Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1474 ggr
[SimsFreakEmilia]1
2014-07-30 20:07

AKUT HJÄLP!!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag startar sims så går det bra tills jag kommer till startmenyn. Då lägger sig spelet nere i mina öppna program. Detta kommer upp (se bild). Jag kan ta bort den och gå in i spelet igen. När jag väljer en familj så börjar den ladda och precis när den laddas klart kommer det upp: "Okänt problem gjorde att sims 3 stoppades". BLIR SÅ GALEN! Det funkade innan idag, sen drog jag upp simdetaljer till hög och laddade ner modet portrait panel. Sen dess har det inte funkat. Jag har dragit ner simdetaljer till medel igen men det funkar ändå inte! Stackars alla mina projekt… 😢

Annons:
GiraffTunga
2014-07-30 20:13
#1

Har också fått det meddelandet många gånger. Tryck bara på" Nej " Fast har inte sims men det försvinner för mig om man trycker på Nej.

You can not judge me unless you know me.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-30 20:41
#2

#1 Kan prova

Kan inte heller öppna launchern utan måste gå in i hårddisken och öppna det direkt där

GiraffTunga
2014-07-30 20:43
#3

Fick det på mitt Steam. Men kunde gå in lätt som vanligt.

You can not judge me unless you know me.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-30 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 När jag valt familj går dem som jag sa till fullt och sen stängs sims av och detta kommer upp.

GiraffTunga
2014-07-30 21:47
#5

Vad konstigt. Har du Windows 8/7

You can not judge me unless you know me.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-31 10:24
#6

#5 Ja, jag har windows 7

Annons:
GiraffTunga
2014-07-31 10:34
#7

Jaha. Har du testat att avinstallera och installera igen?

You can not judge me unless you know me.

Aniara14
2014-07-31 11:11
#8

Testa först att göra en Factory Reset istället. Det går mycket snabbare och lättare än att avinstallera och installera om, men effekten är ändå ganska liknande.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-31 11:13
#9

#8 Kanske är lite efter nu, men vad är en Factory reset?

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-31 11:14
#10

Startade om datorn och kan nu öppna launchern, vilket jag inte kunde innan. Skriptfelet kommer inte längre upp, utan sims bara stängs av och det blir som #4 .

GiraffTunga
2014-07-31 11:22
#11

Vad konstigt. Kanske du behöver Uppdatera om det går?

You can not judge me unless you know me.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-31 11:28
#12

#11 Nej jag har allt uppdaterat.

Jag provade att ta bort hela modsmappen, men sparade den såklart på skrivbordet. Spelet funkar nu så jag vet att felet sitter i moden. Senast jag installerade något var det portrait panel, så jag provar att ta bort det och ser om det funkar. Återkommer om en stund!

GiraffTunga
2014-07-31 11:30
#13

Aa hoppas det fungerar.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-07-31 11:45
#14

#12 YEEEEEY! Det var portrait panel som pajade allt. Jag tror att jag har råkat ta fel version. Hur som helst så kommer jag åt mina älsklingar igen 😍

GiraffTunga
2014-07-31 11:59
#15

Grattis vad roligt!! 😃

You can not judge me unless you know me.

[masken123]
2014-07-31 15:19
#16

Kul att det löstes! Jag har också fått den där grejen ibland, men då går allt bra bara jag klickar på nej!😃

Aniara14
2014-07-31 16:11
#17

#9 Du är inte "lite efter", du har bara en del saker kvar att lära, precis som alla vi andra. Särskilt när det gäller datorer så blir man aldrig färdiglärd, finns alltid nya saker att upptäcka.

Factory Reset är detsamma som Fabriksåterställning på svenska, och i det här fallet så betyder det att man antingen döper om eller flyttar ut sin nuvarande The Sims 3 användarmapp ur Dokument/Electronic Arts mappen. Man kan t ex lägga den på skrivbordet, eller nån annanstans där man lätt hittar den igen. Man ska alltså inte radera den.

Sen startar man spelet igen som vanligt, och då skapas det en helt ny fräsch The Sims 3 användarmapp i Dokument/Electronic Arts mappen, precis som när man installerade spelet på datorn för första gången. I den finns inget nedladdat innehåll alls, varken mods eller CC, inga Store saker, inga mönster och färger man gjort med Skapa en stil heller. Allt detta finns kvar i den gamla användarmappen.

Och sen håller man på och spelar ett tag med några olika familjer i den nya, och ser ifall det går bra och allting fungerar som det ska. Ifall det gör det, så är det nästan säkert att problemen man hade tidigare beror på att man laddat ner nåt dåligt CC och/eller mod.

När man kommit på vad som orsakade felet och åtgärdat det, så kan välja om man vill fortsätta spela med den nya användarmappen, eller med den gamla. Om man vill gå tillbaka till den gamla så raderar man bara den nyskapade, ändrar sen namnet på den gamla till samma som den hette innan, dvs The Sims 3, eller flyttar tillbaka den från skrivbordet.

Man måste alltså se till att man inte har 2 st användarmappar samtidigt som båda heter The Sims 3, för då blir spelet förvirrat och det är aldrig bra.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[SimsFreakEmilia]1
2014-08-02 18:28
#18

#17 När man gör det, behöver man alla skivor och sånt eller öppnar man bara spelet som vanligt? Har nämligen stöt på ett annat problem, simmarnas åldrande har totalt stannat och går inte att sätta på. Det är bara grått över dem.

Aniara14
2014-08-03 11:43
#19

#18 Man startar bara spelet precis som vanligt. Om du har installerat det från DVD så måste du förstås ha den sista skivan i läsaren, men så är det ju alltid. Några andra skivor behövs inte.

Om du sen väljer att fortsätta med den nya The Sims 3 användarmappen, så kan du fundera på om det är nåt innehåll i den gamla som du vill använda vidare. I så fall är det bara att kopiera över det till den nya.

T ex så innehåller filen userPresets.package alla dom mönster och föremål som du har skapat och sparat i Skapa en stil, och Options.ini innehåller alla dina olika inställningar, typ ljud, grafik, hur spelet ska funka osv. Mappen Saves innehåller dina sparfiler, men det vet du nog redan.

Du bör i så fall vänta med att radera den gamla The Sims 3 mappen tills du är helt bergsäker på att det inte finns nåt kvar där som du vill ha och använda mera. Det säkraste är att inte ta bort den alls, utan ha kvar den nånstans, kanske på en extern hårddisk eller annat lagringsmedium

Glöm heller inte att alltid radera alla Cache filerna i din användarmapp innan du startar spelet.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: