Annons:
Etikettthe-sims-medeltiden
Läst 7631 ggr
diesel92
1/7/12, 7:10 PM

Medeltiden - Vi som behöver hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att vi som spelar medeltiden och behöver hjälp kan skriva i denna tråd.

Jag är just nu på ett uppdrag med en trollkarl och bard. Här ser ni vad det står. Men detta kan jag inte göra, är på nivå tre med trollkarlen och antar att jag måste ha en högre nivå för att hon ska kunna göra detta??

Annons:
Malja
1/7/12, 8:38 PM
#1

Hum.. Jag skulle nog börja med att försöka det som står där på bilden, alltså: energi + eld + ljus. Om du inte radan har gjort det ;D

diesel92
1/8/12, 6:29 AM
#2

1#: har redan provat o de gick inte.

diesel92
1/8/12, 9:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

gaaah. Strutnade i det tidigare uppdraget då jag verkligen inte orkade >.> Hade nivå 5 eller 7 hade jag för mig och ingenting >.>

Nu har jag problem med ett annat. barden har tagit över tronen tillfälligt. dessa uppdrag har han nu.

Problemet är att ska jag göra cidern så måsteh an ha en spritlägel (stavningen är kass men hoppas ni fattar xD) var finner jag denna? o.O FInns inte i byn, hos trollkarlen eller på torget >.>

Sedan skaffa dricka från en tunna? Dem har så de kan brygga och han har lagt det i sin "ryggsäck" men inget händer!?

diesel92
1/8/12, 10:43 AM
#4

Strunta i 3#. Lyckades me uppdraget. man skulle ju dricka av det också så så enkelt var de!!

Cryso
1/8/12, 2:10 PM
#5

Är de någon av er som vet hur fan man ska lyckas underhålla jycklaren när man bytt yrke med dom för en dag >< min monark "hamnar efter med uppgifter" men hon har ju ingen fiol att spela på liksom ><

diesel92
1/8/12, 2:11 PM
#6

5#: Fiol går att köpa i handeln så prova det kanske?

Annons:
Cryso
1/8/12, 2:15 PM
#7

De gjorde jag men hon kan inte använda den, den ligger bara där i ryggsäcken helt värdelös =/

diesel92
1/8/12, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har ett nytt uppdrag och därmed problem.

Ska ge sanningdryck till simmen och har en bra relation men kan inte få simmen att dricka de. Hur ska jag göra? Måste jag vara i topp vän med honom eller?

Sedan undrar jag när man har låst upp de där sakerna på startisdan typ. Valde en ny där men det är ju typ likadant? Vad gör de för ngt? o.O

diesel92
1/8/12, 5:55 PM
#9

8#: Uppdraget är kalrt

diesel92
1/9/12, 1:44 PM
#10

Waah, min sim sitter fast o.O han vägrar flytta på sig oavsett vad, de andra simmarna kan inte ta kontakt med honom heller och om simmar kan dö av svält är det vad han kommer göra >:>

yoanna
7/5/12, 4:02 PM
#11

Hur "bussar man pappegoja på någon? :O

yoanna
7/10/12, 9:56 PM
#12

Nån som vill berätta om dom lyckades med fyrverkerierna? :)

Ixectrona
9/21/12, 10:28 AM
#13

#0 - Man kan inte starta uppdrag med en sim som inte är på tillräckligt hög nivå, så det kan inte ha varit problemet.

Man måste lära sig en ny trollformel, och i listan ska den du behöver finnas. Om det står att du inte kan lära dig någon ny trollformel nu, så måste du glömma en du redan har.

Annons:
MiaH44
4/17/16, 3:17 PM
#14

Jag håller på med det uppdraget med trollformeln. Den finns inte i listan över vad jag kan lära mej. Jag har nu nått nivå 10 med trollkarlen för jag trodde att jag var tvungen att gå upp i nivå. Ska prova igen

Det fungerade, tog energi eld o ljus, det blev bloss-besvärjelsen :)

SuperLimm
6/9/17, 6:12 PM
#15

Provar här, även om det är en gammal tråd! Jag håller på med uppdraget "antikens hemligheter" och jag har fastnat! Jag ska skaffa 2 foreller och en stor limpa fint bröd. Jag har fiskat två foreller i dammen och även köpt två foreller i affären. Jag har bakat alla sorters bröd som finns i bakugnen och har dom i min katalog. Jag har även provat att baka brödet och låta det stå framme i samma rum som hon som ska ha dom står. Men inget fungerar! Har jag missat något? Har även letat i flera dagar nu i butiken i stan efter en stor limpa fint bröd eller ett recept på ett men det finns inte.  Vill helst inte avbryta uppdraget heller..

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: