Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1110 ggr
Vrilen
2017-02-14 15:32

Pack borta från Sims 3?

Hej!

Förut idag så byggde jag ett stall i sims 3. Sen nu när jag skulle spela igen så gick det inte. Nästan alla ikoner med ''sim porträtten'' var vit dimmiga och gick inte att trycka på. När man höll musen över stod det kan inte ladda denna sparade spelomgång.  Den kan ha sparats med data från ett expantionpacket som inte längre finns på datorn.  Det konstiga är att alla packen fortfarande är kvar på datorn🤔 Någon som vet vad som har hänt?

Mitt andra problem är att spelet kraschar.  Ibland gör den det efter bara några minuter och ibland funkar det i flera timmar. Det händer nästan aldrig i bryggläget.

Vad kan vara fel där? Jag tror inte att datorn inte klarar av det eftersom SSO,Minecrfat,TheHunter,Sims 4 och många andra större spel funkar utmärkt.

Annons:
Vrilen
2017-02-15 16:22
#1

Ingen som vet?

Vrilen
2017-02-18 21:32
#2

Har ingen varit med om något liknade?

SegerSims
2017-02-19 02:33
#3

Förmodligen klarar inte din dator sims 3, eller i alla fall inte alla expansioner samtidigt. Sims 3 är ett tyngre spel än sims 4.

Vrilen
2017-02-19 10:26
#4

Jaha okej, då ryker några expamsipnspack .

Mitchika
2017-02-19 11:00
#5

Sen en av dom senaste uppdateringarna till The Sims 3 finns det ett relativt vanligt problem som gör att expansioner och prylpaket avbockar sig själva i startprogrammet. Om det har hänt hos dig kan det förklara varför du inte kan ladda sparfilen längre. Det är lätt att lösa genom att öppna startprogrammet, kolla på listan över expansionspaket och prylpaket och bocka i dom igen innan du startar spelet. 🙂

När det gäller krascherna är det svårt att säga. Jag är lite inne på samma spår som #3, men det kan vara svårt att fastställa orsaken till att spelet kraschar. Det kan vara så att din dator inte klarar av spelet i och med att The Sims 3 är ett mycket mer krävande spel för datorn om man lägger till en massa expansioner och/eller prylpaket (samt CC och mods), men det räcker med några korrupta filer eller en "dålig" installation för att orsaka problem också. Dåligt/korrupt CC och mods kan också orsaka krascher.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vrilen
2017-02-19 17:35
#6

Har inget CC till mitt Sims 3 bara till Sims 4 så det är de nog inte.

Men tack så mycket #5

Annons:
Vrilen
2017-02-19 17:38
#7

Kan krascher höra ihop med att när man startar sims så står det att ett skript fel har uppstå?

Upp till toppen
Annons: