Annons:
Etikettövrigt
Läst 1355 ggr
Kevsterrr
2016-09-19 00:01

Hjälp mig "kunna spela The Sims" igen...

Så… 
Ända sedan jag började spela legacy-challenges så har mina andra sätt att spela spelet på totalt försvunnit från mig. Med tanke på att legacy främst går ut på att starta "from the bottom" till "now we're here" med ekonomi och familj så är det i princip det enda sättet tolererat för mig att spela med, if that makes sense. Visserligen är det ju det "verkliga" sättet att spela The Sims på också, men ja… 

Mina gamla sätt att spela på inkluderade att jag gjorde en sim/grupp simmar och sedan med fusk byggde dem ett hem för att där sedan bara spela (oftast utan att de åldrades) och se hur det skulle gå. Jag kan ALDRIG tänka mig att gå tillbaka till det igen, och när jag väl vill spela och starta ny sparfil så slutar det upp med att enbart likna en legacy-ish, vilket jag verkligen vill undvika pga allt för mycket repetition samt att äldre legacy-challenges eller liknande blir liggandes orörda. 

Herre, hela inlägget är så fruktansvärt flummigt så låt mig summera det: jag skulle säga att jag typ "glömt bort" hur jag brukade spela The Sims, eller totalt förstört det för mig genom att fängslas i legacy-challenges som jag inte kan ta mig ur. De har jag tröttnat på, men är fast ändå. Jag kommer som sagt inte kunna återvända till mitt gamla sätt att spela på, för det kan jag verkligen inte lära mig tolerera igen (det är inget fel på det eller så, men legacy öppnade ögonen för mig som går emot detta sätt att spela på).

Så jag frågar er: hur brukar ni spela själva?
Lämna gärna förslag på vad jag kan pröva att göra i mitt spel. Helst vill jag gå bort från challenges, men de förslagen accepteras också så kan jag se om jag kan tänka mig utföra dem någon annan gång.Glad Tack på förhand!
Som start (kom med förslag, tack!), igår gjorde jag två simmar(TS4) i ett hushåll: 
vad nu???? :(

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Kevsterrr
2016-09-19 00:08
#1

Vill även påpeka att mitt problem är väldigt krångligt… Men kom med era bästa förslag!😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2016-09-19 02:03
#2

För min del hjälper det om jag skapar historier kring det hela och speciellt mina simmar. 😃

Till exempel så har jag en familj på tre individer där inga är släkt med varandra. Den ena är barn till rikemansföräldrar och har aldrig behövt jobba en dag i hela sitt liv och alltid kunnat leva i lyx och bekymmersfritt.. tills föräldrarna omkommer i en tragisk olycka och barnet (som är ungdom) lämnas ensam i det stora, svindyra lyxhuset jag byggt åt dom (med fusk, givetvis) som hen aldrig kommer ha råd att behålla på egen hand. Räkningarna kommer vara skyhöga när dom anländer, i typisk Sims 4-anda. Skrattar

Hen vet att hen måste skaffa ett jobb och planerar att göra det också, men även med ett jobb så kommer hen aldrig kunna behålla huset ändå. Det är för dyrt, så hen står inför ett val. Sälja huset, som hen levt i hela sitt liv och har alla minnen med sina föräldrar i, eller ta in rumskompisar för att ha råd att behålla det. In i bilden kommer två rumskamrater som är så olika hen som det bara går personlighetsmässigt med olika mål och ambitioner i livet och därefter skriver kaoset och historien nästan sig själv. 😃

Så många roliga möjligheter. Kommer dom lära sig att acceptera varandras olikheter eller "slåss till döden" tills det inte fungerar längre och någon/några måste flytta ut? Hur blir det när någon/några av dom börjar dejta och drar in flera personer i hushållet? Kan dom visa hänsyn eller blir det mer kaos och drama? Börjar dom eventuellt dejta varandra i hushållet? Vem blir ihop med vem, eller blir dom ihop med varandra i en lycklig triad, kanske? Blir någon gravid under historiens gång och i så fall, vem är den andra föräldern? Om dom tre inte blir tillsammans och dom hittar andra partners, hur många familjer och hur mycket folk och kärlek ryms det under ett tak utan att dom går varandra på nerverna fullständigt? 😃

Det är ett tips från mig, i alla fall. Jag kanske kan komma på fler om jag får fundera lite. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-09-19 02:26
#3

#2 Älskar alltid att höra dina historier Mitchika! Du är riktigt fiffig!🌈 
Personligen är detta med historier inte riktigt min grej, men jag tackar så hemskt mycket för ditt tips/förslag!🙂

Jag är ändå villig att ge dina roliga idéer kring backstories ett försök någon gång kanske!😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2016-09-19 02:35
#4

#3 Aww, tack så mycket! 😃🤗🌺

Jag ska se vad mer jag kommer på! Just nu sitter jag och klottrar ner detaljer till min "End times" challenge, så jag lär vara uppe ett tag till. Kommer jag på något så postar jag det här. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-09-19 02:39
#5

#4 Give me everything you've got! 
Och lycka till!! Ska bli intressant och se vad du har för fuffens på gång nu…🤔😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2016-09-19 02:52
#6

#5 Will do! 😃👍

Tack så mycket, får jag bara ner allt så är den redo för en testkörning. 😃

Fuffens och fuffens.. 😇
Jag är bara ett för stort fan av sci-fi, speciellt post-apokalyptiskt sådant, jag har sett på alldeles för mycket AoT på sistone och jag älskar svåra Sims-utmaningar som får mig att slita håret, svära och gråta av frustration! Så jag tänkte att det kunde vara kul att försöka kombinera det till något roligt. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-09-19 14:45
#7

Jag kom på en sak som jag brukade/brukar göra med "rätt" simmar, det vill säga simmar som jag verkligen är förtjust i. Jag är lite av en perfektionist och jag tycker det är roligt att skapa "perfekta" simmar. Mest gjorde jag det i Sims 3, men även lite i Sims 4. 😃

Bestäm dig för att dina simmar ska klara av att uppfylla ALLA ambitioner som finns i spelet och få så många personlighetsdrag och bonusar som bara är möjligt, både från uppfyllda ambitioner och från bonusar man kan köpa dom med poängen dom får för uppfyllda önskningar och ambitioner. Åldrandet är givetvis avstängt då. 😃

Samtidigt kan dom sträva för att nå toppen inom en utvald karriär för att få in pengar till hushållet, om inte ambitionsuppfyllandet kan inbringa pengar. Därefter kan du sätta små mål för dina simmar om du vill för att göra det hela lite mer roligt (eller tråkigt beroende på hur man ser det) och motiverande, till exempel: 

  • Tre uppfyllda ambitioner = dina simmar får börja dejta någon/några, vilket kan uppfylla två ambitioner till (både Själsfrände och vad nu den andra hette där man har många olika partners, jag tappade helt namnet på den) 
  • Fem uppfyllda ambitioner = dina simmar får gifta sig/låta en partner flytta in, som i sin tur måste börja jobba på att bli lika perfekt som dina simmar och kämpa på med ambitioner! 
  • Åtta uppfyllda ambitioner = dina simmar får skaffa barn, då dom är riktigt perfekta och säkerligen kan uppfostra fina, perfekta barn vid det här laget som har samma krav på sig som föräldrarna

Helt beroende på vilka expansioner och game packs man har så kan man ha alla möjliga mål! Till exempel tillstånd att öppna restaurang efter 10 uppfyllda ambitioner, eller skapa en klubb och utveckla, dom får åka på semester o.s.v. Det finns säkert ännu mer kul man kan göra med den varianten, men det är vad jag kommer på för stunden. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-09-20 00:01
#8

#7 Wow! Tack för idén!! Låter jättespännande och är jättelockande! Ska ge det ett försök tror jag, så får vi se vart det går! :D Kan även tänka mig att kanske dokumentera det här på sajten, för skojs skull (för det kan också sätta lite challenge i det)! Tack Mitchika!!😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2016-09-20 00:57
#9

#8 Åh, så roligt att du gillade den idén! 😃

Det vore superkul om det dök upp här på sajten, jag skulle definitivt följa den. 😃

Jag ska se om jag kommer på ännu mer, den här tråden var en superbra idé att hålla öppen för idéer och roliga spelsätt om man känner sig uttråkad på det man är van vid. Jag hoppas att fler kommer bidra till den! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-09-20 01:33
#10

Uppmuntrar alla att komma med idéer kring sätt att spela på! (Jag lär fortfarande behöva en hel del förslag, dessutom kan vi hjälpa varandra att krydda till det i vårt spelande lite)😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Bara Anna
2016-09-20 09:22
#11

Prova Drifters Challenge! Det uppfyller din önskan om att börja från början utan fusk, samtidigt som den ger dig nya utmaningar vid varje ny generation. Ibland handlar det om att uppfylla whims ibland om att maxa karriärer. Någon gång börjar du med massor av pengar men skall uppfylla en specifik ambition. Där finns tom en bachelor generation!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Bara Anna
2016-09-20 09:23
#12

Du kan även prova "Building Newcrest" . Samma tanke som ovan, men annorlunda.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Kevsterrr
2016-09-20 10:39
#13

#13 Tack så mycket!! Skuggläste genom reglerna lite snabbt, så tittar mer in på det lite senare!😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Kevsterrr
2016-09-20 23:51
#14

#7 Mitchika! Vad skulle du kalla denna typ av "challenge"/gameplay? Tror det i nuläget får bli den som jag inleder mitt spelande sedan länge med.😉

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2016-09-21 01:09
#15

#14 Öhm, tjaa… 😮🤔🤔

Det beror väl på hur seriöst man vill ta det, vilken ton man vill ha på det och vad för planer man har. 😃

Ett vanligt, enkelt namn är väl "Ambitionsjakten" men det kanske är lite för vanligt eller uppenbart? "Strävan efter perfektion" låter väl mer dramatiskt? "Bäst i simniversum" för lite arrogans och humor? "Jag golvar er alla!" för mer arrogans och kanske aggressiva tendenser? "Sämst på att vara bäst.." för en mer dyster och nedslagen stämning? Eller kanske "Jag sparkar grannens soptunnor" för total, random craziness? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-09-22 01:44
#16

Fortfarande öppen för förslag!

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Kevsterrr
2016-09-25 00:30
#17

Upp.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Upp till toppen
Annons: