Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1450 ggr
Mitchika
2017-08-07 19:32

Dom dummaste hundarna i The Sims-världen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åtminstone enligt mig. 🤦‍♂️

Jag har haft hundar i tvåan som varit så lata att dom inte orkat gå och äta mat, svält sig själva och sedan har polisen kommit och tagit dom, men dessa två är i sin alldeles egna speciella lilla liga. 

Låt mig börja med att presentera dom. Det här är Erwin (den ljusa) och Devotion "Deva" (den mörka). Två Golden Retriever jag skapade, hane och tik, för att starta en kennel i ett kvarter jag påbörjat med hund-tema. 

Här var jag lyckligt ovetande. Dom levde tillsammans med sin husse Faraji under lång tid i ett litet skjul medan vi samlade ihop pengar för att ha råd att bygga ett riktigt hus. 

Det tog sin lilla tid, men till sist var huset klart! 

Problemet visade sig omedelbart. 

Det första som hände på kvällen var att Erwin och Deva upptäckte dessa stora, rymliga fönster med massa plats att sitta på och titta ut på. 

Deva var den första som kom på hur dom kunde fungera. 

Erwin hakade snabbt på nästa dag. 

Han är lite långsammare än Deva, men så fort som polletten trillade ner… 

Det här är mitt liv nu i spelet. Hundar i fönstren. 

Såvida ingen av dom är på jobbet eller sover så sitter Erwin och Deva i fönstren och tittar ut. Hela tiden. Dom byter fönster, bråkar med varandra om fönstren och hoppar även upp och sätter sig i fönstren. 

Fönster har blivit deras liv. Faraji och hans pojkvän Barry har accepterat det hela ganska bra, men det beror mest på att dom spenderar 80 % av sin tid i deras gemensamma hundaffär (djuraffär med inriktning på hund) och arbetar och tjänar pengar. 

Nu kanske ni undrar varför jag kallar hundarna dumma bara för att dom gillar att sitta i fönster och titta ut? Det ska jag förklara och visa. 

Först och främst, titta på bilden på Erwin nedan när han sitter i fönstret och tittar ut genom det. 

Han sitter och stirrar rätt in i den där lilla väggen hela tiden med sitt fåniga, nöjda leende. Deva gör exakt likadant. 

För det andra, låt mig visa baksidan av familjens hus nu. Den är fullständigt anpassad för hundar och barn (finns inga barn i hushållet än) och är ett paradis som bara är delvis inhägnat. Det är öppet mot en stor skog där hundarna kan springa runt och dom kan även springa ner till havet och bada (i teorin i alla fall). 

Vill Erwin och Deva springa runt i skogen och fara runt på markerna i delvis frihet och vara lyckliga ute i naturen? 

NEJ, dom vill sitta i sina !("/%"&¤# fönster hela dagarna och titta ut eller stirra in i väggen! 😡🤦‍♂️

PARADISET ÄR DÄRUTE! Det finns inga låsta dörrar eller grindar! Ni behöver inte sitta där och stirra ut på det, ni kan gå ut själva och uppleva det! Faktiskt uppleva det! 

Erwin: "Meh…"

Men nej, ni vill hellre sitta inomhus och TITTA UT på den sagolika naturen och det paradis jag försökt bygga upp åt er istället för att faktiskt njuta av den, eller hur? 

Ni är alldeles för upptagna om att bråka om samma fönster, trots att det finns fyra fullt dugliga fönster att sitta i och titta ut på drömmen ni kan få uppleva bara ni går utanför huset! 

Det finns ett exakt likadant fönster bara tre meter åt vänster, Deva! För tusan! 

Deras besatthet av fönster kostade mig dessutom hundarna en gång. Hon höll på att svälta (dom har 12 matskålar på olika ställen i och utanför huset och alla var fulla), men bestämde sig för att sitta i fönstret tills hon faktiskt svalt och polisen kom och tog båda hundarna. 😕

Och dessa två tänkte jag starta en kennel med. Deva är redan dräktig och väntar valpar. 

Jag fruktar den dagen då deras 1-4 valpar växer upp och jag eventuellt har 6 stycken Golden Retriever som springer runt och bråkar om fönstren i huset…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2017-08-07 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Toppen, granntanten kommer in i huset och glitchar in min dräktiga hund i fönstret. Precis vad vi behövde.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-08-07 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Deva kommer loss från fönstret så fort som granntanten har gått därifrån. Vad är det första hon gör då? 

Deva: "Åh, det där fönstret som Erwin sitter i ser intressant ut!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
2017-08-07 19:38
#3

Jag hade en hund i Sims 3 som hatade vatten. Vad gjorde den 90% av tiden? Badade i familjens pool. Har noll aning om varför… Den blev typ deprimerad varje gång. Suck, alltså.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
2017-08-07 19:55
#4

#3 Haha, herregud, vilken hund! 😂🤦‍♂️

Den kanske gillade att plåga sig själv lite eller så försökte den utmana sig själv till att komma över sitt vattenhat? 😃

Eller så var den som Erwin och Deva. Inte alla hästar i garderoben. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lon@
2017-08-07 20:41
#5

Jag har aldrig ens spelat The Sims men sitter och asgarvar åt era "korkade hundar"😃. Faktum är att min livs levande terrier oftast sitter och tittar ut genom fönstret, dock får jag ju säga att han inte stirrar in i väggen - och finns det minsta chans så sticker han ut (även utanför vår noggrant inhägnade trädgård)😎.

Hehe, nu blev jag ju lite sugen på att spela, undrar om man kan få bättre uppfostrade hundar i spelet än IRL, ibland sliter jag mitt hår över de där knasjyckarna.😛❤️

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Calcifer
2017-08-07 21:38
#6

#4 Men eller hur! Sen hade jag en häst som nästan svälte ihjäl fast jag hade hö och det fanns naturligtvis gräs samt ett bås. Haaaallåååååå…. -.-


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
AilyAdams
2017-08-08 09:53
#7

😂😂😂

 **************************
Heter det De eller Dem?

Mitchika
2017-08-08 13:08
#8

#5 Det går alldeles utmärkt att garva åt korkade sim-hundar ändå. 😃

Han låter bedårande och är det en cairn terrier?! Jag älskar cairn terriers! 😍
Min systers förra hund låg alltid på min fönsterbräda och tittade ut på fälten och skogen utanför när hon var här. Det var så bedårande och jag förstår dom. Det måste vara spännande att se världen därute! 😃

Skillnaden mellan din terrier, min syrras hund och dessa två bollhuvuden  (utöver att stirra in i väggen och att två är riktiga hundar och två är Simshundar) är att Erwin och Deva har fritt tillträde till världen därute. Dom är inte instängda i huset, dom kan vara ute dygnet runt om dom vill! Dom behöver inte sitta och tråna och titta efter utomhus, dom kan vara utomhus! Det finns mat, sovplatser, regnskydd, leksaker och allt dom kan önska sig därute, men nej, dom ska vara i huset och TITTA UT på utomhus och allt det roliga dom faktiskt kan vara en del av hela tiden istället. 🤦‍♂️

Njae, det är väl en diskussionsfråga. Det beror väl på vad man är van vid IRL! Skrattar

Min riktiga Golden Retriever var tusen gånger mer väluppfostrad och vältränad än byrackorna i spelet, även om byrackorna i spelet är duktiga också. Skrattar

Erwin och Deva är tekniskt sett duktiga hundar. Dom är fullt dresserade i att vara respektfulla, inte grisa ner sig, inte hoppa på/sova på möbler (fönster räknas tydligen inte in där), vara lekfulla och lugna och dom kan alla tricks. Utöver det är dom båda i toppen av sina karriärer som skådespelarhund (Deva) och patrullhund (Erwin). 

Dom har bara en… fönsterbesatthet och är väl inte dom smartaste jyckarna jag träffat. Skrattar

#6 Åh, dom där förbaskade hästarna… 🤦‍♂️

Dummare djur i The Sims-världen får man ju nästan leta efter! Dom vägrar tillgodose sina egna behov förrän mätarna är i stort sett tomma/nere på extremt rött, vilket givetvis blir katastrof när det gäller hungern. 

Sist jag spelade så hade jag två hästar som gnällde över att dom var trötta hela tiden. Hästarna kan bokstavligen sova vart som helst i spelet och när dom vill. Varför somnade dom bara inte!? Ville dom ha en godnattsaga från min sim och bli nedbäddade i en säng med ett glas varm mjölk och en nattlampa  på bredvid?! Yrar

Dom driver mig till vanvett och jag funderar redan på att skaffa en tredje… 

#7 Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lon@
2017-08-11 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8, Jajamen, en cairn❤️. De är sååå charmiga, och om han verkligen hade möjlighet att gå ut och in som han ville så skulle han förmodligen sitta klistrad hos mig i sängen i alla fall.
Släpper man honom lös ute så är han rena dygdemönstret, skulle han råka komma lös av misstag så är det hopplöst att få tag på honom igen.😛
De är alldeles för smarta, de där små terrierna.😉😃

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Mitchika
2017-08-11 16:10
#10

#9 Ååååh, så fina… 😍

Haha, han låter alldeles underbar. 😃Kär
Dessa två digitala pälsbollar ovan struntar nästan fullständigt i sina ägare och håller sig aldrig nära dom, så det är inte därför dom är inne i huset. Jag svär att om jag skulle ta bort dessa förbaskade fönster skulle hundarna aldrig sätta en tass därinne igen. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Jollan1208
2017-08-12 18:22
#11

Haha dom är ju lite som tjuren Ferdinand 😂

Jollan1208
2017-08-12 18:22
#12

Haha dom är ju lite som tjuren Ferdinand 😂

Upp till toppen
Annons: