Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2048 ggr
[SimsFreakEmilia]1
8/10/14, 10:48 PM

Legacy Furahi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då startar jag en ny legacy, denna gången i den fantastiska Mylo Xyloto! 

Du kan ladda ner Mylo Xyloto här

Här läser du på bloggen!

Här är släktträdet som uppdateras i takt med historien!

Ashia Furahi föddes och växte upp ute på landsbygden i sitt hemland. Men när hon föddes hette hon Ashia Simbah Dem hade inte mycket men dem var lyckliga. Hon var yngst av 8 syskon, och alla hennes äldre syskon var pojkar. Men hennes föräldrar ville mest av allt ha en flicka. Dem döpte henne till Ashia, som betyder hopp, för dem såg att flickan gav folk hopp. Redan som liten flicka gav hon dem sjuka och skadade hopp bara genom sitt leende. Dem förstod inte varför, men dem kände det direkt när ho var född. Dem kände en blommande känsla av hopp. Hon gick inte i skolan, hon var hemma och lekte eller hjälpte sin mamma i huset. Dem var lyckliga. Och så var det tills hon fyllde 17. Hon hade ett lite flörtigt förhållande med grannpojken och dem trodde att dem skulle gifta sig i framtiden. Men så blev det inte. Ett halvår innan hennes artonårsdag bröt krig ut i landet. Det var lugnare där dem bodde men kriget kom närmre dag för dag. Och så en natt var det där. Soldater drev in på deras gård och satte eld på husen.  Bara Ashia, mamman och två av bröderna överlevde branden. Dem tog med sig några viktiga, värdefulla saker. Sen tog dem den skruttiga bilen dem hade och körde allt vad bilen orkade. En höna fick dem också med sig. Dem körde till närmsta stora stad, som ännu inte blivit erövrad en. En liten obetydlig stad som mest hade tur med vart den låg. Dem bodde i ett tält dem tagit med. Efter några dagar kom soldaterna dit också. Ashias båda bröder dog och hennes mamma och hon blev allvarligt skadade. Dem gömde sig i kloaker i flera dagar. Ashias sår läkte fint utan infektioner. Men tyvärr gjorde inte hennes mammas det. Hennes mammas sår var större och nu infekterat. En dag när Ashia kollade till såret såg hon små sträck ut ifrån såret. ”Blodförgiftning” tänkte hon. Hennes mamma skulle dö utan sjukvård. Men det fanns ingen sjukvård att få. Hennes mamma gav henne en guldberlock. Det var det sista hon skulle få av sin mamma. ”Sälj allt” sa hennes mamma. ”Sälj bilen, sälj hönan, sälj allt. Sen tar du båt härifrån.”. Ashia nickade. Hon kramade om sin mamma hårt. ”Jag ska. Jag ska….”

Samma dag dog mamman. Ashia sålde bilen, hönan och alla saker dem hade med sig till olika människor som behövde dem. Men det räckte ändå inte. Men tyngd i hjärtat insåg hon att hon blev tvungen att sälja guldberlocken trots att det värkte i hennes hjärta. Men guldberlocken kunde hon ta båt till den tropiska ön Mylo Xyloto. Hon byter namn från Simbah till Furahi, som betyder lycka. Ashia Furahi, Hopp Lycka.

Annons:
lollynonna
8/10/14, 11:00 PM
#1

följer!😍

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Squidon
8/10/14, 11:01 PM
#2

Följer! :)

[Thew]1
8/10/14, 11:20 PM
#3

Föööööljer!! :)

skotty
8/10/14, 11:29 PM
#4

Följer. Har också börjat med en legacy i Mylo Xyloto😃

[SimsFreakEmilia]1
8/10/14, 11:45 PM
#5

#1 #2 #3 #4 Härligt! 😉

Cherryfall
8/10/14, 11:59 PM
#6

Följer såklart 🙂

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
8/11/14, 11:26 AM
#7

#6 Kul! 😃

[SimsFreakEmilia]1
8/11/14, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Del 1

Det kommer bli mer spännande sen. Nu försöker hon mest desperat försörja sig så att hon får råd och tid att träffa lite folk…

[SimsFreakEmilia]1
8/11/14, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Del 2

Nu blir det riktigt hett! 😍

[SimsFreakEmilia]1
8/14/14, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Del 3

Stackars lilla Ashia kan inte få ett jobb 😢

Vad tycker ni om bloggens utseende?

lollynonna
8/14/14, 3:10 PM
#11

åh vad spännande! bloggen är bra,lätt att läsa:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[SimsFreakEmilia]1
8/14/14, 3:17 PM
#12

#11 Tack så mycket! Jo, jag försöker göra det så spännande som möjligt som i t.ex. del 1 där det slutar mitt i en mening eller del 2 där det slutar med en väldigt känslomässig mening. Bra att bloggen är lätt att läsa, det var så jag försökte göra det! Blir det för mycket med massa flickar och sådant blir det krångligt att läsa och man blir lätt förvirrad.

lollynonna
8/14/14, 3:47 PM
#13

#12 den är lätt att läsa tycker jag för att den är typ så att man fokuserar på texten,om du fattar😃(är sämst på att förklara) och det är bra färger,inte för ljus eller för mörk.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
8/18/14, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Del 4

Ett ganska kort kapitel men det kommer mer.  

Vem är det Ashia ringer till idag?

[SimsFreakEmilia]1
8/18/14, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Del 5

Stackars Ashia… Hoppas hon inte smittat Chi bara!

[SimsFreakEmilia]1
8/21/14, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Del 6

[SimsFreakEmilia]1
8/21/14, 7:11 PM
#17

Vad tycker ni om tempot? Går det för snabbt? För långsamt? Lagom? 🤔

Cherryfall
8/21/14, 7:29 PM
#18

Det är bra tempo tycker jag :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

[SimsFreakEmilia]1
8/23/14, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#18 Vad bra! Jag försöker få det lite lagom men det är svårt när man inte vet vad läsarna tycker! 😃

Del 7

Ashia får massa konstiga blickar utanför sjukhuset. Hm…? 🤔

Jag tänkte börja med något som ska kallas "Delens fråga". Alltså, varje del får ni en fråga av mig som ni ska svara på innan nästa del kommer ut! Och eftersom det är olika tid mellan kapitlen så vet ni inte hur lång tid ni har på er att svara! Svara ärligt och vad ni personligen tycker! 😉

Delens fråga börjar från och med nästa kapitel!

lollynonna
8/23/14, 8:57 PM
#20

hmm.. undra varför de stirrar på henne:o det låter som en kul idè men delens fråga!:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
8/23/14, 9:29 PM
#21

#20 Jo, jag misstänkte att ni skulle börja undra. Ni får se, så småningom… 😉

[SimsFreakEmilia]1
8/23/14, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Del 8

Bem har lite egentid med både pappa och Ashia, och en viss dambekant. 😉

Delens fråga

Vad tycker du om Bem?

lollynonna
8/23/14, 10:39 PM
#23

Bem är snäll. han är omtänksam tror jag😃 och han verkar vara glad även om han inte har så mycket.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[SimsFreakEmilia]1
8/24/14, 8:39 PM
#24

#23 Kul att höra dina tankar!

Imorgon kommer nästa del ut, vilket betyder ny fråga! Delen kommer ut på eftermiddagen eller kvällen, vi får se. Om ni vill svara på delens fråga så får det ske nu! 😉

[SimsFreakEmilia]1
8/25/14, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Del 9

En liten ilsk beby var det här ja… 

Delens fråga

Vad hade du gjort med Zokku om han varit din son?

lollynonna
8/25/14, 8:42 PM
#26

men neeej! sluta inte i så spännande delar!😭

 jag vet inte vad jag skulle göra men honom… låta någon annan roa honom lite mycket och jag vet inte vad mer haha😮

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[SimsFreakEmilia]1
8/25/14, 8:46 PM
#27

#26 Hehe 😈

Ja, jag hade låst in honom i ett rum med allt han behöver och min otroligt irriterande lillasyster. Ljudisolerade väggar. Och så får dem bo där tills han blivit äldre… Eller nått sådant… 🤔

Annons:
Nelley
8/25/14, 8:53 PM
#28

#12 Följetong kallas det. (;

[SimsFreakEmilia]1
8/25/14, 8:54 PM
#29

Jag har skaffat ett nytt konto här på iFokus, nu heter jag emiliaolsson . Jag kommer i fortsättningen att uppdatera med det här. Men då vet ni att det är jag och inte någon annan random person som fortsätter på min historia. Kommer ha samma profilbild, i början iaf, bytar kanske sen. Bloggen kommer fortfarande funka som vanligt, det är bara här på iFokus som det är annorlunda! 😃

lollynonna
8/25/14, 9:04 PM
#30

#29 nej varför då?:(

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Nelley
8/25/14, 9:24 PM
#31

Du kan pma Niklas och fråga om han kan byta så förlorar du inge karma eller något ;)

emiliaolsson
8/25/14, 10:19 PM
#32

#30 Men jag kommer ju fortfarande uppdatera här som vanligt 😉

#31 Det är delvis därför, men också av andra privata skäl. Och jag har inget som jag bryr mig om jag förlorar på SimsFreakEmilia

Nelley
8/26/14, 8:38 PM
#33

#32 Du ska väl radera det gamla?

emiliaolsson
8/28/14, 7:50 PM
#34

#33 Kommer tråden fortfarande att finnas kvar då? Är mest orolig för att tråden ska försvinna så har inte gjort något… 🤔

Annons:
Nelley
8/29/14, 6:05 PM
#35

Nej den blir kvar, har du aldrig sett trådar gjorda av borttagna användarnamn? Så ser det ut; "[användarnamn]" ;) alltså med [***] omkring.

LottaV
9/27/14, 7:46 PM
#36

Är det inte dax snart

Ett gott skratt förlänger livet

emiliaolsson
9/27/14, 7:51 PM
#37

#36 Joodå! Ett till kapitel är på gång! Har haft mycket i ny skola. Mycket mer prov än innan och massa rutiner som ska läras in. Och så ska man lära sig vilken jäkla sal man ska ha, innan hade vi samma klassrum till det mesta (utom idrott, slöjd mm.). 

Skolan går före sims 😕

marta01
9/28/14, 7:58 AM
#38

#37 ta den tid du behöver🙂 började du högstadiet? låter så känner igen mig😉

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

emiliaolsson
9/28/14, 9:42 AM
#39

#38 Jajamensan, det var högstadiet som jag började för ca en månad sen 😉

Antagligen blir det inget kapitel idag. Jag ska iväg med familjen vid 14.00 ungefär och innan det ska pojkvännen komma över. I veckan har jag bågskytte tisdag och torsdag så då kan jag inte heller skriva. När kapitlet kommer beror nog ganska mycket på hur mycket läxor vi har. Vi får hoppas att lärarna är snälla men läxorna 😊

Upp till toppen
Annons: