Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1602 ggr
[TanatosNyx]
7/22/14, 1:03 PM

Sims 3 megalagg?

Hej!

Är helt ny på sims 3, har spelat i mindre än en vecka. 🙂

Jag har en sprillans ny speldator, och ändå så har jag stora problem med 30+ sekunderslagg hela *** tiden, så spelet är ospelbart!

Har provat att ställa ner grafiken, inget händer.

Det hackar inte "som vanligt" vid lagg, utan det fryser totalt.

Förslag på vad man kan testa? Känns ju skit att inte kunna spela spelet alls när man äntligen skaffade det…

Annons:
Ferret.Lady
7/22/14, 1:14 PM
#1

Hej!

Vilka spec har din dator?

The Sims 3 är tyvärr känt för att aldrig ha varit särkilt smooth utan man brukar få diverse små problem med det. Kolla alltid har du har senaste patchen installerad och att ev. custom content du har inte clashar med varandra. Kolla även alltid att dina grafik -och ljuddrivrutiner är uppdaterade.

Jag kan rekommendera två saker som har fått mitt spel att fungera bättre (jag brukade ha problem med dålig fps och vissa lagspikes på 15+30 sek):

1. Installera ett mod som heter Overwatch. Modet rensar bort en del "skräp" som spelet annars lägger på hög i din sparning som gör spelet trögare, bland annat parkerade bilar. Jag var skeptisk innan jag installerade detta men det blir en väldigt stor skillnad in-game.

2. Detta fungerar egentligen super för alla spel och inte bara The Sims. Installera Razer Game Booster. Det är en mjukvara som övervakar drivrutiner och hjälper dig optimera din dator, samt att booster-läget hjälper dina spel att köras snabbare.

[TanatosNyx]
7/22/14, 1:22 PM
#2

processor: intel core i5-3470 CPU 3.20 GHz 3.20 GHz
Ram: 8GB
64 bitars, win 8.1

allt är uppdaterat.

Hjälper overwatch när jag precis börjat spela? känns som om det inte ska ha hunnit bli så mycket skräp, men det kanske går fort? Ska kolla på det.

Game-boostern hade jag på in gamla dator, kanske värt att testa nu med. Hade glömt bort den.

[TanatosNyx]
7/22/14, 1:28 PM
#3

Hmm efter lite research fann jag att spelet inte alls är uppdaterat, trots att launchern säger så. Återkommer om problemet kvarstår.

Upp till toppen
Annons: