Annons:
Etikettskapat
Läst 2340 ggr
[postmortum91]
2/18/16, 10:01 PM

los gemelos - challange

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Simsvärlden är under utplåning genom krig och zombies som härjar fritt. En av de fåtal platser som är fria från förödelsen är den bortglömda ö-guppen Los gemelos. Här har ingen sim bott på mycket länge, så platsen ligger helt öde från resten av världen. Dock lyckas 4 st simmar samarbeta och ta sig till denna platsen av en slump. De bestämmer sig för att tillsammans återbefolka ö-gruppen och göra den till deras nya hem, deras fristad och börja om på nytt. 

Los gemelos har inga byggnader alls, endast tomma tomter. Utmaningen går därför ut på att du ska med 4 st simmar befolka staden och bygga upp den, byggnad för byggnad och sim för sim. Ditt första hushåll består av 4 st simmar, du väljer själv vilken tomt du vill börja spela på, tänk dock på att du inte får fuska till dig pengar.

Spelregler:
- Inga fusk är tillåtna
-  De fyra simmarna ska ses som grundarna till staden och därför ska stadens byggnationer namnges efter dessa 4 grundare.
- Avbeställ tidningen
- Grundarna får endast fortplanta sig med varandra.
- 2 st i varje ny generation får hitta partners utanför staden, exempelvis genom universitetet, framtiden eller destination världen expansionen. Dessa partners är de enda som får bli nya medborgare i staden. 
- Du måste åstadkomma vissa saker för att "låsa upp" vissa möjligheter, se det under rubriken "Låsa upp möjligheter". 
- Du får endast bygga rabbitholes som har EN funktion åt gången. Alltså: Du får inte bygga ett stadshus som inkluderar polis och militär. Eller en skola som har arena. 
- Du får inte anställa en NPC
- Du får inte adoptera barn
- Stäng av så du inte har zombies i din stad
- Separera hushållet från kändisskapet
-Du får skaffa barn med någon du inte är tillsammans med
- Om du ska semestra får du endast ha EN stad att spela i, så du får inte resa till både Champ les sims, Al simhara och Shang Simla, utan endast 1 av dem.

Förtydligande:
- När grundarnas avkommor skaffat sig varsin partner flyttar de till egna tomter.
- Du väljer en av varje ny generation att följa, så du stannar aldrig kvar med samma sim tills den simmen dör av ålder. Så när nästa generation har blivit vuxen så flyttar du ut med den och fortsätter föröka staden. 
- Om en sim du följer har flera barn måste du FÖRST ge var och en av dem en partner och ett jobb/yrke/sysselsättning innan de flyttar ut till eget place. Först efter det får du välja en av de avkommorna och fortsätta spela med. 

Ålderslängd:
Ställ in antal dagar efter det här:
Bebis - 2 dagar
Småbarn - 3 dagar
Barn - 4 dagar
Tonåring - 5 dagar
Ungdom - 30 dagar
Vuxen - 50 dagar
Åldring - 20 dagar
Bebisar, småbarn och barn får åldras med tårtan, hur tidigt man än vill, med en gång om så önskas. Simmar äldre än så får ALDRIG åldras med tårtan.

Låsa upp möjligheter:
_För att du ska få rätten av göra vissa saker i staden måste du först låsa upp vissa möjligheter genom att utföra någonting först.
_
Dessa saker måste du bygga innan du kan bygga någonting annat mer än bostäder, du får inte heller resa någonstans innan du byggt dessa tre sakerna:
*För att få bygga ett stadshus - måste du ha en sim som har karisma nivå 5 och som sedan börjar jobba inom politik.
* För att få bygga en skola - måste du ha en sim som har logik nivå 3 och karisma nivå 3. Simmen måste sedan även jobba på skolan.
*För att få bygga militäranläggning - måste du ha en sim som har fysik nivå 5 och även sedan jobba som militär.
*För att få bygga en hideout för brottslingar - måste du ha en ondskefull sim som sedan tar jobbet där.
Som du kanske ser finns det 4 st MÅSTEN, och du har 4 st grundare. Ett tips är att använda grundarna till att låsa upp dessa 4 st byggnaderna så att du kan fortsätta sedan. Tänk isåfall på att skapa en av simmarna med ondskefull som egenskap.

Efter att du låst upp de tre första byggnaderna kan du börja bygga lite hur du vill, men även här måste du låsa upp vissa saker först:
*Sjukhus - måste ha en sim som läst forskning & medicin på universitetet och börjar jobba där
*Forskningsanläggning - måste ha en sim som läst forskning & medicin på universitetet och börjar jobba där. (alltså om du ska ha både forskningsanläggning och sjukhus i din stad måste du ha TVÅ stycken simmar som läst forskning och medicin på universitetet). 
*Affärsbyggnad - Ha en sim som läst Företagskunskap på universitetet och tänker jobba där. 
*Polishus - ha en sim som läst Teknik på universitetet och tänker jobba där.

Tips: 
Du kan med fördel ladda ner NRAAS mods som:
traveler - du kan du resa till andra städer på semester, dock får du ha max en stycken städer dit du får åka, men då måste det inte nödvändigtvis vara destination världen-städerna. Anledningen till att du endast får resa till max 1 är för att det är meningen att världen ska vara helt utdöd förutom några FÅTAL ställen kvar.
http://nraas.wikispaces.com/Traveler
woohooer - då kan du ha myspys och skaffa barn med någon utan att vara romantiskt involverad, vilket kan hjälpa en del. 
http://nraas.wikispaces.com/Woohooer
Dock inga andra mods än dessa

Jag ska lägga in länken till staden också som tillkommer med utmaningen, dock ska jag finslipa den lite innan jag lägger upp den på exchange.

Annons:
[postmortum91]
2/18/16, 10:02 PM
#1

Har ni frågor är det bara att fråga på. Detta är min första egna utmaning med tillhörande stad, så jag är nybörjare. Vad tror ni om den?

Bara Anna
2/18/16, 10:44 PM
#2

Spännande och väl-genomtänkt  utmaning tycker jag det låter som! Nästan synd att jag inte spelar Sims 3 längre… Lycka till!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

SegerSims
2/19/16, 1:28 AM
#3

åH vilken spännande utmaning! :) Den fäljer jag gärna och kommer förmodligen testa en vacker dag. :)

Em_
2/19/16, 5:25 PM
#4

Intressant :) Har bara ett par expansioner, så jag kanske får fuska lite ^^


Upp till toppen
Annons: