Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 984 ggr
[Malin28]2
2017-03-27 16:07

The sims 3 semester paradis

Hej finns det nån här som spelar the sims 3 semester paradis och vet varför det inte står rätt stad när man spelar. Min familj i spelet bor på ön Isla Paradiso men det står det inte när jag ska spela då står det namnet på förra staden dom bodde i. Nån som vet varför och om man kan ändra det

Annons:
Calcifer
2017-03-27 16:09
#1

Hur menar du med inte rätt stad? Jag har alla sims 3 spel, hjälper gärna om jag kan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-27 16:13
#2

Det står Appaloosa Plains när jag ska spela och dom bor numera på i staden som är en ö Isla Paradiso

Calcifer
2017-03-27 16:19
#3

Okej, men har du några problem att spela själva nya världen eller laddar den ändå?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-27 16:22
#4

Nej det går att spela det. Händer bara att spelet fastnar i nåt läge ibland. Men idag har det inte gjort det.

Calcifer
2017-03-27 16:29
#5

Ge mig till i morgon så ska jag försöka hjälpa, om ingen annan hinner först. ;P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
2017-03-27 16:32
#6

Om din familj ursprungligen bodde i Appaloosa Plains och du sedan flyttade dom till Isla Paradiso via alternativet att flytta till en annan stad i själva spelet så kanske det inte kommer uppdatera sparfilen i huvudmenyn med rätt kvartersnamn. Jag har aldrig testat det alternativet själv, så jag vet faktiskt inte hur det fungerar. 🙂

Så länge som det inte påverkar din sparfil negativt eller orsakar problem så hade jag nog inte brytt mig om jag var du. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Calcifer
2017-03-27 16:35
#7

Det finns en ganska känd bugg med just island paradiso, första steget är väl att koll det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-27 16:39
#8

Okej hur kollar man sånt då? Det funkar bra annars är bara namnet som är fel

Mitchika
2017-03-27 16:46
#9

#8 Då hade jag nog inte brytt mig. Min bästa gissning är att eftersom din sparfil började i Appaloosa Plains och därmed har massa data kvar därifrån så är det därför som det kvarterets namn fortfarande står i huvudmenyn. Det kan vara en bugg eller så är det så det blir när man flyttar med en familj från ett kvarter till ett annat, jag vet inte säkert. 

Om inte Calcifer hinner före så kan jag försöka kolla upp det när jag har tid. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
2017-03-27 16:51
#10

Om jag förstått det rätt så fungerar spelet korrekt, men själva namnet på staden är fel? Om det är problemet så skulle jag inte fundera över det, det viktigaste är  ju att staden fungerar. Däremot om du upplever glitchar eller seg tid eller andra problem så kan det ju vara något annat. OM det är Isla Paradiso du spelar så finns det ett officiellt fix för det som räddade mig då jag för första gången på över ett år spela just den kartan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-27 16:51
#11

Okej. Är tacksam för er hjälp. Hör av er när ni kan och vet vad det är.

Calcifer
2017-03-27 16:57
#12

Vill bara dubbelkolla.

Är problemet enbart att staden heter fel men allt annat i staden fungerar som den ska och "agerar" som den stad du valt.

Eller är det något som gör att spelet inte kan fungera ordentligt för Isla Paradiso är känd för en del enkla buggar att fixa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-27 17:01
#13

Nej det funkar att spela i själva stranden. Är bara fel namn. Och att spelet fryser i nån sekund ibland

Annons:
Calcifer
2017-03-27 17:07
#14

Okej, fel namn skulle jag ignorera, det är nog bara en glitch. Men just Island Paradiso har en tendens att få t:ex båtar och sånt som fastnar lite här och där vilket kan sakta ner spelet. Men i morgon ska jag hjälpa dig gå igenom de tips jag har om ingen annan hunnit före! Och jag lovar att det är enkla tips. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-27 17:35
#15

Okej. Tack så mycket. Jag kollar så fort jag vakna imorgon om du har svarat och skrivit nåt

[Malin28]2
2017-03-28 12:04
#16

Jag är redo för tips och knep. Kollar det om en stund

Calcifer
2017-03-28 16:35
#17

Jag skickar en länk. Jag har använt den själv, så känns något förvirrande så är det bara att höra av dig! Jag ska bort om några timmar men annars finnas jag här i morgon igen. Det är skrivet på engelska men jag översätter gärna om det behövs.

Och jag har spelat med denna fil tillsammans med nraas olika hjälpande mod som typ gör att fastnar en bil eller en sim någonstans så fixas det automatiskt. Finns flera trådar här på forumet angående vad mods är om du aldrig använt dem!

Och innan du installerar något spara dina sparfiler och eventuella nedladdade grejer i en annan mapp först! Bara för säkerhetsskull. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malin28]2
2017-03-28 16:45
#18

Okej. Jag kollar det imorgon

[Malin28]2
2017-03-29 09:26
#19

det kommer upp att jag ska ha en filmapp med vet inte vad för mapp. jag gjordeen ny mapp och spara allt i som jaghar laddat ner

Upp till toppen
Annons: