Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1185 ggr
lngenting
7/19/16, 10:30 PM

Spelet fortsätter av sig själv?

Hej. Jag skapade en familj bestående av en sim för några dagar sedan och har såklart stängt av spelet emellanåt utan några konstigheter. Men nu idag när jag inte hade spelat på några timmar och startade spelet hade det fortsatt utan att jag spelat. När jag slutade spela hade min sim precis kommit hem från jobbet, nu när jag startade var det fredag, klockan var 10 och hon var hemma från jobbet. Jag har inte spelat sims 4 så mycket, är detta en bugg eller en funktion som går att stänga av?

Annons:
densomundrar
7/22/16, 9:57 PM
#1

Har ingen aning men jag funderar på om du kanske glömt att spara eller något liknande? Att du därför är någonstans i spelet än där du lämnade?

lngenting
7/23/16, 12:27 PM
#2

Sparat är jag säker på att jag har gjort, och om jag hade avslutat mitt i spelet vid klockan 10 på simmens dag, så borde hon vara på jobbet.

Mitt i allt började jag spela med en annan familj, och jag har märkt när jag spelar med en ny familj att mina gamla familjer fortsätter åldras fast jag inte spelar med de, är det något sådant som kan ha hänt? Och i så fall, kan man stänga av den funktionen så att ens gamla familjer inte fortsätter åldras när jag inte spelar?

densomundrar
7/23/16, 12:42 PM
#3

Där har du "problemet" :-) Spelar man med ett annat hushåll i Samma spel så fortsätter resterande hushåll "som vanligt". Det går att stänga av, ska finnas något alternativ för det vid inställningarna men det inte vad det heter utan att se det :-)

lngenting
7/23/16, 3:05 PM
#4

Jaha haha, tror jag fixade det nu, tack så mycket! :)

densomundrar
7/23/16, 3:23 PM
#5

Det var så lite så, du löste det ju själv :-)

Upp till toppen
Annons: