Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 3508 ggr
Skogsraah
2015-01-18 00:56

Tjäna pengar (och inte) i RLC

Jag håller på med en random legacy challenge i Sims 4 och stöter på lite "problem" som jag inte tycker mig kunna läsa mig till. Någon som kan hjälpa mig eller har någon idé på hur jag kan göra?

Det är ju viktigt det med pengar. Simmen får endast tjäna pengar från sin primära syssla jag slagit fram med tärningen. Kan vara ett vanligt jobb eller att till exempel samla saker och sälja dem. Men just med det blir det knepigt. Min sim har nämligen som generationsmål att hitta en hel kollektion av något. Grodor, metaller, grödor, ja ni vet. I letan för hitta en bra kollektion plockar min sim på sig massa andra saker, reparerar saker så att han får reservdelar, men dessa kan med andra ord inte säljas.

Katalogen kommer ju hinna svämma över i sinom tid för att han inte får sälja av något som han plockar upp 😮 Någon som stött på samma dilemma eller som vet hur jag skulle kunna göra? Det blir ju lätt fusk med pengar om jag skulle börja sälja sådant jag plockar på mig, står tydligt i reglerna. Men å andra sidan kommer det vara fullt med allt möjligt, i synnerhet reservdelar, i katalogen. Och där ska de ligga i tio generationer? Har ingen aning hur detta ska lösas på bästa sätt… 😛 *sådant som håller mig vaken om nätterna*

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Bara Anna
2015-01-18 05:21
#1

Låter onekligen som ett problem! Har du frågat på MTS forumet där original-tråden för random legacy finns?

Sedan tänker jag om det finns någon form av fusk som gör att du kan dra bort pengar från kontot? Säljer du samlarsaker för 3000 $ så drar du bort 3000 också. Alternativt, delar av det kan du ju faktiskt använda till att pynta huset med. Har inte spelat så mycket med samlingar, går det att lägga ner dem? Du skulle ju kunna bygga ett extrahus, uthus etc där du lämpar av alla grejjor. Kul att väva in det i historien! :-D Sedan, i förra Sims 3 Random Legacy så var det helt OK att flytta, så efter en generation så kan du ju kanske flytta din sim till ett nytt hus? Eller följer pengarna med då?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
2015-01-18 12:38
#2

#1 Ja det känns lite knepigt! Nej det har jag inte, men såg nu i efterhand att någon annan hade frågat. Jag tror att någon gav ungefär samma tips som dig. att ta bort pengarna när man sålt någonting, eller att helt enkelt dekorera/samla det någonstans i huset. Var ju en rätt bra idé med ett uthus sådär 🙂

Men ja, lite ogenomtänkt känns det! Speciellt det med reservdelarna. Ska de bara samlas genom alla tio generationer på hög liksom? haha. Jag skulle tro att pengarna följer med då man flyttar. Men är inte helt säker.

"…you can only sell the collectibles if your sim has a career that allows for it - Gardener, Fisherism or Treasure Hunter. I guess the only other exception would be if your aspiration, in which you are allowed to advance freely, requires it for the next step (at least that is how I understood this, please correct me if I am wrong tigger89). Otherwise, you would have to either keep the stuff in your family inventory or sell it and cheat away the money earned through that (or delete it without getting money somehow though I don't know how to do that, there might be a cheat for that too). And of course you can use the objects in your household as decoration - that is what I usually do with my sims' collectibles."

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Skogsraah
2015-01-29 14:31
#3

Har ett annat litet problem! Har skrivit i MTS-forumet för att se om någon kan hjälpa mig, men aktiviteten har inte varit så bra där på senaste så jag provar här om någon förstårbättre. Länk till reglerna

Min startsim har ambitionen Extraordinär målare. Han har även målare som yrke. Jag tycker mig läsa någonstans att det är okej att sälja till exempel målningar ifall simmen har en ambition där hen behöver göra det. Någon annan som uppfattar att det är så? Just nu läggs bara målningarna på hög, de som inte ryms på väggarna då, och han tar sig inte vidare i sin ambition eftersom jag trott att han inte får sälja dem. Det är ju rätt hårda regler med att bara tjäna pengar på det sättet som är framslumpat. 

Det andra problemet är generationsmålet min sim har som jag har beskrivit ovan. Ska hitta en hel kollektion av någonting. Visst bör det vara okej för andra simmar i hushållet att hjälpa till med samlandet? Eftersom det är ett generationsmål och inte ett specifikt mål för simmen? Blir sååå förvirrad. Haha, tacksam för svar och synpunkter🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Bara Anna
2015-01-29 18:24
#4

1)  JA!

2) Tycker personligen att det bör vara bara arvingen som samlar - annars blir det för lätt. Samtidigt - reglerna är bara ett ramverk för att bygga din historia. Så du kan bestämma reglerna själv!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
2015-01-29 21:16
#5

#4 Åh! Du är säker på att jag kan sälja tavlorna alltså? 🙂 Så himla bra. Känns ju dumt att inte göra det när det ändå hör till hans ambition att sälja dem.

Jo du har rätt. Har mycket enklare att köpa att arvingen samlar in till generationsmålet än att jag inte ska få sälja tavlor 😉 hehe

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Bara Anna
2015-01-30 10:06
#6

TIPS: Kolla in reglerna för RLC Sims 3! Sims 4 RLC är ju baserade på detta så mycket svar får du säkert där….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
LottaV
2015-01-30 13:20
#7

Reservdelarna kan du ju använda till att uppgradera dina husregeor

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2015-01-30 13:21
#8

Förlåt för stavfel

Ett gott skratt förlänger livet

Skogsraah
2015-01-30 14:14
#9

#6 Smart! Där står det nog tydligare, ja…

#7 Det är sant. Får lov att göra det 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: