Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1029 ggr
Cassie01
2017-01-13 17:32

Ladda ner hudfärgen från TSR

Har en fråga angående hudfärgerna som går att ladda hem i tsr. Det kommer typ upp en ruta när man laddat ner det som det står typ "filtypen stöds inte". Jag vet att man måste ladda ner mods men är inte så teknisk av mig så om någon snäll människa skulle kunna förklara på ett enklare sätt hur man laddar ner hudfärger så skulle jag bli jätteglad haha;)

Annons:
Mitchika
2017-01-13 19:32
#1

Vi har en bra guide här på sajten som förklarar det ganska bra. Har du kikat på den? 🙂

http://thesims.ifokus.se/articles/4f24369088f47203be00ca14-installering-av-nedladdat-innehall

Har du fortfarande frågor eller saker du undrar över är det bara att skriva. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cassie01
2017-01-19 08:06
#2

Jag har en fråga, jag laddade ner mods och gjorde en mapp av den och alla filer som ska vara där finns i mappen. Sen så lägger jag dit det jag vill ladda ner, i det här fallet en hudfärg. Och sen om jag högerklickar på den så kommer det upp "öppna med". Och då öppnar jag med sims men inget händer! Vad gör jag för fel?

Mitchika
2017-01-19 12:30
#3

#2 Du ska inte öppna filerna du lägger i Mods-mappen alls. Dom behöver bara ligga där, det är allt som krävs för att dom ska vara inne i spelen förutsatt att du har en korrekt Mods-mapp. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2017-01-19 17:40
#4

När du laddar ner filer till sims 3 från just tsr så brukar de vara i sims3pack format och då måste du installera dem via launchern, så du kan bara dubbelklicka på filen så ska allt startas upp. Från andra sajter kan du stöta på package format filer och det är dem som ska in i modsmappen, men från tsr tror jag bara det är till sims 4 som nedladdningarna kommer i package format och de till trean kommer i sims3pack format. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Cassie01
2017-01-20 08:02
#5

#4 Mina filer öppnas i Adobe så det är när jag laddat ner dem och trycker på dem som det står att filtyper inte stöds:)

Mitchika
2017-01-20 10:45
#6

#4 Det finns blandat på The Sims Resource för Sims 3, både Package-filer och Sims3pack-filer. 🙂

#5 Sims3pack-filer öppnas automatiskt med The Sims 3 (om du har spelet installerat) när du dubbelklickar på dom, Package-filer ska INTE öppnas utan läggas i Mods-mappen som dom är och så finns dom automatiskt i spelet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: