Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1839 ggr
The Idizen
2014-09-14 20:24

Vad kan man göra i the sims?

Hej! Jag har inte spelat the sims så jätte mycket och känner att jag inte har "provat" allt man kan göra, låter konstigt men ja  .. 😛

Jag har the sims 3, årstider, semesterparadis och universitetsliv. 

Jag har provat att snorkla, gå på universitetet, haft fest, skaffat familj osv ..

Vad kan man mer göra? Har även gjort dom här vanliga grejerna typ spa, gym osv .. Förklara gärna hur man gör hehe. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
SegerSims
2014-09-14 20:58
#1

Med årstider kan du ju göra lite olika vintersaker, fira jul, fira halloween osv. Leta Påskägg kan man med göra.

The Idizen
2014-09-14 21:47
#2

Åh! Kan man?! Vad kul! :) Det får jag nog ta och prova. :) Tack

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

00eme05
2014-09-14 22:30
#3

I semesterparadis kan du dyka bli sjöungfru, och hitta öar och göra hotell, med årstider kan du bli ihop med aliens och få alienbebisar och universitetsliv kan du söka in till universitet och bli sportfåne, eller nörd, eller rebell. Klarar du dig bra i skolan (universitetet) så får du jobberbjudanden du inte kan få utan universitetsutbildning.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Cherryfall
2014-09-15 08:36
#4

Sedan kan du ju alltid starta legacys, utmaningar och andra roliga saker om du tröttnar :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

[mitzylinnea]
2014-09-15 16:47
#5

Bygg hus, gör utmaningar, gör ett superlångt släktträd, Lek med livet! Haha. 

De är de som är så kul med sims, bara fantasin sätter gränser! (om ens de) 😃

Sök på youtube på sims 3 utmaningar eller googla samma sak. Då lär du få upp en massa  roliga förslag till vad du kan hitta på! 😃

The Idizen
2014-09-15 20:56
#6

Oh, tack för alla svar! 😃

Jag har några frågor, ni får svara om ni vill. :)

Hur blir man sjöjungfru?

Hur blir man ihop med en alien?

Vad är legacys?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Nelley
2014-09-15 21:06
#7

#6 Du blir en sjöjungfru genom att bli vän med den, och sedan fråga "ask about fish parts" på engelska. Något liknande på svenska alltså, annars kan man köpa "mermaid kelp" för 25000 life points eller vad det heter. :)

The Idizen
2014-09-15 21:15
#8

#7, tack! :D

Då måste man fört lära sig färdigheten dyka va? Hur gör man det? :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[mitzylinnea]
2014-09-15 21:36
#9

De finns 2 sätt att bli tsm med en alien, En med fusk och en utan.

(jag fuskade till mig min)

Sätt ett är egentligen bara att vänta tror jag… Man brukar märka när dom dyker upp på tomten då dom lever om ganska mkt… 🤪

Vill man fuska så gör man såhär:

Testingcheatsenabled true > Shift + tryck på brevlådan > "Gör så att alla känner mig" > Gå sedan till fliken med simmens vänner > leta rätt på alien > Tryck på aliens bild och sen "bjud över" > om man vill kan man dra upp "vän mätaren" så går de ännu snabbare! 

Jag använde fusket i den ordningen jag skrev :)

Bara Anna
2014-09-15 21:48
#10

#8 Någonstans skall det finnas dyklektioner att ta tror jag. När du väl kan "dyka" måste du nöjja dig med att snorkla ett tag först innan du kan dyka på riktigt

En legacy är i korthet en historia, en saga baserat på saker som händer i spelet (folk brukar arrangera saker mer eller mindre mycket) över minst 10 generatrioner simmar. Det finns många olika regler och versioner . Det är bara att googla!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

The Idizen
2014-09-16 10:59
#11

Okej tack, försöker bli kidnappad av en ailien nu. :D

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

ForeverEmma_
2014-09-16 16:23
#12

Här har du regler och förklaring vad legacy är :) http://thesims.ifokus.se/articles/4f252d44d3b4fd73750018c1-sa-spelar-du-legacy

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

The Idizen
2014-09-16 20:41
#13

Tack, vad är det som är kul  med legacy? Varför spelar många det? 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
ForeverEmma_
2014-09-16 20:48
#14

Jag har nyss börjat med min första någonsin, och det som är kul är att det är en utmaning att klara sig med så lite pengar och att man inte får använda något fusk.

Sen så skapar även många en blogg eller gör ett inlägg här på iFokus där dem skapar en historia och berättar lite hur det går. Vilket gör att det blir mycket roligare också.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

The Idizen
2014-09-17 11:28
#15

Okej, tack så mycket. :) Ska kanske prova! :D

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Upp till toppen
Annons: