Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1984 ggr
Mitchika
9/11/16, 3:07 AM

Låt mig berätta en historia...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är lite låg aktivitet på sajten, så jag tänkte se om jag kunde dra igång något litet, kul och oseriöst när jag ändå inte har mycket bättre saker för mig  eller ork för mycket annat. 😃

Får jag presentera min bedårande familj, familjen Sharpe/Garfunkel! Eller ja, ska jag vara riktigt ärlig är det bara Sharpe-delen av familjen som är min. Namiko skapade Garfunkel-delen och gav till mig. 😃

Familjen består av pappa Neil Sharpe, en smågalen, barnslig häxa med en speciell syn på livet, hans dotter Kari Sharpe som kom till familjen på ett.. ganska ovanligt sätt, pappa Mitchell Garfunkel (skapad och döpt av Namiko! 🤗) som verkligen inte ville vara med på bild.. och Neils och Mitchells lilla baby Royce. Åh, vi får inte glömma familjens lilla svarta drake Morte, han räknas också. 😃

Dom är bosatta i Sunset Valley sen en tid tillbaka och lever ett lyckligt, rätt udda familjeliv i ett litet hus i perfekt storlek för deras familj. Hittills, i alla fall. 

Detta är ingen legacy, jag har inga speciella planer eller mål, bara en liten familj simmar som jag känner väl vars äventyr kan eventuellt vara lite spännande och underhållande så jag tänkte dela med mig av dom. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
9/11/16, 3:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En tidigt, solig sommarmorgon är Neil på väg ut med Royce och Morte för en speciell liten utflykt. Precis när han kliver utanför ytterdörren blir han stoppad av Kari, som ser lite fundersam ut. 

Kari: "Pappa, du måste svara på en sak." 

Neil: "Vad som än fattas från ditt rum så är det din pappa som har tagit det, inte jag." 

Kari: "… nej, inte det. Vi fick lära oss en sak i skolan igår och jag vägrar tro att det är sant. Därför måste jag fråga dig, eftersom du har fått både mig och Royce. Var kommer bebisar ifrån?" 

Frågan får Neil att lysa upp och le brett. Vilket sammanträffande! 

Neil: "Vad lustigt att du skulle fråga det just idag. Jag och Royce är faktiskt på väg ut för att skaffa  er en liten lillasyster eller lillebror. Du får hemskt gärna följa med, så får du se själv var barn kommer ifrån!" 

Kari ser osäker och skeptisk ut. 

Kari: "Men skolan då? Skolbussen kommer om typ 10 minuter." 

Det verkar inte som om Neil hör henne till en början. Han placerar Royce i barnvagnen och gör sig redo för att gå innan han svarar. 

Neil: "Bah, skolan.. Du kommer lära dig mer om du följer med mig idag än vad du gör på en hel vecka i skolan!" 

Kari: "Har jag ens något val?" 

Neil: "Nix, rör på påkarna. Vi har en lång väg att gå." 

Hon suckar, men nyfikenheten börjar ta överhanden och hon följer lydigt med sin pappa.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/11/16, 3:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kari: "Tänker du ta mig till platsen där bebisar kommer ifrån?" 

Tanken är väldigt spännande för henne och hon försöker föreställa sig hur en sån plats kan se ut. En vacker skogsglänta dit föräldrar går och hittar sitt barn liggande insvept i en filt på en  stubbe, utplacerade där med omsorg av älvors magi kanske? Vad som helst måste vara mer troligt än det där.. konstiga hon hörde i skolan. 

Neil: "Nej, inte bebisar. Barn!" 

Kari: "Kommer dom från två olika ställen?" 

Neil: "Jajamän." 

Kari rynkar pannan lite. Det här låter konstigt. Bebisar växer och blir till barn, eller hur? Hur kan dom då komma från olika ställen? Dom är ju samma sak, bara i olika åldrar och storlekar. 

Kari: "Jag fattar inte. Kom inte Royce och jag från samma ställe som bebisar?" 

Neil: "Nej, inte alls. Du och Royce kommer ifrån helt olika ställen. Vi ska gå till platsen du kom ifrån och där ska vi hämta ett nytt syskon åt er!" 

Hon tittar storögt på sin far och sedan på sin lillebror i barnvagnen. Visst ser dom väldigt olika ut, men Kari antog att det berodde på att Royce är lik Neil medan hon är lik Mitchell. Även om hon inte är jättelik Mitchell..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/11/16, 3:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Far och dotter vandrar vidare i tystnad en liten stund. Kari är  försjunken i sina egna tankar om barn, bebisar och vart dom kommer ifrån. Det enda ljudet som hörs från trion är dom förtjusta jollrande tjuten från Royce tills Neil bryter tystnaden. 

Neil: "Ska du inte bära Morte ett tag, Kari?" 

Kari: "Nej tack, pappa. Jag tycker inte om honom." 

Neil: "Vad pratar du om? Du älskar din drake, det var din bästa födelsedag någonsin när du fick honom!" 

Kari: "Det är inte så jag minns det.." 

Ett år tidigare på Karis födelsedag: 

Neil: "Grattis på födelsedagen, Kari! Här är din tårta OCH din födelsedagspresent!" 

Kari: "Är det där.. ett ägg? På min tårta?" 

Neil: "Det kan du ge dig på och inte bara vilket ägg som helst. Det är ett drakägg!" 

Kari: "Allt jag önskade mig var en frisbee.." 

Neil: "Men det här är bättre!" 

Kari: "Inte för mig, jag vill inte ha ett drakägg." 

Neil: "Klart att ett drakägg är bättre! Fråga vem som helst!" 

Kari: "Du frågade mig och svaret är nej, det är inte bättre." 

Några timmar senare.. 

Neil: "Kolla, Kari! Ditt drakägg kläcks!" 

Kari: "Mhm.." 

Neil: "Titta på din lilla drakbebis! Är den inte det sötaste du någonsin sett, Kari!?" 

Kari: "Mmmmmm.." 

Neil: "Minns du nu? Bästa födelsedagen någonsin!" 

Kari: "…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/11/16, 4:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Neil och Kari vandrar på i flera timmar, tvärs igenom Sunset Valley och ut på andra sidan av staden. Kari tror aldrig att hon har varit här förut och hon börjar bli riktigt fundersam. 

Inget av områdena känns det minsta bekant och allt blir ännu mer förvirrande när Neil svänger av från trottoaren och vandrar ut på gräset och upp mot bergen. 

Kari: "Pappa, vänta! Var ska du?" 

Neil: "Hitåt, Kari! Vi måste gå upp här." 

Kari: "Vart är vi på väg egentligen!?" 

Neil: "För sista gången, till platsen där barn kommer ifrån. Till platsen där du kom ifrån. Sätt fart nu, vi är inte riktigt framme än och det är en lång väg hem." 

Platsen där hon kommer ifrån.. Att höra det igen sköljer bort all tvekan och osäkerhet och hon skyndar ikapp sin pappa och bror.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/11/16, 5:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kari: "Är vi framme snart?" 

Neil: "Nej." 

Kari: "Är vi framme nu då?" 

Neil: "Nej.." 

Kari: "Nu då?" 

Neil: "Lång suck.." 

Kari: "Men nu då!?" 

Neil: "För sjutton gubbar, Kari, vrid huvudet åt höger!" 

Hon gör det och stannar genast upp. Där bland bergen ligger en dold liten sjö som först går att se nu efter att dom kommit över kullen. Den är väldigt vacker och känns både hemlig och mystisk. på något sätt. 

Kari: "Wow.." 

Neil: "NU är vi framme."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tjeja
9/11/16, 5:58 AM
#6

Å bra skrivet ju! Jag vill läsa mer! Fortsätt! :-D

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
LottaV
9/11/16, 8:21 AM
#7

Å detta vill jag verkligen följa med på

Ett gott skratt förlänger livet

Aleya
9/11/16, 8:31 AM
#8

Historien är redan grym. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DenLin
9/11/16, 9:09 AM
#9

😍

Mitchika
9/11/16, 2:11 PM
#10

#6 Åh, tack så mycket! 😃😊🤗

Jag har flera bilder liggande som väntar, jag behövde bara ta en paus och sova i några timmar innan jag fortsatte. Måste bara röja lite i lägenheten innan jag kan sätta igång igen. 😃

Dumma söndagsstädning.. 

#7 Tack, så roligt att du vill det! SkrattarKramas

#8 Tack så hemskt mycket! SkrattarKramas😊

Jag hade inte väntat mig så här många kommentarer redan och så mycket och trevlig feedback. 😍

#9 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

marta01
9/11/16, 2:22 PM
#11

Riktigt rolig berättelse

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Mitchika
9/11/16, 2:27 PM
#12

#11 Tack så mycket, den har bara börjat. 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/11/16, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Dom vandrar försiktigt ner från kullen och närmar sig sjön. Kari kan knappt ta ögonen ifrån vattnet. Det finns inget synbart annorlunda eller märkvärdigt, men något drar Kari till sjön i alla fall. Kan det vara att den ligger så pass dolt och hemligt och att väldigt få personer troligtvis känner till dess existens? Eller är det.. för att hon kommer ifrån den? Hittade hennes pappa henne flytande i en korg i vattnet, kanske? 

Kari: "Pappa, kommer jag från den här sjön?" 

Neil: "Nej, Kari, var inte löjlig." 

Kari: "Åh, okej.. Det kanske lät lite dumt då, men.." 

Neil: "Du kommer ifrån fontänen!" 

Kari: "V-Va? Fontänen?" 

Hennes pappa nickar entusiastiskt och pekar längre bort, vid ena sidan av sjön. 

Neil: "Där, ser du? Det är dit vi ska och det är där vi ska hämta ditt nya syskon." 

Det här börjar kännas ännu mer konstigt och osannolikt än det som Kari fick höra i skolan om hur bebisar blir till och var dom kommer ifrån. Hon är ingen fisk eller sjöjungfru och hon kan inte andas under vatten. Hur kan hon komma från den? Hon säger ingenting medan dom går den sista sträckan fram till brunnen. 

Neil: "Här har du, Kari! Platsen du kom ifrån." 

Osäkert går Kari närmare och undersöker brunnen. Den ser inte speciellt djup ut. Kanske om hon lade sig ner i den och sjönk till botten skulle hela hennes kropp hamna under vatten. Till skillnad från sjön så nästan skriker brunnen mystik och vattnet ser laddat ut, men av vad eller hur har hon ingen aning om. Neil tittar glatt på sin dotter. 

Neil: "Nå, vad tycker du?" 

Kari: "Umm.. är du säker på att jag kommer härifrån?" 

Neil: "Absolut, jag skulle aldrig glömma dagen då min underbara lilla flicka blev en del av vår familj!" 

Kari: "Men det.. går inte? Det finns ingenstans jag kan komma ifrån här. Jag tror jag kan se botten och det finns ingenting där." 

Neil: "Kari, Kari.. har du ingen känsla för magi eller mystik?" 

Kari: "Men jag-" 

Neil: "Du behöver inte undra mera. Kliv bara undan lite så ska jag visa dig precis hur det gick till."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
9/11/16, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Kari tar några steg tillbaka så att hennes pappa får plats och Neil går fram till brunnen. En del av henne är skeptisk till om det hela verkligen fungerar och hon börjar även fundera över om hon ens vill ha ett till syskon. Det skulle väl vara roligt, men det är så mycket jobb bara med Royce och Mitchell är nästan aldrig hemma. På tal om Mitchell.. 

Kari: "Har du pratat med pappa om det här?" 

Neil: "Om vad?" 

Kari: "Om att skaffa ett till barn." 

Neil: "Han kommer bli överlycklig!" 

Kari: "Tror du? Du har alltså inte pratat med honom om det.." 

Neil: "Ingen av er barn var planerade, men han blev överlycklig tids nog oavsett så fort det sjunkit in ordentligt och han älskar er båda. Han kommer göra samma sak med ert nya syskon, det vet jag!" 

Hon kan såklart inte vara säker, men Kari känner att det inte är riktigt såhär man borde tänka och agera kring att skaffa barn. Men hon vill inte dra upp det mer, hon vill se vad hennes pappa tänker hitta på och göra för att få ett barn att dyka upp ur brunnen. 

Neil: "Okej, är du beredd?" 

Kari: "Sätt igång någon gång då.." 

Neil bestämmer sig för att inte svara sin oförskämda dotter och tar upp ett mynt ur fickan istället. Kari ser oerhört skeptisk ut. Ett mynt för ett barn? Är det så det fungerar? 

Neil: "En kyss för tur..!" 

Han ger myntet en rejäl kyss innan han kastar det i fontänen, slår ihop händerna och önskar intensivt. 

Neil: "Jag önskar mig ett underbart litet barn för att göra vår familj komplett!" 

Flera gånger upprepar han det medan myntet flyger genom luften och landar i vattnet med ett lätt plask. Kari tittar från brunnen till sin pappa. Ska det hända något nu, eller?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aleya
9/11/16, 5:11 PM
#15

Hahaha jag dör. Så kul detta är. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
9/11/16, 7:12 PM
#16

Ljuvligt! Jag vill ha mer! Du får inte ta rast nu heller TS! Perfekt med bilderna till också!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mitchika
9/11/16, 7:15 PM
#17

#15 & #16 Gud, så glad ni gör mig! 😃😍

Tro mig, jag har inte tagit rast, jag jobbar för fullt på det, men.. saker och ting går inte riktigt rätt. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tjeja
9/11/16, 7:35 PM
#18

Ok #17 ska försöka ha lite tålamod och bärga mig! ;-) Väntar ivrigt! :-b

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mitchika
9/11/16, 7:49 PM
#19

#18 Strax efter att jag skrev det där tog jag mig en middagspaus bara för det.. 😛😇

Men jag slår vad om att det funkade nu bara för att ni skrev det där.. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/11/16, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Precis när Kari öppnar munnen för att fråga Neil vad som ska hända egentligen så ser hon att något har dykt upp ovanför vattenytan. Hon tittar närmare och hennes ögon vidgas. Är det där..? Det måste ju nästan vara.. älvor? Hade hon rätt när hon gissade på det? 

Neil lyser upp och stirrar förvånat på brunnen. Så här gick det inte till förra gången, men han klagar inte. Nytt och spännande brukar innebära roligt och lovande! 

Dom älvliknande varelserna dansar i cirklar över vattenytan. 

Neil och Kari tittar som förhäxat på dom vackra väsen som rör sig på ett nästan hypnotiskt sätt. Det är så vackert och sagolikt. Helt plötsligt skjuter en boll av ljus upp ur vattnet mitt bland älvorna, som genast särar på sig för att släppa fram den! 

Synen av den gör att Neil blir eld och lågor! 

Neil: "Titta, Kari, det fungerade! Min önskar slog in, precis som förra gången! Du och Royce ska få ett syskon!" 

Hans dotter delar inte hans entusiasm, men hon måste erkänna att det är lite fascinerande. 

Kari: "Ja, det hände något, se på f-"

Hon avbryter sig själv när ljusbollen plötsligt rör sig igen och börjar flyga emot dom den här gången. 

Den gör ett snabbt varv runt Neil, som inte kan slita ögonen ifrån den… 

… innan den landar på marken bredvid honom. Han är så entusiastisk att han inte kan stå stilla och klappar händerna av glädje och iver! 

Neil: "Titta, titta, Kari! Det är din nya bror eller syster!" 

Kari: "Det är en ljusboll.." 

Neil: "I ljusbollen naturligtvis, Kari! Titta, snart så försvinner ljuset och du får se ditt nya syskon!" 

Kari: "Okej, okej, jag tittar."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Tjeja
9/11/16, 8:47 PM
#21

…. Buääääh jag måste sova nu å jag som ville se vad som händer innan jag somnar! :'-d Hoppas det finns massor mer spännande att läsa vidare imorgon! :-) Du var då en mästare på cliffhangers, TS! Du gör det fortsatt spännande mellan varje stycke! Ha ha :-b

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

marta01
9/11/16, 8:54 PM
#22

Jag måste säga exakt samma sak som #21

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Mitchika
9/11/16, 9:03 PM
#23

#21 Jag sitter själv och halvsover efter allt jag sysslat med under dagen, vilket är varför det tar sån tid för mig att skriva just nu.. 😴

Om inte annat så kommer jag absolut att fortsätta imorgon om inget oförutsett händer, jag har jättekul med dom här simmarna. 😃

Åååh, tack så hemskt mycket! 😃🤗😊
Mästare av cliffhangers vet jag väl inte, jag känner mig mest taskig och småelak när jag gör sånt.. 😇😈

#22 Tack så mycket! SkrattarKramasFörlägen

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/12/16, 1:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#24

När ljuset försvinner så finns där en liten, söt, bedårande.. hårig bebis. Kari lutar huvudet på sned när hon tittar på den. Det var inte vad hon väntade sig, men Neil har verkligen bevisat att det går att få levande varelser ifrån brunnen. Hon tror honom nu, nu behöver hon bara försöka bearbeta det faktum att hon är ett brunnsbarn.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/12/16, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Neil stirrar storögt på fluffbollen på marken och Kari tittar nyfiket på Neil för att se hans reaktion. Till sist lyser Neils ansikte upp i ett överlyckligt leende. 

Neil: "Titta Kari, du har fått en liten lillebror till!" 

Kari: "Det där är en hundvalp.." 

Neil: "Det är din lillebror!" 

Kari: "Nej, det är en valp.." 

Neil: "Sluta bråka nu, Kari, det är din nya lillebror! Det ser du väl?" 

Hon bestämmer sig för att det inte är värt att bråka om det mer och blir tyst. Toppen, dom har en hund nu istället för ytterligare ett barn . Hur kommer Mitchell reagera på det? Neil verkar inte det minsta bekymrad av såna tankar, han är fullt upptagen med att beundra den lilla valpen. 

Neil: "Åh, vad ska vi kalla dig!? Jag önskar att jag hade Mitchell här så han kunde hjälpa till att döpa sin nya lilla son, men.. jag antar att det blir upp till mig! Åh, hmm, vad tror du om.. Cecil? Låter det som ett bra namn på din bror, Kari?" 

Kari: "Det är inte min bror." 

Neil: "Bråka inte mer, Kari! Ser du inte att du gör Cecil upprörd?" 

Kari: "Han ser inte ut att bry sig över huvud taget. Jag tror inte han förstår vad vi säger.." 

Neil: "Klart att han gör, han försöker bara inte visa hur sårad han blir över dina elaka kommentarer."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/12/16, 1:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Kari ger upp. Hon vet att det är nästintill omöjligt att diskutera med Neil när han redan har bestämt sig för något. Istället släpper hon tankarna på Cecil för stunden och hon sneglar på brunnen. Nu vet hon var hon kommer ifrån och det förklarar varför hon inte har några minnen från när hon var liten. Hon kommer från en brunn, precis som Cecil. 

Kari: "Blev jag också upplyft från brunnen av älvor i en boll av ljus?" 

Neil: "Umm.. ja, boll av ljus.. just det.." 

Drygt tre år tidigare vid brunnen…

Neil: "Måtte det här fungera.." 

Neil: "… k-k-kommer du äta upp mig..?" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
9/12/16, 8:02 AM
#27

Hi hi hi👍🏻

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
DogeLove
9/12/16, 8:28 AM
#28

Hi hi följer!😂

Tjeja
9/12/16, 9:58 AM
#29

Fortsatt ljuvligt! Ha ha ha! Stackars Kari som inte får så mkt gehör från Niel att en vovve inte är en bror. Hi hi. Mysigt med en vovve i familjen! Undrar hur övriga familjen ska reagera. 😁😂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mitchika
9/12/16, 12:55 PM
#30

#27 😃😃

#28 Vad roligt! 😃🤗

#29 Tack så mycket! SkrattarKramas

Tja, Neil har riktigt svårt för att lyssna och ta till sig något annat när han väl bestämt sig för något. Kari är van och jag tror att hon är gladare över en valp än ett till barn eller en till bebis. Det får vi se, förhoppningsvis snart. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tjeja
9/13/16, 10:28 AM
#31

Väntar ivrigt! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mitchika
9/13/16, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Kari kommer inte ihåg ett dugg från när hon blev till eller kom upp ur brunnen. Hennes första minne är när hon ligger i sängen hemma i sitt rum och inte kan sova och både Neil och Mitchell kommer in till henne för att berätta en rolig, men ganska osammanhängande godnattsaga för henne. 

Medan hon står och funderar passar Neil på att plocka upp Cecil och gosa lite med den speciella hårbollen. Han måste ju känna sig välkommen till familjen och önskad, efter Karis alla hårda och taskiga kommentarer. 

Kari: "Pappa, det är en sak jag inte fattar." 

Neil: "Vadå för något?" 

Kari: "Om jag och Cecil kommer ifrån den här brunnen, då ljög dom för mig i skolan. Varför gjorde dom det? Och.. och var kommer Royce ifrån om han inte är från brunnen?" 

Neil: "Vad sa dom till dig i skolan?" 

Kari: "Läraren sa att när två simmar älskar varandra väldigt mycket så har dom något som kallas för myspys, där dom kryper ner tillsammans i sängen och-" 

Neil: "Japp, det var så vi fick Royce." 

Kari: "Så.. så det är sant?" 

Neil: "Jajamän." 

Kari: "Så du och pappa har..?" 

Neil: "Massor av gånger." 

Kari: "… åh.." 

Neil: "Ser du? Du har lärt dig massa nytt idag, precis som jag sa att du skulle!" 

Hon kan inte direkt säga emot det, men det finns vissa saker som hon helst hade velat förbli ovetande om.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/14/16, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Neil: "Okej Kari, nu sätter vi fart. Det är en lång väg hem och jag tycker vi tar oss ner till bilvägen och ringer en taxi när vi är där. Cecil behöver inte en lång, utdragen vandring efter att precis ha fötts och vi lär inte vara hemma förrän närmare midnatt om vi går till fots och det går inte för sig. Du har skola imorgon och du är redan i knipa för att ha skolkat från skolan idag. Din pappa kommer inte att bli glad." 

Kari: "Okej, jag.. vänta, va!? Det var du som sa åt mig att följa med dig istället för att gå till skolan!" 

Neil: "Skyll inte ifrån dig på andra, det är en otroligt dålig stil och du tar inget som helst ansvar för dina egna handlingar på det sättet." 

Kari kokar nästan över av ilska, men biter sig i läppen för att inte starta ett bråk här och nu. Det väntar hon med tills dom kommer hem och hon förhoppningsvis har Mitchell på sin sida. Neil verkar nöjd för stunden och vänder sig om för att gå. 

Neil: "Kom nu, Kari, innan det blir mörkt!" 

Kari: "Pappa.." 

Neil: "Ingen diskussion, lilla vännen. Vi ska gå, nu." 

Kari: "Pappa..!" 

Neil: "Bråka inte mer! Du har inte gjort annat än att vara bråkig och oförskämd hela eftermiddagen. Istället för att fortsätta med det borde du jobba på att hamna på min och din pappas bra sida igen." 

Kari: "PAPPA!" 

Neil: "För sjutton, vad är det!?" 

Han vänder sig om och blänger irriterat på sin dotter. 

Kari: "Royce.." 

Neil: "Ah.. just det, Royce.." 

Han ser lite dum ut. 

Neil: "Men.. hur gör vi med Cecil?" 

Kari: "Jag kan ta Cecil, bara vi går nu." 

Neil: "Så ska det låta!" 

Med ett leende så lämnar han över hundvalpen till Kari och plockar upp den bortglömda Royce från marken. Han borstar även bort några insekter som kryper på filten innan han sätter ner sin son i vagnen. Kari ger sin pappa en kort, ogillande blick innan hon börjar gå. 

Neil: "Visst har vi haft kul idag, Kari? En riktigt trevlig eftermiddag ihop." 

Kari: "Ja, jätte.." 

Neil: "Måste du vara så negativ hela tiden? Jag förstår inte vad det är som gör dig så missnöjd med allt och alla hela tiden." 

Kari: "…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tjeja
9/14/16, 8:16 PM
#34

:-P

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
DogeLove
9/14/16, 8:42 PM
#35

Stakars Kari som får skälen av sin pappa när det var hans fel!

LottaV
9/15/16, 6:13 PM
#36

#33 den där minen som båda barnen och hunden gör på sista bilden är riktigt najs.😉

Hahahaha!😃😂

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
9/16/16, 2:00 PM
#37

#35 Hon fick skäll i spelet också och det passar Neils nyckfulla karaktär en aning, så jag försökte få in det i historien på ett bra sätt. 😃

Men ja, stackars Kari. Förhoppningsvis låter Mitchell henne slippa undan något straff. 

#36 Ja, dom är för söta och roliga! 😃😂

Hela den här familjen har sina roliga små nycker och egenheter för sig hela tiden. Dom ska bli roliga att spela vidare på. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/17/16, 12:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Senare under kvällen, efter att familjen kommit hem… 

Solen har nästan gått ner.

Royce ligger nöjt i sin säng med sin favoritdocka Rolls som håller honom sällskap.

Kari tar det lugnt och läser eftersom familjen inte äger TV, dator eller något annat kul och Neil försöker ringa Mitchell.

Neil: "Varför svarar inte din pappa för?" 

Kari: "Han är på jobbet." 

Neil: "Jo, det vet jag, men han brukar alltid svara när jag ringer.." 

Inget svar igen. Istället för att ge upp så gör Neil ett fjärde försök och till hans stora glädje så svarar Mitchell äntligen. 

Mitchell: "Okej, det är bäst för dig att något av barnen ligger döende..! Jag är på jobbet, varför hetsringer du till mig för?!" 

Neil: "Mitchinsky!" 

Kari fnissar och Mitchell jämrar sig irriterat på andra sidan luren. 

Mitchell: "Kalla mig inte det. Vad vill du?" 

Neil: "Jag har underbara nyheter! Du har blivit pappa igen!" 

En lång tystnad följer. 

Mitchell: "Vad har du gjort, Neil?" 

Neil: "Jag har skaffat oss en liten son." 

Mitchell: "Har du varit vid den där förbannade brunnen igen!?" 

Han börjar låta riktigt arg och rösten är höjd. Det får Kari att osäkert titta upp från boken. Hon kan höra honom klart och tydligt när hon sitter så nära Neil och få saker är så läskiga som pappa Mitchell när han är arg. Även Neil verkar lite nervös nu. 

Neil: "J-Ja, men.. det gick jättebra den här gången också. Vi fick en bedårande liten son. Vänta ska jag plocka upp honom så får du hälsa på honom!" 

Mitchell svär tyst för sig själv medan Neil försöker locka till sig Cecil. En tredje unge, ännu en mun för honom att mätta i huset som redan är för litet för deras familj. Hur tusan tänkte Neil!? 

Neil: "Sådär, jag har honom!" 

Han lyfter upp Cecil i handen och håller upp honom mot telefonen. 

Neil: "Okej, Cecil, säg hej till pappa!" 

Cecil: "Vaff!" 

Förvånat och förvirrat stirrar Mitchell på telefonen. 

Mitchell: "Det där är en hund, Neil.. har du skaffat oss en hund?" 

Neil: "Det är Cecil, din nya son! Han kom upp ur brunnen, precis som Kari!" 

Det här förändrar saken en del. Visst, en hund kostar och tar plats, men inte lika mycket som en unge. Såvida det inte är en riktig bjässe till hund. Mitchell har aldrig velat ha en hund, men det är hundra gånger bättre än en till unge i alla fall. Tystnaden gör Neil orolig. 

Neil: "Mitchell? Mitt livs kärlek? Är allt okej? Vi.. kan behålla honom, va? Jag älskar honom redan.." 

Mitchell: "… är det en valp?" 

Neil: "Ja, en pytteliten bebis." 

Mitchell: "Då kan det fungera. Vi kan uppfostra den från grunden, lära den hur allt fungerar häromkring, träna den i att.." 

Han tystnar igen och sjunker in i sina tankar ett ögonblick. 

Neil: "Så betyder det att..?" 

Mitchell: "Lång suck.. ja, du kan behålla den. Nu måste jag tillbaka till jobbet, Neil. Vi pratar mer när jag kommer hem." 

Neil: "TACK! Tack, tack, tack så jättemycket, Mitchell! Vänta bara, du kommer älska honom så fort du ser honom!" 

Mitchell tvivlar på det, men han lägger på och bestämmer sig för att skjuta undan dom tankarna tills det är dags att åka hem. Neil däremot är strålande glad och lägger undan telefonen. 

Neil: "Hörde du det, Kari!? Din nya lillebror får stanna! Är du inte överlycklig!?" 

Kari: "Det beror på, var ska han sova någonstans?" 

Neil: "I ditt rum, barnrummet, naturligtvis!" 

Kari: "I så fall, nej.."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tjeja
9/18/16, 10:10 AM
#39

Awe en sån liten sötis valp! <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

PennyTrollet
10/9/16, 5:47 PM
#40

Följer.

Tjeja
10/9/16, 10:38 PM
#41

Hur går det för familjen? Hoppas på fortsättning! :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Mitchika
10/9/16, 11:42 PM
#42

#41 Jag har inte glömt historien, men Stray dog i måndags. Min själsfrände, livskamrat och fyrbenta kompanjon genom livet. Jag vill gärna fortsätta, men jag är inte i skick för det just nu. Jag är ett enda kaos och allmänt förvirrad utöver sorgen. Glömmer saker, glömmer vad ord betyder, glömmer vad jag precis sagt, glömmer mina egna tankar sekunden efter att jag tänkt dom.. 

På tisdag skulle han ha fyllt 11 år och två månader efter det, den 11:e december, skulle vi ha firat 11 år ihop.. Han har funnits "jämt" och nu måste jag anpassa mig till ett liv utan honom och det är så förbaskat svårt. 

Jag får se när jag klarar av att fortsätta. Det kanske blir rätt snart, då jag kan behöva distraktioner ibland och jag har den närmaste fortsättningen redan "klar" så att säga.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tjeja
10/10/16, 12:44 AM
#43

Ååh Mitchika en STOOR varm KRAM till DIG! Förstår att det är riktigt jobbigt för dig nu! Att förlora någon som står en så nära (oavsett antal ben eller päls)… Sörjer med dig och hoppas du orkar hitta distraktion och tröst som bär dig igenom sorgen! ❤ Kram igen och väntar tålmodigt tills du själv känner dig redo att skriva vidare om viljan kommer!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: