del The Sims under mina dåliga dagar för att få tankarna på annat. Det är ett härligt och lättsamt spel!
Tokig i natur, gamla saker, katter (nähä?), tatueringar, piercingar och pojkvän.

Och bild, ja… ni får min Avatar i orginal-size helt enkelt. Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Kristall
2009-08-08 23:06
#5

Jag heter Sanna, fyller 15 år snart och bor på en ö i Finland. Är väldigt djurtokig, har fem egna djur - fyra kaniner och en kattunge, plus familjens djur, samt en sköthäst. Glad

Sen håller jag även på med fotografering och datorer (webdesign bl.a.).

The Sims har jag spelat i många år, skaffade vårt första The Sims-spel när min moster tipsade oss om det, och sen har det fortsatt. =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
2009-08-10 18:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag heter Wera och fyller 16 i november. Jag har en tvilling syster, en lillebror, en halvstorebror och en halvstorasyster. Jag bor i Ovanåker, mellan Rättvik och Edsbyn (Dalarna, Gästrike)

Jag håller mkt på med foto och djur, har tre kaniner och två kaninungar, föder upp teddyvädurar i liten skala i färgen madagaskar, jag har en hund som heter Qenta, 50% Chinese Crested och 50% Shih-tzu. Har också en hittekatt vi hittade i vår skog för 3 sommrar sedan.

Här hemma har vi sammanlagt 6 kaniner och 2 ungar, en hamster, hund, katt och vi har haft en get, ett marsvin och två hästar.
Jag bor på landet, 2km in i skogen utan grannar… fotograferar mkt, använder bara en vanlig liten digital kompaktkamera (Canon IXUS 95IS) men vill gärna ha en Nikon eller Canon systemkamera i framtiden.

Jag spelar The Sims 3, hehe och jag blir beroende, förut spelade jag The Sims Historier Livet på en öde ö men den har jag klarat ur, spelade också The Sims 2 men nu är det helt klart 3 som gäller.

Jag älskar att resa! Det är nästan det bästa som finns, helst med färja eller flyg.. och då ska man helst besöka flera olika länder, med bil och färja över hela Europa <3

Annons:
snurro89
2009-08-10 20:10
#7

E lite ny, här men ^^ heter mikaela e 14 år, och älskar djur är vegetarian o bor i stockholm

LinnB
2009-08-11 00:27
#8

#6 Vilken underbar ögonfärg! Måste bara få säga det… :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Mackan1000
2009-09-02 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

tjena heter Marcus är 18 år o bor i sthlm^^
Går sista året på gymnasiet och brukar sysla med lite bildredigering , spela lite gitarr och ta de lugnt med kompisar :)

började spela sims 1 när de kom ut o ja va liite mindre sen fastnade de x)   e ibland skönt med lite omväxling från dom vanliga spelen jag spelar =)

om de e nått annat behövs vetas e de väll bara o fråga ^^

RuiXue
2009-09-02 21:22
#10

Jennie heter jag. Snart 24 år gammal. Bor i Malmö och i Köpenhamn (registrerad i Malmö men är mest i Köpenhamn). Är förlovad sen i maj och jag och min fästman gifter oss i oktober om bara skatteverket skyndar på med våra papper! Hemma hos mina föräldrar i Vårgårda har jag en katt som förhoppningsvis snart flyttar ner till mig igen. Gick Naturbrukslinjen/jordbruk på Sötåsen i Töreboda och tog därifrån studenten 2004. Har sedan dess nästan inte ens satt foten på en gård utan 2006 hamnade jag på en Kinesisk kurs i Lund på universitetet och när jag insåg att akademiska studier inte var för mig så började jag arbeta istället. Jobbar sen 2 år tillbaka på ett relativt stort lager med sjukvårdsartiklar av alla de slag, i Bröndby utanför Köpenhamn och trivs som fisken i vattnet med mitt jobb :)

Har spelat The Sims sen 2004 om jag minns rätt. Började med Sims1 och sen sims2 och nu sims3. Spelar inte jättemycket men det går i perioder. Ibland spelar jag flera timmar på en dag, ibland går det flera veckor emellan spelomgångarna.

Bara att fråga om de är nåt :P

Bifogar bild vid ett senare tillfälle då jag inte har några större än en Avatar för tillfället. Annars är det bara att kika förbi min personliga sida så finns där bild :)

Jennie


Eloz
2010-08-22 14:17
#11

Hejsan!

Jag heter Elin och är 13 år. Mina intressen är djur, foto, bakning, spela sims och att pyssla. Jag är mest aktiv på Hamster och Bakverk-sajterna och jag 'upptäckte' The Sims-sajten ganska nyligen. Jag har spelat Sims sen jag var typ 6 år och har alltid tyckt det är roligt. Jag har 3 hamstrar, Lynnette, Krus-Brus och Trocadero.

Är det nåt du undrar så är det bara att fråga :)

// Elin

conejos
2010-08-22 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej :)

Jag heter Sofie och är snart 14,bor hemma med mina föräldrar har 2 brorsor som flyttat hemifrån.Jag älskar djur och har en egen kaninupfödning,med 6 st kaniner.Jag tävlar både i hoppning och utställning.Jag började spela sims 1 när jag var sju sen köpte jag 2:an och spelade det tills förra året,då jag köpte 3:an.

Är det några frågor är med bara att pm:a :)

//sofie

mina kaniner

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

SimsBrooke
2010-08-22 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hej.. 
Jag heter Sandra fyller 22 om 2 veckor (i morgon är det två veckor) och just för tillfälligt bor jag i Molkom och går på deras folkhögskola och går Journalistlinjen här, ska jag göra i ett år alltså till sommaren 2011, sen vet jag inte vad som kommer hända.. Jag vet inte alls hur länge jag har spelat the sims men det är iaf några år, har inte alla från ettan men jag har alla från 2an och nui då från trean =)

Ska nog spela lite senare =) höhö..
Men när jag inte går i skolan eller nått sånt så bor jag hemma hos mina föräldrar =)

Om ni undrar över något så  är det bara att fråga =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[Thiah]
2010-08-22 16:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Katarina heter jag men kallas Kattis. Är 27 år (ursh så gammalt det låter… Flört) Bor sedan fyra år  i Esbo, Finland med min make och våra två katter men är född och uppvuxen i  sthockholm.

Är en datanörd som spenderar min fritid mellan böcker och datorn. När jag inte har fritid jobbar på ett daghem medan jag studerar till närvårdare.

Malonne
2010-08-22 20:08
#15

Hej. :)

Jag heter Malin och är 13 år och jag har varit fast i Sims sedan jag var typ 7 år då jag fick mitt första Sims-spel av mina kusiner.  De sims-spel jag fick var The Sims Livin' It Up, och ett Makin' Magic som inte fungerade C:

Jag har en katt, Boris, och två marsvin som heter Molly och Moa. Jag brukar spela sims, virka, busa med Boris, Photoshopa och en massa annat på min fritid. Ska börja år 7 .. imorgon faktiskt. Mig hittar du mest på Bloggande, The Sims, Amigurumi, Bakverk och Katter I Fokus. :) Och även Twilight I Fokus. Min bästis irl, Elin (Eloz), har redan presenterat sig här :D

Och, som så många andra har sagt, är något oklart eller om du undrar nåt är det bara att pm:a. :D

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

southdakota
2010-08-22 21:52
#16

Hej!

Veronika heter jag, är 15 år (Går i nian) och sitter mycket vid datorn Skäms Jag gillar att spela The Sims, och har gjort det i många år. Flört Just nu är det The Sims 3 som gäller, men spelat både ettan och tvåan när jag var yngre. Skrattande
Jag älskar även djur, har 6 gerbiler, 2 hamstrar och 2 kaniner! Det är väl vad jag pysslar mest med - djuren och datorn. Flört Och så kompisar då.
Tycker även om att sy och virka och att skriva noveller och andra texter, svenska är mitt favoritämne i skolan tror jag Glad

[Fridaakafrodo]
2013-02-26 19:50
#17

Jag heter Frida, men mina vänner brukar kalla mig Frodo! :D
Jag är 13 år gammal och älskar Sagan om Ringen, så jag har ingenting emot mitt smeknamn! Mina största intressen är nog att läsa, rida och spela Sims!
Om jag vore en sim skulle jag nog ha egenskaperna: Ryttare (eller Djurälskare), Klumpig, Bokälskare, Slabbig & Älskar naturen!

[xMondSy]
2013-02-26 22:48
#18

Tjola hoppsan hejsan sa!

Jag heter Elisabeth, 21 år, bor i Nässjö med min sambo som jag även är förlovad med. Är arbetslös och har varit i 2,5 år bara för att arbetsförmedlingen inte sköter sitt jobb. 

Har spelat Sims ett antal år, men började först med det på Playstation 2 faktiskt. Vi hade inga bra datorer som mindre. 
Tyvärr blir det inte så mycket spelande på dagarna då jag har för mycket fritid och då känner jag inte heller för att göra något. 
Man kan tycka att jag borde nörda något oerhört?

Övrigt så gillar jag att läsa, har precis börjat på första delen av Beautiful Creatuers boxen (4 böcker), annars så läser jag serien House of Night (9e delen kommer till sommaren, längtar!)

Är även ute mycket på rally och folkrace under sommaren 😃

[MikeW]
2013-02-26 23:23
#19

Lite gammal tråd, fast jag är Mikael. (kallas för Mike)

Jag är 16 år, jag bor i borås med min mor och min storebror som är 18.

Jag har två syskon, min stora syster som är 30 och bor i göteborg, och min store bror som är 18.

Jag är väldigt spirituell, jag är ett indigo barn så jag är väldigt synsk och kan även ta kontakt med "andra sidan" ganska lätt.
Har ganska lätt för att även se andra människors förra liv.

Jag kan även se många andra saker så som energi, auror och mycket mer:P

Jag gick om 7an så jag går just nu i 9an, fast jag skulle ha gått i ettan på gymnasium.

Jag har redan valt gymnasie och vilken linje jag ska gå i.
Det blev barn och fritid.
Jag vill utbilda mig till förskollärare.

Jag är väldigt kärleksfull, jag älskar alla och dömer inte andra.
(försöker så gått jag kan iaf :P)

Jag är homosexuell och är singel.

På fritiden brukar jag för det mesta sitta vid datorn pga att jag inte har något annat att göra förutom att sitta och läsa böcker. Vilket jag inte gillar så himla mycket.

Jag är vegetarian.
Så djur äter jag verkligen inte :P

Jag har stor stor kärlek för djur, och planeten.

Jag har ett väldigt stort hjärta, och skulle göra allt för att en person som jag inte ens känner ska bli glad.
Jag skulle även ge mitt eget liv för någon jag aldrig träffat förr.

(kan bli lite känsligt för vissa här ifrån)
Jag har haft en väldigt tuff uppväxt.
Med mamma som har blivit sjuk, pappa som har druckit. Inte kunnat ha nya kläder, jag spenderade mesta min tid med min bror. Och det är inget bra direkt. Han hade/har problem med ilskan, varje dag slogs vi.
Jag undvek min pappa, jag grät nästan varje dag.
Var mobbad i skolan, hade bara en vän.
Betyg som inte var bra, skippade skolan. Tjuv rökte, drack när jag var typ 12 - 13 år.

Jag låste in mig i badrummet hemma flera gånger för jag var rädd för antingen pappa eller min bror. Då fick jag ringa min mamma och hon kunde ibland hämta mig.

Min pappa drack hela tiden, varje dag.
Han hade det jobbigt med jobbet, och det blev för mycket för han ibland så han drack jätte mycket och kom till och med till jobbet full ibland.

Han tvingade oss att tvätta våra egna kläder, (vi var 13 & 15 typ)
vi åt för det mesta mat som man värmer i mikron.

Att vara omkring allt det negativitet tog verkligen mycket ifrån mig, speciellt eftersom jag är ett indigo barn.

Det gjorde att jag hatade alla. Jag kunde döda och inte bry mig.
Jag hade ingen kärlek för någon, inte ens mig själv.

Jag sket i allting. Brydde mig inte om skolan eller något.

Sen så blev min mamma frisk igen. 
Jag flyttade in hos henne, jag slutade dricka och röka.
Jag började bry mig mer och mer för andra.

Sen hittade jag spiritualismen och jag fick svar på många av mina frågor. Och jag fick reda på vem jag verkligen är.

Det har varit väldigt svårt mitt liv, jag var i ett mörker hela mitt liv ungefär. Sen så fick jag ett litet ljus. Och nu har det lilla ljuset fyllt upp min kropp.
Nu har jag knappt inget mörker inom mig :)

(Förlåt att jag skrev typ hela mitt liv)

[KKlara]
2013-03-01 15:41
#20

#19: Men gud vad hemskt! Vilken tur att det löste sig!

Annons:
Fnati
2013-08-06 23:00
#21

Hej, jag heter Marianne. Men har 1000 och 1 smeknamn (Gillar direkt inte mitt namn). Jag är 17 år, om två dagar har jag varit 17 i 2 månader (för er som ville veta). Jag bor i Finland, Österbotten (Någonstans nära/utanför Vasa) Från och med idag (typ en kvart sen) blev jag medlem här, så jag är lite lost ja.

Vi har ett lite annat skol system i Finland, jag ska nu om exakt 1 veka börja 2:an i gymnasiet. Ingen speciell inriktning som ni har utan ett allmänt gymnasium där man väljer kurser och får sin vita mössa för vidare utbildningar. Jag har dock ett problem, jag har ingen aning vad jag ska göra i framtiden. Funderat att de skulle vara speciellt att åtminstone testa att bli skådespelare (kanske bara för en månad eller något, och se om jag har det som krävs😛) 

Ni har alla skrivit så mycket olika saker här så jag vet inte vad jag ska nämna här. Om jag skulle vara en sim så skulle jag har egenskaperna konstnärlig, vegetarian, snobb, familjeinriktad, ivrig. Japp det var det, fråga gärna, jag gillar frågor ^^

Luisa
2013-08-07 01:26
#22

Jag heter Luisa. Jag fyller 16 om några dagar :) jag bor i Stockholm. Min familj består av min mamma, pappa, min lilla syster, mig och så katten steffe :) Jag ska snart börja på gymnasium och jag valde inriktning natur. Mina intressen är att vara med kompisar, träna min kisse och spela ts3 såklart. Dock har jag bara expansionspaketet husdjur installerat på min dator eftersom årstider har för många buggar. Om jag skulle beskriva mig själv skulle jag säga att jag är en för det mesta glad tjej som gillar att träffa och lära känna nya människor. Jag brukar inte döma människor vilket gör att många människor har lätt för att både prata med mig och lita på mig. Jag har alltid varit den som gått emot strömmen och även kunnat stå upp både för mina vänner men även tex klasskamrater som någon försökte mobba eller bara förnedra. Jag älskar djur och hoppas på att adoptera någon hund från ett Hundstall om några år eftersom jag först vill resa runt och se världen. Vet inte vad mer det finns att berätta om mig. Vill ni veta något mer så är det bara att fråga :)

Calcifer
2013-08-07 03:48
#23

Hoho. Jag är 25 år gammal, och har spelat sims sedan det först kom ut. Ack jag minns på den gamla goda tiden när simmarna skar och åt maten med bara händerna haha!

Annars så är jag sjukskriven men börjar plugga i Japan i oktober. Sover på sjukt konstiga tider eller inte alls, är autistisk och gråter länge när karaktärer i filmer eller böcker dör.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: