Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 8781 ggr
[KKlara]
2013-04-06 15:42

Familjen Flink #3

Skapar ennu en ny tråd till min legacy. Här är de gamla trådarna:    #1 & #2

Skriv gärna om ni följer igen! :)

Annons:
Gerbilles
2013-04-06 15:52
#1

Fortsätter följa! :D

bunnyheart
2013-04-06 15:55
#2

Följer igen :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

hahael
2013-04-06 17:30
#3

Följer! :D

Klart att laxen ska ha en jolle

[KKlara]
2013-04-06 19:42
#4

#1, #2 & #3: Vad roligt! :D

plutotigertosen
2013-04-07 01:57
#5

fortsätter följa

Potatisen
2013-04-07 08:26
#6

Fortsätter följa

Annons:
[KKlara]
2013-04-07 11:12
#7

#5 & #6: :D

[KKlara]
2013-04-07 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

På kvällen hör Mira och Mirabelle hur Felix gnäggar högt utanför huset. De rusar ut och hinner precis se när Felix fyller vuxen. Grattis Felix!

[KKlara]
2013-04-07 11:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Som födelsedagspresent får han massor av kramar och pussar och så klart lite godis

Jusse.
2013-04-07 13:06
#10

Följer igen! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Cimsan
2013-04-07 14:59
#11

Följer igen! :D

[KKlara]
2013-04-07 17:38
#12

#10 & #11: Yey! :D

[KKlara]
2013-04-07 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En dag när Mira är på gymet får hon syn på en kille. Det finns egentligen ingenting speciellt hos honom, ska Mira vara riktigt ärlig mot sig själv så är han ganska ful i sin fes. Men det är något med killen som får henne att bli alldeles varm i kroppen. Det är en helt främmande känsla för Mira och hon undrar om hon kanske håller på att bli sjuk. Helt plötsligt kommer killen fram till Mira. 

"Nej tänk om han såg att jag kollade på honom!" tänker Mira som egentligen inte brukar bry sig om sånt. 

- Hej, det är du som är Mira va? frågar killen

- Ja… Hur så? frågar Mira lite avvaktande

Killen presenterar sig som Asa. Han är tydligen från Egypten men han flyttade hit för ett år sedan, säger han. Asa förklarar att han har sett Mira några gånger men att han aldrig fått en chans att prata med henne.

"Åh nej!" tänker Mira "Han stöter på mig! Och jag som lovade Mirabelle"

De småpratar ett tag, sedan börjar Asa flörta igen och Mira hänger på, mest av gammal vana. Sedan kommer hon ihåg vad hon lovat Mirabelle och slutar genast. Asa verkar märka det.

Annons:
[KKlara]
2013-04-07 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

- Jag måste nog gå… säger han och låter lite sårad

Men Mira kan inte stå ut med tanken att bli lämnad ensam på gymet.

"Vad är det för fel på mig?!" tänker hon "Jag har väl aldrig haft något problem med att en kille lämnar mig ensam att tag!"

Asa börjar mot utgången men Mira hejdar honom.

- Nej! Gå inte! säger hon och hon hör själv hur desperat hon låter. Snälla stanna och gymma med mig! säger hon.

Asa ser lite förvånad ut med lyser sedan upp i ett leede. 

- Javisst, säger han

Mida
2013-04-08 00:05
#15

Följer igen  såklart :)

[KKlara]
2013-04-08 18:04
#16

#15: :D

[KKlara]
2013-04-08 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Efter att noga valt ut sadel och annat tillbehör till Felix bestämmer sig Mirabelle för att rida honom för första gången. Man kan inte säga att det var en njutning direkt. För det första är Mirabelle livrädd för att trilla ner, för det andra har Felix aldrig haft en människa på sig så han är inte heller så erfaren och för det tredje så får Mirabelle så förskräckligt ont i rumpan att hon måste sitta på några kuddar vid middagen. Men, trots allt är Mirabelle ändå stot över sig själv och Felix. Hennes mål är de ska bli tillräckligt duktiga för att vara med i en kapplöpningstävling (för nybörjare såklart).

[KKlara]
2013-04-09 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Sommaren kommer och Mirabelle rider ner till stranden för att för första gången i sitt liv bada i havet

[KKlara]
2013-04-09 20:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Mira ringer allt oftare till Asa, mest för att prata.

"Han är bara min vän" tänker Mira men hon vet hur det känns att ljuga…

Hon förstår inte helt varför hon inte kan sluta tänka på Asa. 

"Tänk om jag blivit kär?" frågar Mira sig själv men slår snabbt bort tanken "Så här känns det inte att vara kär! Eller..?"

Mira kan omöjligt veta, för hon har aldrig aldrit kär förut

[KKlara]
2013-04-09 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Så får Mira ett telefonsamtal från sin chef som vill fira att han vari chef i ett år genom att bjuda alla sina anställda på en spa-semester med god mat såklart (Mira jobbar ju som kock). Mira tackar glatt ja och glömmer alla tankar på att Mirabelle ska vara ensam hemma. Asa jobbar ju på samma jobb som Mira! Nu kommer de vara tillsammans på en spasemester i 2 dagar!

Mira är inte sen med att utnyttja tillfället. Först bjuder hon bara in sin klass med ryktet har spridit sig. Nästan alla gäster tar med sig minst en kompis! Mira beställer hem pizza och sätter på cd-spelaren på högsta volym, nu kan festen börja!

Annons:
[KKlara]
2013-04-09 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Mirabelle har sin livs kväll. Hon dansar, skrattar och dansar. Ingenting kan förstöra kvällen, eller..? Helt plötsligt hör Mirabelle sirener utanför och stänger snabbt av musiken. 

- Alla! Ut här ifrån! Polisen kommer! skriker hon så att alla ska höra

Det blir total panik, alla springer ut genom dörren och hoppar ut genom fönstren. När alla är ute syns det fortfarande att det varit fest. Mirabelle slänger lite skräp som ligger på golvet, men mer hinner hon inte göra förns det plingar på dörren. Mirabelle står kvar alldeles förstenad. Dörren öppnas, självklart har hon glömt att låsa den. En polis stiger in i hallen och får syn på Mirabelle omgiven av skräp, sprängda ballonger och krossat porslin (några tyckte det var en bra idé att kasta boll med en tallrik). 

- Jasså du, jag kan se vad som har hänt här… säger polisen

Mira svara inte, hon står bara tyst och stirrar skrämt på polisen.

- En granne ringde och klagade på den höga musiken, fortsätter polisen, Jag har ringt din mamma, hon kommer hem imorgon, eller ska jag säga senare idag? frågar polisen och syftar på att klockan är 3 på natten.

[KKlara]
2013-04-10 08:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Mira blir fruktansvärt arg när hon får höra vad som hänt. Nu är hon tvungen att avbryta sin semester bara för att hennes tonåring där hemma inte kan sköta sig!

När Mira kommer hem är dt skinande rent i hela huset. Mirabelle står i öppningen till köket och försöker se oskyldig ut. 

- Hej mamma! säger hon så normal ton hon kan men Mira nappar inte på flötet.

- Vad har du gjort?! Sa jag inte åt dig att inte ställa till något?!

- Nej mamma, du sa bara hejdå och sen stack du…

- Okej, det kanska jag inte sa, MEN ÄNDÅ! DU ÄR TILLRÄCKLIGT GAMMAL FÖR ATT FÖRSTÅ DET NU! ryter Mira

En tår börjar sakta rinna ner för Mirabelles ena kind

- Du har utegångsförbud i en vecka!

[KKlara]
2013-04-10 15:58
#23

#20: Mirabelle ska det stå i det nedersta stycket, INTE Mira!

[KKlara]
2013-04-10 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Mirabelle kan inte stå ut med tanken att ha utegångsförbud i en vecka, hur ska hon då kunna träna Felix?

- Snälla, snälla mamma! ber hon, Snälla låt mig slippa!

- Nej, säger Mira stenhårt, Du har gjort fel och därför kommer du att straffas

- Så du hade inte fest när din föräldrar var borta då? Nej du var ju förstås ett perfekt, lydigt barn, eller? säger Mirabelle. Hennes uppgivenhet har nu gått över till ilska

Mira svarar inte, för hon kommer ihåg att hon också ordnade fest.

- Nä precis, fortsätter Mirabelle när Mira inte svarar, Egentligen har jag ju inte gjort något fel. Jag har bara haft en vanlig liten fest men råkat ha för hög volym på stereon, jag har ju inte rivit huset direkt!

Mira tänker efter en stund, sedan säger hon:

- Okej, du slipper utegångsförbudet. Men nästa gång det händer kommer du inte undan!

[KKlara]
2013-04-11 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Mirabelle och Felix börjar bli riktigt duktiga. Felix har nivå 8 i kapplöpning och Mirabelle ligger på nivå 7 i ridning!

[KKlara]
2013-04-11 09:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Mirabelle har också lyckats få ihop Felix, vänner, arbete och skola. Hon ligger på till på alla fronterna.

[KKlara]
2013-04-15 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Mira och Asa trffas ofta. De har roligt, roligare än Mira någonsin haft med en kille förut. En dag, när Mirabelle sover över hos en kompis bjuder Mira hem Asa. De äter mat, pratar och skrattar som vanligt. Efter ett tag sätter Asa på fransk musik (Miras favorit) och utan att de tänker på det, börjar de dansa med varandra. Tanken på löftet Mira gav Mirabelle är som bortblåst

Annons:
[KKlara]
2013-04-15 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Efter ett tag tar det med sig stereon och går ut. Mira och Asa sätter sig på gräsmattan med ryggen mot husväggen och blickar upp mot himlen. Asa tar försiktigt Miras hand. Då minns hon vad hon lovat Mirabelle och rycker snabbt åt sig handen. Asa ser frågande på henne och Mira förklarar. Hon förklarar och förklarar. Hur hon varit ung och dum. Haft 3 pojkvänner på samma gång och krossat folks hjärtan utan vidare. Vad hon lovat sin dotter och att hon nu gått och blivit kär i killen framför henne. 

För så är det faktiskt. Mira förstår det nu. Hon har oavsiktligt gått och blivit kär för första gången, fast hon absolut inte fick.

Asa ser länge på Mira innan han säger:

- Jag älskar dig också och jag litar på att du inte lämnar mig. Om du förklarar för Bella precis som du förklarade för mig nu kommer hon att förstå. Det lovar jag.

- Tror du verkligen det? säger Mira svagt

- Det är jag säker på, säger Asa

Och så gick det till när Mira bröt sitt löfte.

KaninÄgaren
2013-04-15 20:26
#29

I love it! Följer :*

[KKlara]
2013-04-15 21:04
#30

#29: Vad roligt att du gillar den! :D

[KKlara]
2013-04-16 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Tidigt på morgonen ringer det i Miras telefon.

- Hallå? svara hon sömndrucket

Det är Miras chef. Han säger att han bjuder alla sina arbetande på en resa till Frankrike. 

- Jag vill ha in lite fransk kultur i våran matlagning, säger han.

Mira tackar glatt ja. 

"Vilken generös chef jag har fått" tänker hon.

Denna gång lämnar Mira en lapp där det står vad Mirabelle får och inte får göra ni när Mira är borta. Hon understryker att hon absolut INTE får ordna fest igen! Sedan sätter hon sig i en taxi och far iväg till flygplatsen.

[KKlara]
2013-04-16 14:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Mirabelle har inte den minsta lust att bryta mot reglerna igen. Istället tränar hon Felix hårdare än någonsin. Mirabelle lämnar av Felix på en träningsbana som finns i stan innan hon åker till skolan och när hon kommer hem tränar de genom att galoppera runt i staden.

[KKlara]
2013-04-17 07:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Sista dagen som Mira är borta kommer slappardagen. Mirabelle går upp tidigt på morgonen, för idag är det en speciell dag för henne. Inte för att hon ska slappa, nej, Mirabelle kommer snarare att ta ut sig ordentligt. 

Först äter hon en stadig frukost, sedan går hon ut till Felix och ger honom några müssli-kakor som Mira har lagat. Efter det sätter hon på honom sin finaste sadel, sitter upp och rider iväg. Det tar bara 10 minuter innan dom är framme.

Mirabelle och Felix ska på sin första kapplöpningstävling!

[KKlara]
2013-04-17 07:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Det går bra, bättre än vad både Mirabelle och Felix hoppats på. 

De får oturen att starta sist, men Mirabelle har som inställning att satsa allt så de kommer snabbt ifatt de andra. Felix håller sig runt fjärdeplats i nästan hela loppet men mot slutet tvingar Mirabelle på honom lite extra och de ligger ETTA! Med bara 10 meter kvar till målgång blir Felix omsprungen av en annan häst, så de kommer TVÅA! 

Ett resultat Mirabelle inte ens vågat tänka på. Tänk, i deras första kapplöpningstävling någonsin kommer de TVÅA! Mirabelle är överlycklig!

Annons:
[KKlara]
2013-04-18 08:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Mycket nöjda med sig själva rider Mirabelle och Felix hem. Mirabelle tillbringar restan av dagen med sin vän (varsnamnjagglömt) och Felix tillbringar den genom att bara ta det lugnt.

Mitt i natten tjuter det i hela huset. Mirabelle flyger upp ur sin säng. Inbrottslarmet har gått igång!

[KKlara]
2013-04-18 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Mirabelle blir alldeles stel av skräck. Henne armar och ben känns helt bortdomnade. Vad ska hon göra?! Hon här hur någon tassar runt där nere och river i skåpen. Då får hon syn på sin mobil som ligger på nattduksbordet. Hon tar snabbt upp den och slår in numret hon aldrig trodde hon skulle behöva ringa; 112. 

- Hallå? säger hon skräckslaget

Växeln ber lugnt Mirabelle berätta vad som hänt.

- Det är en inbrottstjuv i mitt hus! säger MIrabelle hetsigt, Kom så fort ni kan! Snälla! Innan den kommer upp på övervåningen! 

Växeln säger att en polisbil är på väg och förväntas vara framme om mindre än en minut.

[KKlara]
2013-04-18 09:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Den minuten är den värsta i Mirabelles liv. Hon lägger sig under täcket, skakandes av skräck och rycker till varje gång hon hör fotstegen närma sig trappan. Men så äntligen här Mirabelle ljudet av sirener och andas ut lite. Det verkar inte inbrottstjuven göra. Mirabelle hör hur den springer omkring där nere på jakt efter ett gömställe. Mirabelle skrattar lite för sig själv. De bästa gömställena finns på övervåningen. 

Mirabelle hör hur dörren slås upp där nere. Tjuven verkar inte ha hittat något särskilt bra ställe att gömma sig på för nästan på  en gång hör Mirabelle hur polisen säger:

- Nu har jag dig allt!

Efter att tag vågar sig Mirabelle ner för trappan. Hon ser polisen och tjuven i hallen. 

- Är du ensam hemma? frågar polisen

- Ja, svara Mirabelle

-Vill du att jag ska ringa din mamma så får hon komma hem?

Mirabelle minns hur arg Mira blev förra gången hennes semester blev avbruten och tackar snabbt nej. 

- Jag klarar mig, säger hon

[KKlara]
2013-04-21 10:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Mira komme hem och allt är frid och fröjd. Hon bjuder ofta in Asa när Mirabelle är ute. En dag undrar Asa om inte Mira ska berätta för Mirabelle snart. Att de är tillsammans och till och med planerar att flytta ihop. Mira tvekar.

- Men tänk om hon blir arg, säger hon

De argumenterar ett tag men bestämmer sig sedan för att berätta.

[KKlara]
2013-04-21 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

- Du Mirabelle?

Det är en helt vanlig onsdagsmorgon, Mira och Mirabelle sitter och äter frukost. 

- Ah, mamma?

Mira harklar sig nervöst.

- Jo det är så här att jag har träffat en kille…

Mirabelle tittar förvånat upp ur sin fling-tallrik.

- Jag vet vad jag lovade men detta är annorlunda, säger Mira snabbt, Vi har varit tillsammans i nästan 3 månader nu och det har hållit.

- Men mamma du lovade ju! fräser Mirabelle arg och det börjar rinna tårar ner för hennes kinder. 

- Jag vet, men den här gången är det annorlunda! Den här gången är jag kär, på riktigt!

- Vadå? Så alla andra gånger har du inte ens varit kär?!

- Naej, mumlar Mira, Men denna gång är jag det och han älskar mig också! Vi har bestämt oss för att flytta ihop.

- VA?! skriker Mirabelle, DU LOVADE MIG! DU LOVADE ATT DU ADRIG MER SKULLE BLI TILLSAMMANS MED NÅGON! DU GAV MIG DITT ORD PÅ DET!

- Jag vet, men…

- JAG HATAR DIG MAMMA, JAG HATAR DIG! fortsätter Mirabelle, hon är så arg att hon inte tänker på vad hon säger.

Nu rinner det tårar på både Mirabelles och Miras kinder.

- Snälla gumman säg inte så, säger Mira svagt

Mirabelle ger sin mamma en sista hård blick innan hon springer ut genom ytterdörren, fram till ladan och hoppar på Felix. Sedan galopperar de iväg.

[KKlara]
2013-04-22 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

De rider i säkert tre timmar. Mirabelle gråter och gråter tills hon inte har några tårar kvar. Efter det sitter hon bara och snyftar lite tyst och lyssnar på ljudet av Felix hovar. Tillslut märker hon att Felix börjar bli trött. Mirabelle lyfter på huvudet för att de vart de befinner sig. 

"Mitt ute i skogen" konstaterar hon

Mirabelle styr in Felix på en liten stig som såsmåningom leder fram till en liten sjö inramad av berg.

- Här stannar vi, tycker jag, säger Mirabelle till Felix

- Gnägg! svarar Felix, Mirabelle tar det som ett ja

Hon kliver av Felix som genas går fram till sjön för att dricka. Mirabelle får syn på några buskar som växer vid bergskanten. Det visar sig vara indruvor och paprikor. 

"Vilken tur!" tänker Mirabelle "Då har jag middagen räddad"

Mellep
2013-04-22 21:18
#41

Följer :D ;)

Annons:
[KKlara]
2013-04-23 21:14
#42

#41: Nämen vad roligt! :D

[KKlara]
2013-04-23 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Mirabelle kommer vid lunchtid på att hon faktiskt skolkar från skolan! Men lite nytta kan hon i alla fall göra. Först gör hon klart sin läxa, sedan skriver hon en uppsats (som konstigt nog handlar om en tjej som blir sviken av allt och alla) för att få upp sitt betyg i svenska och till sist rider hon iväg till forskningscentret för att forska.

[KKlara]
2013-04-23 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Felix passar på att knyta lite kontakter med några vildhästar som pallar frukt utanför centret.

[KKlara]
2013-04-24 08:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Efter att ha forskat rider Mirabelle tillbaka till sitt gömställe för att sova. Sommaren har precis övergått till höst så det blir lite kyligt, men Mirabelle kröp ihop tätt intill Felix. Då blev det varmt och skönt.

Hemma i huset sitter en mycket ledsen Mira i soffan. Hon har gråtit hela dagen. Hon var till och med tvungen att ta ledigt från jobbet. Hon minns förra gången någon i hennes familj var borta längre än vanligt. Det var Miras tvillingbror Mio som försvann. Det var bara Mira hemma i huset och hon tänkte inte så mycket på det. När de anda kom hem fick de syn på en gravsten som stod på tomten. Mio hade dött av nedfrysning. Mira tillade ut genom fönstret. Det spöregnade. Någonstans där ute befann sig Mirabelle.

"Jag får hoppas att hon är vid liv" tänkte Mira och brast ut i gråt igen.

[KKlara]
2013-04-27 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Nästa dag rider Mirabelle till skolan, Asa åker till jobbet och Mira ligger kvar i sängen och stirrar upp i taket. Under dagen märker Mirabelle att hon inte är lika arg på sin mamma längre, hon längtar till och med hem lite. 

"Skärp dig nu Mirabelle!" tänker hon och försöker att bli arg på Mira igen. 

Men det går inte. Istället saknar hon henne mer och mer. När skolan är slut för dagen rider Mirabelle inte tillbaka till sjön, hon rider hem. När hon kommer in genom ytterdörren ser hon att Mira sitter i köket med ansiktet i händerna. Axlarna skaka lite för Mira gråter. Mirabelle vet inte vad hon ska göra.

- Ehm… Mamma? säger hon lågt.

Miras axlar slutar skaka. Hon reser sig långsamt upp och sedan vänder hon sig om.

- Vad har du varit?! Förstår du inte hur orolig jag varit?! Du kunde ju ha dött där ute fattar du det! skäller Mira

Mirabelle börjar ångra att hon kom hem. Kanske Mira inte vill ha henne här. Men sedan ger Mira till ett kvävt läte och kastar sig om halsen på Mirabelle. 

- Jag har varit så orolig, jag älskar ju dig, gråter hon i Mirabelles hår.

Och Mirabelle ger efter och sjunker in i sin mammas famn. Allt kommer att ordna sig, det vet hon nu. Allt kommer att bli bra.

[Esme11]
2013-04-27 11:39
#47

Följer :-)

[KKlara]
2013-04-27 16:32
#48

#47: :D

Annons:
[KKlara]
2013-04-29 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Nästa morgon äter hela familjen frukost tillsammans, Mirabelle, Mira och Asa. Mirabelle klagar inte på Asa. han är faktiskt riktigt vänlig.

[KKlara]
2013-04-29 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

På kvällen är de bjudna på fest hos Asa's chef. Mira och Asa badar i den lilla poolen…

[KKlara]
2013-04-29 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

… Men Mirabelle sitter inne och gör sin läxa. Hon har lite dåligt samvete över att hon skolkat

[KKlara]
2013-04-30 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Och så är det äntligen dags för Mirabelle att fylla ungdom! Hon firar det genom att bjuda in alla sina vänner

[KKlara]
2013-04-30 17:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Generation 3:

Arvinge: Mirabelle Flink

Egenskaper: Klumpig, Älskar kylan, Älskar värmen, Ryttare, Överkänslig

Favoriter: Wok, Indie och Kryddigt brunt

Livslång önskan: Jockeyn

[KKlara]
2013-05-01 12:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Nästa dag åker Mira och Asa iväg för att se på när Mirabelle tar examen. Sedan åker alla hem, äter en god lunch och spelar lite kort. Sedan sätter sig Mirabelle i en taxi oh åker iväg in mot stan igen. 

Först åker hon till mataffären för att säg upp sitt gamla deltidsjobb. Sedan åker hon till kontoret för en anställningsintervju. Hon får jobbet på en gång. Mycket nöjd med sig själv åker hon hem igen för att träna Felix.

Froida
2013-05-01 14:03
#55

Följer! Riktigt bra skrivet :)

Annons:
julolagus
2013-05-01 14:46
#56
Dvärgvädur
2013-05-01 15:25
#57

Följer :D

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[KKlara]
2013-05-01 16:22
#58

#55: Åh tack, vad glad jag blir! 😊

#56 & #57: 😃

[KKlara]
2013-05-02 08:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

På kvällen ger sig Mirabelle ut för att festa på stans enda discoklubb. Där träffar hon många av sina vänner som också tagit examen. Efter att ha dansat och druckit lite väl många drinkar råkar Mirabelle snubbla in i en kille.

- Men gud förlåt! säger hon

- Ingen fara, säger killen

De står ett tag och tittar på varandra. 

"Men gud, det är nu jag ska säga någonting" tänker Mirabelle

- Ehm, fint väder vi har idag, hasplar hon ur sig och ger sig sedan en mental spark i baken. 

Hon pratar om vädret och det är dessutom mitt i natten! Killen skrattar lite lätt innan han säger:

- Vi har ju inte presenterat oss, jag heter Moses

- Och jag heter Mirabelle, säger Mirabelle

Moses och Mirabelle dansar och har kul tillsammans hela natten. När Mirabelle äntligen kommer hem kastar hon sig i säng för att få någon timmes sömn innan hon ska iväg till jobbet

[KKlara]
2013-05-02 19:21
#60

Det kan bli lite dålig uppdatering nu ett tag för jag håller på att gör mitt egna hus på sims (vilket tar vääldigt lång tid), men jag kommer snart tillbaka :)

[KKlara]
2013-05-09 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Mirabelle kan inte sluta tänka på Moses. Hans bruna hår, hans skjorta (som egentligen var helt alldaglig). Efter en vecka bestämmer sig Mirabelle för att ringa honom. De bytte nämligen nummer. Efter några signaler svarar Moses.

- Hallå?

- Ehm, hej, det är Mirabelle, säger Mirabelle

- Hej! Vad kul att du ringer! Jag hade precis tänkt ringa dig faktiskt.

Mirabelle känner hur hon blir alldeles varm inombords.

- Jag tänkte om du kanske ville komma över eller något…? frågar Mirabelle försiktigt

- Ja, varför inte? Jag kommer på en gång!

Mirabelle skyndar sig att städa i ordning lite i huset. Hon tackar gudarna för att Mira och Asa tänkte gå på bio just denna eftermiddag. Moses kommer efter 10 minuter, alldeles dyngsur, för det regnar ute. De pratar ett tag. Sedan börjar Moses att flörta. Mirabelle hänger på.

[KKlara]
2013-05-09 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

"Vad håller ja på med?!" tänker Mirabelle "Tänk om jag slutar som mamma?"

Men Mirabelle kan inte hejda sig, helt plötsligt lutar hon sig fram och kysser Moses, och han besvara kyssen. 

Ja, så nu är de ett officiellt par!

Annons:
[KKlara]
2013-05-10 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Och så kommer spökeridagen. Asa åker ner till Höstfestivalen för att plocka pumpor. Sedan sätter han sig i stallet (?) för att skära till dom.

[KKlara]
2013-05-10 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Under hela dagen (och kvällen) kommer det barn och tigger godis. Mirabelle får knappt en ledig stund!

Men så ringer Moses precis när hon ger godis till ett litet barn.

- Du har inte lust att träffa mig nere på Höstfestivalen? frågar han

- Såklart jag har! säger Mirabelle glatt, Jag kommer på en gång!

[KKlara]
2013-05-12 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Mirabelle och Moses har det jättekul. De är med i äpplet-och-hinken-tävlingen (Moses vann), de går in i spökhuset tillsammans och de bara njuter av varandras närvaro i höstmörkret.

[KKlara]
2013-05-12 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Vintern kommer och Mirabelle tränar Felix hårdare än någonsin vilket resulterar i att Mirabelle nu har uppnått nivå 10 i ridning!

[KKlara]
2013-05-12 11:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Hela famijen Flink beger sig ner till stadsparken för att inviga Vinterfestivalen. Mirabelle tar med sig Moses så klart. Hon har nämligen planerat något alldeles extra.

Mira och Asa tillbringar dagen med att åka skridskor.

[KKlara]
2013-05-12 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Mirabelle drar med sig Moses till ett folktomt ställe i parken. Hennes händer är alldeles svettiga av nervositet. 

- Vad är det Mirabelle? frågar Moses och syftar på hennes skrämda ansiktsuttryk.

Mirabelle går ner på knä i snön. Sedan plockar hon med fumlande fingrar fram den lilla asken. Den glider på hennes svettiga fingrar och hon är nära att tappa den, men hon lyckas få tag på den i sista sekund.

- Moses, jag älskar dig av hela mitt hjärta, säger Mirabelle, Vill du gifta dig med mig?

Hon öppnar asken och visar den smala guldringen som ligger där innanför. Moses skiner upp i ett stort leende.

- Så klart jag vill min älskade, säger han.

Och det nyförlovade paret omfamnar varandra.

[KKlara]
2013-05-14 08:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Mirabelle bestämmer sig för att vara med i en till kapplöpnings-tävling. Eftersom både hon och Felix har så höga färdighetspoeng väljer Mirabelle självsäkert en internationell tävling (den svåraste). Det visar sig kanske inte vara det bästa valet Mirabelle gjort i sitt liv. Felix slutar på 5:e plats efter att ha legat runt 6:e, 7:e plats hela loppet.

Annons:
[KKlara]
2013-05-14 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Snöflingedagen kommer. Familjen gör inte så mycket eftersom det vankas fest lite senare på kvällen. Mirabelle ger sig i alla fall ner till Vinterfestivalen för att åka lite snowboard.

[KKlara]
2013-05-14 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Moses kommer lite före de andra gesterna. I hallen sitter en mistel som Mirabelle bara "råkar" stå under när Moses kommer.

Anledningen till att Moses kom lite före de andra är för att Mirabelle och han har bestämt sig för att avslöja att de ska gifta sig. Mira blir överlycklig och börjar gråta en liten skvätt. Asa kramar om dom båda. Även fast Mirabelle inte är hans biologiska barn ser han väldigt stolt ut. Mirabelle kan förstå varför Mira föll för honom.

[KKlara]
2013-05-14 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Och så kommer de andra gesterna och fetsen kan börja. Presenthögen växer sig större och större. Maten måste fyllas på om och om igen. Det är bara en sådär mysig stämning som det ska vara på snöfligedagen (julafton).

[KKlara]
2013-05-14 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Det är bara Mira i familjen som får paket (haha). Hon får två fina blomkrukor som hon blir mycket glad över.

[KKlara]
2013-05-18 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Förlåt för den usla uppdateringen, jag hade och har fullt upp just nu, men jag uppdaterar så ofta jag hinner!

Våren börjar smyga sig på. Snön smälter bort, träden börjar få blad. Det är förändringens tid…

[KKlara]
2013-05-20 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

En dag bestämmer sig Mirabelle för att utöka sin lilla "hästgård". Hon rider ner till häst-ranchen och går sedan in. Mirabelle har redan kikat ut en häst som hon vill ha. hon köper henne för 1000§ och åker sedan hem, nöjd och glad.

[KKlara]
2013-05-20 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Hästen är en blandrasig hona. Mirabelle döper hennes genast till Zina. Det namnet kom upp direkt när hon såg henne. Zina har egenskaperna: Vänlig, Lekfull och Lydig

Annons:
[KKlara]
2013-05-21 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Mira och mirabelle åker ner till Vårfestivalen för att inviga den. Där stöter Mirabelle på Moses och de gör genast sällskap.

[KKlara]
2013-05-21 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

De dansar hela kvällen, mirabelle med Moses och Mira med sig själv. Asa var nämligen tvungen att jobba över och kunde inte komma ner.

[KKlara]
2013-05-23 11:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Felix och Zina kommer bra överens. De leker och skuttar runt när Mirabelle inte har tid att vara med dom. Hon har ju mycket annat att tänka på, jobb och bröllop t.ex

[KKlara]
2013-05-26 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Dagen innan Kärleksdagen, är också dagen innan Mirabelle och Moses ska gifta sig. Det betyder att Mira och Mirabelles kompisar har förberett en möhippa. De kommer allihopa och kidnappar Mirabelle från hennes jobb. Sedan äter de en stor middag på stans lyx-resturang innan de skjutsar hem Mirabelle hem till sig själv. Där vankas en stor fest med mycket skålande och dans. Mira håller ett litet tal för sin dotter innan hon sprutar ner henne med bubbel-nektar. Alla har väldigt kul! Ända tills…

[KKlara]
2013-05-26 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

… Asa kommer hem från jobbet. Självklart får han också vara med på festen! Han dansar och har kul med alla andra innan han får syn på Jessica. Han blir blixt-kär. Vad ska han göra? På sin flickväns dotters möhippa går han och bli kär i en annan kvinna! Men Asa har druckit alldeles för mycket nektar för att tänka över sitt beslut särskilt länge. Han går fram till Jessica och börjar flörta. Mitt på dansgolvet! Tillslut kysser han henne utan en tanke på Mira och Mirabelle. 

Mira ser det och det gör så ont så ont. Det känns som om hela hon går sönder i små, små bitar. Hon som älskade Asa, och han som älskade henne, eller? Var det bara en lek för honom? Så som det varit för Mira alla andra gånger hon haft ett förhållande. Mira förstår plötsligt hur det känts för alla killar hon sårat. Mira vill inte förstöra sin dotters kväll. Istället låtsas hon som ingenting, även fast det är svårt, och fortsätter dansa.

[KKlara]
2013-05-27 08:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Tillslut somnar Mirabelle på badrumsgolvet alldeles slutkörd av allt dansande och skrattande. Strax efter henne somnar de flesta andra också.

[KKlara]
2013-05-27 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

När de flesta sover eller har gått hem förutom Mira och Asa tar Mira sin chans.

- Hade du det trevligt med Jessica? frågar hon kallt

- Va? Asa ser lite förvirrad ut men sedan förstår han ad hon pratar om och säger: 

- Jag visste inte vad jag gjorde, förlåt…

- Klart du visste vad du gjorde! Så många glas nektar hade du inte druckit så du inte visste vad du gjorde! Jag trodde du älskade mig… säger hon tyst och tårar börjar rinna ner för hennes kinder.

Asa försöker tafatt klappa henne på ryggen men Mira ryggar tillbaka

- Rör mig inte! säger hon skarpt och orden slår som piskrapp i Asa's hjärta.

- Jag, jag är så ledsen Mira… säger han tyst

- Jasså? säger Mira, Men det är inte  jag, Om du inte hade gjort det här hade jag inte insett vilken skitstövel du är! Ut! Ut ur mitt hus! Jag vill aldrig mer se dig igen! ryter hon så att några av gesterna vaknar

Annons:
[KKlara]
2013-05-27 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Kärleksdagen kommer, och inte nog med det, idag är också dagen då Mirabelle ska gifta sig! Mira och Mirabelle åker ner till Vårfestivalen för att kasta lite hästsko och umgås som de brukar göra på högtiderna. 

- Men vart är Asa? frågar Mirabelle som inte förns nu upptäckt att han saknas

Mira berättar vad som har hänt. 

- Jag borde ha lyssnat på dig, säger hon, Jag skulle aldrig mer blivit tillsammans med någon, precis som du sa

- Men mamma, du älskade ju honom. Sedan råkade han vara en riktig dyngpöl men så är det. 

De kramar om varandra. Då knackar någon på Mirabelles axel.

[KKlara]
2013-05-27 16:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Hon vänder sig om och där står Moses. 

- Hej älskling, säger han och kysser henne

Mira går iväg för att kasta hästsko med sina arbetskamrater i stället. Självklart vill hennes dotter vara med sin blivande man.

Mirabelle och Moses bestämmer sig för att prova "kärleks-maskinen". Det visar sig att "kärleks-maskinen" tycker att deras kärlek är så stark att det är "kärleks-maskinen" som ska betala dom och inte dom som ska betala "kärleks-maskinen".

Efter detta måste de skynda sig hem för att göra i ordning allt. Snart börjar bröllopet!

[KKlara]
2013-06-01 19:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Förlåt, förlåt, förlåt, så himla mycket för den hemska uppdateringen. Jag har fixat en grej med legacyn som ni snart kommer att få se, det är därför jag inte kunnat uppdatera. Men nu är jag tillbaka igen!

•••

Maten har dukats fram, tårtan ställts ut, stolarna har släpats fram och gesterna har anlänt. Familj och vänner trängs på gräsmattan utanför huset. De skrattar, dansar och pratar gamla minnen. För det är nu som Mirabelle ska bli stor på riktigt, gifta sig och skaffa familj och allt det där!

[KKlara]
2013-06-02 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

I skymningen vigs dom. 

- Tager du, Moses Simon Dal, till att bli din äkta make i nöd och lust?

- Ja, svarar Mirabelle

- Tager du, Mirabelle Susanna Flink, till att bli din äkta maka i nöd och lust?

- Ja, svara Moses

Sedan trär de på varandra ringarna och kysser varandra. Alla gester gråter, men ingen gråter mer än Mira. Hon gråter som hon aldrig gjort förut. Hon är så stolt över sin dotter som har lyckats mycket bättre än hon själv. 

"Och tur det" tänker hon

[KKlara]
2013-06-02 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Sedan är det dags för tårtskärning. Mirabelle skär en bit som hon och Moses sedan äter upp tillsammans. Alla gester tar för sig av tårtan som Mira har gjort själv (Hon har ju nivå 9 i matlagning).

[KKlara]
2013-06-02 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Till sist är det dags för dans. Mirabelle och Moses dansar självklart med varandra. 

Alla dansar långt in på småtimmarna innan de beger sig hemåt och Mirabelle och Moses beger sig in för att ha sin bröllopsnatt…

[KKlara]
2013-06-02 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Och nu till varför det vart så dålig uppdatering. Mirabelle och Moses bestämde sig för att bygga om huset så att alla får ordentlig plats.

En bild ovanifrån (det orangea är inte löv, det är blommor):

Annons:
[KKlara]
2013-06-02 19:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

"Träningshagen":

[KKlara]
2013-06-02 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Hagen, vinkel 1:

[KKlara]
2013-06-02 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Hagen, vinkel 2:

[KKlara]
2013-06-02 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Nedervåningen:

[KKlara]
2013-06-02 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Stallet:

[KKlara]
2013-06-02 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Toaletten:

[KKlara]
2013-06-02 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Hallen:

Annons:
[KKlara]
2013-06-02 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Köket, sett från hallen:

[KKlara]
2013-06-02 19:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Resten av rummet, sett från hallen: 

[KKlara]
2013-06-02 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Vardagsrummet: 

[KKlara]
2013-06-02 19:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Övervåningen:

[KKlara]
2013-06-02 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Miras sovrum:

[KKlara]
2013-06-02 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Mirabelles och Moses sovrum:

[KKlara]
2013-06-02 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Deras balkong:

Annons:
[KKlara]
2013-06-02 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Två tomma rum, ett med en kemibänk i:

[KKlara]
2013-06-02 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

En till balkong:

[KKlara]
2013-06-02 19:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Det är lite tomt på tavlor och sånt men det kommer snart ;)

Huset utifrån:

sasha_setter
2013-06-02 20:10
#108

Jättefint!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[MiniPim]
2013-06-02 22:12
#109

Följer! =)

ida1008
2013-06-03 07:37
#110

Följer! Vilken värld spelar du i?:)

[KKlara]
2013-06-03 16:02
#111

#108: Tack! :D

#109: Vad kul! :)

#110: Kul! Jag spelar i Sunset Valley :)

Annons:
ida1008
2013-06-03 18:50
#112

Okej!:)

[KKlara]
2013-06-03 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Två dagar efter bröllopet börjar Mirabelle att må illa om morgnarna.

- Hur är det älskling? frågar Moses som råkar stå i badrummet just som Mirabelle spyr upp sin frukost för tredje morgonen.

- Inte så bra… Jag tror jag är sjuk…

Mirabelle tar ledigt från jobbet och tillbringar tiden med att läsa massa skvallertidningar….

[KKlara]
2013-06-03 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

…och städa i stallet

[KKlara]
2013-06-04 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

I en av skvallertidningarna står det:

HUR DU VET ATT DU ÄR GRAVID

"Konstigt" tänker Mirabelle "Nästan allt stämmer ju in på mig".

Och det är då hon kommer på det, tänk om hon är gravid! Mirabelle far genast ner till snabbköpet för att köpa ett graviditets-test. Sedan åker hon hem igen i il fart för att testa. Med andan i halsen kollar hon vad testet säger. Det står: +, vilket betyder att… Mirabelle är gravid!

[KKlara]
2013-06-04 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Mirabelle vet inte riktigt hur hon ska berätta för Moses. Tänk om han inte blir glad? Tänk om han inte känner sig redo… Fast han är ju vuxen och Mirabelle är ju ungdom, han borde känna sig redo.

Efter mycket om och men bestämmer sig Mirabelle för att bara säga det, rakt på sak. Så, en varm vårkväll kysser hon Moses och säger:

- Du ska bli pappa

- Vad sa du? säger Moses förvånat

- Du ska bli pappa, säger Mirabelle igen, Jag är gravid.

- Det är ju, det är… Helt underbart, säger Moses och kramar om Mirabelle.

Så står de länge och väl och bara njuter i varandras armar.

[KKlara]
2013-06-06 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Zina tränar på hopp nästan varje dag. Hon tycker det är så kul! Tyvärr kan inte Mirabelle träna med henne eftersom hon är gravid. Men det går rätt bra ändå, även fast det går långsamt. Efter många rivna hinder har Zina lyckats uppnå level 2 i hoppning.

[KKlara]
2013-06-06 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Felix tränar också för sig själv, fast på kapplöpning. Han har nu uppnått level 9 i kapplöpning!

Annons:
[KKlara]
2013-06-06 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Moses tillbringar mycket tid vid kemibänken. Ännu har han inte hittat något elixir, men det kommer väl.

[KKlara]
2013-06-08 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

En vanlig kväll hos familjen Flink. Mira kollar på tv. Moses läser en bok om logik. Mirabelle läser en graviditetsbok.

[KKlara]
2013-06-08 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Men så plötsligt känner Mirabelle hur vattnet går. Hon tittar upp på Moses som sitter helt försjunken i sin bok. 

- Moses? säger hon

Både Mira och Moses tittar på Mirabelle's chockade ansikte.

- Ja, älskling? frågar han oroligt

- Jag, jag, jag tror vattnet gick, säger Mirabelle och tar sig lite för magen för det har börjat göra väldigt ont.

- Men gud! säger Mira, Ring en taxi! Snabbt! Vi måste till sjukhuset!

Moses är som förstenad. Sedan springer han till köket för att ringa en taxi. Mira sitter kvar hos Mirabelle och försöker lugna henne.

- Det kommer gå så bra gumman, säger hon

Mirabelle ställer sig plötsligt upp och skriker rakt ut. Hon har så ont i ryggen och magen att det svartnar för hennes ögon. Moses kommer tillbaka in i vardagsrummet.

- Taxin står där ute, kom, säger han och leder försiktigt ut den kvidande Mirabelle.

[KKlara]
2013-06-10 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Efter en ovanligt snabb förlossning kan jag stolt presentera:

Sam Flink

Han fick egenskaperna älskar värmen och konstnärlig. Sam älskar egyptisk musik, veggierullar, och färgen röd.

[KKlara]
2013-06-10 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Ett av de tomma rummen byggdes om till Sam's sovrum.

[KKlara]
2013-06-11 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Moses är alldeles överlycklig! Han hade i hemlighet hoppats på en kille, därför är han lite extra glad.

[KKlara]
2013-06-11 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Och så kommer sommaren äntligen till Sunset Valley. Med posten kommer också en liten docka till Sam från Moses avlägsna farbror. Eftersom Sam är för liten för att leka med dockor lägger Mirabelle och Moses undan den för att ge den som present lite senare.

Annons:
[KKlara]
2013-06-12 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Moses lyckas äntligen hitta ett elixir. Han vet inte riktigt vad det är till för så han provdricker. Inget händer förutom att han ser lite suddigt ett tag. Ett misslyckat elixir alltså.

[KKlara]
2013-06-13 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Och så kommer dagen då Mira fyller åldring. Hon vill inte ha någon fest. Inte ens en tårta!

- Att bli gammal och ful är inget att fira, säger hon.

[KKlara]
2013-06-13 08:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Här har vi Mira som åldring:

P4go
2013-06-13 12:22
#129

Följer! 😃

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

[KKlara]
2013-06-13 20:55
#130

#129: Vad roligt! :D

[KKlara]
2013-06-13 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Dagarna kommer och går. Mira bestämmer sig för att gå på promenad med Sam till den nyanlända Sommarfestivalen.

[KKlara]
2013-06-13 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Mirabelle kommer dit lite senare efter att ha tränat med hästarna. Hon utmanar sin (nu mera gamla) mamma på "korv-med-bröd-ätar-tävling". Mira vinner överlägset och passar på att reta Mirabelle lite.

Annons:
[KKlara]
2013-06-15 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Moses har med hjälp av kemibänken och böcker lyckats komma upp i nivå 10 inom logik. Det gör sig ganska bra i hans jobb som läkare.

[KKlara]
2013-06-15 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Samtidigt åker Mirabelle och Zina iväg på sin första hopptävling. Zina vinner hela tävlingen och belönas med massa hästmüssli och en pokal!

[KKlara]
2013-06-18 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Sorry för dålig uppdatering men jag har haft fullt upp med massa föreställningar.

Dagen kommer när Sam äntligen ska fylla småbarn. Alla vuxna springer runt i huset för att förbereda för på kvällen vankas det fest. Mitt i allt känner Mirabelle hur hon mår illa. Hon får genast onda aningar för hon har märkt att hon börjat få ont i ryggen och haft humörsvängningar. Efter att ha spytt letar hon fram ett överblivet graviditetstest från förra gången hon var gravid. Det visar; +! Mirabelle är gravid igen!

[KKlara]
2013-06-18 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Precis innan festen börjar bestämmer sig Mirabelle för att berätta för Moses. 

"Ju snarare, desto bättre" tänker hon.

Moses blir lite förvånad men han tar det bra. 

- Ärligt talat har jag längtat efter att till barn, säger han och kysser Mirabelle.

[KKlara]
2013-06-18 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Efter mycket dans blir det dags för tårt-blåsing.

[KKlara]
2013-06-18 14:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Och såhär ser Sam ut som småbarn. Grattis!

Mirabelle och Moses blir lite bekymrad över vart Sam fått sina lila ögon ifrån. Det ser ju lite underligt ut.

[KKlara]
2013-06-19 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Eftersom Mirabelle är gravid igen får hon ledigt från jobbet. Tiden spenderar hon med att försöka lära Sam gå. Det går trögt och tillslut ger hon upp.

Annons:
[KKlara]
2013-06-23 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Förlåt! Jag glömde säga att jag skulle åka bort, det är därför jag inte uppdaterat!

Men så en morgon vaknar Mirabelle av att vattnet går. Hon slår upp ögonen och tittar på Moses som lugnt sover bredvid henne. 

- Moses! väster hon, Moses vakna!

Moses slår upp ögonen och ser förvånat på Mirabelles panikslagna ansikte.

- Vad är det? grymtar han sömndrucket.

- Vattnet har gått! Vi måste till sjukhuset!

Mirabelle känner hur det börjar göra allt ondare i hennes mage och rygg. Hon ställer sig upp ur sängen och flämtar högt för rörelsen fick en blixt av smärta att skjuta upp genom ryggen. Moses, som nu har kvicknat till, går också upp ur sängen och plockar med fumlande fingrar upp sin mobil för att ringa på taxi. Sedan leder han ut den kvidande Mirabelle till hallen.

[KKlara]
2013-06-24 18:42
#141

Jag har bestämt mig för att göra ett uppehåll i legacyn under sommaren. Dels för att jag inte sitter framför datorn så mycket på sommaren och dels för att jag hade tänkt att köpa Semesterparadis och därför vill ha tid att utforska det. 

Vi syns i höst! :)

pyttipanna
2013-10-06 18:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Nu är jag tillbaka! Skulle vara tacksam om ni skriver om ni följer igen :)

Efter en snabb och enkel förlossning kommer Mirabelle ut från sjukhuset med en liten dotter i famnen. Hon får namnet Felica Flink, har egenskaperna virtuos och älskar kylan. Hennes favoritmusik är Vissångare, hennes favorit färg är Lime och hennes favoritmat Din Sum.

Gerbilles
2013-10-06 19:02
#143

Jag följer fortfarande! 😃

[MiniPim]
2013-10-06 19:20
#144

Följer fortf :)

pyttipanna
2013-10-06 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Det andra tomma rummet byggs om till Felicias sovrum

pyttipanna
2013-10-06 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

På kvällen, efter förlossningen, märker Mirabelle att hon börjar glittra lite i fingertopparna. Det är nämligen hennes födelsedag, det hade hon helt glömt bort! Grattis Mirabelle!

Annons:
Squidon
2013-10-07 14:52
#147

Jag följer! 🙂

pyttipanna
2013-10-08 08:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Eftersom Mirabelle är ledig några dagar för att ta hand om Felicia har tid att ta hand om hästarna också. De har varit lite bortglömda under Mirabelles graviditet.

När Mirabelle står och ryktar Zina på magen märker hon att den är ovanligt stor.

- Men Zina? Har du gått och blivit tjock? säger Mirabelle och stryker med handel lite över magen. 

Det är då hon känner det. En liten, liten spark som påminner mycket om sparkarna som Mirabelle fått stått ut med de senaste veckorna.

- Men Zina, du är ju gravid! utbrister Mirabelle och ler, ett stort och härligt leende. 

Tänk att få uppfostra ett föl från start, precis som hon gjorde med Felix!

[Jennah]
2013-10-08 15:12
#149

Tack för intressant läsning! Jag ska snart också prova på legacy och kommer lägg upp den på http://kulturjennah.blogg.se :)

pyttipanna
2013-10-08 15:21
#150

#149: Vad roligt, jag kikar in 🙂

pyttipanna
2013-10-09 08:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Barn som skriker, barn som gråter, barn som är smutsiga, barn som ska lära sig saker och två utmattade föräldrar som aldrig får lugn och ro. Japp, det är sånt man får räkna med när man är småbarnsförälder.

pyttipanna
2013-10-09 08:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Eftersom Mirabelle tar igen sin tid med hästarna är det Moses och Mira som får ta tag i att lära Sam allt som han ska kunna. Han lär sig förvånansvärt snabbt. Tillslut finns det inget mer att göra än att se på när han springer runt på sina knubbiga småbarnsben och pratar högt med sig själv.

pyttipanna
2013-10-10 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Hösten kommer och löven byter färg. Det regnar hela dagarna vilket skrämmer slag på hästarna, men vem kan egentligen klaga? Det är ju så mysigt!

Annons:
pyttipanna
2013-10-10 08:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Nästa morgon när Mirabelle går ut för att titta till hästarna får hon syn på en liten brun filur som på darriga ben staplar omkring i hagen. Mirabelle går försiktigt fram för att inte skrämma den lille och stryker honom sedan över ryggen. Så mycket har hon hunnit räkna ut, det är en hane. Zina kommer gåendes och buffar lite vänligt på Mirabelles axel. Hon skrattar och kramar om henne. 

- Vad heter han? frågar Mirabelle Zina

Hon gnäggar till och Mirabelle tycker nästan att det låter som; 

- Heeeerbeerrrrt!

- Herbert? frågar hon skeptiskt

Men sedan ser hon ner på fölet och smälter. Herbert, det perfekta namnet. 

Mirabelle tittar till Herbert så ofta hon kan den dagen, hon flaskmatar honom till och med eftersom Zina sover. Mirabelle kan förstå henne, det är jobbigt att ha småbarn.

pyttipanna
2013-10-11 08:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Den kvällen tar Mirabelle med Felix på en kapplöpningstävling. Hon väljer den avancerade graden eftersom internationell var för svår förra gången. 

Felix tar snabbt ledningen och efter bara en fjärdedel av loppet ligger han etta. Mirabelle väljer att hålla ett stabilt tempo för att Felix ska orka hålla placeringen loppet ut. Det gör han och Mirabelle kan till och med kosta på sig att spurta lite i slutet.

Grattis Felix och Mirabelle!

pyttipanna
2013-10-12 09:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Sam tillbringar mycket tid framför "klossleksaken". Kanske är det för att det är kul att se klossarna försvinna eller för att de smakar så gott när man biter på dem.

pyttipanna
2013-10-13 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Så kommer äntligen dagen då Felicia fyller småbarn! Det firas hemma med Miras hembakade tårta.

pyttipanna
2013-10-13 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Eftersom Felicia nu är småbarn innebär det att Mirabelle börjar jobba igen. Mira, som bara jobbar två gånger i veckan, är hemma med barnen. Hon lär Felicia grunderna i språket och sedan tillbringar hon restan av dagen med att kratta löv på gräsmattan.

pyttipanna
2013-10-14 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Hela veckan maler på utan några större förändringar. Barnen skriker och Mira springer från den ene till den andre. Det tycks aldrig ta slut.

pyttipanna
2013-10-14 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#160

Eftersom Mirabelle är på jobbet nu får hästarna klara sig själva. De är också trötta på att ta hand om småbarn. Herbert är nämligen lekfull, han kan inte var still en sekund. Tillslut blir Felix så trött att han somnar, precis när han ska kasta hästbollen till Herbert. Herbert blev lite sur och lämnade Felix ståendes där för att istället springa i cirklar runt Zina.

Annons:
pyttipanna
2013-10-15 08:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Tillslut kommer den efterlängtade lördagen. Mira och Moses krattar medans Mirabelle lär Felicia att prata ordentligt. Eftersom Mira redan lyckats lära henne lite gran tar det inte så lång tid.

pyttipanna
2013-10-15 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Sam hoppar runt och leker i den stora vattenpölen som bildats utanför ytterdörren, hans overall blir dyngsur, men vad spelar det för roll?

Gabriella.L
2013-10-15 11:46
#163

Följer :)

pyttipanna
2013-10-15 18:34
#164

Vill bara säga att uppdateringen inte kommer att vara den bästa eftersom jag börjar få väldigt mycket läxor och prov. Dessutom stänger mitt spel ner efter typ 2 simsdagar pga. felkod 12 (😓) Kommer naturligtvis inte sluta helt, kommer bara att börja uppdatera varannan/vartredje dag eller något, så ni inte förväntar er uppdatering varje dag som det har varit innan. Hoppas ni stannar kvar ändå! 

  Kram

pyttipanna
2013-10-21 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Spökeridagen kommer. Det firar familjen Flink med att ta en rejäl sovmorgon och sedan ordna en skördefest på kvällen.

Cherryfall
2013-10-21 19:04
#166

Följer! 😃

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

pyttipanna
2013-10-22 07:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Inte nog med att det är spökeridagen, det är Sam's födelsedag också!

Annons:
pyttipanna
2013-10-22 07:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Här har vi Sam som barn, han har kvar sina lila ögon, men han tycker att de är fina. Sam fick egenskapen vänlig.

[MiniPim]
2013-10-22 10:39
#169

Åhh! ÄLSKAR hur du skriver och så, tycker din legacy är jättebra. :)

pyttipanna
2013-10-23 08:02
#170

#169: Åh tack! Vad glad jag blir! 😊

pyttipanna
2013-10-24 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Sam's rum byggdes om lite, ny säng, ett skrivbord och lite färre leksaker än tidigare.

pyttipanna
2013-10-24 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Skördefesten blir lyckad, faktiskt väldigt lyckad. Folk är helt euforiska  när de går hem. Familjen Flink's kylskåp är överfylld med maten som blev över och alla slänger sig i säng, helt utmattade, klockan fem på natten.

htt
2013-10-24 23:56
#173

Ååååååh!
Följer 😃👍🌺🥳😍🏆

pyttipanna
2013-10-25 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Mirabelle får en timmes sömn innan hon måste iväg till jobbet. När hon kommer ut genom ytterdörren håller hon på att falla ihop av trötthet. Hon orkar verkligen inte gå till jobbet. Så trots att det tar emot så ringer hon och säger att hon är sjuk, hög feber och huvudverk tydligen.

Annons:
pyttipanna
2013-10-25 18:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Felicia, Mira och Mirabelle tillbringar hela dagen med att sova.

pyttipanna
2013-10-27 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Sam däremot måste släpa sig upp för att åka till skolan för första gången. 

Till skillnad från många barn tycker Sam om skolan, han tycker om att lära sig saker, han älskar den kalla, sega skolmaten och de stora korridorerna. Allt skulle ju vart perfekt om det inte vore för en sak. Klassen.

- Kolla han har lila ögon, viskar någon

- Han har ju långt hår…

- Oj vilka långa ögonfransar du har!

Ja, redan första dagen blir Sam kallad för "tjej-killen".

pyttipanna
2013-10-27 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Sent på eftermiddags när Mirabelle tillslut vaknar går hon ut för att titta till hästarna. Hon hör ett litet förvånat gnägg bakom stallet och springer dit, bara för att få se Herbert glittra…

pyttipanna
2013-10-27 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

… Alla vet vi ju vad det betyder, Herbert fyller år! Grattis!

Till födelsedagspresent får han massa godis och kramar

Han är väldigt lik Felix (så lik att inte äns jag kan hålla isär dem), den ändå skillnaden är att Herbert har sin mammas vita svans.

pyttipanna
2013-10-29 19:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Stallet byggs ut med en till box…

pyttipanna
2013-11-03 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

En dag frågar plötsligt en tjej i Sam's klass om hon får följa med hem till honom. Sam blir förvånad. Ingen har pratat särskilt mycket med honom sen den första skoldagen. Självklart tackar han ja, äntligen ska han få en vän!

pyttipanna
2013-11-03 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Sam vill genast visa sin nya vän hästarna. Han går vant fram till Zina och klappar henne på nosen.

- Det här är Zina, säger han stolt, Vill du klappa?

Tjejen ser lite rädd ut och ska precis sträcka fram handen när en ekorre kilar ner för en trädstam och skuttar fram till barnen och hästen. Zina får panik och gnäggar högt samtidigt som hon slår med hovarna. Sam's nya kompis får panik och skriker så högt att det skär i öronen. Sedan tar hon upp sin väska från maken och springer där ifrån.

Ja, så gick det med Sam's fösta vänskap. Den varade i en timme.

Annons:
JessiicaR
2013-11-04 01:41
#182

Hej! Har suttit o läst din legacy heeeela kvällen :P bra gjort med så många simmar i början! Hade aldrig pallat själv!xD


pyttipanna
2013-11-04 08:07
#183

#182: Men åh så glad jag blir, verkligen! Det där förgyllde min dag 😊

pyttipanna
2013-11-04 08:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Så kommer vintern till Sunset Valley. Snön yr, skolbussen blir försenad och snöflingedagen närmar sig.

pyttipanna
2013-11-06 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Skolbussen blir försenad, ja… Sam kommer en timme sent till skolan med ursäkten; Bussen var försenad. Alla i klassen skrattar lite och viskar.

- Han var säker upptagen med att leka med sina dockor, viskar någon

- Han kanske kammade sitt hår hela morgonen…

- …Eller sminkade sina långa ögonfransar, hahaha!

Sam bryr sig inte om de andra, de får tro vad de vill.

pyttipanna
2013-11-06 08:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Däremot blir det inte så kul när Sam kommer hem två timmar senare än vanligt pågrund av den förbaskade bussen. Han får genast en utskällning av Mirabelle som varit alldeles utom sig av oro. 

Sam förklarar att det var bussens fel och att han absolut inte skulle komma försent med flit, det vet väl mamma? Mirabelle ger med sig. Men bara på ett villkor…

pyttipanna
2013-11-06 08:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

… att Sam hjälper till att hänga upp ljusslingorna på taket, till snöflingedagen. 

Sam har inget val, han tvingas balansera på en stege i nästan tre timmar för att få upp ljusslingorna. Och då har han ändå hjälp av Mirabelle.

pyttipanna
2013-11-07 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

Under veckodagarna när Mirabelle, Moses och Sam är på jobb och skola tar Mira ut Felicia på tomten och tillbringar sedan hala dagen med att kratta upp massa löv sen i höstas. Det måste ju bli fint till Snöflingedagen! Felicia tillbringar tiden med att kolla på hästarna genom staketet och att äta snö, för mmm vad det är gott!

Annons:
pyttipanna
2013-11-07 08:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Trots att Sam blir mobbad i skolan (vilket han inte sagt till någon pågrund av ett han skäms) så har han riktigt bra betyg. Han tycker fortfarande att själva skolan är rolig och gör därför med nöje sina läxor.

[Starfish12345]
2013-11-07 15:34
#190

Följer!!:)

[mitzylinnea]
2013-11-09 14:47
#191

Följer :D !!!

pyttipanna
2013-11-09 16:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Det blir helg och familjen Flink åker ner till Vinterfestivalen för att åka skridskor och snowboard. Mira och Sam bygger en snögubbe.

pyttipanna
2013-11-09 16:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Det är inte bara en vanlig lördag. Det är Felicias födelsedag också! Mirabelle och Moses tyckte inte att det var värt att ordna ett kalas, de är båda trötta efter jobbveckan.

pyttipanna
2013-11-09 16:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Grattis Felicia, som får egenskapen tankspridd.

pyttipanna
2013-11-09 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Felicias rum byggs också om. Med en loftsäng och ett skrivbord.

Annons:
pyttipanna
2013-11-09 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Dessutom får hon en keyboard. Mirabelle och Moses lade nämligen märke till hennes musikaliska ådra som småbarn. Hon tillbringade mycket tid vid Xylofonen.

pyttipanna
2013-11-10 12:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#197

Dagarna flyter på. Om Moses eller Mirabelle har tid på kvällarna läser de för barnen…

pyttipanna
2013-11-10 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

… Sam och Felicia leker mycket tillsammans. Sam tycker det är så roligt att äntligen ha en vän!

pyttipanna
2013-11-13 07:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Det blir måndag och Felicia är förväntansfull inför skolan. Men så får Mirabelle ett telefonsamtal från rektorn.

- Det blir ingen skola idag, säger han, Dörrarna har snöat igen.

Felicia blir lite besviken, Sam också för den delen, men det går snabbt över när de kommer ut genom ytterdörren och ser det enorma snötäcke som lagt sig över gräsmattan. De bygger snögubbe efter snögubbe…

pyttipanna
2013-11-13 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

… och gör snöängel efter snöängel (både på rygg och mage), tills de är alldeles dyngsura och trötta. Då går de in och dricker varmchoklad som Mira har lagat.

pyttipanna
2013-11-15 08:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Mirabelle får också ledigt. Kontoret har också snöats igen. Mirabelle tar tillfället i akt att rida Herbert för första gången. Han är lite rädd i början, och det tar ett tag att få in alla hjälper (kommandon), men efter några timmars träning och mycket klappar har han ändå fått in det någorlunda. Mirabelles nästa mål är att rida honom lite mer på riktigt, med lite mer fart.

pyttipanna
2013-11-15 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Barnen tycker väldigt mycket om sin mormor. Hon är så pigg och rolig för att vara så gammal. Och så lagar hon underbar mat också!

Annons:
[etsan]
2013-11-15 22:19
#203

Superduperbra! Följer :)

pyttipanna
2013-11-17 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Felicia är både tankspridd och virtuos vilket gör att hon älskar att sitta uppe på sin loftsäng och fundera ut låttexter och melodier. Hon tänker väldigt mycket, vilket både kan vara bra och dåligt.

pyttipanna
2013-11-17 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Nästa dag får barnen och Mirabelle ledigt igen eftersom kommunen inte lyckats röja undan all snö. Felicia blir mer besviken än dagen innan. Hon hade ju längtat så mycket! Sam blir ledsen över att se sin lillasyster så besviken. Han bestämmer sig för att liva upp henne. 

- Kom Felicia! säger han, Vi har picknick i trädkojan!

Barnen smyger in i köket för att sno med sig lite mat. Det känns pirrigt, som om de ska bli påkomna när som helst, även fast de vet att de vuxna säkert inte skulle ha något emot att de tar lite mat.  Sedan fortsätter de sin tjuvrunda med att plocka med sig lite stearinljus från vardagsrummet, innan de slutligen smyger ut genom ytterdörren och försöker få den att gå igen utan att det låter. Sedan rusar de två barnen fram till trädet, klättrar så snabbt de kan upp för stegen och slinker in i trädkojan. Sedan fnissar de ett bra tag, ni vet sådär som bara barn kan göra när de har busat till det.

pyttipanna
2013-11-17 15:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Mirabelle, som fått ledigt igen passar på att rida Herbert ännu en gång. De över ännu mer på alla hjälper och sedan ger de sig ut på sin första ridtur. Herbert är nu mera dresserad!

pyttipanna
2013-11-20 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

När Mirabelle kommer hem hittar hon två iskalla barn, med träsmak i rumpan från kojans golv, i köket. Hon hälsar glatt och tar sedan upp sin mobil, för nu har hon bestämt sig. 

familjen Flink har nu äntligen fått ordning på ekonomin och Mirabelle känner att jobbet tar upp all hennes tid. Därför ringer hon till sin chef för att säga upp sig. Det känns bra, men inte alls så bra som hon trott. Nu lämnar hon ju Moses med all försörjning…

pyttipanna
2013-11-20 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

… Därför tar hon en taxi ner till stan för att skaffa sig ett deltidsjobb i receptionen på spat. Mirabelle känner sig nöjd med sig själv. Nu kan hon äntligen få tid för barnen och hästarna.

pyttipanna
2013-11-22 08:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Mibabelle bestämmer sig för att ta med Felix till ännu en kapplöpningstävling. Hon väljer den internationella nivån, eftersom hon och Felix har blivit så duktiga. De slutar på 3:e plats och Mirabelle är mer än nöjd.

Annons:
pyttipanna
2013-11-22 08:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Det är inte bara Felix som gör framsteg nom kapplöpningen, Herbert har kommit upp i nivå 7!

pyttipanna
2013-11-22 08:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Zina och Sam kommer väldigt bra överens. Sam pratar och sköter om henne varje dag.

pyttipanna
2013-11-24 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Så blir det äntligen Snöflingedagen (och Felicias första skoldag blir uppskjuten igen)! Mira kommer hem med en mistel från Vinterfestivalen som hon hänger upp i korridoren på övervåningen. Mirabelle och Moses är inte sena med att inviga den.

pyttipanna
2013-11-24 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Familjen beger sig enligt tradition ner till festivalen för att njuta av snön och kylan. Utanför taxin skuttar det förbi en hjort. 

- Titta mamma! Rudolf har smitit från tomtens släde! utbrister Felicia 

- Han hittar nog tillbaka ska du se, han är bara ute och ser till så att alla barn är snälla, så de kan få julklappar, förklarar Mirabelle med ett leende på läpparna och kittlar Felicia mellan revbenen.

pyttipanna
2013-11-26 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Familjen har det väldigt kul på Vinterfestivalen. Mirabelle och Moses åker skridskor…

pyttipanna
2013-11-26 08:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

… Mira och Felicia leker i snön och Sam skaffar sig en ansiktsmålning. Precis när han kommer ut ur båset får han syn på ett gäng mobbare från sin klass. Sam försöker disktet gå där ifrån men de har redan sett honom.

- Snygg ansiktsmålning Sam! skriker någon

- Är det en rosa enhörning? skrattar en annan

- Eller kanske en mördarhäst! skriker tjejen som följde med Sam hem för någon vecka sedan

pyttipanna
2013-11-26 08:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Trots att tårarna bakom ögonen tvingar sig Sam att se glad ut när han kommer fram till de andra i familjen.

- Snygga snöflingor du har på kinden Sam! säger Mira, Sån där ansikte målning ska jag också skaffa sen.

Sam skiner upp i ett äkta leende. Mira har alltid förmågan att liva upp honom.

Familjen tar också ett gratulationskort innan de åker hem igen.

Annons:
pyttipanna
2013-12-02 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Klockan visar 20.00 och det väller in folk i familjen Flinks hus. Julklappar läggs i en stor hög på vardagsrummsgolvet, mat finns i överflöd och mysig musik strömmar ur högtalarna. Alla har det så där trevligt som man bara kan ha på Snöflingedagen.

pyttipanna
2013-12-02 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

Det blir presentöppning. Mirabelle får en blomkruka, Mira får en stereo, Moses får att paraply, Felicia får en bok och Sam få en nalle.

Klockan är tre på natten när den sista gästen åker hem. Hela familjen ramlar utmattade, men glada, ner i säng.

pyttipanna
2013-12-03 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Helgen efter Snöflingedagen fyller Sam år. Det furas med tårta och lite släkt.

pyttipanna
2013-12-03 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

Grattis Sam, com fick egenskapen atletisk!

pyttipanna
2013-12-03 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Sams rum byggs också om lite, en byrå, en större bokhylla och en soffa flyttas in.

pyttipanna
2013-12-05 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Sam's fösta dag på gymnasiet kunde inte ha gått sämre. Några av hans klasskamrater från grundskolan hamnade vist i samma klass som honom igen. Dagen börjar med knuffning och kommentarer som;

- Flytta på dig tjejen!

- Klipp håret för ***!

Sam försöker att inte inte bry sig, men det är svårt. På lunchen får Sam inte plats vid något bord eftersom de flesta stolarna är upptagna av skolväskor. Därför får han sitta inne på toaletten och äta. Dagen slutar med att alla ska dela in sig i projektgrupper. Ingen vill vara med Sam vilket resulterar i att han får jobba själv. 

"Skönt" tänker Sam "Då slipper jag i alla fall de andra"

pyttipanna
2013-12-07 17:29
#223

Jag har bestämt mig för att ta ett uppehåll. Det händer så mycket i mitt liv nu att jag varken har lust eller tid att spela sims. Jag kommer tillbaka snart, vi syns! 

Annons:
linn8
2014-01-06 22:32
#224

Följer

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Upp till toppen
Annons: