Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 2284 ggr
Mitchika
2015-03-05 19:33

Robotar i familjen! (The Sims 2)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt, annat än att det här är obeskrivligt BEDÅRANDE! 😮😍

Möt Alfred, en obeskrivligt söt Mumsobot (tror jag det kallades) som tillhör paret Blaine och Jean Wolf! Blaine har byggt och döpt honom helt själv och denna bedårande lilla sötnos har precis flugit iväg på eget nivå och fixat hämtmat åt familjen. 😃

Dörrar!? Dörrar är inget hinder för Alfred!

I badrummet? Är det en bra plats att ställa hämtmaten på, Alfred?

Det är okej, Alfred. När man är så liten, så söt och så bedårande som du är så är det helt okej. Jag är imponerad nog över ditt initiativ och att du kan öppna dörrar!

Alfred är bara en utav fyra robotar som bor tillsammans med Jean och Blaine och Blaine har byggt allihopa själv. Behöver jag säga hur stolt Jean är över honom? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-03-05 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jean uppskattade kinamat på toaletten efter en lång dag i labbet i alla fall. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-05 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här har vi Hugo, parets andra robot! Denna söta, vandrande dammsugare är en städrobot som städar upp allt skräp som läggs eller hamnar på golvet. 😃

Hugo, varsågod och demonstrera! 

Maximal sugkraft!

Inte ens stora, ovikta kartonger med matrester i går säkra från Hugo.

Tada! Jean och Blaine behöver aldrig mer plocka upp skräp från golvet så länge som Hugo finns!

Han har inte samma charm och bedårande ögon som Alfred, men man kan inte förneka hur användbar Hugo är. 😃😍

Dörrar är inget problem för honom heller. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Molekylflickan
2015-03-05 20:54
#3

😂

Saknar ord, Mitchika. Vart får du allt roligt ifrån?

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Mitchika
2015-03-06 05:02
#4

#3 Robotarna fanns redan i spelet och Blaine ville bygga dom! 😃

Äntligen vaknade Steven till liv och fick agera lite, så jag ska lägga upp en bild på honom härnäst. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-06 05:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Inbrottslarmet här i hallen? En ren formalitet, för Blaine och Jean har vaktroboten Steven! 😃

Denna bedårande, flygande robot som ser ut som en korsning av Alfred och en videokamera är den bästa "vakthunden" i spelet. Jag har i alla fall aldrig haft en hund som tagit en inbrottstjuv eller någon som stjäl från ens tomt över huvud taget, men Steven däremot… Han är alert, han är redo, han är lojal, han är trogen och villig att tjäna! Låt mig demonstrera. 

Mitt i natten flyger Steven ut ur huset och larmar! Något fuffens är på gång!

En välbekant hårboll har dykt upp på tomten för att stjäla deras tidning. BALTHAZAR WOLF, vad tror du att du håller på med!?!?

Men ingen varulv värd namnet låter sig skrämmas iväg av en blinkande kamera med vingar. Tror ni inte att han totaldissar Steven och tar tidningen i alla fall? 

Balthazar: "Just det, din flygande brödrost, jag tog den. Vad tänker du göra åt det?"

Först och främst snor Steven tillbaka tidningen, till Balthazars förvåning. Sen flyger han upp och… vad är det där för lysande grej som dykt upp på Stevens huvud?

MUCKA INTE MED STEVEN!

Chockerande, eller hur!? 😮

Steven: "Ägd, varulvsjäkel…! Rör inte min mästares tidning…!"

Se det här som en ypperlig varning, alla invånare i kvarteret. Försök INTE att stjäla prylar från dom två vetenskapsmännens hus fyllt med robotar… vilket borde vara uppenbart egentligen, men inte uppenbart nog för den kaxiga arvtagaren i generation 5. 

Blaine, var stolt, du har gjort ett fantastiskt jobb. Steven är så cool…! 😍

Ja, linka hem du, Balthazar och försök få tröst från Joshua. Jag tvivlar starkt på att du får det. Du har tre tonåringar och tre barn att se efter hemma! Du har inte tid att ränna runt och stjäla tidningar från folk! Stackars Joshua, som blir lämnad ensam hemma att se efter barnen hela tiden…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-06 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Den sista roboten som paret äger är Sanguine, som vaknar till liv nu när våren är här och blommorna i trädgården behöver vattnas. Hon är nämligen en Hydrobot och ansvarar för att sköta om trädgården! 😃

Hon är långt ifrån lika spännande och rolig som dom andra robotarna, men hon är riktigt användbar och duktig på sitt jobb. 

Snö stoppar inte en hängiven Hydrobot! Blommorna ska få sitt vatten!

Alla dessa robotar… det här spelet är underbart!

Så här ser Sanguine ut när hon inte är täckt av snö.

Vattna, vattna blommor på dagen…

… såväl som på natten!

Okej, Sanguine är absolut den tråkigaste roboten hittills, men… vänta bara tills första eldsvådan! Dessa robotar ska tydligen kunna hantera eld också, men vi har inte haft någon eldsvåda på tomten sen Sanguine byggdes. Eller alls, när jag tänker efter. Om/När det händer kommer jag posta bilder på det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
2015-03-06 18:55
#7

Dammsugare? :O Hjälp med mods eller kan man göra dammsugare i tvåan?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2015-03-06 18:58
#8

#7 Det här är inga mods! Det är robotarna som man kan bygga om man har The Sims 2 Arbetsliv. Den enda fungerar som en dammsugare och suger upp allt skräp (inklusive vatten) på golvet. Jag älskar Hugo…! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-06 19:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jaa, bara för att jag sa det så… 😃

Sanguine till undsättning!

Givetvis kom brandkåren också (jag vägrar ha ett kök utan brandvarnare), men resultatet blev ganska oväntat. Sanguine och brandmannen började samarbeta och släcker elden tillsammans! 😃😍

Robotar och människor, sida vid sida!

Bra jobbat, ni två! Sanguine skulle definitivt platsa som en brandstationsrobot!

Hur coolt vore det inte om brandmännen dök upp i spelet åtföljda av en sån här söt liten filur?

Det måste kännas tryggt för Blaine och Jean att ha både brandlarm, tjuvlarm OCH robotar som skyddar och räddar deras hem vid fara. 😃😍

Samt tar hand om deras hus och hem, givetvis.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2015-03-06 19:55
#10

Jag gjorde aldrig några robotar i tvåan. Jag visste att dem fanns.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Katniss
2015-06-20 16:55
#11

Hur gör maan ens robotar?

R.I.P. Anton 💔

Mitchika
2015-06-21 05:20
#12

#11 Först och främst behöver du The SIms 2 Arbetsliv. Har du den expansionen kan du köpa en robotbänk och bygga robotar där! I början kan din sim bara bygga leksaksrobotar, men när hon/han fått en bronsmedalj i robotbygge kommer olika former av robotar börja dyka upp. Ännu fler dyker upp med en silvermedal och en guldmedalj, så det är bara att kämpa ihop. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Katniss
2015-06-21 18:44
#13

#12 Skaffade just det expansionspaketet, men då upptäckte jag att grundspelet är borta, och har en ny dator.. :o

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Mitchika
2015-06-22 05:10
#14

#13 Jaa, då blir det problem..

Du har ingen kompis du kan låna grundspelet av om du inte hittar det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Katniss
2015-06-22 20:29
#15

#14 Hade inte tänkt på det xD Jo men får fråga :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: