Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2281 ggr
Squidon
2016-11-17 13:42

En casual legacy

Varför är utmaningar så roliga? Varför är det så svårt att faktiskt avsluta dem? Varför kan man inte bara köra en i taget? Dessa är frågor som simsspelare har frågat sig i åratal. Dessa är frågorna som jag frågar mig själv medans jag skriver detta inlägg. Jag har alltså bestämt mig för att skapa min första offentliga legacy på… Tre? Fyra? Mer? Något antal år, i alla fall. Som rubriken lite subtilt hintar till så är detta en ganska casual legacy; jag tar den inte alltför seriöst och jag gör inga större efforts till att planera en story till mina stackars simmar. Det här blev lite mycket text, så jag tar nog och presenterar min grundare nu ☺️

Tada! Här är hon! Fullproppad med CC, såklart.

Detta är Malin Sjögren, den första simmen med helsvenskt namn jag har skapat på år. Hon har egenskaperna Modig, Ivrig, Klumpig, Lätt Imponerad och Ambitiös, med den livslånga önskan att bli en Högteknologisk Samlare. Hon har precis flyttat till en tom liten tomt i Sunset Valley, men vad hon inte vet….

Malin, vänd dig inte om nu…

…Är att jag tänker skicka in henne i framtiden! Vad är en vanlig, tråkig nutidslegacy när man kan ha en framtidslegacy? Ingenting är vad det är! Kom igen Malin, hoppa in i tidsportalen nu, vad kan möjligtvis gå fel?

Vad är det här för mystisk och magisk man? Vad är det han ger vår grundare?

Ser ni? Allt gick bra!

Home, sweet home…

Efter mycket datortrassel (Både i och utanför spelet) och kollektivtrafik så är vi äntligen redo att börja spela på riktigt! Vi har köpt vår tomt, vinklat kameran för bästa utsikt och skrivit en alldeles för lång introduktion, så…. God natt allihopa.

Annons:
Squidon
2016-11-17 13:49
#1

Framsidan…

…Och baksidan!

Här har vi det! En klassisk legacy-start, så lite grejer som möjligt och den där tapeten som är gratis!

Mitchika
2016-11-17 14:05
#2

Jag blev nyfiken som sjutton på den här legacyn. Följer! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Squidon
2016-11-17 16:01
#3

#2 Tack så mycket! 😃

Squidon
2016-11-17 17:39
#4

Malin, vi har sett plumbots förut. Så roliga är de inte.

Malin är helt fascinerad av plumbotarna, men jag är inte riktigt lika imponerad. Vi behöver pengar, Malin, pengar! Inte processorer och naniter! Det är tur att det är jag som har ansvaret för ekonomin i det här hushållet, annars hade tomten varit full med metallskräp och Malin hade varit ihjälsvulten.

Vem är det nu jag har centrerat bilden på?

Eftersom jag är så fantastiskt snäll så låter jag henne i alla fall skaffa ett jobb på botarenan, så att hon kan få vara nära sina älskade plumbots. Men vänta lite… Vad är det där för sötnos? Fort Malin, titta upp! Det här är din chans att hitta en partner att skaffa arvingar till legacyn med! Snabbt nu, innan hon försvinner!

De är ju som gjorda för varandra…

Phew, vi hann. Men vilken jackpott! Fawn här är ju den perfekta flickvännen! Hon är söt, klädd i blått… Vad mer behövs? Koppla på charmen nu, Malin, vi måste göra ett bra första intryck!

Jag är inte så bra på det här med att avsluta inlägg

All in all, en ganska okej första dag i Oasis Landing. Förutom det faktum att jag glömde att Malin jobbar natt  så hon fick ingen sömn. Oops.

Squidon
2016-12-10 20:05
#5

Okej, så jag må ha glömt den här utmaningen fullkomligt, men Malin är inte lika lättdistraherad!

Ta-da!

Hon har lyckats arbeta ihop nog pengar för att bygga en liten stuga! Och inte nog med det…

…Det finns dessutom möbler i stugan! Bra jobbat, Malin.

Alla älskar väl ormar, right?

Hon hade till och med råd med ett terrarium till strumpebandssnoken President Snakes!

Säg hej, Snakey!

Vilken lyx! Hon har dessutom fått en befordran och blivit vän med Fawn, men kom igen, vi vet alla att Snakey är mycket viktigare för storyn.

Squidon
2016-12-10 20:49
#6

Jag bjöd över Fawn och det verkar som att tjejerna kommer överens ganska bra…

Färgkoordinationen gör mig lycklig

… Väldigt bra! Fawn och hennes blå outfit har lyckats nästla sig in i både mitt och Malins hjärtan och eftersom jag är Gud i den här artificiella lilla världen så flyttas hon snabbt in i hushållet utan någon chans till protest.

Renoverat!

Märker ni mitt försök till färgtema?

Min tanke med badrummet var ungefär "Vem bryr sig?", vilket jag hoppas inte märks alltför mycket.

Hon är så SÖT

Och stackars Snakey får sova utomhus.

Annons:
Squidon
2016-12-11 11:14
#7

Vad är det mitt öga skådar? Ett klädbyte? Vi vet alla vad det betyder - Det är en bebis på väg!

Squidon
2017-01-14 23:11
#8

ALL HAIL

Här är han, sonen, fadern, den heliga anden! Välkommen till världen Grug!

[Borttaget]
2017-01-14 23:35
#9

Följer!

Lizelda
2017-01-15 00:31
#10

Grug? 😂 Love it! Följer absolut :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Squidon
2017-01-15 01:04
#11

Vår son, vår prins, vår hjälte, har fått ett alldeles eget rum dekorerat för att matcha hans makt. Eller, hans potentiella makt i alla fall. Lampan i mitten av alla bilder? Ett medvetet stilval.

Squidon
2017-01-15 01:04
#12

#9 #10 Yay! 😃

Upp till toppen
Annons: