Annons:
Etikettthe-sims-medeltiden
Läst 8995 ggr
Mitchika
2014-03-09 02:45

Mitchika sabbar Medeltiden!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har försökt mig på det här tidigare, men då slöspelade jag mest utan mål och kunde inte riktigt fokusera. Nu har jag ett mål och jag har flera hjältesimmar som jag älskar och som ska hjälpa mig sabba… ehrm, spela igenom The Sims Medeltiden! 😃

Vårt mål och vår mening med livet: Att hitta en Ticktopsgolem och slita av den hjälmen för att se hur den ser ut därunder! 

Kanske inte det mest glamorösa målet man kan ha här i livet, men… allt för att stilla nyfikenheten. 😃

Jag har inte låst upp alla hjältesimmar ännu, men jag är på god väg! Vi har en monark, en riddare, en spion, en läkare, en trollkarl, en handelsman och en bard i riket, så det är sju stycken! Bara tre kvar att låsa upp. 🙂

Vi jagar efter uppdraget där Ticktopsgolems dyker upp, men än så länge har vi inte haft någon tur. Det stör mig inte så mycket, då jag har jättekul bara med att bygga upp riket och spela med dom olika hjältesimmarna. 😃

Än så länge är vi fortfarande på den första ambitionen i spelet, "Ny begynnelse", men om vi kommer förbi den i jakten på uppdraget som vi vill ha så är det en kul bonus! 🙂

Först får jag försöka göra en presentation av dom olika hjältesimmarna som finns i mitt spel än så länge, så att man lär känna simmarna som vi har att göra med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-03-09 03:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Monarken Ydnar Wolf

Här har vi då monarken över riket (som jag inte kom på något namn till), Hans Nåd Ydnar Wolf den Förste. Som med nöd och näppe valdes ut av sin familj till att efterträda sin far när fadern gick bort av sjukdom. Ydnar var det enda barnet till den dåvarande kungen och med all rätt tronarvingen, men hans ageranden under tonåren fick flera i släkten att ifrågasätta hans lämplighet som kung. Något som ledde till en kort men intensiv konflikt inom familjen. Det slutade med en seger för Ydnar, men det var på håret. 

Övriga släkten hade dock rätt i många avseenden. Han är inte den lämpligaste monarken, men han skulle å andra sidan kunna vara mycket värre också. Ydnar drar vind för våg och letar efter äventyr, drar ut i skogen och jagar, festar på tavernan, duellerar med allt som kan hålla i ett svärd, missbrukar sin makt genom att skicka folk till stocken kors och tvärs och ja… gör allt förutom att sköta sina kungliga plikter! 

För att inte tala om att han spelar bort större delen av kungarikets simdaler och folkets skattepengar i olika hasardspel… 

Det är ett mirakel att kungariket fungerar med en så pass oansvarig och oengagerad monark, men det har sin förklaring. 

Ydnars Egenskaper: 

Äventyrlig
"Äventyrliga simmar är spänningssökare som älskar att ge sig ut på expeditioner. Ju farligare, desto bättre!" 
Nöjeslysten
"Nöjeslystna simmar älskar livet och nya erfarenheter. Även om somliga kallar dom omogna så hindrar det dom inte från att ha kul!" 

Ydnars Bedrövliga Brist: 

Speldjävulens offer
"Speldjävulens offer är besatta av hasardspel, speciellt om pengar står på spel. Dom känner ofta ett begär att satsa och spela, ofta med höga insatser." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-09 03:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Riddaren Sharp Barlow
(Namnet Barlow kom fram när jag slumpade namn i jakt på ett efternamn och jag tyckte det var ett så kul sammanträffande att han fick behålla namnet! 😃)

Förklaringen till att Ydnars rike lyckas hålla sig på fötter heter Herr Sharp Barlow, kungadömets riddare och… den inofficiella "barnvakten" till monarken. Han spenderar sina dagar med att slipa svärd, träna på träningsdockan, planera strategier inför kommande strider och hålla reda på kungen! 

Sharp och Ydnar växte upp tillsammans och var bästa vänner under hela barndomen och fram till tonåren, där deras vägar skiljdes åt då Sharp skulle påbörja sin träning till riddare och Ydnar sin utbildning till monark (vilket ju gick så bra). Deras vägar korsades återigen när Ydnar kröntes till kung och behövde en trogen riddare vid sin sida. Som monark så har Ydnar makten, men Sharp är både större och starkare så för det mesta föredrar Ydnar att lyssna på sin riddare framför att göra honom förbannad. 

En stor del av befolkningen anser att Sharp skulle bli en mycket bättre monark och borde ersätta Ydnar som kung, men av tradition så är det ätten Wolf som styr riket och har gjort det sen många generationer tillbaka. Men Sharp skulle aldrig få för sig att försöka ta över kronan, då han är ruskigt lojal mot både Ydnar och hans familj. Hur påfrestande det än må vara ibland… 

Så Sharp och Ydnar spenderade flera år med en väldigt stormig relation till varandra, med mycket katt och råtta-lek, mycket bråk och många plikter som försummades. Ingen av dom kommer ihåg exakt hur det började eller vem det var som triggade igång det, men en romans uppstod mellan dom båda och komplicerade saker och ting ännu mer. 

Men det gjorde samtidigt deras relation mindre bråkig och Ydnar har en tendens att lyssna mycket bättre på Sharp sen deras förhållande började och han sköter sig aningen bättre. (Med betoning på "aningen") 

Nu för tiden bråkar dom sällan och deras romantiska förhållande är det enda som är stabilt mellan dom två. Dock behöver Sharp fortfarande jaga efter Ydnar då och då och tjata på honom tills han utför sina plikter som monark. 

Sharps Egenskaper: 

Ridderlig
"Ridderliga simmar är vänliga, artiga och följer troget den ädla synen på hövisk kärlek." (Bortsett från när det gäller att myspysa med monarken man uppvaktar)
Vältalig
"Vältaliga simmar har talets gåva. Det räcker med några ord från en vältalig sim för att övertyga, inspirera eller trösta någon." 

Sharps Bedrövliga Brist: 

Förbannad
"Ödet är inte snällt mot simmar som drabbats av egenskapen Förbannad. Saker verkar aldrig gå som dom vill."  (Skrev inte så mycket om det i texten om Sharp, men jag tycker nog att det säger sig självt ändå) 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-09 04:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Läkaren Art Fabel

En dag fick Ydnar ett brev från sin gamla faster, som krävde en gentjänst av honom för stödet som hon gett Ydnar i hans kamp om tronen. Hennes yngsta son, Ydnars kusin, var i behov av fast anställning och ett bra jobb. Ydnar var inte road av det med tanke på sin kusins historia (snacka om att kasta sten i glashus) och det faktum att kusinen blivit utkastad från familjen och inte ens fick bära familjenamnet längre. Sharp övertalade honom att anställa sin kusin trots det, för att inte hamna i gräl med fasterns sida av familjen. 

Det var så Art Fabel kom till kungariket! 

Direkt vid födseln så märktes det att något var fel på Art. Utseendemässigt var han extremt annorlunda från resten av familjen, som hade rosa hår och blåa ögon (se Ydnar) och han var så blek, stilla och tyst vid födseln att läkaren först trodde att han var dödfödd. 

Pappan började misstänka att Arts mamma varit otrogen mot honom, vilket hon svor på sitt liv att hon inte varit. Men det var svårt att förklara Arts utseende, speciellt när dom såg dom röda ögonen…

Snart märkte dom även att Art var en oerhört sjuk och känslig liten bebis. Klen, blev lätt sjuk för ingenting och inte alls lika livlig som småbarn brukar vara. Vad för mystisk sjukdom som Art än hade så var det ingen läkare som kunde hitta ett botemedel mot det. Flera olika läkare hade många olika teorier, bland annat att mamman varit otrogen samt att bebisens utseende och dåliga hälsa var ett straff från Väktaren för någon synd som familjen begått. 

Hela historien med Arts utseende och sjukdom sabbade hans föräldrars äktenskap fullständigt, men dom kämpade för att hålla ihop. Till sist, efter ytterligare en av Arts längre sjukdomsperioder, så kastade pappan ut Art från familjen och tog ifrån honom alla hans arvsrättigheter, hans familjenamn och avsade sig faderskapet till honom. 

Vid det laget så var Art bara en liten pojke på 11 år och han tog det fruktansvärt hårt. Hans mamma ställde sig dock på hans sida, gick ut till sin son och tog med honom tillbaka till sina föräldrars hem och sitt barndomshem. Där tog äktenskapet slut en gång för alla. 

Art började studera för att hitta svar på sin sjukdom och sätt för att få sig att må bättre eller rentutav hitta ett botemedel. Därav började hans studier inom medicin och i dagsläget är han en kompetent läkare som hängivet studerar varje ledig stund han får. Annars jobbar han hårt på att hålla invånarnas hälsa i Ydnars rike friska och starka. 

Han drömmer om att hitta ett botemedel och han är ruskigt lojal och tacksam mot sin kusin för chansen att få jobba som en läkare och kunna hjälpa andra med kunskapen han kommer över i jakten på ett botemedel mot sin egen sjukdom. 

Arts Egenskaper: 

Hängiven
"Hängivna simmar älskar sitt jobb men tar ofta på sig en tyngre arbetsbörda än dom klarar av. Att få fler saker gjorda har sina fördelar, men bara om dom klarar utmaningen! 
Lärd
"Lärda simmar har en stark önskan att lära sig allt dom kan om världen omkring dom. Dom är fascinerade av dom mest ordinära föremål och gillar alltid en bra bok." 

Arts Bedrövliga Brist: 

Svag Fysik
"Simmar med svag fysik är sköra och har problem att stå emot sjukdomar. Deras ömtåliga magar ger dom ofta problem när dom har ätit eller druckit." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2014-03-09 07:13
#4

Oj oj… 🤦‍♂️

Medarbetare på Pokémon iFokus

nelleeh
2014-03-09 09:41
#5

följer🙂

Squidon
2014-03-09 09:46
#6

Snabb fråga bara för att vara säker; Mitchika, du vet väl att du måste ha politiska kontakter med landet Ticktop för att kunna få uppdraget som handlar om ticktopsgolems? Jag är bara tvungen att kolla, så att du inte har glömt :) Man har ju lätt för att glömma saker när man inte har spelat ett spel på länge (Vilket jag tror att du skrev i förra/andra tråden?)

Annons:
Mitchika
2014-03-09 13:11
#7

#4 Och vi har dessutom fyra hjältesimmar kvar att gå igenom! 🙂

#5 Kul! 😃

#6 Tack för påminnelsen! 🙂

Jag misstänkte att så var fallet, samt att jag fått för mig att man även behöver en smed för det uppdraget men jag är inte säker på hur bra mitt minne är på just den punkten. 🤔

Nu gäller det bara att få Ydnar att fokusera på politiska kontakter i mer än fem minuter… lättare sagt än gjort, var håller Sharp hus…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2014-03-09 13:20
#8

Säg till när du hittar :D Jag skulle vilja se hur den ser ut trots att jag inte riktigt vågar :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2014-03-09 13:22
#9

#8 Jag kommer posta bild i den här tråden! 😃

Det är trots allt vårt livssyfte (huvudsakligen mina hjältesimmars livssyfte, även om dom inte delar den åsikten) och det vore ju ruskigt elakt om jag hittade en, slet av den hjälmen och sen inte delade med mig av åtminstone en bild… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2014-03-09 13:24
#10

#9 haha men du får förvarna mej lite grann =) hihi Annars kanske jag får en hjärtinfarkt :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

nelleeh
2014-03-09 13:27
#11

#7 Man behöver en smed och en magiker😉

Mitchika
2014-03-09 13:34
#12

#10 Förvarna? Det är ju inget kul… 😇😃

#11 Trollkarl har jag! Hans presentation kommer strax efter Bardens. 😃

Men smeden behöver fortfarande fixas. Jag får se när jag får fram en smed, först måste Ydnar lyckas knyta kontakter med Ticktop innan det ens blir aktuellt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2014-03-09 13:37
#13

#12 Jo du måste. haha säg bara att bilden är i tråden så jag är förberedd!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
KastKatt
2014-03-09 14:12
#14

Följer självklart!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Cimsan
2014-03-09 14:31
#15

Tass ^^

Kaizy
2014-03-09 14:41
#16

jag måste bara säga att jag älskar dina historier Mitchika!

följer ofc! längtar redan tills näsa del kommer ut 😃

jiithra
2014-03-09 15:31
#17

tass

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Cherryfall
2014-03-09 15:51
#18

Följer! Är väldigt nyfiken haha! :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Mitchika
2014-03-09 16:09
#19

#14, #15, #17 & #18 Vad roligt! 😃

#16 Tack så hemskt mycket! 😊

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Alvsas
2014-03-09 16:18
#20

Följer alltid vad du än hittar på Mitchika!

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Annons:
Gerbilles
2014-03-09 17:31
#21

Jag älskar Art! Han är nog den coolaste simmen jag har sett i medeltiden, även om det tyvärr antagligen beror på hans sjukdom… 😮😃

Mitchika
2014-03-09 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Barden Oberon Nattsång

En vandrande bard som har rest över större delen av världen och har både sett och upplevt massor av spännande saker! Det finns dock en plats han alltid återvänder till och det är till Ydnars rike. Först och främst för att han trivs så bra där men även för att Ydnar är ett av Oberons största fans och älskar att se Oberons pjäser och höra hans dikter om allt mellan himmel och jord. 

Som både en omtalad bard och en välkänd resenär från när och fjärran så är Oberon ruskigt populär bland kvinnorna och även några av männen i riket. Han njuter till fullo av uppmärksamheten han får, men saker och ting går ganska lätt överstyr när Oberon får några drinkar i sig. Något som tyvärr händer ganska ofta då han har väldigt svårt att låta bli rusdrycker, vilket bruka försätta honom i rejäl knipa. Speciellt när det kommer till gifta kvinnors partners… 

Och där har ni huvudorsaken till varför Oberon är en vandrande bard och inte vill (kan) stanna så länge på samma ställe! 

Oavsett om Oberon varit i slagsmål på tavernan, fått stryk av en gift man/kvinna vars partner han "råkat" myspysa med i fyllan eller har oturen att bli rånad av banditer när han är ute och spelar så är det alltid Art, rikets enda läkare, som får plåstra om honom efteråt. Det hela resulterade i att Oberon och Art blev mycket bra vänner med tiden. 

Art är inte så social av sig och håller sig oftast borta från andra, huvudsakligen för att han inte har tid med vänner för han studerar för mycket, men han har börjat småbeundra Oberon på håll, till sin egen frustration. Han har inte tid att vara förälskad, speciellt inte i den karismatiska fyllbulten till bard, han jobbar på att hitta något mot sin sjukdom och det är vad all hans tid ska gå till! 

Oberon har själv börjat få upp ögonen för den vänlige, lite udda och tillbakadragna Art och Oberon kan vara en mycket ihärdig uppvaktare när han hittar något som han verkligen bryr sig om. Det stora mysteriet som Oberon nu försöker lösa är hur han ska få Art att komma ut lite från sin klinik och leva livet, istället för att spendera det sittandes inne och läsa böcker i jakt på ett botemedel som med stor sannolikhet inte ens går att få tag i… 

Oberons Egenskaper: 

Vältalig
"Vältaliga simmar har talets gåva. Det räcker med några ord från en vältalig sim för att övertyga, inspirera eller trösta någon." 
Vänlig
"Vänliga simmar gillar att vara med vänner och är jättebra på att bygga upp och hålla vänskap vid liv." 

Oberons Bedrövliga Brist: 

Fyllbult
"Fyllbultar känner en slags hat-kärlek till olika rusdrycker. Dom älskar att dricka, dricka ofta och i stora mängder, men dom hatar livet när dom vaknar nästa morgon." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-09 18:38
#23

#20 Åh, tack, vad roligt att höra! 😃

#21 Tack! 😃

Art är min favorit också… 😇😍

Tror jag, det är svårt att välja. Jag är väldigt förtjust i spionen också…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-09 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Trollkarlen Galerion Evergreen

Varje monark behöver en trofast, magisk rådgivare som kan hjälpa till att förutspå händelser och kasta förbannelser över rikets fiender. I Ydnars fall så blev det Galerion, en trollkarl som han och Sharp sprang på ute i skogen under en av Ydnars eskapader. 

Det krävdes en hel del övertalning för att få Galerion att acceptera jobbet som rikets trollkarl (han var livrädd för både Sharp och Ydnar, flydde upp i ett träd och vägrade komma ner, så till sist fick Sharp klättra efter honom och dra ner honom därifrån med våld), men till sist tog han jobbet, om än lite motvilligt. 

Galerion trivs bäst ute i skogen och har levt hela sitt liv ute i vildmarken. Så det blev en stor omställning att flytta till ett torn mitt i rikets huvudstad, speciellt för någon som är så pass lättskrämd och ängslig av sig som Galerion är. Han finner det mesta med stadslivet skrämmande och tycker byborna är ruskigt läskiga. Byborna tycker i sin tur att Galerion är skrämmande och fruktar honom, då han vid mer än ett tillfälle har demonstrerat sina magiska krafter på order av Ydnar. Så Galerion har inte ett så aktivt socialliv. 

Trots allt detta så vill han inget hellre än att kunna vara till hjälp för riket, monarken och byborna. Så han anstränger sig för att försöka övervinna sina rädslor och uppfylla sina plikter. 

Tyvärr så förlitar sig Ydnar alldeles för mycket på Galerion och dumpar gärna över massor av ansvaret för riket på den stackars trollkarlens axlar. Många svårlösta, komplicerade situationer överlåter Ydnar helt enkelt åt Galerion, då "trollkarlar har magi, dom kan lösa allt!" medan han själv drar iväg för att göra något roligare. 

Galerion slipper tack och lov bära den bördan helt själv. Sharp kämpar med att få Ydnar att sluta dumpa sina plikter på det stackars nervvraket och flera av hjältesimmarna ställer upp och hjälper Galerion när det blir för mycket. 

Galerions Egenskaper: 

Jordnära
"Jordnära simmar älskar naturen och att vara utomhus. Dom är även jättesnygga i bruna eller gröna kläder." 
God
"Goda simmar gör allt dom kan för att hjälpa vänner och familj i nöd, är givmilda med sina pengar och tröstar ofta folk omkring sig." 

Galerions Bedrövliga Brist: 

Ynkrygg
"Simmar som är ynkryggar lever i ständig rädsla för sina liv. För dom är världen en skrämmande plats och dom blir ofta rädda för dom mest ofarliga saker, ibland så till den grad att dom svimmar eller springer därifrån." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-10 01:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Spionen Kaiser Boniface

En spion är väldigt nödvändig av många skäl för ett växande kungarike, så Ydnar ordnade anställningsintervjuer på slottet för att hitta en lämplig kandidat. Det slutade med att han valde Kaiser Boniface, trots att Sharp skarpt avrådde honom från det 34 gånger, enbart för att Kaisers efternamn fick honom att skratta. 

Kaiser, eller "Kai" som hans ytterst få vänner kallar honom, har alla kunskaper och förmågor som krävs för att vara en bra spion. Tyvärr så är han inte särskilt bra på det. I snitt så blir han skickad till stocken minst en gång om dagen, då han misslyckats med någon form av skumma handlingar (oftast ficktjuveri) som han fått för sig att utföra och blir arresterad av stadsvakten. 

Redan i ung ålder så lärde sig Kaiser hur djupt och förrädiskt som det mänskliga sinnet kan vara och han utvecklade ett stort intresse för att studera andra människor på håll. Han lärde sig mycket om kroppsspråk, att läsa läppar och snappade även upp en och en annan hemlighet och skandal i förbifarten. När han listade ut att det fanns folk som var villiga att betala för sån information så hade han hittat sitt drömyrke. 

Men just på grund av detta så har Kaiser blivit fruktansvärt paranoid och har oerhört svårt att lita på andra människor. Han vet ju hur lätt dom har för att ljuga, luras och leda andra in i fällor, så… hur vet man att någon verkligen talar sanning? Visar dom några tecken på att ljuga? Om inte, har dom också lärt sig dom vanligaste tecknen på att man ljuger och sen lärt sig dölja dom? Hur vet man det med all säkerhet. bortom alla tvivel? 

Han trivs med att sitta ensam i sin del av slottet och skriva rapporter, hemliga meddelanden och andra viktiga dokument åt monarken, hans allierade och övriga adeln. Precis som med Galerion så förlitar sig Ydnar väldigt mycket på Kaiser och räknar med att Kaiser ska kunna ta hand om plikterna som inte passar för trollkarlen. (På så vis kan Ydnar komma undan och inte behöva utföra några plikter alls!) 

Galerion är en av få personer som Kaiser litar på och ser som sin vän, även om det inte var en enkel resa dit. Det var mycket misstankar, hot, svimningsattacker, flyktförsök och missförstånd mellan dom båda innan Kaiser bestämde sig för att Galerion var pålitlig och Galerion insåg att Kaiser inte var ute efter att lemlästa honom. Kaiser försöker komma på sätt att visa sin tekniskt sett enda vän hur mycket han uppskattar honom, men han är osäker på hur. 

Bägge två ställer upp för varandra och hjälper till när Ydnar tilldelar dom plikter som dom egentligen inte borde ha. En osäker, paranoid spion ihop med en trollkarl som är livrädd för sin egen skugga, arbetandes ihop för att hjälpa monarken att sköta kungarikets plikter. Hur skulle det kunna gå fel? 

Kaisers Egenskaper: 

Eremit
"Eremitsimmar är självförsörjande och föredrar att göra saker på egen hand. Dom är blyga bland folk dom inte känner väl och blir illa till mods om det är många simmar i närheten." 
Girig
"Giriga simmar känner en längtan efter pengar i varje fiber av sin kropp. Pengar driver dom genom livet och varje steg dom tar, och dom blir väldigt lyckliga av att tjäna pengar." 

Kaisers Bedrövliga Brist: 

Osäker
"Osäkra simmar är inte så självsäkra, särskilt inte när det gäller socialt umgänge. Dom är ofta nervösa och blir lätt deprimerade om deras sällskapsliv inte fungerar." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-10 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Handelsmannen Garm Grip

Garm kommer inte ursprungligen från riket, utan han föddes och växte upp i Byttköping. Hans morbror ägde en liten marknad i Ydnars rike, men morbrodern gick ett tragiskt öde till mötes ute tills havs på en av sina handelsresor några år innan den dåvarande kungen gick bort och Ydnar tog över som den nya monarken. 

Marknaden gick i arv till morbroderns enda levande släktingar, vilket var Garms familj. Garm valde att flytta till grannlandet och ta över den. På så sätt skulle familjen få stabila handelskontakter i två länder, vilket förhoppningsvis skulle öka deras handel och inflytande en hel del. 

Det tog tid för Garm att få sin morbrors gamla marknad på fötter igen, men han var envis och hyrde in andra bybor för att hjälpa honom då han själv är usel på tungt, fysiskt arbete. I dagsläget så är hans marknad en populär samlingsplats och Garm är både omtyckt och avskydd av folket i byn. Han har ett otroligt sinne för affärer och har en tendens att lyckas lura sina kunder, speciellt adeln, på höga summor. 

Av alla hjältesimmarna så är nog Garm den enda som är både lämpad för sitt jobb och som sköter det bra, effektivt och speciellt ansvarsfullt. Något som har blivit lite av en ovanlighet i det här riket. 

Garm har dessutom ett väldigt speciellt sinne för humor, något som uppskattas av många i byn. Vardagen är så grå, sliten och allvarlig för dom flesta byborna att Garms underhållande historier och klipska kommentarer kan vara riktigt upplyftande för dom. Tyvärr är han väldigt frispråkig och inte så taktisk, så hans komiska, dräpande repliker kan komma vid väldigt fel tillfälle och ges till fel personer… 

Oberon älskar att anlita Garm för att uppträda med honom på tavernan, då Garms humor och glada utstrålning verkligen lyser upp hans komiska pjäser. Även om Garms skojande har gjort honom omtyckt av många så har det även gett honom en hel del fiender, speciellt bland dom mer religiösa simmarna då Garm är agnostiker och har en tendens att göra narr av dom olika religionerna ibland. (Ganska ofta) 

Garms Egenskaper: 

Prutare
"Butiksbiträden fruktar din blotta åsyn och slänger extraerbjudanden åt dig för att snabbt bli av med dig." 
Skämtare
"Simmar som är skämtare ser den ljusa sidan av livet och har alltid en snabb replik eller rolig historia på lut." 

Garms Bedrövliga Brist: 

Ynklig
"Ynkliga simmar är fysiskt svaga och klena. Dom klarar sig sällan i en strid och ansträngande aktiviteter gör dom snabbt trötta och ömma." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-10 22:04
#27

Puh. det var alla hjältesimmarna som finns i kungadömet än så länge! 😃🥵

När fler dyker upp så lägger jag till en presentation om dom också. Bara tre kvar, sen har jag en av varje! Nästa borde bli smeden, då denna behövs för uppdraget vi strävar efter, men jag har verkligen sett fram emot att få göra en Simonitpräst ett tag. 🤔

Vi får se hur det blir! Ydnar måste fortfarande försöka få kontakt med övriga länder, men han har spenderat dom tre senaste uppdragen med att sitta och spela kort så det går inte snabbt framåt…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-03-10 22:23
#28

Yay, mitt favorituppdrag är nu tillgängligt! Den Legendariska Fontänen! 😃

Det innebär att en av alla hjältarna, förutom monarken, får en chans att bli av med sin Bedrövliga Brist och ersätta den med en Legendarisk Egenskap istället. 🙂

Frågan är bara… vem ska bli av med den Bedrövliga Bristen som saboterar för dom i deras liv och få en Legendarisk, positiv, egenskap istället? Vem förtjänar det mest av dom alla…? 🤔

Riddare Sharp, som så ädelt kämpar för att få fason på rikets monark och försöka hålla riket på fötter men som får göra det och allt annat han tar sig för i motvind på grund av sin förbannelse? 

Art Fabel, med sin livslånga, kanske obotliga, sjukdom som har kostat honom så mycket? 

Oberon Nattsång, fyllbunten som sabbar både för sig själv, alla i sin närhet och även Art med sitt drickande, som kan leda till att Oberon kan behöva lämna riket för… säkert åttonde gången måste det vara nu? 

Galerion, den livrädda trollkarlen som lever i ständig skräck för omvärlden i sitt torn? 

Kaiser Boniface, den osäkra, paranoida spionen som aldrig lyckas komma nära någon annan på grund av sin osäkerhet? 

Garm Grip, som blir trött av… att lyfta tunga saker? (Okej, jag lider med Garm för att han inte orkar något tungt fysiskt arbete, men han står lägst ner på min lista då jag tycker att hans problem bleknar lite i jämförelse med vad övriga gänget behöver stå ut med) 

Jag har redan fått en väldigt stark röst på Art, så jag har väl halvt om halvt nästan bestämt mig för att låta honom göra det här uppdraget. Men jag tycker lite synd om dom andra också, som lider av sina brister…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Vad är det här för gnälliga simmar jag har samlat på mig!? Ska inte ni föreställa hjältesimmar?! 😡

Här ger jag er en chans att bli av med er bedrövliga brist och det här är er reaktion!? Citerat från spelet: 

Herr Sharp: 
"Vad är meningen med det hela, då jag redan är dömd att misslyckas?" 

Åderlåtare Art: 
"Jag vet inte om jag mår bra nog för att ge mig ut på det här uppdraget." 

Trubadur Oberon: 
"JAG KOMMER ATT SÄGA TILL NÄR JAG HAR FÅTT NOG!" 
(Redan, Oberon? Kan du inte låta bli rusdryckerna ett litet tag?!?!) 

Besvärjare Galerion: 
"Ibland s-skrämmer jag mig s-själv." 

Underspion Kaiser: 
"Varför skulle någon vilja att jag gav mig ut på ett uppdrag?" 

Handlare Garm: 
"Det blir inget tungt lyftande eller fysisk ansträngning, eller hur?" 

Ni är inget annat än en bunt gnällspikar! Det perfekta gänget för att tjäna under en monark som Ydnar… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Jag kan inte för mitt liv förstå vad som fick romansen mellan Art och Oberon att uppstå. Första gången Oberon kom till kliniken så gav Art honom första hjälpen… genom att kasta en hink fullt med blodiglar i ansiktet på honom…! 😮

Det krävdes en hel del slit för att få bort blodiglarna dessutom, men… Oberon verkade tycka att det var tanken som räknades. Gå inte till Art för första hjälpen… vem som helst är troligtvis bättre än han… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jag tror inte… är det verkligen det bästa du kan komma på, Art? Finns det inte bättre sätt att hjälpa sjuka på än att slänga blodiglar på dom? 🤔

Kan du inte bara lägga tillbaka blodigeln i vattnet och fokusera på dina visioner om fontänen ute i skogen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Då Art blev den lyckliga simmen som ska få leta efter den Legendariska Fontänen (trots sitt gnäll) så får han kämpa lite. Han väljer att diskutera sina visioner om fontänen med sin kusin, av alla personer. 

Ydnar är dock alldeles för upptagen med sina plikter… okej, vi lurar ingen, han har fullt upp med att smita från sina plikter och spela bort böndernas skattepengar och har inte tid att hjälpa Art med uppdraget. Istället får Art fri tillgång till slottets bibliotek, så han kan försöka hitta svaren själv.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Åh, grattis! Nästa del av uppdraget är att konfrontera en tjuv som stal en karta som Art tydligen behöver för att hitta fontänen. Du borde ha tagit med dig Oberon, Art, eller Sharp eller vem som helst. Det här lär nog inte sluta väl… 😮

Art har inte ens ett svärd med sig att försvara sig med om tjuven skulle bli våldsam…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Det var en ovanligt foglig brottsling som var lätt att ta itu med. Han sålde kartan  till Art för 50 simdaler, så mycket för drama och spänning… 😕

Så imorgon ska Art ge sig ut i skogen ensam för att jaga rätt på den Legendariska Fontänen! 😃

Utifall att det värsta skulle hända, så sjuklig som Art är, så spenderar han lite tid på värdshuset med Oberon kvällen innan. Bara på vänskaplig nivå, naturligtvis, och bara för att ha något att fördriva kvällen med.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-03-11 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Men det avbröts av den mest osannolika anledningen… Galerion klev upp på scenen i värdshuset och gick in i trans, trollkarlars variant av att sova, där mitt under allt kaos. Oberon fick ta itu med det och försöka väcka Galerion, som tydligen hade gått i sömnen och blev skräckslagen när han vaknade på fel plats bland alla dessa människor. 

Bara en typisk kväll på värdshuset i den här staden!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
2014-03-11 21:05
#36

WOHO! Krossa hetronormen <3

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Lamina
2014-03-11 21:57
#37

Du borde bli författare, Mitchika! 👍

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Mitchika
2014-03-11 23:10
#38

#36 Jag är väl inte ute efter att krossa några normer, utan jag skriver mest om det som faller mig in. 🙂

Sen att det råkar vara 95 % HBTQ i alla projekt jag sysslar med… tja, slump? 😃

Det finns en rätt lång och rörig historia till varför jag skriver mycket om HBTQ-karaktärer, utöver det faktum att jag fastnat för det och tycker att det är roligt. Men det är lite OT för den här tråden. 🙂

#37 Åh, tack så mycket…! 😊🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 23:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

På vägen hem blev Art förföljd… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-11 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Hela vägen hem… vilket jag fann lite förvirrande, då jag inte förstod varför Oberon skulle följa efter Art till läkarens klinik mitt i natten efter… åh… ah, okej, jag… börjar få mina misstankar om varför…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
2014-03-12 00:16
#41

#38 haha! Men det är det jag menar, du gör det inte av en anledning utan vad bara blir så! Om du vill får du pma men det är inte ett måste om du inte känner för det!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Mitchika
2014-03-12 03:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Det som fascinerar mig mest med det här är hur simmarna själva verkar vilja bli tillsammans i det här spelet. Hittills så har ingen av mina hjältesimmar nobbat någon annans närmanden och deras egna initiativ har varit… ja, ibland undrar jag hur avancerad deras programmering faktiskt är… 🤔

Hur som haver, Art upptäckte till sist att han var förföljd och stannade för att se vad Oberon ville… 

Jag tänkte vara snäll och respektera deras privatliv lite, men… bara en liten bild skadar nog inte. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 03:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Oberon, sluta distrahera Art nu! Han är fortfarande kluven angående vad han vill och vad som är viktigare är att han har hittat kartan till den Legendariska Fontänen! Han behöver komma iväg nu innan det hinner gå för lång tid så uppdragsprestationen sjunker. 

Jag har visst inget att säga till om längre, dom har satt igång med romantiska interaktioner på egen hand och jag får bara sitta och titta på. Observera att jag inte klagar så mycket över det hela… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 03:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Det krävdes att jag lade mig i lite till sist, men Art är äntligen på väg för att leta reda på den Legendariska Fontänen som ligger någonstans bland kullarna eller i skogen. Uppdraget var lite otydligt på den punkten. 

Nu får vi hålla tummarna för Art så att han hittar fontänen och att han blir av med sin sjukdom! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 03:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Naturligtvis får det aldrig vara så enkelt, vilket även fontänen påpekade när Art hittade den. Vidare till nästa uppgift!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 03:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Art grejade det!!! 😃

Han gick igenom alla prövningar och klarade alla uppgifter som den Legendariska Fontänen gav honom, svarade rätt på gåtan och fick sin Bedrövliga Brist ersatt med en Legendarisk Egenskap istället! 🥳

Jag funderade ett tag på dom tre egenskaperna som jag fick välja mellan åt Art och valde till sist: 

**Vis
**"Visa simmar är begåvade med grundliga kunskaper om världen och är mycket uppskattade för sitt goda förstånd." 

Det kändes passande för honom efter allt han fått gå igenom, både i jakten på fontänen och innan i livet. 😃

För att göra det hela ännu bättre för min del så klarade han av uppdraget på Platinanivå! Fast Oberon ska ha lite ära för det också, då hans inblandning gav Art tonvis med positiva humöreffekter… 😇😃

Så, nu går vi vidare till nästa uppdrag i kungariket. Jag borde verkligen fokusera på Ydnars arbete med politiska kontakter, men nu behöver riket mer inom Kultur, så jag borde kanske skicka ut Art igen som den muntre kärleksdoktorn… hmm, beslut, beslut… 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 04:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Det här är nog mitt nya favorituppdrag i Medeltiden…! 😃😂

Först gör Art en viktig anteckning åt sig själv om hur man i fortsättningen bör behandla patienter som fastnat med huvudet i en stövel. Anteckningen var en kom ihåg-lapp med texten att han ska prova att knyta upp stöveln först innan han försöker såga av den, så kanske den lossnar. (För att ha den legendariska egenskapen "Vis" så tycker jag att vishet är lite av en bristvara här) 

Sen kommer kvällens första patient och räknar upp ett antal symtom. Kräktes på morgonen, fick ett plötsligt sug efter kallt fårkött och hennes värden är normala. Detta kan bara betyda en sak… TYFUS!!! 😮

Eller…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 04:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Art höll tydligen inte med mig angående min Tyfusdiagnos, då kvinnan tydligen i själva verket var med barn. För all del, Art, lyssna inte på mina tankar och teorier… du klarar dig säkert utmärkt igenom det här uppdraget på egen hand… 😕

Nåja, kvinnan fick veta att hon väntade barn och det här var hennes omedelbara reaktion… jag är glad att jag inte är hennes blivande barn, för jag har ingen aning om hur jag borde tolka den där reaktionen… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-03-12 04:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Alltså, jag dör verkligen! 😃

Åh, vad jag önskar att jag hade skapat en massa onda simmar istället för den här gruppen… Art skulle aldrig kunna ta det roliga, jag menar, det elaka alternativet när en söndergråten person stället honom en sån fråga.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 04:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Hmm, nu börjar jag ana oråd med det här uppdraget… 🤔

Det var för länge sen jag spelade Medeltiden, så jag har glömt i stort sett varje uppdrag men nu börjar det här uppdraget kännas svagt bekant. 

Du har redan tagit med Anna till stranden, gett henne snäckskal och nu säger hon att hon kommit över sitt gamla förhållande och fallit för någon annan. Jag har mina misstankar om vem det kan vara. Art. tänk på Oberon och agera försiktigt så att du inte sårar någon, förstått?!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 05:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Allt detta oavbrutna prat om romans och kärlek från alla kvinnor som helt plötsligt kommer till Arts klinik för att be om råd angående sina förhållanden får Art att börja tänka på Oberon. Som om Oberon kunde läsa hans tankar så dök han upp på kliniken samma kväll och det ena ledde till det andra…

Alltså, dom där pyjamasarna… om jag hade pyjamas på nätterna så skulle det absolut vara en sådan, speciellt mössorna. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 05:13
#52

Hmm, jag märkte att jag glömde motivera varför jag valde det här uppdraget. Om Art lyckas klara av det i Platinanivå (vilket vi jobbar på för fullt) så får vi massvis med RP och tillräckligt för att kunna bygga smedjan och skaffa en Smed till riket, vilket vi behöver för Ticktopsgolemsuppdraget som vi är ute efter. 😃

Som bonus får riket massa plus i Kultur så att det förbättras lite. Så det är en win-win situation… förutsatt att Art kan hantera situationen som uppstod med kvinnan som förälskat sig i honom på ett bra sätt…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 05:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Ehrm… ja… nej… eh, jag har inget att kommentera på det här… bara nej… 🤦‍♂️

Art kunde gå med på att hjälpa henne med kyssproblemet, men det var en helt annan liga än det här.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-12 06:10
#54

Trots allt som hände i det här bisarra uppdraget så klarade Art sig igenom allt galant utan för många sårade känslor och på platinanivå med tillräckligt med poäng för att bygga smedjan och ställa till med lite annat kul på köpet! 😃

Nu är vi ett steg närmare dom där omtalade golems vi jagar efter. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

botakt
2014-03-13 23:09
#55

Följer! Råkade läsa fel på Art.. Trodde det stod Fart Abel :$ på engelska då.. Övertrött okej? :3

Annons:
Mitchika
2014-03-14 01:39
#56

#55 Vad kul! 😃

Hahaha, så elak skulle jag aldrig kunna vara mot en sim… hmm… 😂🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 03:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Smeden Davin de Saussay

Ytterligare ett fall där personen anställdes av Ydnar enbart för namnets skull. Men oavsett hur roligt Ydnar än tycker att det är så sätter namnet Davin de Saussay skräck i byborna. Ingen sätter sin fot i Davins smedja om dom inte absolut måste och folk går långa omvägar om dom ser honom ute. 

Davin är ond ända in i själen och har varit det sen barnsben. Hans första minne är hur han drämde sin far i huvudet med faderns egen hammare, något han gladeligen skryter om på värdshuset när han fått några glas i sig. Hur sant det är vet ingen, men ingen vågar ifrågasätta honom heller. 

För det mesta så nöjer sig Davin med att få ut sin ilska genom att hamra på vapen och rustningar i smedjan när han arbetar, men vissa dagar räcker inte det och det är då man verkligen ska akta sig. Man lär sig ganska snabbt att se när han är på krigsstigen då han har svårt att dölja sina känslor. 

Han har en stor fallenhet för matlagning och skulle säkert bli en bra kock om han försökte, men han är ganska nöjd med livet som smed. Dessutom får man inte hamra och slå lika mycket när man lagar en gryta som när man smider ett svärd, även om det ibland är gränsfall med det sega kött som säljs i byn handelsboden. 

Byborna har dock varit på Ydnar och klagat vid många tillfällen över Davin och hans uppförande. Till sist kunde inte Ydnar ignorera det längre och bestämde sig för att ta tag i saken… genom att dumpa över uppgiften på någon annan. Kungariket har nyligen tagit till sig två religioner och ska påbörja byggandet av både ett kloster och en katedral. Ydnar bryr sig inte om vilken religion som Davin väljer, men han ska pallra sig iväg till någon av dessas präster/munkar/vad dom nu vill kallas och be denna om vägledning och vägledning för att lära sig hantera sitt humör. 

Något som Davin inte alls vill göra, men Ydnar har satt ner foten på den här punkten. Antingen försöker Davin lösa sina ilskeproblem ihop med någon av prästerna eller så kastas han ner i domedagshålet. Ydnar vill inte ha simmar som konstant skapar trubbel i riket (utöver sig själv) och han kan ha lika roligt åt Davins namn när han passerar gravstenen på kyrkogården som han kan ha med Davin i livet. 

Så Davin vet att monarken menar allvar även det gör inte situationen roligare för honom. Han försöker att hålla sig i skinnet i väntan på att prästerna ska anlända till riket, men det är svårt att bekämpa sin natur… 

Davins Egenskaper: 

Ond
"Onda simmar njuter av andras misslyckanden och föredrar att leva ett liv så långt från godhet som möjligt." 
Kreativ Kock
"Krydda är variationen i livet och din sim har gott om det! Måltider som lagas av simmar med egenskapen Kreativ kock smakar bättre och tar mindre tid att laga." 

Davins Bedrövliga Brist: 

Grym
"Grymma simmar har mycket uppdämd ilska och förakt mot världen och dom känner ofta ett behov att få ta ut sin ilska på andra simmar." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 04:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Nu är det Ydnars tur att tillsammans med Garm jobba för att fixa utbildning för invånarna i riket! 😃

Förhoppningsvis ska Ydnar även få tid till att skapa en allians med Ticktop, men jag har inga jättestora förhoppningar på den punkten. 

Jag är riktigt förvånad över att Ydnar förespråkar utbildning för folket. Om dom blir lite smartare så kommer dom ju inse vilken total jubeli… träskalle till monark som sitter på tronen. Å andra sidan, dumma invånare ställer till med dumma saker… så det är väl en anledning om någon att satsa på en skolgång och utbildning åt folket. 

Se bara så exalterad Ydnar är inför sin uppgift! 😃
Försök att hålla igen ivern lite tills du fått en chans att lyssna lite på lektionerna, Ydnar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 04:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Ydnar är tydligen inte så förtjust i barn. Tur att han och Sharp inte kan få några.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 05:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Det här var inte den bästa lektionen… inte ens Oberon blev imponerad och han var dessutom onykter. 

Personligen tycker Ydnar att valpöron inte är det bästa material fodra handskar med, för att inte tala om hur grymt det är. 😮

Dags att skälla ut en dålig lärare och sen lista ut hur man ska förbättra utbildningen i riket.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 05:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Det dök upp en kanonlösning på problemet. Ydnar, som är så barnkär, får ta med sig barnen och hela klassen inklusive fröken på en rundtur i slottet för att… förbättra utbildningen… tror jag, på något sätt? 🤔

Dom får se… hur monarken bor, det kan vara lärorikt! ☝️

Deras fröken har rätt inställning i alla fall. Herregud, vad jag älskar det här spelet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 05:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Förutom några fingrar i näsan så gick rundturen bra. Jag hade bara en liten sak att anmärka på… 

Ydnar den store har inte arbetat en hel dag i sitt liv. Han föddes till tronarvinge och fick endast ta över kronan (men det var på håret) tack vare tradition och för att han lyckades muta hälften av sin släkt. Ge inte barnen falska förhoppningar. En värld där en person som Ydnar lyckas bli kung och även får behålla kronan är en oerhört orättvis plats.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-03-14 05:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Snälla Ydnar, fokusera lite! Alliansen med Ticktop…? Golems att slita hjälmarna av…? Hallå…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 05:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Aja, det är en dag imorgon också… 😕

Då får jag hoppas att Sharp är mer villig att hjälpa mig att få Ydnar att genomföra sina uppgifter. Han behöver inte hjälp att distraheras från dom, det är han redan en mästare på.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 05:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Just det, Ydnar har köpt en ny säng med samma färgtema… och dödat en björn och hängt upp dess huvud ovanför sängen. Små detaljer som jag lätt glömmer bort att nämna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 05:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Garm kan säkert hjälpa till att skaffa fram prylarna som behövs för att bättra på utbildningen i riket! Trots allt så kommer han från Byttköping och vilket annat land som helst måste erbjuda bättre utbildning än vad som erbjuds här. 

Under tiden som Garm skaffar böcker och annat grundläggande som behövs för en skola så ska Ydnar försöka få fler barn att börja i skolan. Ytterligare en bra uppgift för honom! 👍

Håll dig i skinnet där nu, Davin, du vill inte börja bråka när monarken är närvarande! Förskräckt

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 06:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Hur Ydnar löser problemet med den lilla flickan som inte vill börja skolan: 

  1. Beordra tjänstehjonet Lars att skaffa fram en spökdräkt
  2. Ta på sig "spökdräkten" och leta reda på flickan igen
  3. Låtsas vara en flickans döda far
  4. Skräm flickan till att börja i skolan
  5. ???
  6. Profit

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 06:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Jaa… Ydnar, ropa på kommendanten, Sharp och alla andra du har tillgängliga och visa den här trevliga individen hur insidan av domedagshålet ser ut… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 06:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Gillar du inte heller barn, Garm…? Bara lämna bläcket till läraren så slipper du se dom sen. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-03-14 06:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

I dom här två individernas händer vilar rikets barns utbildning… framtiden för riket känns tryggad!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 07:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Och där avslutas uppdraget med att Ydnar skriver en lag på att lite av skattepengarna ska gå till skolan för barnens utbildning… och förhoppningsvis en bättre lärare. 😃

Uppdraget avklarat, både Ydnar och Garm levlade till nivå 7 och riket är genast en mycket bättre plats… en aningen bättre plats… nu när det finns en någorlunda vettig skola där. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 07:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

OCH HÄR HAR VI UPPDRAGET SOM VI LETAT EFTER! 😃🥳

Syftet med alla deras existens och deras högsta livsmål, vad dom själva än tycker, GALNA GOLEMS! 😃

Japp, jag fick Ydnar att fixa en allians med landet Ticktop under arbetet med rikets skola, men det var inte enkelt. Förbaskade slöfock… 😕

Jag insåg precis att smeden och trollkarlen ska samarbeta på det här uppdraget. Den lättskrämda, livrädda Galerion ihop med den grymme, lättretade Davin mot en armé av golems… det här kommer bli ännu intressantare än vad jag trodde! 😃

För övrigt ser inte Ydnar vad problemet med dessa golems är… härja runt på landsbygden, dundra in i bönders hem och dansa lättfärdigt, det låter som vilken dag som helst för honom. Vad är golems annars till för? 

Nu ska dom hittas och deras hjälmar ska slitas av!! 

Och med nu så menar jag senare idag, efter att jag tagit en tupplur, städat och förberett för den nya ESO-betan samt fixat andra icke-Simsrelaterade saker (Japp, sånt existerar!).

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 18:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Kanon! Galerion kastade en besvärjelse över Davin och förvandlade honom till en Ticktopgolem! Som dessutom är BEDÅRANDE söta! 😍

Det här lär inte ha några negativa konsekvenser för Galerion alls när uppdraget är över… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 18:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Titta bara så söt Davin är! 😃KärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 19:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Golems överallt! 😍

Det här är bästa uppdraget NÅGONSIN! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Jag provade att slita hjälmen av en golemrekryt från Ticktop. Ytterst bedårande liten figur! 😃SkrattarSkrattar

Även om han tydligen inte har någon nacke och inte tycks behöva en heller… 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
kaninsköld
2014-03-14 19:42
#77

Vad var det för läskigt med honom? Han var ju skojig😃

Mvh Kaninsköld

Mitchika
2014-03-14 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Så söt man kan vara då! 😃XD

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 19:44
#79

#77 Jag hade hoppats på något lite mer… groteskt jag också, men det där söta ansiktet…! 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
2014-03-14 20:42
#80

Hahaha! Jag tycker dock han ser lite creepy ut!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

kaninsköld
2014-03-14 22:21
#81

Föressten, mitchika, hur gick det med matriarch/patriarch?

Mvh Kaninsköld

Mitchika
2014-03-14 22:27
#82

#81 Det har sin egen tråd här på sajten, generation 5 är född hos familjen Wolf. Utmaningen är långt ifrån över. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

FemFem
2014-03-14 22:32
#83

#76 Han är ju skitläskig! Min puls ökade nu när jag såg honom igen. 😮

Men ni var ju förberedda, haha! Det var inte jag. Jag bara liksom "jaha, nu ska vi ta av hjälmeaaaaaaahhhh!" och sen kunde jag inte få bort bilden från näthinnan.

Annons:
kaninsköld
2014-03-14 22:38
#84

#82 Jo, jag vet, men det har varit så lite aktivitet där senaste tiden.

Mvh Kaninsköld

Mitchika
2014-03-14 22:40
#85

#83 Han är ju supersöt! 😮

Jag hade förväntat mig något riktigt groteskt, men han var ju söt som socker i jämförelse med var jag trodde att han skulle se ut som.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-03-14 22:42
#86

#84 Det har inte ens gått två veckor sen jag postade senaste inlägget med Balthazar. 😮

Ge mig en liten chans att pyssla med annat också! 🙂

Och posta i Matriarch VS Patriarch-tråden nästa gång, så hamnar diskussionen om rätt ämne på rätt plats. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

FemFem
2014-03-15 00:09
#87

#85 Det kanske är just det! Att du förväntade dig en skitläskig typ, medan jag förväntade mig noll. Och så blev det en så traumatisk upplevelse för mig. 😃

Fina hjältesimmar du har förresten! Gillar speciellt handelsmannen och trollkarlen! 👍

kaninsköld
2014-03-15 08:10
#88

#86 Okej:)

Mvh Kaninsköld

Mitchika
2016-04-24 20:18
#89

Kolla vad jag hittade! 😃

Vi må ha avslutat livsmålet med att slita hjälmen av en Ticktopsgolem, men jag älskar verkligen dom här hjältesimmarna och jag vill verkligen spela Medeltiden. Så varför inte fortsätta på det namnlösa riket som Ydnar Wolf styr och alla hans katastrofala kompisar till hjältar? 😃

Jag är spelsugen som sjutton och vi har en präst på g till riket, eftersom att vi måste naturligtvis ha en religion. Minst en. Troligtvis två innan det här är över. Så varför inte lite mer äventyr med det här gnälliga gänget? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

marta01
2016-04-24 20:47
#90

Gjärna mer äventyr från dessa (fantastiska) simmarna.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Annons:
Mitchika
2016-04-24 20:48
#91

#90 Tack så mycket! 😃🤗

Jag jobbar på det, vi har en ny hjältesim att introducera i gruppen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-24 23:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Petrianprästen Fitzgerald Pryd

Folket i Ydnars rike har klagat ganska länge över bristen på religion. Varenda invånare i staden är agnostiker för att det inte finns något annat alternativ och tydligen duger inte detta. Otur för Ydnar, som behöver ta tag i saken och göra sitt jobb för en gångs skull, men mer tur för Broder Fitzgerald! 

Ytterligare en person som anställdes för namnet efter att Ydnar singlat slant om vilken av dom två religionerna som riket skulle ta in.. 

Fitzgerald Pryd hittades på Petrianklostrets trappa en tidig morgon när han vara var en liten baby inlindad i trasor. Prästen tog in honom och lät honom växa upp på klostret i hopp om att kunna uppfostra Fitzgerald till en trevlig, artig och vältalig ung man. Delvis lyckades han. Broder Fitzgerald är otroligt vänlig och social och har lätt för att skaffa sig vänner. För det mesta. 

Han är också en av dom mest ohyfsade personerna som Petrianklostret någonsin haft att göra med. Dom hemska ordvalen han gör när han predikar, hans förmåga att snubbla och klanta till allt och hans otroliga talang för att häva ur sig det mest olämpliga man kan säga vid värsta tänkbara tillfället har gjort honom nästan lite legendarisk inom den Petrianska tron. 

Fitzgerald lyckades, efter många katastrofala försök, att bli en Petrianpräst till sin stora glädje och när Ydnar ville anställa honom som det Petrianska överhuvudet i sitt rike var hans lycka gjord. Ett yrke som gör att han träffar så många andra simmar dagligen kommer garanterat att öka oddsen för att han ska hitta sina föräldrar! Han är besatt av att hitta sina föräldrar och få svar. Vilka var dom? Varför övergavs han? Vem av dom har den stora, glappande munnen som han uppenbarligen ärvt? Kommer han få svaren? Troligtvis inte, men vi får se! 

Han har ett stort arbete framför sig med att introducera någon form av religion i det här galna riket. Garm är både Fitzgeralds värsta fiende och största utmaning. Han är fast besluten att lyckas omvända den hånande, agnostiska handelsmannen till den Petrianska tron, kosta vad kosta vill! 

Fitzgeralds Egenskaper: 

**Vänlig
**"Vänliga simmar gillar att vara med vänner och är jättebra på att bygga upp och hålla vänskaper vid liv"

**Hoppfull föräldralös
**"Hoppfulla föräldralösa är simmar som söker efter sina försvunna föräldrar. De finns någonstans därute!" 

Fitzgeralds Bedrövliga Brist: 

**Ohyfsad
**"Ohyfsade simmar trasslar till både speciella och vanliga situationer med fumliga fötter, dålig planering och dåligt valda ord. "

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Vi startar det nya äventyret med smeden Davin och Chinchillans utveckling! Det här uppdraget kommer involvera Fitzgerald i alla fall och ge honom en liten chans att vara med och lära känna alla. 😃

Grymma, destruktiva Davin och Chinchillor.. den kombinationen kan väl aldrig vara fel? Se bara vad uppspelt och glad Davin är, nu när han ska samarbeta med Fitzgerald och lista ut hur Chinchillorna har utvecklats och lista ut vad som ska göras åt det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#94

Titta bara vilket bra jobb dom gör genom att… smida ett svärd och predika utanför klostret.. Hallå grabbar, chinchillorna!?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Davin behöver ta ut sin ilska på någon och då visar sig Kaiser omedelbart i sitt rätta element. Nojig som han är bestämmer sig Kaiser för att tjuvlyssna på deras bråk för att försäkra sig om att det inte involverar honom.. eller Galerion,, på något sätt!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Så det här var chinchillorna på medeltiden…!? Det förklarar en del. 😮🤦‍♂️

Tur att Davin och Fitzgerald tar tag i det hela..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Chinchillorna anföll Davin och bet honom ganska illa. Han bestämmer sig för att gå till läkaren och få såret omlagt. Art hanterar situationen… som vanligt. 

Blodiglar i ansiktet hjälper INTE mot bettskador, Art..!! 😡
Du ändrade din bedrövliga brist till egenskapen Vis! Kan den inte ge dig något?!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-25 00:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Det här är en bra religion och ett bra kloster. Jag skulle absolut kunna tänka mig gå med i den, om det här är vad som pågår under prästens predikan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#99

Ah, just det, eftersom vi har avklarat Ticktopsgolemuppdraget har vi en massa golems i riket och jag kan inte vara gladare! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Kemi, kanske..? 😃

Vi har tre singelhjältar i riket och det är Davin, Garm och Fitzgerald. En fjärde hjälte kommer dyka upp, så det kan bli ett jämt antal par om dom tycker om varandra! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Det här är Jordbrukare Haldan. Han stal Davins fisksoppa, så Davin spottade honom i ansiktet. 

Varför jag talar om det? Jo, för det var oväntat snällt och harmlöst för att vara Davin. Jag tror att han har mjuknat lite av att umgås med Fitzgerald! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#102

En ny tradition i riket är tydligen att broder Fitzgerald evangeliserar mitt i nätterna. Det tror till sig en liten folksamling, inklusive Galerion som var ute och smög i nattmörkret av… säkerligen viktiga orsaker och absolut inte för att träffa eller umgås med Kaiser. 

Och givetvis blir han skrämd och rädd av Fitzgeralds evangeliserande.. Rikets modiga trollkarl, allihopa. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 01:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#103

Jag tänkte låta Davin och Fitzgerald umgås lite efter att Davin lämnat av chinchillan han fångat. Det gick.. sådär. Davin började förolämpa Fitzgerald, dom blev osams, jag gav dom lite vägledning och sa åt dom att lära känna varandra… och dom blev alldeles blyga och generade. 

Kemi..? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 01:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#104

Återigen, den här religionen verkar vara något för mig. Barn som slåss med svärd och dans med musik under predikningarna.. 😃

Hur gör jag för att gå med?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-25 01:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Predikan var vid 23, Garm. Nu är klockan nästan 2 på morgonen, du missade den. Du får ta nästa chans att göra narr av Fitzgerald. 

Och Galerion, klostret är ingen sovplats! Ut härifrån och gå hem med dig istället!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 01:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#106

Uppdraget avslutat! 😃🥳

Kort sammanfattar från hur jag uppfattade uppdraget: Davin och Fitzgerald samarbetade och lyckades konvertera chinchillorna till en form av religion och skapade fred i skogen. Så nu har vi fogliga, religiösa chinchillor i skogen och både Davin och Fitzgerald har blivit vänner! Det är något att fira i alla fall. 😃

Uppdraget avklarades dessutom på Platinanivå. Dom här två är ett bra team! 🏆😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 02:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Ett borttappat barn! 

Det är katastrofläge i kungariket! Ett barn är borta! 😮

Givetvis måste det hittas igen, det kan inte prioriteras högt nog! Givetvis kan det det för ers nåd Ydnar, som har helt andra saker att fokusera på.. Men någon måste hitta det stackars barnet! 

En ynka aspekt kan orsaka oväntat bråk i kungariket, varnas det om. Hittas inte barnet blir det katastrof så någon måste givetvis göra något! Vem skickar Ydnar till att reda upp den här röran? 

Kaiser, givetvis! Vem bättre att lägga ett barns liv i händerna på än den osäkra, giriga, ensliga, paranoida spionen? Se bara vad glad och ivrig han är att ge sig ut på det här uppdraget! 😃

Sharp tror jag hade varit bättre för det här uppdraget, men Ydnar hade visst behov av honom i den kungliga sängkammaren.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 02:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Det är första gången Kaiser får delta i ett uppdrag åt kungariket. Han har varit med så länge, men aldrig haft chansen. 

Så vad gör han vid sitt allra första uppdrag, som dessutom är superviktigt? Går raka vägen till Galerion för att hänga och visa upp några tricks han har lärt sig, givetvis! 

Herr Boniface, jag struntar i hur imponerad trollkarlen blir av ett sånt grundläggande trick, vi har ett försvunnet barn att leta efter!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 02:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#109

Wow… Galerion, jag tror du behöver komma ut lite mer. SÅ imponerande borde inte det där tricket ha varit för en trollkarl. Till och med Kaiser ser ut att tänka detsamma.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 02:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Åh, vad jag älskar det här spelet.. 😃

Nå, Kaiser, vilket blir det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 02:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Naturligtvis. Skrämma byborna att leta bättre genom att hota att trolla bort dom, inklusive en av våra Ticktopsgolems som bor här. Bra strategi, Kaiser. 

Garm verkar road i alla fall. Han ser nog humorn i det hela.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-25 02:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Efter att ha hotat några bybor bestämmer sig Kaiser för att luta sig tillbaka och låta alla andra göra jobbet. Ydnar är en så inspirerande ledare för dom övriga hjältesimmarna. 😕

En del av Kaisers plikter är att befria tjuvar från stocken, vilket han gör med glädje! Du.. jobbar väl för monarken och riket, eller hur var det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Wow, det var.. svårt. Byborna hittade det försvunna barnet mitt på torget. Lilla Reidulf, den försvunna. Kaiser bestämmer sig för att konfrontera honom och fråga om försvinnandet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-25 03:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#114

Jaha, se där! 😂

Jag är inte ett dugg förvånad. Kaiser tog det däremot lite hårdare, den där minen..! 😃

Det var ju ett.. svårt uppdrag. Avklarat på guldnivå i alla fall! Bra jobbat, Kaiser! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-26 22:33
#115

Att jag missat denna underbara tråd! 😍

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-26 22:37
#116

#115 Åh, vad kul att du hittade den! 😃🤗

Jag jobbar på den sista, tionde hjältesimmen till kungariket, därav dröjer uppdateringarna lite. Måste ha inspiration till dom för att det ska bli bra, men han är i stort sett helt klar. Bara en liten bio kvar att skriva! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-26 23:20
#117

#116 Så lätt blir du inte av med mig ;) Jag är inne i en medeltidsfas just nu så var riktigt kul att hitta den här tråden ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-26 23:29
#118

#117 Hoppas kan man väl alltid? 😇😈😃

Flera verkar vara det, av trådarna på sajten att döma. Jätteroligt, tycker jag! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-27 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Simonitprästen Gottfrid Primadonna

Ydnar måste sluta anställa folk efter namnet, men jag har börjat ge upp hoppet om det.. 

När den Petrianska tron dök upp i riket började en del folk klaga på att det inte var rätt religion för dom. Trots monarkens försök att ignorera dom i början blev han tvungen att lyssna och bygga en Simonitkatedral. Där behövdes det en Simonitpräst och Gottfrid Primadonna var den som fick jobbet. 

Hur och varför Gottfrid blev en präst är en gåta för många och han diskuterar inte gärna sitt förflutna med andra. Han är inte otrevlig eller elak, men han saknar fullständigt tålamod. Han är så fruktansvärt otålig och gillar inte att behöva vänta på något, vilket kanske inte är den bästa egenskapen för en präst. 

Dom två viktigaste sakerna i Gottfrids liv är varken hans tro eller Väktaren, dom finns inte ens med på topp tio-listan. Det första är han själv! Gottfrid anser sig vara den vackraste och mest underbara simmen i landet och den som säger emot är antingen blind, ignorant eller så får denna en dos av Väktarens vrede från honom! 

Det är andra är romantik, tyvärr inte på det bästa sättet. Gottfrid behandlar minsta lilla förälskelse som om det vore hans livs kärlek och agerar därefter. En hel del blir avskräckta, en del tycker synd om honom och vissa faller pladask för honom och hans besynnerliga sätt. 

Byttköping lär aldrig glömma det storslagna bröllopet med ett nyförlovat adelspar som Gottfrid skulle viga. Mitt under ceremonin bröt både bruden och brudgummen och sa att dom inte kunde gå igenom med det för tydligen hade båda förälskat sig i Gottfrid, varit otrogna med honom bakom den andres rygg och båda hade planerat att rymma iväg med Gottfrid. Jag behöver nog inte beskriva den hemska, pinsamma stämningen som föll över katedralen som var fullproppad med familj och gäster från när och fjärran.. 

Och nu är Gottfrid här i riket och ska starta upp sin egen Simonitkatedral. Kunde Ydnar ha valt en bättre präst för jobbet? Svaret är ja, absolut, men nu är han här och vi får göra det bästa av situationen. Igen.. 

Gottfrids egenskaper: 

Fåfäng
Simmar med den fåfänga egenskapen är världens vackraste simmar, åtminstone i deras egna ögon. Varför kan inte andra simmar uppskatta hur underbara de är? 

Ivrig
Ivriga simmar blir upphetsade över… nästan allting. De får en extra dos av självtillfredsställelse när det händer något bra i deras liv. 

Gottfrids Bedrövliga brist: 

Liderlig
Liderliga simmar gillar romantik, men inte på ett hälsosamt sätt. De är alltid ute efter lite action, oavsett om det är anständigt eller får konsekvenser. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-27 16:05
#120

Nu när vi har alla 10 hjältesimmarna, låt oss verkligen förstöra det här så mycket det bara går. 😃

Jag har hämtat ner lite mods och installerat dom, för vad är något Simsspel utan massa mods? 😃

Dags att sabba Medeltiden på allvar! Hur illa får vi se, men jag ska göra mitt bästa. Vi börjar med att lära känna vår nya präst Gottfrid, tror jag. Riket behöver mer Välbefinnande och Kultur. Kunskap och Säkerhet är, ironiskt nog, ganska högt. Hmm..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-27 16:10
#121

Ooooh, vad för mods? :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-27 17:49
#122

#121 En typ Master Controller-liknande mod, fast för Medeltiden. Inte lika mycket alternativ, men tillräckligt för att vara roligt. 😃

Jag kikar lite på inställningarna just nu och det verkar fungera. Får testa lite senare, jag har ingen direkt nytta av den med Gottfrid. 🙂

Frågan för mig nu är hur jag ska para ihop dom fyra sista singlarna i riket. Garm, Davin, Fitzgerald och Gottfrid är alla singlar och behöver absolut paras ihop! 😃

Davin och Fitzgerald verkade gilla varandra lite i förra uppdraget, men dom skrek även en del på varandra också. 🤔

Hur som haver ska det bli spännande att se vad som händer! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-27 17:56
#123

#122 Utveckla gärna 😉

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-27 19:09
#124

#123 Och förstöra eventuella överraskningar? Det vet jag inte om jag har lust med.. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 16:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Vi tar och lär känna vår nya Simonitpräst lite med uppdraget Jag mår inte så bra, vilket innebär att Gottfrid ska arbeta ihop med monarkens kusin, läkare Art! "Vetenskap" och "religion" ska mötas och samarbeta för att försöka hela en jättesjuk man från alla hans åkommor. Bästa idén på länge! 😃

Umm,  Gottfrid? Vakna, det är dags att jobba!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-29 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Här har vi då den stackars sjuklingen! Gottfrid ser måttligt road ut över att behöva ta itu med honom..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Gottfrid löser situationen på det bästa sättet han kan! Nämligen att skicka Torvald den döende.. är det.. verkligen hans namn? Okej, det bådar inte gott, men Gottfrid skickar Torvald den döende vidare till Art! 

För det är så vi löser problemen i det här riket. Skicka dom vidare till någon annan! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#128

Art tar givetvis emot den stackars döende patienten och ger honom.. standardbehandlingen för alla i riket.. 😕

Torvald hade fått för sig att Art är bäst på det han gör och ja, jag måste väl hålla med. Ingen kastar blodiglar i ansiktet på folk som Art gör!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Därefter får Torvald en rejäl undersökning av rikets bästa doktor. 

Art kommer fram till att Torvald verkar lida av flera sjukdomar samtidigt och att dom har mycket att göra under morgondagen för att försöka bota honom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#130

Nästa morgon påbörjar Art behandlingarna av Torvald den döende med.. vad annars, blodiglar? Behandla sjukdom med blodiglar! Blodiglar är svaret på alla problem. Jag är övertygad om att blodigel är Ydnars vapendjur och rikets symbol.. 

Under tiden försöker Gottfrid lista ut om det kan finnas en gudomlig orsak till Torvalds alla sjukdomar. Brott mot Väktaren är fruktansvärt (och jag håller med, eftersom jag är Väktaren) och förtjänar rejäla straff!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#131

Art fortsätter att behandla Torvald medan Gottfrid jagar runt efter en Simonitkurirs meddelande som kan vara relaterat till den här bisarra situationen. Så länge som Gottfrid slipper hantera sjuklingen personligen är han mer än villig att hjälpa till!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 17:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#132

Gottfrid har fått lite oroväckande nyheter som kan röra Torvald. Någon har vanhelgat Simons mask.. vad det nu var, jag lyssnade inte så noga. Väktaren är upprörd och straffar troligtvis den som har gjort det. Kan det vara Torvald? 

Det är värt att besöka kliniken och fråga. Gottfrid går till Art och frågar hur det är med patienten. Svaret är.. inte så positivt efter alla ingrepp, blodiglar och operationer, men han lever åtminstone!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-29 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Art fick besök tidigt på lördagsmorgonen! En glad trubadur vid namn Oberon kommer för att försöka dra ut Art på lite roliga äventyr. 😃

Tyvärr kan inte Art lämna Torvald ensam och oövervakad på golvet, men Oberon låter sig inte nedslås av det. Istället stannar han med Art för att umgås och flirta lite. Han lyckas även övertala Art att öppna upp sig lite och sjunga en serenad för honom. 

Jag är imponerad att han lyckades och Oberon verkar njuta av det också.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Det ena ledde till det andra.. 😃

Jag må älska deras pyjamasar, men jag tar det här vilken dag som helst. Heja mods! 🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 20:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Det verkar som om Simonitkyrkan har samma problem som Petrianklostret. Svärdsfäktande barn och ingen som lyssnar. Att Oberon inte gör det förvånar mig inte speciellt, men.. kan någon i alla fall vara snäll och lyssna på Gottfrids predikan?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 20:45
#136

Avslöja dina satans mods nu! :<

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-29 21:04
#137

#136 Hmm, låt mig tänka.. nej? 😃😈

Jag har redan visat lite av den, även om man inte ser allt. Inga pyjamasar efter myspys! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 21:07
#138

#137 Douche :< Om den enbart tar bort pyjamasarna så kan det va dock xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-29 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#139

Efter att ha slitit hela dagen med att hitta svar på Torvalds mystiska sjukdom bestämmer sig Gottfrid för att besöka marknaden. Han är desperat efter lite romantik, men blir distraherad av dom fascinerande Ticktopsgolems som hänger lite här och var i riket. 

I bakgrunden ryker Garm och Davin ihop i ett par skrikmatcher. Så alla som hoppade på Garm och Davin tillsammans.. jag tror inte att det kommer bli så. Gottfrid däremot verkar ha fått upp ögonen för någon. Frågan är vem?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-29 21:09
#140

#138 Den gör lite mer än så! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Gottfrid går för att lära känna Garm lite, handelsmannen som gör narr av religion vid varje tillfälle han får. Har dom lite kemi här, tro? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 21:13
#142

#140 Avslöja då!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-29 21:19
#143

#142 Hjälp mig para ihop dom fyra sista singelsimmarna istället för att sitta och gnälla om modsen! 😛

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 21:50
#144

#143 Du gör ett tillräckligt bra jobb själv, jag vill få ha lite kul med mina egna simmar!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-29 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#145

Tillräckligt med kemi för att Gottfrid skulle lyckas charma sig in hos Garm i alla fall! 😃

Det krävdes inte mycket för att Gottfrid skulle lyckas stjäla Garms första kyss. Nu är han på ett strålande humör och mer besluten än någonsin att genomföra sitt uppdrag genom att.. vad var hans uppdrag nu igen..?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 22:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#146

Okej.. Torvald är döende av sjukdomar för att han av misstag nös på en mask? Ungefär lika logiskt som allt annat i Simsvärlden, men vi kör på det! 

Gottfrid säger att det inte var Torvalds fel och att han ska fixa det hela med Väktaren. Art får sparken från jobbet, men Art är inte villig att ge upp så lätt. Han måste veta vad som var fel på patienten och om han blir botad! 

Art, det är inte snällt att håna honom.. Jag vet att du är lite bitter över att han hävdar att tro kan bota Torvald istället för medicin, men var snäll nu.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-29 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Är det ingen i det här riket som tar kyrkan på allvar?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-29 23:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#148

Gottfrid gav Torvald absolution, han botades från alla sjukdomar och såren läkte, han är inte döende längre och riket är överlyckligt! Arts reaktion? Fanns knappt, han var lite för upptagen med Oberon för att märka något.. 

Men uppdraget avklarades på Platinanivå! 😃🏆

Det är super! Art och Gottfrid fick dessutom en stor summa pengar för det hela och rikets status förbättrades på dom två punkter det verkligen behövde det, kan det gå bättre?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 23:11
#149

Medge, dina "uppdrag" är bara en ursäkt för lite sim-hanky-panky ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-29 23:20
#150

#149 Haha, jag behöver ingen ursäkt för sådant. Du ska se vad som ligger i min screenshot-mapp i Sims 3. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 23:36
#151

#150 Duuuuude, jag vill inte veta det xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
2016-04-29 23:37
#152

#151 Dra inte upp sånt då? 😃

Ge dig inte in i leken om du inte tål den. 😛😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-29 23:45
#153

#152 Avslöja dina satans mods så kan jag ge mig ur den xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Mitchika
2016-04-30 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#154

Nu ska Ydnar ut och döda lite chinchillor! 😃

Han över och förbereder sig på vakten Dyggve, som inte stod en chans. Det har varit väldigt lite äventyr med monarken, tycker jag, så Ydnar fick ta och kliva in nu och jobba lite för riket. 

Men först, innan jakten på avgrundschinchillorna, lite myspys med sin älskade riddare. För tur! 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#155

Ydnar är på väg till skogen då vi får meddelandet om att en sim har skickats till stocken. Jag får genast mina misstankar och går till domedagszonen. 

Visst hade jag rätt. Davin då.. 😕

Du får sitta där och tänka över vad du har gjort ett tag. Ydnar ska till skogen och leta chinchillor och sen sova!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Det här är sånt man inte vill stöta på ute i skogen i mörkret.. Hej Kaiser!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Men, men, men då! Jag får visst äta upp orden jag sa tidigare i tråden (för ett par år sedan).. 😃

Vad är detta? Väntar du och Sharp en liten baby, Ydnar? Ska riket få en liten prins eller prinsessa? 😃

… åh herregud, Ydnar kommer bli en fruktansvärd förälder! 😮🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Okej, Ydnar, nu får du göra något. Jag tycker faktiskt synd om Davin.. Han har suttit där hela natten och nu det här. Släpp honom fri.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

En galen, äldre man hoppade ner i domedagshålet för att spöa upp monstret Ydnar har därnere. Vad det har med att döda avgrundschinchillor att göra vet jag inte. Ydnar iakttar det hela intresserat. Det är verkligen härligt att vara kung, med så mycket underhållning man får.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#160

Monstret i domedagshålet är så gulligt! 😍

Men jag måste heja på den äldre jägaren! Jädrar! Där har vi en förebild! 😮😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-30 00:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Ånej! Är detta slutet för den tappra jägaren?! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Nej då, jägaren hade full koll hela tiden. Nu planerar han tydligen att träna Ydnar så han kan göra likadant! 😃

Ydnar, du är gravid. Tänk på barnet!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

WHOA, barnen föds snabbt i det här spelet! 😮

Okej, få inte panik, vi grejar det här.. tror jag.. herregud, vi har inte ens pratat med Sharp om namn än! 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Varför reagerar broder Fitzgerald på det här viset för? Vad är det för konstigt eller udda med en gravid man som föder ett barn?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Kaiser kom in och såg vad som hände. Jag har aldrig sett en sim vända på klacken och springa ut från ett hus/slott så fort förut..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#166

En liten prinsessa är född! ❤️

Ydnar Wolf och Sharp Barlow har fått en liten dotter. Det tog mig en liten stund att döpa henne, mest för att Ydnar insisterade på att döpa henne till "Prinsessan Hoppsan", men till sist hittade jag ett namn. Eftersom Ydnars hår är rosa, färgtemat på slottet är rosa så kände jag att det vore ganska passande att ta det också. 

Hälsa ers höghet prinsessan Rosali Wolf! 😃🥳

Första barnet jag får i Medeltiden sen.. jag spelade det för första gången när det var ganska nytt, tror jag. Wow.. hon kommer bli riktigt speciell för mig. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 00:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Ydnar måste fortfarande utföra sina kungliga plikter och han tycker det är bra om hans dotter är närvarande och lär sig hur man gör, tydligen. 50 simdaler på att han kommer lämpa över allt ansvar på Rosali så fort hon lämnat vaggan.. 

Kommer Kaiser med en begäran? Häftigt, undrar vad det kan vara?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-04-30 01:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Sharp blev informerad om sina lilla dotter strax efter födseln och ja.. han blev chockad, men tog det bättre än vad jag trodde. 😃

Nu är det bara en sak kvar att ordna mellan dom här två, tror jag. Dom älskar varandra, har varit tillsammans länge och nu har dom en dotter. Det börjar nog dra ihop sig till äktenskap!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Så, efter att ha tränat mot jägaren och förberett sig, ska Ydnar hoppa ner i domedagshålet och besegra monstret.. Du har en dotter och en pojkvän att tänka på, Ydnar! Ska du verkligen göra det här? Det kommer inte sluta väl.. 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#170

Ingen tvekan, ingen ånger, bara rakt på!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#171

Hj-Hjärtan? Vad i..? 

Ydnar, vad GJORDE du därnere med monstret i domedagshålet egentligen!? 😮🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#172

Med prinsessan Rosali född tyckte Ydnar att det var dags. Han tog med sig Sharp till skogen och där tog han fram ringen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#173

Sharp blev alldeles ställd! Han älskar Ydnar, dom har varit barndomsvänner och växt upp ihop, men aldrig vågade han drömma om att Ydnar var så seriös med deras relation. 

Det fanns bara ett svar att ge Ydnar. Ja, givetvis! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
2016-04-30 01:42
#174

#171 Uhm.. Räcker det inte med att ha en mänsklig bebis? Måste du greja med allt du kan? xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Mitchika
2016-04-30 01:44
#175

#174 Tydligen måste han det.. 🤦‍♂️

Alltså, monstret är sött, det tycker även jag. Men inte SÅ sött.. Yrar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#176

Här har vi henne! Prinsessan Rosali har växt upp till ett bedårande litet barn! Jag fixade hennes hårfärg själv så den skulle likna Ydnars och Sharps bättre. 😃

Rikets lilla sessa, som jag ser fram emot att lära känner bättre, föddes med egenskaperna Nöjeslysten (som pappa Ydnar!) och Fåfäng. Hennes bedrövliga brist är Frossare.. oj då..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 01:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Okej, prinsessan Rosali behöver sin egen säng. Det borde jag ha tänkt på i förväg.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 02:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Jag försöker ge prinsessan Rosali nya kläder och när jag går ut från garderoben och letar upp Ydnar hittar jag honom, Art och Oberon tillsammans utanför slottet. Bara en typisk onsdagsmorgon här. 

Kusinerna dansar ihop och ser ut att ha trevligt! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 02:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Jag lyckades paja Medeltiden! Nu är jag riktigt stolt och nöjd! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-04-30 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

En omladdning av spelet fixade problemet och Ydnar drog ut i skogen i rustning för att ta död på avgrundschinchillorna och han lyckades! 😃

Uppdraget avklarat på Platinanivå och Ydnar fick en liten dotter på köpet. Ett perfekt uppdrag till avklarat! 😃🏆

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: