Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 956 ggr
PennyTrollet
2015-04-25 10:37

Bakgrundsinformation

Jag behöver tips på olika livsöden. Jag skriver i min blogg för mina sims om fosterbarn. Jag ska skriva lite bakgrundsinfo om dessa barn - varför de är fosterbarn/adopterade. T.ex. missbrukande föräldrar, för unga föräldrar, ensamma föräldrar, sjukdom osv osv. Behöver tips!

Annons:
densomundrar
2015-04-26 08:10
#1

Mamman fick tvillingar men kunde inte ta hand om båda. Därför blev ena bortlämnad, kan bli en kul story som man kan göra något med i efterhand :-)

CamC
2015-04-28 19:08
#2

Kanske tonårsförälder som lämnar bort spädbarnet i panik utanför sjukhus tex?

Mida
2015-04-28 22:50
#3

Barnet kan komma från föräldrar som har missbruk, alkohol/droger eller kriminella eller allt. De kanske blir slagna hemma eller har föräldrar som helt enkelt inte bryr sig om dom och inte tar hand om dom. Barnet i fråga kanske har en diagnos som gör att föräldrarna känner sig oförmögna att hantera det samtidigt som syskonen eller att barnet är syskonet så föräldrarna valt att försöka ta hand om det diagnostiserade barnet. Ena föräldern kanske dött i en olycka (kan vara precis vad som helst, allt mellan överdos till drunka när den räddar någon) och den andra föräldern blir galen av sorg. Kanske båda föräldrarna dör i en olycka. :) Hoppas det gav lite inspiration ^^

GemTwist
2015-04-30 15:45
#4

Då jag själv är fosterbarn så har jag fått reda på olika anledningar för man delar med sig med varandra. 1. Föräldrarna vill så gärna ta hand om barnet men har inte råd. 2. Föräldrarna är missbrukare 3. Föräldrarna har psykiska problem 4. Misshandel av barnen 5. Struntar i barnen och tvingar dem vara ute Och så vad folk skrivit där uppe

Upp till toppen
Annons: