Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1376 ggr
simskontot
1/26/17, 7:46 PM

Sim är hela tiden deprimerad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har försökt att trösta, krama, äta, sova, ha kul men inget hjälper. Min sim är hela tiden ledsen, deprimerad eller förtvivlad (röd diamant, se bild). Vet ej varför? (Jag gör iofs typ Prison Challenge fast det vet ju inte min sim :)). Det blir bättre i någon sekund när hon ätit men kommer direkt tillbaka. Hon kan inte göra saker för att hennes humör är för dåligt. Vet någon hur jag kan trösta henne/få bort problemet? (utan fusk).

Edit:

PS. Hennes staplar är gröna, men humörmätaren ändå röd.

DS.

Annons:
Mitchika
1/26/17, 8:06 PM
#1

Aktiva humöreffekter som är negativa kan dra ner hennes humör rejält. Vad har hon för aktiva humöreffekter just nu? Något där som kan få henne att må så pass dåligt? Rent spontant tänker jag på dödsfall av din beskrivning att döma, men det kan vara något annat också.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

simskontot
1/26/17, 8:19 PM
#2

Nä, hon är förkyld och bindgalen. Det är andra "fångar" i spelet också, men de mår bra. Jag tänkte att det kunde vara någon egenskap hon har som gör henne känsligare, men hon har inga "speciella" egenskaper som jag tror skulle påverka.

SimsBrooke
1/26/17, 8:48 PM
#3

vissa egenskaper kan trigga så de är deppiga. 

Finns det inte någon blå ruta där man ser hur de mår(vid porträttet på simmen). Där brukar det oftast komma en blå ruta som talar om vad din sim är ledsen för.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

simskontot
1/26/17, 9:00 PM
#4

#3 nä… har stängt av spelet nu, men ska försöka kolla om där är någon blå ruta nästa gång, tror dock inte det. (TS3). Hennes egenskaper (som jag kommer ihåg) är klumpig, hopplös romantiker, fostrande, slabbig.

SimsBrooke
1/27/17, 11:08 PM
#5

#4 ah trodde det var 4an. Men trean kanske har så också. Men men kolla det nästa gång =) 

Tror det kan vara fostrande som ställer till det kanske, att hon vill ha barn och fostra upp =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

simskontot
1/30/17, 11:57 AM
#6

#5, ja, jag tänkte också det, att det kunde vara romantisk, att hon ville ha en partner. Spelar ingen roll, jag tror det var en glitch eller något för det funkade nästa gång jag startade spelet :).

Annons:
Upp till toppen
Annons: