Annons:
Etikettnyheter
Läst 3522 ggr
Mitchika
1/20/17, 11:41 PM

Gamepack Vampires, vad vi vet hittills!

Det var en livestream för det nya gamepacket till Sims 4, Vampires, som släpps den 24:e januari. Jag följde den för ovanlighetens skull och passade på att dokumentera en hel del info för dom som eventuellt är intresserade och jag säger bara WOW. Vi får med SÅ MYCKET i det här gamepacket! 😮

Jag hade lite problem med att titta på livestreamen och dokumentera allt samtidigt, så jag kan ha missat lite detaljer vilket jag ber om ursäkt för men jag har spenderat flera timmar på sjukhus idag på grund av mitt trasiga högeröga så jag hoppas att jag är förlåten för det. 😃

Varnar givetvis för spoilers, hela den här tråden är full av info från det nya gamepacket så vill du inget veta, hoppa över den här tråden. Skrattar

Här kommer lite info som sades och i dom flesta fall även visades i livestreamen: 

Nytt i CAS: 

  • Vampyrer kommer ha två former att växla mellan, en vanlig form och en dark/mörker form! Formerna kan se helt olika ut, den vanliga formen kan se ut som en vanlig sim medan den andra formen kan se ut som ett monster eller tvärtom eller både och beroende på vad spelaren vill ha

  • Nya vampyrdetaljer till vampyrsimmarna för att göra dom så läskiga som möjligt (flera av dom är inspirerade av Buffy) 

  • Nya vampyrögon som glöder/lyser i mörkret

  • Nya hudfärger till simmarna

  • Förmågan att välja tänder till våra simmar, inte ENBART olika vampyrtänder utan även detaljer på vanliga simmar som glugg mellan framtänderna, större framtänder etc. 

  • Fem nya frisyrer för “kvinnliga” simmar

  • Tre nya klänningar/heloutfits till “kvinnliga” simmar

  • Fyra nya tröjor/toppar till “kvinnliga” simmar

  • Fyra nya byxor/underdelar till “kvinnliga” simmar

  • Tre nya tröjor/toppar till “manliga” simmar

  • Fem nya heloutfits till “manliga” simmar

  • Två nya byxor/underdelar till “manliga” simmar

  • Två nya heloutfits till barn

  • Två nya frisyrer för “kvinnliga” barn

  • **Alla nya kläder går att använda till vanliga simmar och inte bara vampyrer

    **

  • TRE nya ambitioner!

  • Master Vampire
    Bli den visaste och mäktigaste vampyren i staden

  • Good vampire
    Försöka att kontrollera törsten och kämpa emot den

  • Antingen missade jag den tredje ambitionen eller så visade dom den inte

NYTT KVARTER: Forgotten Hollow

Snygg och charmig mörk värld, läckert som sjutton med massa nya fina detaljer, men med endast 5 nya tomter varav bara en är tom. Dimmigt på natten och väldigt passande för vampyrer och likasinnade simmar. 

Vampyrer, deras behov och information

  • Vampyer har bara fem behov. Törst, hygien, social och kul samt Vampire Energy, vampyrenergi
  • Vampyrenergi får dom tillbaka genom att sova i kistor eller genom mörk meditation
  • Vampyrer kan håna vanliga simmars dödlighet. (kul detalj) 
  • Din vampyr kan be en sim att få dricka från dom.. eller få dom att “gå med på det” med hjälp av lite magi
  • Plasmafruktträd som lyser/glöder i mörkret där det växer plasmafrukt, en alternativ mat/törstkälla istället för att dricka plasma från simmar (för alla vegetarianvampyrer)
  • Stickhålen från ett vampyrbett syns på en sims hals (när simmen blivit biten för att förvandlas till vampyr), såvida inte simmen har på kläder eller accessoarer som döljer det
  • Vampyrer kan använda magi för att få simmar och andra vampyrer att göra saker
  • Det går att bota simmar från vampyrism och göra dom till vanliga simmar igen
  • NPCvampyrer kommer inte gå runt och bita simmar automatiskt, dock kan din sim be om att bli förvandlad till vampyr av en NPCvampyr
  • Vampyrer can “slay” en annan vampyr om dom har ett motgift i sitt inventory och förvandla vampyren till vanlig sim igen om denna vinner! 
  • Vampyrer kan även ha vampyrdueller/sparra mot varandra
  • Inomhus är vampyrer skyddade från solljus, oavsett om det är dag eller inte
  • Två vampyrföräldrar = vampyrbebisar
    Sim plus vampyr = chans för vampyrbebis (en ny tomtegenskap ökar oddsen för detta) 
  • Vampyrmyspys i kista (funkar med en vampyr och en vanlig sim också) har en unik animation som är… wow, jag saknar ord, men jag älskar det! 
  • Finns tydligen FLADDERMUSMYSPYS för två vampyrer! 
  • Unika urnor för vampyrer! 
  • Vampyrer gillar inte vitlök och beroende på deras krafter/svagheter kan dom reagera riktigt illa på det

Nya möbler och annat i byggläget

  • Pedestaler för statyer och nya statyer kommer med
  • Ny vagga för vampyrbebisar! (som går att använda för vanliga simbebisar också) 
  • Nya tavlor, möbler, gardiner, mattor och dekorationer som passar gamepackets tema fantastiskt
  • Vacker, gammaldags orgel (med fantastisk, klassisk musik dina simmar kan lära sig spela) 
  • Spindelnät och sprickor som dekorationer som du kan placera vart du vill på vilka tapeter som helst, samt flera andra defekter som fläckar och dylikt som går att sätta på väggarna
  • Gravstenar som dekorationer där du kan gravera in egen text
  • Venus flugfälla som äter myggor/flugor till och från på egen hand (söt animation) 

Och ännu mer som jag inte hann dokumentera eller kunde skriva ner på ett vettigt sätt. Så, några fler än jag som är uppspelt över det här gamepacket? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
1/21/17, 7:52 AM
#1

Jag överväger att skaffa detta som mitt första gamepack (vad är förresten skillnaderna på de olika packen?) men jag är inte helt säker. Vampyr har ju aldrig varit mitt favoritväsen av de i sims direkt då de är lite för typ demoniska för min smak haha. Dock så är det ju övernaturliga väsen och husdjur som om något verkligen skulle få mig fast som klister för fyran så vi får se.

Jag tror förresten att det här med att ändra tänder samt hudfärgerna kan ha kommit, det finns i alla fall en hel del gråtonade hudfärger i mitt spel och sen småbarnen kom och därmed förmågan att välja mellan två olika typer av tänder för dem så kan i alla fall jag ändra på ungdomar och vuxna också (bland annat glugg, tandställning och guldtänder)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
1/21/17, 10:52 AM
#2

#1 Härligt, jag var inte helt säker på om tänderna och hudfärgerna kom med i samband med småbarnsuppdateringen eller däromkring, men nu verkar det som det åtminstone. 😃

Menar du skillnaden på gamepack, prylpaket och expansion eller skillnaden på dom olika gamepacken? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
1/21/17, 3:00 PM
#3

#2 Jag syftade på skillnaden mellan gamepacks, expansion packs och stuff packs men jag tror jag förstår i princip. I trean fanns det ju expansion packs och stuff packs och jag antar att motsvarigheterna i fyran spelar samma roll bara att de lagt till en tredje kategori som kallas game packs? Att expansion packs kommer med många nya funktioner och nya världar, medan stuff packs endast kommer med nya kläder och byggföremål?

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
1/21/17, 3:15 PM
#4

#3 Nja, nästan men inte riktigt. 🙂

Ett prylpaket (stuff packs) i Sims 4 kan innehålla en rolig ny funktion till spelet så som butler eller en önskebrunn, vilket är mer än prylpaketen gjorde i trean, men Gamepack erbjuder oftast mycket mer. 🙂

Gamepacks är som en blandning av expansioner och prylpaket. För litet för att vara en expansion, för stort för att "bara" vara ett prylpaket och innehåller ofta en hel del nya saker och funktioner. Gamepacks kan också innehålla världar som Vampires gör och även Vildmarken gjorde (semestervärlden).

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
1/21/17, 3:53 PM
#5

#4 Ja okej då är jag lite med mer på noterna! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

BiancaWaterlund
1/22/17, 9:05 PM
#6

Hur byter man husegenskaper?

Annons:
Skitgalen
1/23/17, 3:45 PM
#7

Vet ni om spelet kommer släppas vid midnatt eller kommer det senare under morgondagen?

PennyTrollet
1/24/17, 6:57 AM
#8

Jag hittar det inte ens på origin. Kommer det upp när det släppts?

nypisnina
1/24/17, 12:42 PM
#9

#8 Jag fattar inte heller, det kommer bara upp som "eftersom du spelar sims" på origin och när jag vilar med musen på vampyrerna så kommer det bara upp "ta reda på mer"… var det inte idag liksom? 🤓

nypisnina
1/24/17, 1:08 PM
#10

Det kanske inte kommer till Sverige idag då..? Synd isf för det här hade jag verkligen sett framemot

Kakan87
1/24/17, 1:46 PM
#11

Jo, jag tror det kommer idag. Vet att man brukar få vänta ett bra tag på dagen eller kvällen innan de kommer ut. Vet ingen exakt tid…

CupcakeSims
1/24/17, 1:48 PM
#12

Nya spel brukar släppas 19.00 på Origin :)

nypisnina
1/24/17, 2:07 PM
#13

A, ok! Hoppas verkligen det! 😃

Annons:
PennyTrollet
1/24/17, 3:41 PM
#14

Misstänkte det. Men någon gång har man kunnat köpa spelet vid midnatt.

Vermin
1/24/17, 6:38 PM
#15

Inget än? :/

Skitgalen
1/24/17, 7:03 PM
#16

Nu finns det :D

Hallonsmurfen
1/24/17, 7:50 PM
#17

Ni som skaffar det får berätta lite om hur det är och vad ni tycker! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

nypisnina
1/25/17, 1:20 AM
#18

Spelat i några timmar nu och jag tycker det är roliga funktioner och sådär, vampyrerna är ju mycket coolare än vad de var i sims 3 och man kan göra mer. Känns kul! Staden är lite för liten och har för få invånare dock, men det är det enda negativa jag märkt hittills och ärligt talat så gör det inte så mycket, hade förväntat mig lite mer av staden bara🤓men jag kommer att fortsätta spela med mina nya vampyrer helt klart!👍

Upp till toppen
Annons: