Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1454 ggr
Molly och Bambi
2017-07-26 23:11

Återställa?

Av ren nyfikenhet så undrar jag om det går på något sätt att återställa hela mitt Sims4 men på något sätt spara min "main Family" så jag kan "sätta in dom i spelet sen". Mitt Sims laggar sjukt mycket när jag spelar, antagligen för jag har mycket mods och skit i spelet.. Någon som har nån idé?

Annons:
nypisnina
2017-07-27 15:43
#1

Det man kan göra för att återställa allt men t.ex. spara det man har sparat i sitt galleri, och sitt spel - men också spara sina moddar och annat men när jag återställer spelet så brukar jag bara spara mina sparade simmar och hus och moddar.

Gå till din sims 4 mapp, i dina dokument, där du har dina moddar o.sv. Döp om din sims 4 mapp och flytta den till skrivbordet. (brukar döpa den till BU)
Sätt igång spelet och stäng av det.
Nu har spelet skapat en ny sims 4 mapp.
Öppna din gamla sims (BU) och flytta över det du vill ha.

Tray är dina gamla simmar, hus och rum och sådant.
Saves är ditt spel.

Du ska också flytta över den som heter options.

Det här, inklusive mina moddar är det enda jag brukar flytta över till den nya mappen. Om man har egen musik eller skärmbilder sparade så kan man ju förstås flytta över dem också, men det har inte jag.
Om jag inte har något pågående spel så flyttar jag bara över tray, options och moddar. Spelet funkar riktigt bra efter jag gjort det.

Innan jag gör en sån här återställning så brukar jag gå in i mitt galleri i sims och slänga det som jag inte behöver spara. Jag hade huuuur många hus som helst sparade, och rum som jag inte behövde och simmar som jag skapat som jag tröttnat på. Jag brukar också rensa bland mitt cc, använder sims4studio för att titta på dem innan jag kastar, ibland har man massa som man aldrig använder, då brukar jag spara ner de till en annan mapp utanför spelet eller på en usb.

Hoppas det här hjälper dig, det har hjälpt mig och mitt spel hade alla möjliga buggar och liksom tickade fram hela tiden, bara laggade och ibland frös spelet helt och hållet, men nu funkar det. När jag har spelat ca 2 timmar så tar jag för vana att starta om spelet, spelet äter minne medan man spelar har jag hört och jag har märkt att det hjälper. Reparerar det efter varje spelstund också.

Molly och Bambi
2017-07-27 17:51
#2

#1 Ska absolut testa det! Tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: