Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 597 ggr
[Bäckahäst]
2017-04-04 18:06

Kan jag flytta över spelet?

Hej!

Jag skulle installera The Sims 3 Husdjur på min nya dator, men installeringskoden är borta.

Koden är ingenstans och jag undrar: går det att flytta över The Sims 3 Husdjur från den gamla datorn till min nya dator på något sätt, utan att jag behöver veta koden? Är spelet förlorat? :(

Annons:
2Sirius
2017-04-04 18:40
#1

Betydligt äldre spel som "Simtower" där kunde jag kopiera *.exe-filen (programfilen), flytta över till en annan dator, som frågade efter en *.ini-fil, och så tror jag att det var en *.sys-fil. Dessvärre är jag rädd för att det inte funkar här, men prova. Vilket operativsystem har du på datorerna?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
2017-04-04 18:44
#2

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
2017-04-04 19:01
#3

Hade du instalations cd:n Bör du kunna hitta coden här… https://m.youtube.com/watch?v=O_oBCJjaKN0 I den det var installerat på :)

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Bäckahäst]
2017-04-05 09:35
#4

#3 Åh, tack så mycket för alla länkarna, det uppskattas mycket!

Mitchika
2017-04-05 10:44
#5

#2 Den artikeln du länkar till här handlar om att flytta simmar mellan olika datorer på ett sätt som innebär att du inte måste ladda upp den till Exchange (en delningstjänst i The Sims 3) och/eller utan att få med en annan persons eget/nedladdat innehåll från deras spel. 🙂

Videolänken i #3 är väldigt hjälpsam! Jag blev nyfiken och testade det själv, men tyvärr fungerade det inte på min dator. Dock hittade jag den här videon som kompletterade den förra väldigt bra (vad man gör om man inte hittar Electronic Arts-mappen där den visades i din video) och var man då klickar istället! Det fungerade utmärkt på min dator och jag hittade koderna till alla mina Sims 3-spel! 😃

https://www.youtube.com/watch?v=wDyRZ1SlgGU

Man kan skippa dom första minuterna i videon, det börjar hända saker först runt 3 minuter in i videon. 🙂

Jag kan försöka slänga ihop en guide för det här. Det kan vara intressant att veta och känna till.. eller så är det bara jag som tycker sånt här är roligt och fascinerande. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

2Sirius
2017-04-05 14:04
#6

Ok :) tack Mitchika, roligt att i alla fall inspiret dig. Det är du nog långt ifrån ensam om :)

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: