Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1269 ggr
AilyAdams
7/18/17, 12:44 PM

Fattigdom

Vilka är era bästa tips på att hålla era sims fattiga i flera generationer?

Förr eller senare sitter jag alltid med mer simdaler än mina sims kan göra av med och tänkte försöka mig på någon form av fattig-legacy. Det enda jag själv kan komma på är att alla är goda och skänker allt de äger och har. Men det kan ju bli lite tråkigt i längden.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
SilverRosen
7/18/17, 12:47 PM
#1

Finns ett fusk som gör att du kan dra ifrån en viss summa från hushållet. På det viset tror jag att du kan hålla dem fattiga.

Ska leta upp den till dig. =D

SilverRosen
7/18/17, 12:53 PM
#2

Du kan bestämma exakt hur mycket pengar ditt hushåll ska ha genom att göra så här: Först skriver du in koden testingcheatsenabled true i fuskrutan. Sen så öppnar du fuskrutan igen och skriver in följande kod: familyfunds (hushållets namn) (så mycket pengar jag vill ha.) Så om jag vill att mitt nuvarande hushåll "Svensson" ska äga 0§ så skriver jag in; familyfunds svensson 0 och trycker på enter, så har hushållet Svensson 0 simdaler. 

Hoppas det kommer funka för dig.

För Sims 4 finns en specifik fusk för att dra ifrån hushållet pengar.

AilyAdams
7/18/17, 2:33 PM
#3

Tack för att du tog dig tid att svara, men kanske jag skulle ha specificerat frågan mer. Jag vill inte ta bort pengar från familjen via fusk, utan spela dem på ett sätt att de förblir fattiga.

Kom på att spelberoende kan hjälpa mig lite, om de spelar i en automat som tar pengar.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Mitchika
7/18/17, 6:32 PM
#4

Åh, vilken rolig idé! 😮

Hmm, få se nu. Det måste finnas massa roliga sätt att hålla simmarna fattiga. Skrattar

Det första jag kommer att tänka på är att ingen av dom får arbeta. Ingen får ha ett jobb någonsin och det finns massa olika anledningar man kan hitta på till att dom inte kan få eller behålla ett jobb särskilt länge. Extrema ilskeproblem som gör att simmen bara bråkar/slåss med kollegorna, spelberoende som gör att simmen stjäl från sin arbetsplats hela tiden och får sparken, o.s.v. 

Jag tror att det finns tillräckligt många anledningar för många generationer och flera problem kan säkert gå i arv. Skrattar

Låt simmarna bara skaffa pengar på något sätt vid behov! Behövs  en extra barnsäng eller ett nytt kylskåp? Okej, ut och fixa några slantar. Räkningarna har kommit? Alright, dags att komma på ett sätt att få in pengar för det. Snylta eller sno från grannarna är väl aldrig fel? Oskyldig

Förbjud aktiviteter/hobbys som gör att simmarna kan tjäna extra pengar! Målning, trädgårdsarbete och fiska till exempel åker bort direkt. Dina simmar har helt enkelt inte den kreativa ådra eller det lugn/tålamod som krävs för att klara av såna hobbys. 

Simmar som lär sig Uppfinnarfärdigheten (med Drömjobb) kan spränga föremål och möbler när dom nått en viss nivå. Perfekt sätt att låta en "galen" tonåring eller ungdom förstöra husets värdesaker så att dom behöver ersättas. 😃

Skaffa massor av barn! Det kanske inte verkar så dyrt, men en stor familj att mätta = större matkostnader när barnen blir äldre. Speciellt om huset behöver byggas ut och nya saker måste införskaffas. 

Någon i familjen kan dra på sig en massa djur som dom sedan inte har råd att ta hand om eller mata. Djuren i sin tur får inte tävlas (häst) eller läras jaga (hund och katt) för att dra in pengar till hushållet utan dom finns där som en extra utgift. Gärna i större mängder. 

En gammal, hederlig eldsvåda som äter upp familjens hus och hem när dom börjar få det för bra ställt är ju aldrig fel heller… 😇

Det finns en massa "onödiga" småsaker som simmar kan slösa bort pengar på. Glassbilen, äta på bistro/restaurang, gå på bio, gå på konserter eller shower, köpa massa saker på Årstidsfestivalerna och så vidare. Inga hutlösa summor direkt, men många bäckar små! 😃

Det är vad jag kommer på just nu, men något av det kanske är användbart? Nu blev jag supersugen att testa på en sån här fattigdomslegacygrej… 😮🤤

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

AilyAdams
7/18/17, 7:17 PM
#5

#4 Underbart! Har dissat uppfinnarfärdigheten men inser just nu dess storhet. 😃

Tack! 👍

 **************************
Heter det De eller Dem?

Mitchika
7/18/17, 7:21 PM
#6

#5 Tack själv, jag håller på att gå igenom lite världar i mitt Sims 3 nu i jakt på en passande där jag kan prova den här grejen. 😃

Fattigdomslegacy, det tror jag inte kommer bli långtråkigt i första laget. 😃😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
eemmelie
7/19/17, 1:01 AM
#7

Ifall med är lite lat, vilket jag är, så räcker det med att skriva "money 50" om jag vill att familjen bara ska ha 50§,  om du vill ha en annan summa pengar så är det bara o skriva in den summan efter "money" ;D

Williams mamma
7/24/17, 9:07 PM
#8

du kan också skriva in TESTINGCHEATS TRUE 

SEN MONEY 0 

TEX

Upp till toppen
Annons: