Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2140 ggr
Malia
11/17/15, 9:24 PM

"Kan inte starta processen..."

Hej!

Igår laddade jag ner Sims 3 till min Macbook Air, via Origin. Min lycka var dock kortvarig.  När jag klickar på "play" knappen kommer det upp en ruta som säger "Kan inte starta processen när spelet körs. Stäng av spelet och försök igen". 

Jag googlade runt lite och såg att flera Mac användare hade haft samma problem för flera år sedan, men hittade aldrig att någon faktiskt kommit upp med en lösning. Jag har ju betalay för spelet, och vill väldigt gärna spela det. 

Jag har försökt att köra offline, men då blir det istället en stillbild på Sims-stjärnan efter att jag klickat på play.

Så, nu vänder jag mig till er kära iFokus användare. Någon sims-spelande där te som har lösningen?

Tack på förhand!

/Malia

Annons:
Zpookey
11/17/15, 9:34 PM
#1

Har du kollat så att du har allt uppdaterat? Som Java och Flash t ex?
Vad är det för en MacBook Air du har? Har den minimikraven för vad som krävs för spelet i dom av minne och processor?

Malia
11/18/15, 8:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1: Jag uppdaterade både Java & Flash då jag tydligen inte hade de senaste versionerna. Nu kommer meddelandet inte upp längre, men jag kommer inte längre än att en stor, grön diamant visas och inget händer efter det. (se bild)

lillchexet
2/4/17, 7:41 PM
#3

Hittade du en lösning på ditt problem? Har exakt samma.

Hejhej!

Malia
3/6/17, 9:48 PM
#4

#4 Yes, efter mycket googlande så gjorde jag faktiskt det! :D Tyvärr så funkar det inte för alla (funkade ej för mig först) , men alltid värt att testa! Det är en rätt lång process, så jag länkar guiden (på engelska)

https://bluebellflora.com/cannot-start-the-process-when-the-game-is-running-sims-3-error-on-mac/ 

Hoppas det fixar sig för dig med!

Sims3horzien
3/13/17, 1:33 PM
#5

Jag rekommenderar starkt att inte spela Sims 3 på macbooks. Jag gjorde det och efter ca 5 minuter så låter fläkten som en galning och kanske 30 minuter senare så blir grafiken helt förstörd. Simmarna ser helt tokiga ut i porträtten och husen blir regnbågsfärgade. Jag spelade på PRO och de ska ju vara ännu tåligare än Air. Men det kanske funkar bättre på din :)

Upp till toppen
Annons: