Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1326 ggr
Onslow
2016-09-27 13:39

Det mesta av mitt CC syns inte?

Halloj!

Har nyligen införskaffat TS4 och är så otroligt van vid att ha kopiösa mängder CC, från alla år av TS3, och har försökt ladda ner en del till TS4 - mestadels från The Sims Resource. 

Dock är stora delar av innehållet otillgängligt i spelet. Jag har självklart varit med om att VISSA filer är trasiga, men att 3/4 av allting jag laddat ner inte fungerar, när det dessutom är TSR som brukar vara rätt pålitligt känns sjukt. Har kollat så jag har alla meshes jag behöver, att det inte är något som kräver en expansion jag inte har etc, men hittar inget direkt fel någonstans vad jag kan se. Har självklart checkat i boxen i inställningar om att tillåta eget innehåll.

Har googlat runt en hel del men har inte hittat någon med liknande problem, utan det folk varit med om är att INGENTING visas, när det för mig bara är större delen av allting. 

Har någon varit med om någonting liknande eller vet hur jag ska lösa detta? Mitt spel är fullt uppdaterat osv. Tack!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Mitchika
2016-09-27 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag hittade den här tråden på Sims 4s forum, kan den vara till hjälp? 🙂

http://forums.thesims.com/en_US/discussion/887168/some-but-not-all-cc-not-showing-up-in-game

Är det kläder/prylar till själva simmarna i CAS som inte dyker upp eller är det annat överlag också? 

Gäller det CAS kan du testa att klicka bort filtren som automatiskt brukar dyka upp när man skapar en sim och se om du kan hitta ditt CC då. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Onslow
2016-09-27 13:58
#2

#1 Tack så mycket, ska läsa den tråden!

Jag har nästan bara CAS-saker, hår, kläder, smink, ögon, skins, that sorta stuff. Ska kika om det funkar utan filter nästa gång jag har tid att spela lite. 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mitchika
2016-09-27 14:03
#3

#2 Det kan vara så enkelt att det är allt som behövs. Mycket CC är inte anpassat efter filter och dessutom finns det äldre CC som skapades före filtren Manligt och Kvinnligt dök upp i en uppdatering. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: