Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1837 ggr
PotatoEcho
1/14/17, 11:43 PM

The Sims 4 kraschar vid laddskärm

Hej! Har spelat alla Sims spelen och Sims 3 var ju riktigt ostabilt när der gällde att spelet kraschade hela tiden och sökte efter svar på att få det till att funka i väldigt många timmar. Blev väldigt glad när 4an kom ut och skulle vara mindre buggigt. Så köpte för ungefär ett halvår sen the Sims 4, och allt gick jätte bra.. kraschade aldrig, lagrade aldrig trots högsta grafikinställningar. Jag köpte till expansionspaket men när jag den köpte det sista, city living så kraschar mitt spel så fort jag ska åka någon stans.. ibland kraschar det även när jag är på tomten! Hinner inte spela länge, 5 minuter max. Jag har nu testat allt detta för att försöka fixa det: * Försöka fixa genom trycka Repair i origin. * Tagit bort allt cc och moddar. * Tagit bort expansionet city living * Testat att göra flera nya familjer och testat att spela i olika världar, den världen som var med i city living vill det ibland inte ens ladda allt innehåll. Men alla familjen och världar kraschar när jag ska åka någonstans. * Jag har testat att resetat hela spelet, som att det skulle vara helt ominstallerat. Men fortfarande så slutar Sims att fungera när jag ska åka någonstans. Innan jag köpte city living så funkade spelet jätte bra, jag hade massa massa cc och moddar då. Men så fort jag installerade city living så blev det problem.. trodde problemet skulle försvinna när jag tog bort det men nej. Finns det något mer jag kan göra??


Annons:
nypisnina
1/15/17, 3:25 AM
#1

Hur gjorde du när du resetade spelet?  Har du för trög dator tro?

PotatoEcho
1/15/17, 5:58 PM
#2

Jag hittade via nån sida som sa att det ibland hjälpte att reseta spelet genom att döpa om the Sims 4 mappen till backup så en ny görs. Nej jag tror inte detta har med min dator att göra.. Jag spelade dagarna innan och sen köpte jag stadsliv och efter det så blev spelet helt kaos. Så tror det är något med den Patch som kom då eller något.


DenLin
1/15/17, 6:21 PM
#3

Har också fått mer problem efter stadsliv. Spelet fryser, och jag får köra på ctrl alt delete för att komma därifrån och stänga ner spelet. Men det händer inte alltid, och oftast när jag har snabbspolat tiden, och sedan går tillbaka till den vanliga.

nypisnina
1/16/17, 2:31 AM
#4

Ok, tänkte att det var något sånt, att reseta spelet hjälpte mig.. vad konstigt.

Mitchika
1/16/17, 2:42 AM
#5

Det här kan vara långsökt, men har ni testat att köra The Sims 4 i fönsterläge om inget annat fungerar?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PotatoEcho
1/19/17, 7:12 AM
#6

Jag ska testa nästa gång jag startar spelet att spela i fönsterläge och se om det gör någon skillnad! Jag får hoppas på det bästa! =)


Annons:
Upp till toppen
Annons: