Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1556 ggr
Mitchika
2016-09-06 02:04

"The Sims 4: Två år av meh?"

Vi har passerat dagen då det var två år sedan The Sims 4 släpptes! Grundspelet, det vill säga! Så ett litet försenat grattis på tvåårsdagen är i sin ordning! 😃🥳

Någon annan som missade det? Jag missade det helt, men jag firade å andra sidan inte något jubileum för något av dom andra spelen i serien heller, hur mycket jag än älskade dom. 🙂

Den enda anledningen till att jag ens kom ihåg det den här gången är att jag blev rekommenderad att kolla in en video på YouTube med samma titel som inlägget jag postar nu (fast på engelska). "The Sims 4: Two years of meh." Jag blev lite intresserad och kollade in det ca 20 minuter långa videoklippet och wow. 

Aldrig tidigare har någon uttryckt så perfekt hur jag känner för The Sims 4 tidigare. Jag håller med honom till 98,7 %, skulle jag säga. Han tar bland annat upp problemet med multitasking som jag alltid har haft och som är en av sakerna som gör spelet olidligt för mig, inklusive andra saker. 

Jag bifogar videon så att ni kan titta på den om ni vill. Den är på engelska och det finns tyvärr ingen textning varken på svenska eller engelska, men jag tyckte att den var riktigt intressant att titta på. Sen huruvida man håller med eller inte är givetvis upp till var och en. 🙂

Det har gått två år sen The Sims 4 släpptes. Nu undrar jag, vad tycker ni om The Sims 4 i sin helhet nu? Älskar ni spelet? Avskyr ni det? Är ni besvikna på det? Lever spelet upp till era förväntningar eller inte? Har ni som var besvikna i början när spelet precis släpptes blivit positivt överraskade av innehåll, expansioner och annat kul som släppts till spelet under dom senaste två åren och ändrat åsikt om det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Lia
2016-09-06 03:07
#1

När trean släppte nya expansioner var jag alltid jätteexalterad. Nu är det mest "jaha, de har släppt ännu mer nästan likadant för att tjäna ännu mer pengar". Sen finns det mycket bra grejer i själva spelet, men personligen tycker jag inte fyran utvecklas på samma sätt som sin föregångare.

ForeverEmma_
2016-09-06 14:02
#2

Jag älskar sims och verkligen nördar det i perioder, men sims 4 var jätte kul i början när det kom och när dags att jobba kom blev det roligare. Men nu var det jätte länge sen jag spelar sims överlag just för det kommer inget nytt till sims 4.  Jag gillar inte alla stuff packs och game pack som kommer jag vill ha expansion paketen för det är dem som är roliga och livar upp spelet. 

Så sims 4 har bara gjort mig besviken mer och mer just för det är så lite nytt. För sims 2 och 3 så har det alltid kommit ut 2-3 olika saker varje år om man kollar på wikipedia.  Det jag speciellt saknar är djur och om inte expansion paket med djur kommer ut nästa år så ger jag typ upp på hela sims 4.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Namiko
2016-09-07 22:21
#3

Underbar video som tar upp många av mina åsikter om sims 4. Jag var så hype över sims 4 när jag hörde att det skulle komma ut, speciellt över CAS, men den hypen försvann långt innan grundspelet släpptes och det har bara gått utför sen dess. Första gången jag testade spelet var jag uttråkad till tusen efter 30 minuter och jag har fått spendera timmar på att lära mig hur jag ska göra mitt spelande någorlunda underhållande, det är inte så ett spel ska vara. Speciellt inte ett spel i The sims-serien som jag älskat sedan det allra första spelet kom ut.

Jag kan fortfarande förlora mig helt i både sims 2 och 3, timmarna försvinner utan att jag lägger märke till det och det finns fortfarande massvis med saker som jag aldrig ens testat i dom spelen, efter 12 år! Men i sims 4 behöver jag en specifik plan över vad jag kan hitta på som skulle kunna vara någorlunda underhållande innan jag ens startar upp spelet eftersom det är så svårt att hitta på något nytt. Jag ger mina simmar bakgrundshistorier, jag slänger in olika dramatiska händelser, jag ger mig själv olika utmaningar, jag.. känner mig så otroligt oengagerad i vad som händer eftersom jag redan sett allt förut och ingen mängd av kreativitet från min sida har hjälpt mig att hålla intresset uppe mer än ett par dagar åt gången och månaderna mellan dom tillfällen jag spelar är många.

Jag hoppas innerligt på att nästa försök dom gör till ett nytt The Sims blir en ny version av sims 3 och att dom lämnar allt vad sims 4 heter bakom sig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: