Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1686 ggr
Cordata
12/1/14, 9:06 AM

Skräp-DNA

Din sim är inte den underbaraste simmen man kan tänka sig. Förutom dess något mindre smickrande yttre har den även en del trista personlighetsdrag. Eftersom den är arvinge till en rad betydelsefulla titlar och släkthemligheter är det dock i allas intresse att den får en linje med arvingar som kan föra dessa vidare. Som äktenskapsmäklare har teamet fått en briljant idé! Tänk om man på några generationer kunde få bort alla de jobbiga dragen? Ditt uppdrag som äktenskapsmäklare är att förädla släktet igen så att de på tre generationer åter får en trevligt arvtagare.

Uppdrag:

Skapa en sim med åtminstone ett par egenskaper som försvårar relationen med andra simmar. Låt den sen få ett utseende som du tycker är lite sådär. Meningen är att man sen sa få bort så många av ursprungssimmens drag som möjligt. Tänk på att bara använda standardkroppsdelar till din sim så det går att ärva. Gör gärna lite dominanta drag med som mörka ögon/hår osv så det blir svårare att klara utmaningen. Skapa ett fint hus som den kan bo i och ge ursprungssimmen 30 000:- att starta med (den är ju trotts allt rik).

Ingen av arvtagarna får flytta från tomten och du måste ge dem en ordentlig utbildning och försöka uppfylla deras livsmål. De andra simmarna som inte är arvingar måste bo hemma tills tonåren i alla fall, men behöver inte någon annan uppmärksamhet (så se till att de inte dör eller blir fosterplacerade innan tonåren). Vem som är arvinge i varje generation måste bestämmas innan de blir vuxna.

Vunnit har du gjort när simmens barnbarnsbarn har nått vuxen ålder. Den ska då ha annan hårfärg, ögonfärg, hudfärg, näsform, hakform och ögonform.Den får inte heller ha några personlighetsdrag gemensamt med ursprungssimmen. Försök förvalta pengarna väl så den ultimata arvtagaren har något att ärva.

Regler:

1. Du får inte ändra en sims utseende mer än kläder och frisyr.

2. Alla egenskaper hos arvingar måste slumpas

3. Inget fusk! (förutom när simmen får pengar i början).

4. Arvingarna måste bo hela livet på tomten

5. När man väl har valt arvtagare får man inte ändra person (om den inte dör).

6. Alla barn måste bo hemma tills tonåren.

/Cordata

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
Cordata
12/1/14, 9:07 AM
#1

Jag har skapat en ny utmaning som ni gärna får testa Den är gjord till The Sims 4 men fungerar säkert till 3an med. Jag har inte testat den själv, men sa göra det n Lycka till! (Den är inspirerad av perfect genetics.)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

MsSofieG
12/1/14, 9:15 AM
#2

Oh älskar sånna här utmaningar! Hoppas många startar trådar på den här utmaningen :D

emiliaolsson
12/2/14, 6:17 AM
#3

Det finns en liknande till TS3. Dilute the ugly challenge. Dock ska du skapa en sim som ser ut helt galet, men egenskaper kvittar eftersom egenskaper inte ärvs i sims. Sen ska man få fram en "normal" sim på så få generationer som möjligt. Jag vet inte hur det är med sims 4 men i sims 3 får inte barnen lättare mörk hår/ögon än andra färger.

Cordata
12/2/14, 8:22 AM
#4

#3 Jaha, det hade jag ingen aning om att det fanns 🙂. Eftersom det är lättare att ära mörkt hår och mörka ögon så blir utmaningen svårare het enkelt. Det var genomtänkt.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

emiliaolsson
12/5/14, 9:56 PM
#5

#4 Jo, men det jag menade var att i sims så är inte mörkt hår och ögon lättare att ärva än ljust.

MsSofieG
12/5/14, 10:41 PM
#6

#5 I fyran är det väl lättare att ärva dominerande arvanlag?

Annons:
Cordata
12/6/14, 8:28 AM
#7

Jag vet inte egentligen. Jag försökte bara vara social och ge er en ny lek.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

MsSofieG
12/6/14, 10:55 AM
#8

#7 Ja jag tycker det var en superkul idé och måste defenitivt prova när jag skaffar 4:an :D

Upp till toppen
Annons: