Annons:
Etikettövrigt
Läst 1552 ggr
Kasp
8/7/17, 8:38 PM

Vill tycka Sims är kul igen

Spelade mycket Sims 1 när jag var liten, sen kom Sims 2 som alla klasskompisar spelade men vår dator var för dålig. Har massor med härliga minnen från Sims 1, tyckte det var så kul. Sen när jag väl kunde skaffa Sims 2 tyckte jag att det var kul menar inte alls fastnat för det på samma sätt. Har även spelat Sims 3 och 4 lite. Förut har jag spelat mycket i perioder, men nu kan jag ibland längta efter att spel men tycker så fort jag börjar spela att det inte alls är kul. Har inte varit jätteförtjust i husbygge eller att göra simmar utan det var själva spelandet med simmarna jag gillade. Har jag kanske växt ifrån Sims helt enkelt? Saknar att ha så kul med Sims som jah hade. Någon med liknande erfarenhet? Hur gjorde ni för att hitta det roliga igen? Och en annan fråga. Hur spelar ni Sims?

Annons:
Hiro
8/7/17, 9:37 PM
#1

För mig är det allt om hundarna, själva sims 4 (som jag spelar nu) är väldigt bra så det är underhållande "av sig själv" men jag får långa svackor pga det inte finns några hundar. Har varit så med alla sims spel - har det inte funnits hundar har jag stora svackor och när hundarna kommer kan jag spela hur mycket som helst

Calcifer
8/7/17, 9:38 PM
#2

Jag gör challenges. Finns massor om man googlar. Det ger liksom extra "mål" så att spelet inte blir så enformigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

DenLin
8/7/17, 11:09 PM
#3

Jag har precis börjat på utmaningen Heir to ruins, kul nu i början iaf, så får vi se hur det utvecklar sig. Jag har en tendens att tröttna fort

Kasp
9/7/17, 11:30 PM
#4

Nja challengers verkar sådär. Är det någon som känner som jag och nu tycker Sims är kul igen?

iMAKiTTYCAT
9/8/17, 9:01 AM
#5

Jag har perioder där jag spelar hela tiden och tycker det är kul och senare suckar jag och himlar med ögonen åt det. Ge det tid bara, brukar spela när jag verkligen känner för det.

simskontot
9/8/17, 12:22 PM
#6

Du kan prova challenges eller att blogga om ditt spelande.

Annons:
GemTwist
9/9/17, 10:55 PM
#7

Tänker hålla med de andra.  Gör simmar som du inte brukar göra (annorlunda perosnligheter) låt simmarnas önskemål styra mer av spelet och testa gärna något legacy liknande. Du behöver inte räkna poäng eller hålla dig till alla regler.

Annars är sims ett spel som ofta har spelare som först spelar intesivt i dagar till månader och sedan bara abrut slutar och rör inte sims på ännu ett par veckor eller månader för de har slut på idéer.

Så du kan ju testa, men ifall du inte är sugen på det just nu så kan det funka med att vänta, annars funkar det med att ibland spela ett par timmar.

Att kolla på youtube kan också ge en ett sug och kan absolut tipsa oma tt använda mods i spelandet.

[Tismon]
9/28/17, 3:52 PM
#8

Jag brukar typ försöka skapa en story med allt jag gör. Så detta är en värld, och här finns dessa karaktärerna. Vad är deras historia? Allt de gör försöker jag binda till deras personlighet och deras erfarenheter, blir lite som en film :) Brukar tänka väldigt mycket medans vad för åsikter de har osv. är därför jag saknar "minnen" i sims 4 som man hade i sims 2 :(

Kasp
9/29/17, 11:13 PM
#9

8. Ah känner igen mig! Så brukade jag nog göra när jag var mindre, man "lekte" på något vis samtidigt. :) härliga minnen.

Upp till toppen
Annons: