Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 11766 ggr
Juliastrom
5/5/16, 8:27 PM

Bra dator att spela Sims 4 på?

Söker en bra bärbar dator att spela sims 4 på, det är det enda jag kommer göra på den då jag har en Macbook pro redan men den klarar inte av spelet, den får sköta internet-delen ;)

Så hit med alla tips! :D

Annons:
johan
5/5/16, 8:45 PM
#1

Vi spelar Sims 4 på MacBook Pro från 2010 och det fungerar helt ok. Om du köpt spelet från Origin så får du ladda ned det till både Windows och Mac på samma licens.

I övrigt så fungerar det nog på de flesta Windows-datorer med ett riktigt grafikkort.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Juliastrom
5/5/16, 8:51 PM
#2

#1 hur pass bra grafikkort ska det vara? Jag har noll koll på sånt här…

Ikajo
5/5/16, 8:55 PM
#3

Prata med dem i butiken. Det är vad jag gjorde.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Juliastrom
5/5/16, 8:58 PM
#4

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SATL50DC18V/toshiba-satellite-l50d-c-18v-15-6-barbar-dator-svart#tab-specs

Den här, lät den bra?
RAM på 4 men kan stödja upp till 16, eller borde man ha minst 6 RAM?

Eawysims
5/5/16, 9:23 PM
#5

#4 Datorn som du länkade är sämre än en macbook pro, datorn du länkade har inte ett grafikkort. Om din fråga om RAM så räcker 4, men helst vill man ha 8. Håller med Ikajo om att det är en bra idé att fråga om hjälp i en affär, eller någon som du känner som kan mycket om datorer.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Mitchika
5/5/16, 9:26 PM
#6

#5 Datorn som länkades i #4 har visst ett grafikkort, AMD Radeon R3. Sen huruvida den är bättre eller sämre än en Macbook pro låter jag vara osagt, jag har inte koll på Mac. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Eawysims
5/5/16, 9:39 PM
#7

#6 Nej, datorn har en APU. Det är AMDs nya processorer som kombinerar CPU och GPU i en processor.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Juliastrom
5/5/16, 9:39 PM
#8

För på min macbook funkar inget sims, varken 3:an eller 4:an

Mitchika
5/5/16, 9:51 PM
#9

#7 Har jag missat något totalt nu? Det står klart och tydligt under datorns specifikationer att det har ett grafikkort och att det är AMD Radeon R3, som vad jag förstått finns i vissa AMD APUs.. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
5/5/16, 9:59 PM
#10

Laptops är verkligen onödigt dyra för vad de ger… Jag skulle satsa på en stationär dator eftersom du redan har en laptop. Du får mer dator för pengarna. Bättre processor, större minne och allmänt kraftigare dator. Plus om något går sönder behöver du inte byta ut hela datorn.

Jag tycker överlag att Siba är bättre på datorer än Elgiganten. Så det är också ett tips. Sedan beror det på hur mycket du är beredd att betala för din dator.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Eawysims
5/5/16, 10:10 PM
#11

#9 Det är en integrerad grafikprocessor som inte är alls lika bra som ett riktigt grafikkort.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

johan
5/5/16, 10:57 PM
#12

Alla datorer har ju grafikkort och de brukar benämnas vad de är kompatibla med. Det jag menade med "riktigt" grafikkort, var mer korrekt "dedikerat" grafikkort. T ex i en MacBook Pro 13" så är det ett integrerat Intel Iris-grafikkort. Men i de bättre MacBook Pro 15" så är det dessutom ett dedikerat kort. Det senare ger mycket bättre prestanda och är i princip ett krav för nyare spel.

I OSX kan du kolla vad du har genom att trycka på Apple-ikonen längst upp till höger, välja Om den här datorn. Tryck sedan på Systemrapport och välj avsnittet för Grafik/Bildskärmar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Aniara14
5/7/16, 12:46 AM
#13

#4 Neeej, datorn i länken är urusel, den ska du absolut inte köpa!!! Elgiganten borde ta mig f*n skämmas ögonen ur sig när dom kan med att begära det jättehöga priset för sån ren skit! Blääääh!😡🤮😡🤮😡

Som redan sagts här i tråden så är stationära datorer alltid mycket bättre och starkare för samma kostnad, så om du kan tänka dig en sån så finns den här för 5999:- som gott och väl uppfyller dom rekommenderade systemkraven för Sims 4. Jag skulle tro att det går bra att spela Sims 3 på den också om du vill.

En annan stationär dator som kostar ca 790:- mer än den ovanför, är den här.

Om du absolut måste ha en bärbar med ungefär samma prestanda så kostar den flera tusenlappar mer, eller också blir du tvungen att köpa en s.k. fyndvara.

Dom flesta elektronikbutikerna har fyndvaror, både på nätet och i fysiska butiker. Det brukar vara t ex demoexemplar, eller såna som kommit i retur av nån anledning. Normalt sett så har man både garanti och ångerrätt på dom, så därför är det inte nån större risk att köpa en sån. Priset brukar vara rejält mycket lägre än det ordinarie för samma pryl.

Jag har hittat en bärbar dator som verkar hyfsat bra, och borde vara tillräcklig för Sims 4. I vilket fall som helst är den mycket bättre än "skräpet" i #4. Det finns bara en så jag sätter inte ut länken till den här för då kommer nån annan säkert att ta den direkt. Säg till om du vill ha länken så kan jag skicka den i PM.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Calcifer
5/8/16, 6:09 AM
#14

Fördelen med stationära datorer är även att det är otroligt mycket lättare att uppgradera saker. De flesta laptops tappar garantin omedelbart om man öppnar dem samt att det är bra mycket plottrigare och krångligare att försöka ersätta saker. Med stationära datorer behöver man inte veta massor om dem för att med hjälp av lite youtube tutorials och liknande själv kunna byta ut komponenter för att uppgradera skroten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ikajo
5/8/16, 11:02 AM
#15

Finns många fördelar med stationär dator. Du kan ha större skärm, avståndet mellan skärm och tangentbord går att anpassa, bättre kontroll med vanlig mus, bättre högtalare, bättre prestanda. Visst det kräver utrymme och du kan inte bära runt på den men jag har hittills inte ångrat att jag gick från bärbar till stationär.

Här är två exempel på vad jag skulle säga är rätt bra datorer för under femtusen:

Dator ett

Dator två

Och då är jag ändå väldigt okunnig när det kommer till datorer. Vill du ha bättre får du gå upp i pris, och har du ingen skärm måste du köpa det också. Men en stationär dator är bättre.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: