Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 897 ggr
densomundrar
2017-01-15 15:57

Går ej att starta

Någon annan som har problem med att starta spelet just nu? Försöker att starta ts4 via origin, hittar spelet i spelbibloteket men över knappen "starta" är det en svartgrå dimma typ och jag kan inte klicka på knappen för att starta, förstår inte heller varför. Är det någon annan som har liknande problem? Så typisk när man äntligen fått gubben att passa bebisen så pass länge att jag hinner spela typ en timme eller två, så får jag inte igång spelet :-(

Annons:
densomundrar
2017-01-15 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär ser det ut, jag kommer vara hit :-(

Mitchika
2017-01-15 16:00
#2

#1 Jag förstår inte problemet, Spela-knappen är orange och fin däruppe. Funkar det inte att klicka på den? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

densomundrar
2017-01-15 16:20
#3

#2 syns ju lite dåligt när jag tagit kort på skärmen men på riktigt ser det ut lite mer som ett filter över den, den är inte lika klar i färgen som den brukar och jag kan inte klicka på den och får inte upp något meddelande om att något är fel heller. Kommer du in på ditt spel?

Mitchika
2017-01-15 16:27
#4

#3 Jag kom in utan problem igår och kommer in utan problem idag. Har du hämtat ner den senaste uppdateringen ordentligt? Småbarnsuppdateringen kom för någon dag sedan och den behöver spelet hämta ner. 🙂

Mitt första råd är att kontrollera om spelet behöver uppdateras och därefter testa att reparera spelet. 

Har du några mods i spelet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

densomundrar
2017-01-15 16:31
#5

Ok, då är det ju inte deras tjänst i allmänhet som är problemet. Uppdaterade både spelet (skedde automatiskt) samt mcc idag, så det bör ju gå att spela för den sakens skull. Kan man kolla någonstans att själva spelet är ordentligt uppdaterat? Annars får jag helt enkelt ringa deras support imorgon.

Mitchika
2017-01-15 16:35
#6

#5 Om du högerklickar på spelet i ditt spelbibliotek kan du välja både alternativen "Uppdatera" och "Reparera" som du kan testa. Har du alla uppdateringar borde inget speciellt hända om du klickar på uppdatera annat än att spelet söker efter uppdateringar och sedan är det lugnt. Reparera kan du också testa, utifall att det blivit några problem under uppdateringen. En snabb reparation kan lösa det. 🙂

Annars skulle jag rekommendera en omstart av Origin och se om det fixar problemet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
densomundrar
2017-01-16 07:12
#7

Tusen tack, får kika på det :-)

Bara Anna
2017-01-16 14:08
#8

Mcc ska ju inte påverka prestanda på detta sätt. Men testa ändå att ta bort det och starta igen.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
2017-01-16 15:10
#9

#8 Det stämmer med vad jag vet också. Dock har jag hört om risker med att uppdatera spelet om moddar som till exempel MC Command Center ligger i spelet under tiden. Jag känner inte till någon personligen som haft problem med det (inte som direkt kunnat kopplas till en mod bortom rimligt tvivel) och kanske är det enbart en hörsägen på nätet när det gäller fyran, men det kan vara värt att ha i åtanke om problem som detta uppstår. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

densomundrar
2017-01-16 16:32
#10

Tusen tack för eran support, klev upp medans familjen sov och provade att uppdatera men det hände ingenting, så försökte reparera och nu är knappen iallafall klickbar. Han inte testa då lillen vaknade så nu längtar jag efter att pappa ska ha tid att passa honom en stund så jag hinner spela lite, vill ju kolla in bebisarna ju :-D

Upp till toppen
Annons: