Annons:
Etikettfusk
Läst 9083 ggr
Kadoor
8/2/13, 2:47 AM

Fler än 10 simmar? - MasterController

Hej!
Innan jag börjar: Jag vet inte riktigt vilken grupp det här inlägget ska tillhöra, men jag lägger det vid fusk, om det ska flyttas får väl någon göra det haha. 

För några timmar sedan laddade jag ner master controller och började på en ny familj, men ett problem: jag kan inte ha fler än 10 simmar/husdjur sammanlagt! Så nu undrar jag om man kan ha fler än 10 simmar/husdjur sammanlagt när man har master controller? Just nu har jag 5 simmar och 5 hästar, tänkte ha 3 hästar till och vill dessutom få föl med hästarna. Det ska liksom bli ett stuteri av det hela…

Men nu när det går så kommer det inte gå så bra med mitt stuteri, hehe. Så är det någon som kan hjälpa mig? Skulle vara supersnällt!
Alltså: Kan man ha fler än 10 simmar eller husdjur sammanlagt, och kan man göra någon inställning eller liknande för att det ska gå? Jag vågar inte gå in i några inställningar utan att veta vad allt är och få det här klart för mig.

Jättetacksam för svar!! 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
8/2/13, 2:53 PM
#1

Tack för svaren..

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Lumina - 留美奈
8/2/13, 5:55 PM
#2

#1  Var det där sarkasm eller har du fått svar via privat meddelande?

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Kadoor
8/2/13, 8:24 PM
#3

#2 Sarkasm, hehe… Men blir ju lite trött på att folk ignorerar. Visst att man inte behöver få svar på direkten, men att folk bara läser och struntar i att skriva är ju tröttsamt. (man ser ju hur många ggr inlägget är visat längst upp) Jag menar, någon här borde ju ha ett svar. Men tydligen inte. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Love-
8/2/13, 8:53 PM
#4

Anledningen till att folk inte svarar är kanske för att dom heltenkelt inte har något svar

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Mitchika
8/2/13, 9:26 PM
#5

#3 Alla som läser har inte svaren och flera kan återvända av nyfikenhet när tråden uppdateras för att se om någon har dykt upp med svaren. 

Ca 12 timmar, inte ens ett dygn, efter att du postat tråden så skriver du ett sarkastiskt "tack för svaren". Många sajter har som regel att man ska ge trådarna ett dygn så att folk får chans att svara innan man börjar putta upp dom. Även om det inte finns som regel här så kunde väl folk åtminstone få ett dygn på sig? 

Om det vore akut med svaret, vilket jag får anta med tanke på kommentaren i #1, så finns det en användarmanual för NRaas Master Controller, där alla interaktioner som Master Controller erbjuder i spelet står, på samma sida som du laddar ner moden på. Det finns även ett FAQ (Frequently Asked Questions) där samma fråga kan ha ställts och då finns svaret där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kadoor
8/2/13, 9:30 PM
#6

#4 Jo, det förstår jag ju. Sen trodde jag faktiskt att någon hade svar, för har sett att en del har laddat ner mods som gör att man kan ha fler simmar eller husdjur(eller ja, läst), och därför trodde jag att de visste hur man gjorde eller liknande. Nog om det, orkar inte diskutera det mer, jag har fattat att folk inte alltid har svar. Har inte fått svar och det är väl så det är då. :)

Texten här under är inte riktad mot någon av er som har skrivit här i den här tråden, utan det kanske kan förklara lite mer: 

Man ska ju kunna ha fler än 10 simmar och husdjur i ett hushåll med den moden, så det är ju lite knepigt varför jag inte kan ha fler. Kan inte ens slå ihop hushåll, för det står att det är för många dräktiga hästar i hushållet eller liknande. Märkligt tycker jag. :)

Och har till och med ändrat gränsen för hur många det kan vara osv osv. Men inget hjälper. :/

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
8/2/13, 9:38 PM
#7

#5 Okej, jo jag vet. Ber om ursäkt då. 😞

Visste inte om att det fanns FAQ, och jag tänkte på att några här har den moden som jag har(tror jag, eller i alla fall liknande) och därför hade kanske någon ett svar. Och såklart får man inte svar så fort. Det har jag fattat nu. xD
Men jaja, jag orkar verkligen inte diskutera det här mer, så fler behöver ju inte skriva att jag inte behöver ha så bråttom. 🙂

Ber om ursäkt för att jag hade så bråttom efter svar. Får läsa det #5 tipsade om, och förhoppningsvis lösa det här.. Eller så struntar jag i hela idén om stuteriet, det går att ha roliga spar annars också. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Mitchika
8/2/13, 9:44 PM
#8

#7 Idén med stuteri är riktigt rolig. Själv planerar jag en kennel när några av mina andra projekt avslutats. 🙂

Det enklaste sättet att flytta in fler simmar till ett fullt hushåll är genom att flytta in dom nya simmarna/hästarna/djuren som du vill ha i hushållet till en annan tomt i kvarteret i "Ändra Stad"-läge. 

Efter det går du tillbaka till din hemtomt och klickar på tomten, väljer NRaas, MasterController och sedan "Lägg till sim". Där letar du reda på hästarna/simmarna som du vill lägga till, markerar alla du vill ha med och trycker sedan på okej. Dom läggs sedan in i ditt hushåll direkt och du kan spela vidare som vanligt. 🙂

När du skaffar fler än 8 simmar eller fler än 6 husdjur så rekommenderar jag att du laddar ner och installerar NRaas Portrait Panel om du inte redan har den. Annars kommer inte alla djur/simmar ha klickbara porträtt synliga i menyn till vänster. Det stör inte vissa spelare, så man kan högerklicka på en sim/djur för att markera denna, men det underlättar med porträtt så att man får en översikt över allas mående. 🙂

För att överstiga blockeringen av att försöka skaffa barn/föl när antalet simmar överstiger 10 (om det inte redan går) så tar jag och många andra hjälp av NRaas Woohooer. Det enklaste (tycker jag personligen) sättet att övervaka när dom får myspysa och hur många barn/avkommor det ska bli. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kadoor
8/2/13, 10:16 PM
#9

#8 Tack för hjälpen & tipsen!

Jag har testat det du skrev först flera gånger, att man flyttar in de nya simmarna/husdjuren till en tomt och sen väljer att lägga till sim osv. Men när jag gjorde så, så gick det inte att klicka på de nya simmarnas eller husdjurens porträtt, de fanns där men det gick bara att klicka på de andra som redan fanns i hushållet. 🤔 Kan även tillägga att de är kvar där de bodde tidigare, bara att porträtten läggs till i listan med de andra porträtten. Om jag nu inte gör fel, vilket inte skulle göra mig så förvånad isåfall….

PortraitPanel skaffade jag samtidigt som master controller, det var lika bra det eftersom att jag visste redan då att jag skulle ha många husdjur och simmar. 😃 Allt underlättar dessutom om man kan klicka på alla, och se hur de mår. 🙂

Woohooer har jag också laddat ner redan, hehe. Men jag är ju ganska trög gällande det som har med mods och sådant att göra. 😂 Det gick i alla fall att få föl med två av hästarna, som tur var! Det enda som inte fungerar för mig är att lägga till fler hästar i hushållet, som jag ville eftersom att jag inte kunde skapa fler än 10 simmar & husdjur sammanlagt(som jag skrev innan då) i CAS. 🤔

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Jina
8/4/13, 7:36 AM
#10

Hur givande är det att 20 pers skriver "vet inte"?

Mitchika
8/4/13, 9:16 AM
#11

#9 Vad konstigt att det inte fungerar som det ska… 

När jag lägger till simmar från en granntomt så har det funkat utan problem och simmen/djuren skyndar över till min tomt för att gå hem. Jag gjorde det sist med familjen Request i Isla Paradiso och det gick alldeles felfritt. 

Har du kollat för att se om Master Controller är uppdaterad till den senaste versionen? 

Annars, har du provat att gå tillbaka in i ditt huvudsakliga hushåll från Ändra Stad och sedan flytta över till tomten där övriga simmarna finns, välja simmarna där och lägga till dom i ditt hushåll den vägen? Det är den varianten som jag oftast kör och den har aldrig krånglat för mig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Love-
8/4/13, 10:30 AM
#12

#10  Ser inte att 20st har skrivit vet ej .

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Kadoor
8/5/13, 12:58 AM
#13

#11 Jo, det är väldigt konstigt att det inte vill fungera.. :s

Ja, jag ska nog ha den senaste versionen! Det är väl versionen 1.55 av "base-mod" man ska ladda ner, om jag har fattat det rätt? 🙂

Nu hänger jag inte riktigt med i det du skrev riktigt(sista stycket), hehe.. Vad menar du nu? Menar du att jag ska klicka på dem & välja "lägg till i hushåll" med hjälp av testingcheats? Eller fattar jag det helt fel? 🤔 Alltså på de hästar jag vill ha med? 

#10 Men snälla, tror du jag menade att alla skulle skriva att de inte visste vad jag skulle göra? Klart jag inte menade det! 
Jag orkar verkligen inte med att jättemånga ska kommentera det där nu, bara låt det vara är du snäll. Det gör ingen skillnad att du skrev det där. 🙂 
Jag har liksom fattat för längesedan.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Ixectrona
8/5/13, 1:19 AM
#14

Vad jag undrar är varför man skulle vilja ha mer än tio simmar/husdjur på en gång?🤔Jag har fyra simmar och fyra hästar i ett hushåll nu och bara det är rena pärsen.😮

Kadoor
8/5/13, 1:32 AM
#15

#14 Fusk vettu ;)) nä men, jag vill ha en stoor uppfödning! Och har man fusk så går det faktiskt, haha. :D

Men om jag inte får det att fungera så får jag väl nöja mig med 5 hästar, dock blir det nog fler för jag kan få föl, hehehe. Ett sto blir antagligen dräktigt snart också. 8D

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Ixectrona
8/5/13, 11:57 AM
#16

Det hade varit kul om det inte funnits någon specifik gräns på antalet simmar eller husdjur, även om det funnits en gräns på antalet medlemmar i hushållet.

Nu är det ju max 8 simmar och max 6 husdjur, fast max 10 totalt.
Om det inte varit någon gräns på just simmar eller just husdjur, så skulle man ju kunna ha en familj på 10 simmar, eller varför inte två simmar med åtta husdjur, eller en sim med nio djur?

Och så vidare.

Kadoor
8/5/13, 5:12 PM
#17

#16 Jo precis!

Tycker att det är synd med gränsen. Och speciellt med tanke på att jag inte kan ha fler simmar och husdjur, trots att jag har moden som ska göra så att man kan ha fler… :/

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: