Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1289 ggr
Sugar Mist
7/31/14, 5:52 PM

Sims 2 svarar inte

Laddade ner the sims 2 idag och nu när jag försöker öppna spelet funkar det fram tills slutet av "introt" där det fryser och öppnar man aktivitetshandlaren står det "Svarar inte".

Hjälp?!

-

Annons:
Aniara14
7/31/14, 8:05 PM
#1

#0 Ja, tyvärr är det många som har problem med att få Sims 2 att fungera bra, och det beror nog mestadels på att det är ett så pass gammalt spel, 10 år, och det är inte riktigt anpassat för dom datorer och operativsystem som dom flesta använder idag.

Googla på "The Sims 2 Ultimate Collection is not responding", så kommer det upp massor av träffar. Så det är många fler som upplever detsamma som du.

Själv har jag haft problem med att det blir fel skärmupplösning, bara 800x600, istället för den rätta 1600x900, och dessutom så liksom blinkar bilden till ganska ofta, vilket är rätt störande. Och så har simmarna stora svarta fyrkanter under fötterna.

Det finns ju olika tips lite varstans på nätet, hur man ska fixa till alla dom olika problemen, men jag har inte testat nåt av det än.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Namiko
8/1/14, 4:46 AM
#2

#1 Dom svarta fyrkanterna får du bort genom att sänka kvaliteten på skuggorna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

catcult
8/1/14, 11:51 AM
#3

Här är en möjlig lösning på problemet:

  1. Öppna spelet
  2. Öppna aktivitetshanteraren/task manager (beroende på vilket språk ditt operativsystem är inställt på), högerklicka på spelet, klicka på "Detaljer/Go to details"
  3. Högerklicka på The Sims 2 process under detaljer och klicka på "Set Affinity" (osäker på vad det heter på svenska, men du hittar det säkert)
  4. Bocka av alla CPU:er utom CPU 0

Detta sparas dessvärre inte och behöver upprepas varje gång du spelar.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Aniara14
8/3/14, 1:21 PM
#4

#2 Tyvärr kan jag inte göra det, eftersom alternativen för skuggor är gråtonade och "oklickbara." Men tack för tipset i alla fall.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

M_a_r_i_a
8/4/14, 2:11 PM
#5

#1

jag har samma problem! kan bara spela i 800x600 ;(

     M_A_R_I_A 🌺

Ikajo
8/4/14, 3:33 PM
#6

#4 Du kan ha mods som är i vägen.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Upp till toppen
Annons: