Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3303 ggr
Hallonsmurfen
2016-04-03 14:19

Sims 4 kraschar efter 5 minuter

Nu i helgen har jag fått upp ett litet sug efter Sims 4. Jag köpte spelet när det kom ut men har inte fastnat för det alls, har inte tyckt om det. Men jag tänkte starta upp en legacy för att verkligen testa på spelet och faktiskt få ut något från pengarna jag spenderade på spelet. Men jag har stött på problem (såklart, det är ju Sims).

Jag kan spela ca 5 minuter sen kraschar spelet. När det kraschar så blinkar skärmen en kort stund från svart till spelet och sen blir den helt vit med bara muspekaren som syns. Om jag stänger spelet då (vilket inte går genom att bara tabba ner utan jag måste stänga av datorn och sedan avbryta innan den stängs av) och startar det igen så kommer jag inte ens fram till huvudmenyn utan jag måste starta om hela datorn för att spelet ska funka igen i 5 minuter till. Det är ett ganska jobbigt problem och gör det rätt svårt att spela.

Jag undrar om någon annan har upplevt detta och om någon vet hur det kan lösas.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
jenniekberg
2016-04-08 13:21
#1

Har du provat att reparera spelet via Origin?

Annars, är du säker på att din dator klarar av spelet?

Hallonsmurfen
2016-04-08 15:24
#2

#1 Är väldigt okunnig kring Origin så vet inte vad reparera spelet via Origin innebär haha, men ja min dator bör klara spelet eftersom när jag köpte den såg jag till att den med råge klarade Sims 3 och av vad jag har hört så bör Sims 4 vara lättare än trean

Medarbetare på Pokémon iFokus

jenniekberg
2016-04-08 15:27
#3

Om du går in på Origin via ikonen på din dator och klickar in på ''Mina spel'' så kan du högerklicka på The Sims 4. Om du gör det kommer det upp olika alternativ, välj reparera :) Det tar att par minuter och sedan är det färdigt! Sen är det bara att starta spelet och se om det hjälpte.

Hallonsmurfen
2017-01-15 09:59
#4

Jag testade för ett tag sen på att reparera spelet, jag gjorde det till och med två gånger men oturligt nog så hjälpte inte det. Igår ville jag verkligen ta tag i mitt sims 4-spelande och försöka komma in i spelet så jag gjorde ett sista försök genom att ominstallera spelet helt och hållet vilket verkade som att det skulle funka i början för jag kunde spela längre än vanligt men efter ett tag så kraschade det återigen. Jag försökte även googla fram mina problem och lösningen på dem men stötte inte på något användbart.

Jag tänker att det här är mitt sista försök att få ordning på det att putta upp tråden och se om någon på ett mirakulöst vis vet vad som är mitt problem, annars antar jag att jag får ge upp på fyran vilket vore jättesynd.

Medarbetare på Pokémon iFokus

fia1116
2017-01-15 13:20
#5

Det låter så mysko att du har en dator som med råge klarar av The Sims 3, som är som du säger mycket mer krävande än The Sims 4 och att det ändå kraschar på det viset? Är drivrutinerna på din dator uppdaterade? Jag skulle prova ringa EAs kundtjänst och beskriva problemet på telefon och se om de kan guida dig. 

Så tråkigt att du inte får en ärlig chans att prova på fyran då den, precis som sina föregångare, har sin charm!

Mitchika
2017-01-15 13:53
#6

När du har avinstallerat The Sims 4, har du gått in i Dokument och kollat om alla spår av The Sims 4 verkligen är borta? Ligger det kvar en The Sims 4-mapp där med några filer i? 

Vad har du för operativsystem? Är det Mac eller PC? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mitchika
2017-01-15 14:06
#8

Inlägg #7 togs bort då den inte hade något med tråden att göra och enbart gjorde reklam för en hemsida om The Sims 3 som inte erbjöd några eventuella lösningar eller svar på problemen som TS har.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2017-01-15 14:19
#9

Okej så för en stund sen testade jag att sätta spelet i window mode och (jag ska inte ropa hej för tidigt men) det verkar funka? Jag har lyckats färdigställa en hel sim utan att det har strulat vilket inte har gått tidigare. Det är ju inte exakt en lösning då problemet kvarstår ifall jag återgår till helskärmsläge men att spela i window mode är definitivt en uppoffring jag kan göra ifall det beter sig då. Jag återkommer med hur det går!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2017-01-15 14:20
#10

#9 Åh, jag håller tummarna och hoppas det skärper sig nu! 😃

Jag spelar själv i window mode och har sällan till aldrig några problem. 🙂

Någon enstaka, slumpmässig krasch har det blivit, men det är väldigt ovanligt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

fia1116
2017-01-15 14:39
#11

Hoppas det löser sig nu!

Men vad nyfiken jag blev på det här med window mode? Får det spelet att gå bättre?

Hallonsmurfen
2017-01-15 14:40
#12

#10 Ja jag är så sugen nu efter allt kämpande på att starta något legacy aktigt i fyran så att jag kan vänja mig och lära mig om spelet! Jag höll på att förbereda en 100 babies challange i trean med Lala men nu när fyran äntligen verkar funka verkar jag ha fått problem med den sparfilen haha. I vilket fall så är jag på väldigt sims humör nu och hoppas på att jag kommer kunna skriva om både en sims 4 legacy och en 100 babies challange med Lala här på sajten snart!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2017-01-15 14:41
#13

#11 För mig verkar det definitivt ha gjort det med fyran och jag tror att det hjälpte mig mycket med lagg i trean men sen gick jag tillbaka till fullskärm där för att grafiken blev så dålig haha

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2017-01-15 14:42
#14

#11 Jag kör det mest för att det är smidigare för mig. Jag har två skärmar och postar ofta bilder på iFokus medan jag spelar och då är det mycket skönare att bara kunna klicka över till iFokus och sen tillbaka till The Sims 4 istället för att minimera spelet hela tiden. 

#12 Åh, vad spännande! 😃

Jag ser fram emot båda delarna! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: