Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1050 ggr
Bara Anna
2014-08-20 21:18

Välja Arvingar [Legacy]

En fråga till alla er som spelar och skriver någon form av Sims Legacy:

Arvingar  - När, Var, Hur? När bestämmer ni er för vem som blir arvinge? Hur bestämmer ni er? Slumpen? Låter ni läsare rösta etc etc Hur mycket har ni planerat kring nästa generation? Låter ni deras traits skina igenom redan från början etc Eller kommer det i vuxen ålder?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Skogsraah
2014-08-20 21:35
#1

I legacyn jag har nu (Stammen Icylake) bestämmer jag själv under tonåren. Kollar efter egenskaper som verkar roliga, som jag inte spelat med, utseende. Sedan försöker jag att välja en kille om det t.ex. blivit många arvingar som tjejer till exempel :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

SegerSims
2014-08-21 12:54
#2

Ja att Lucinda Vader skulle få sig en manlig arvinge att gifta sig med i A Sims Crazy Life så fick det bli den son som föddes först och det blev nu då den enda sonen. Men jag har själv funderat lite på hur jag ska göra. Det kan komma att bli att en arvinge kommer att röstas fram men också att jag själv väljer en. Som just nu har jag inte någon inplanerad arvinge så det blir spännande även för mig vem det blir. Men jag lutar nog själv lite åt det manliga hållet nästa gång med då jag måste flytta fram dom manliga simmarna lite mer. Då jag verkar göra göra kvinnorna ganska starka och framträdande så att mannen liksom glöms bort. Så det är väl vad jag har planerat in som nästa arvinge, en stark manlig, men vem det blir har jag ingen aning om.

Mitchika
2014-08-21 13:15
#3

I Legacy Barlow så är varenda arvinge planerad fram till Legacyns slut (med undantag för generation 9, som fortfarande är blank), med reservation för eventuella ändringar naturligtvis. Jag har skrivit ner och planerat hur jag vill ha varenda generation, vad som ska hända, namn och kön… Allt är i stort sett planerat långt innan dom är födda. 🙂

För övrigt har jag bara Projekt Varg och där är jag lite mer flexibel. Det är också en slags Legacy, om än inte en typisk sådan. Jag har planer för fyra generationer som jag gärna vill köra på och då måste jag välja rätt arvinge för att passa in på kriterierna. Annars låter jag gärna mina läsare vara med och bestämma! Allt från namn-temat till nästa generation till arvtagare och större beslut, om möjligheten dyker upp. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2014-08-21 14:46
#4

I min familj Jones, så lät jag läsarna bestämma vem som skulle bli arvinge!

I min nuvarande legacy Familjen Sims kollar jag lite hur dem ser ut. Jamie blev arvinge just pga att han inte var som alla andra simbarn jag har fått, han var lite mullig och det höll kvar även upp i tonåren, då bestämde jag mej för att han skulle bli arvinge och att läsarna skulle få följa med hans resa till ett hälsosammare liv =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

AilyAdams
2014-08-21 14:56
#5

Jag bestämmer alltid innan hur arvinge ska väljas. Det är ofta den förstfödda, men ibland kan det vara hår- eller ögonfärg som får bestämma. Eller först födda flickan/pojken. Det är lite olika, men vad som avgör bestämmer jag alltid innan jag börjar spela.

 **************************
Heter det De eller Dem?

[SimsFreakEmilia]1
2014-08-21 17:13
#6

Det är olika. I legacy McCullen blev det Eight därför att hon var förstfödd och Beatrice kommer bli arvinge om hon inte får något syskon. Då får vi se. Ibland kollar jag på personligheter också, vem blir roligast? Men jag har aldrig låtit läsarna bestämma. Om Beatrice får syskon så får läsarna bestämma! 😃

Annons:
KastKatt
2014-08-21 22:14
#7

Första arvingen i Mwari är ju bestämd sedan innan. När barnen födes gav jag slumpmässigt ett av barnen Decan (efter tävlingen jag hade i min andra legacy), i kommande generationer så väljer jag vad som passar eller låter läsare avgöra!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: