Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1789 ggr
Calcifer
2013-08-18 07:58

Från ond till god - Legacy

Nu har jag min nya dator och har installerat alla spelen som jag vill ha. Så nu tänkte jag helt enkelt köra på en ny legacy. Jag kommer inte använda någon färdig legacy utan dels använda mina egna idéer och dels låna vissa teman från olika legacies som jag gillar. Har inte helt och hållet planerat ut hur jag kommer spela, men jag har åtminstone första stegen utplanerade. Här får ni gärna följa min legacy som jag tänkte börja spela på senare idag.

**Mål:
**Målet är att ta mig från ond vampyr till god fe.

Generation 1:
Young adult tjej. Vampyr, då såklart. Traits måste vara evil, mooch, kleptomaniac, mean spirited och dislikes children. Hon får inte arbeta eller syssla med något som kan ses som hårt jobb - dvs inte jobba i trädgården, laga saker, städa, osv. Hon går inte gifta sig. Det enda sättet hon får tjäna pengar på är genom att stjäla från sina grannar och sälja stöldgodset. Om hon sover över hos någon så måste hon, er, delta i vuxna situationer med dem… Hon får inte ha några vänner, utan om hon får upp relationsstatusen tills det står "vän" måste hon börja göra romantiska närmanden. När hon blir adult måste hon skaffa barn, men får inte ta hand om barnet mer än så att det inte blir omhändertaget av socialen. 

Generation 1 "vinns" när hon fått dåligt rykte (pga sitt promiskuösa sätt) och tjänat ihop $20 000.

Generation 2:
Har inte bestämt allt för den generationen, förutom att när den arvingen tar över så måste den flytta till en ny tomt utan några som helst pengar eftersom den elaka morsan sparkat ut denne på gatan.

Poängen med hela grejen är alltså i alla fall att grundaren ska vara elak och vampyr och den sista arvingen ska vara god och fe. Dock får det inte gå direkt från Vampyr -> Fe, utan det måste gå Vampyr -> Varulv -> Häxa -> Sjöjungfru -> Fe. Kommer lägga till regler och sånt när jag utformat legacyn bättre, men det är i alla fall grundidén. Naturligtvis är fusk inte tillåtna, annat än att ta bort pengar där det passar. Simmarna måste också agera utefter de traits de har, och om jag får välja traits eller inte beror på deras förälders traits. Andra generationen ska vara så "screwed up" av sin taskiga barndom att jag inte får välja överhuvudtaget vilka traits eller vilken livsönskning den ska ha.

Nåja, det är i alla fall grundidén, så får vi se vad som händer sen…

ska börja köra ikväll!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cimsan
2013-08-18 11:42
#1

Låter intressant :D

Hallonsmurfen
2013-08-19 17:52
#2

Det här verkar skitkul! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Lumina - 留美奈
2013-08-19 18:33
#3

"Om hon sover över hos någon så måste hon, er, delta i vuxna situationer med dem…"

Spela schack? 😇

😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

KreQ
2013-08-20 11:37
#4

Wow, cool idé!

nelleeh
2013-08-30 17:24
#5

jag längtar tills första inlägget kommer!

Calcifer
2013-08-30 17:30
#6

Jag har haft så himla mycket att göra, har inte ens hunnit börja än. Men snart!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
KastKatt
2013-08-30 17:39
#7

Tycker det verkar vara en rolig ide!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

DogeLove
2016-11-15 18:09
#8

Putt!

LottaV
2016-11-19 18:35
#9

Å det låter spännande👍

Ett gott skratt förlänger livet

Calcifer
2016-11-19 23:07
#10

Haha, en tråd från 2013, hur har man ens lyckats hitta den? xD

Har inte spelat sims på över ett halvår. 😎


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: