Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1140 ggr
aajjeee
2015-07-25 09:52

Tips på backstory!

Hej! Detta är mitt första inlägg på The Sims i fokus och det jag behöver hjälp med denna gång(inte sista antar jag) är en ny backstory till en sim/familj eftersom jag totalt tappat lusten på den jag spelar nu. Drama eller inte drama spelar ingen roll men har så mycket Simslust men ingen sim eller backstory jag gillar! Vissa av er kanske tipsar om challenges men gillar inte det så mycket. Behöver verkligen tips! Om ni inte har några tips får ni gärna berätta hur ert "Current Household" ser ut :)

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

Annons:
Kevsterrr
2015-07-26 13:10
#1

Kan försöka hjälpa dig med backstories, men om det kommer till själva spelandet så är mitt enda tips till dig att du skulle kunna testa prova någonting nytt! Jag vet att du skrev att du inte gillar challenges så mycket vilket jag tolkar som att du ändå inte riktigt har något emot dem, så på sätt och vis tycker jag nog ändå det kan vara värt att testa starta en challenge som du kanske aldrig spelat förr (bara för att kicka igång spelandet lite med tanke på all din lust🙂). Det finns många att välja bland och man behöver ju självklart inte fortsätta. Jag känner igen mig i din situation exakt också - man har sån lust att spela men ingen familj man vill spela på… tur för mig dock som faktiskt gav chansen till en challenge vilket jag alltid vart skeptisk om, och i dag, ångrar jag ingenting. Och framför allt, det här med stories, du är självklart välkommen att dokumentera och dela med dig av dina historier här på iFokus! Jag vet att många tycker om att följa andras spännande och kreativa skapelser och att titta igenom någon kanske skulle kunna ge dig lite inspiration. Jag anser inte direkt att någon annan än du själv kan avgöra vad för form av historia du vill göra, annat än att tipsa, smaken är som baken och allt är helt upp till hur du vill spela, tycker jag!😃  

Lackar kreativt tänkande just nu så det enda jag kan komma på om backstories är att du kanske vill basera det på någonting? Någon film/bok/serie/event i verkligheten? Vilket sims spelar du och vilka expansioner har du, för jag tycker personligen att det påverkar det hela.🤔

Lycka till och jag hoppas att du kan komma igång med någonting snart! Hoppas även mitt svar var hjälpsamt på något sätt för jag tror knappast att det är det😮hihi

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Kevsterrr
2015-07-26 13:13
#2

Vad det gäller mig själv…
*Just nu i TS3 spelar jag en legacy som snart är inne i 4:e generationen. Denna legacy är i stort sett det enda jag spelar i TS3 i nuläget och varje dag i två veckor nu har ökat suget av att bara få föra släkten vidare så ja, därför spelar jag för det mesta bara på den familjen. 
*I TS4 byter jag från familj till familj flera gånger och skapar nya hela tiden och lyckas därför alltid underhålla mig med olika saker och ting där (gillar också väldigt stora familjer i TS3 & 4 med upp till åtta simmar i varje spelade hushåll nästan).
*I TS2 spelar jag också en legacy, rättare sagt en Matriarch VS Patriarch mot min pojkvän som vi faktiskt dokumenterar här på TS-iFokus men den skulle jag säga att jag lagt åt sidan för en stund då det var den jag spelade mer snarare än TS3-legacyn (och dokumenteringen där står still för mig då jag är lååååångt in i spelet än vad min pojkvän är… och han är så fruktansvärt seg på att uppdatera🤦‍♂️)

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Upp till toppen
Annons: