Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 10788 ggr
Hallonsmurfen
8/23/13, 6:50 PM

Sjösim, dyka m.m

Ja, nu när jag håller på och utforskar behöver jag hjälp. Jag har förstått att man måste få kelp från en sjösim för att bli en sjösim. Men jag antar att de bara finns i havet, och då måste man dyka. 

Men hur dyker man? Hur lär man sig färdigheten? 

Jag kommer nog med fler frågor senare. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
SimsBrooke
8/23/13, 7:02 PM
#1

Gå till vattnet och tryck på vattnet och sedan Snorkla =) Då lär de sig färdigheter i dykning =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sims3linnea
8/23/13, 7:04 PM
#2

För att du ska kunna dyka måste du snorkla till att börja med sen kan du dyka på nåt dykarställen men inte alla på en gång du måste lära dig dykarfärdigheten mera.

Om du vill bli sjöjungfru så kan du bara komma åt kelpen genom speciell önskning (eller vad det nu heter) Men om du ska mata din sjöjungfru hittar du mat kelp på botten av havet där du dyker

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Gasoline
8/23/13, 8:29 PM
#3

Du måste ha dykarnivå 2 för att kunna dyka, detta får du genom att snorkla, läsa en bok eller att ta lektioner. Dyker gör man på dykar tomter, dessa är utmärkta på stadskartan. Kelp hittar du på botten i dykar tomterna eller kan köpas i mataffären, detta äter en sjösim, för att bli sjösim köper man sjökelp för livspoängen. En sjösim måste då och då bada i havet, annars torkar de ut. Jag har aldrig provat så jag vet inte om dom dör eller om dom blir vanliga simar. Jag tycker dock det är drygt att vara sjösim, då de simmar överallt, de åker med andra ord varken båt eller vattenskoter. Då hinner de bli trötta innan dom kommer fram, det var dessutom extremt lång tid att förflytta dom från punkt a till punkt b.

Potatisen
8/24/13, 9:08 AM
#4

Man kan köpa magisk kelp bland dem livslånga belöningarna också. Det kostar 25000 tror jag.

linnealg
8/24/13, 11:23 AM
#5

Välj interaktionen "Fråga om fiskdelar" när du pratar med en sjösim I vattnet. Då får du sjösimskelp.

Gasoline
8/25/13, 1:38 PM
#6

Hur slutar man att vara sjösim, någon som vet?

Annons:
linnealg
8/25/13, 1:46 PM
#7

Man kan antingen låta bli att simma i saltvatten eller köpa ett kraftfullt kurelixir.

Gasoline
8/25/13, 2:20 PM
#8

#7 tack, ska prova att inte simma i saltvatten :-D

SajberFina
10/12/16, 1:54 AM
#9

En tilläggsfråga! Jag har snorklat med min sim nu till nivå två. Då stod det att jag kunde dyka på ett visst ställe (antar att det är det som är en dykartomt?). Nu till problemet! Jag spelar inte i "semesterstaden" (kommer inte ihåg vad den heter), och jag hittar ingen dykartomt. Är det bara möjligt att dyka just i semesterstaden? Eller hur gör jag i stället? Har klickat överallt i havet, men ingenstans står det att jag kan dyka, bara snorkla.

Är det här jag ska skriva något smart och genomtänkt? 

Bara Anna
10/12/16, 6:25 AM
#10

#9 Om du bara spelar med orginalstäderna så är det bara i Island Paradiso du kan dyka. Vad jag minns så fanns det spelar-skapade städer som hade lagt till dyktomter. Men jag minns inte vad dessa hette.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: