Annons:
Etikettvärldskaparverktyget
Läst 2001 ggr
kokoskakan02
9/15/14, 6:10 PM

Missle soft

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har get mig på att försöka skapa en egen värld och jag tänkte visa mina framgångar här. Än så länge heter världen Missle soft men det kan sluta med att jag döper om den. 

Här är grunden, så långt jag kommit nu:

Annons:
kokoskakan02
9/15/14, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Innan jag började gjorde jag en "plan", som är från andra hållet jämfört med bilden ovan. man ser dock hur det är tänkt och var allt ska hamna trots att jag ändrat lite eftersom jag inte tänkte på att världen är fyrkantig…

emiliaolsson
9/15/14, 7:57 PM
#2

Det låter intressant. Vilka expansioner använder du?

kokoskakan02
9/15/14, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vet inte egentligen men de jag har är, destination världen, kvällsnöjen, årstider, leva livet, husdjur, drömjobb och semesterparadis, så antagligen lite av varje från dem. Ikväll har jag dock mest försökt fixa så att jag kan exportera världen, eftersom EIG inte vill funka, utan framgång. 

Slänger in en bild på villaområdet också, tror att jag är klar med tomter och gator nu. Området har 22 bostadstomter och de flesta kommer vara fyllda med mer eller mindre identiska hus samt en tre allmänna tomter för mataffär, bibliotek och skola

Onslow
9/16/14, 5:40 AM
#4

En liten fråga bara, kommer det bli en ö eller en "stad"? För du kommer få routing-problem om du inte sparar plats åt sidorna om du vill skapa en stad, tyvärr.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

kokoskakan02
9/16/14, 4:53 PM
#5

#4 tänkte på det men struntade i det, hur mycket utrymme behöver man lämna ungefär?

Onslow
9/17/14, 5:45 PM
#6

#5 Tyvärr en hel del. Här är en bild på hur det ser ut, det gula är routing.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Upp till toppen
Annons: