Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 948 ggr
hannahoflin
8/19/17, 7:58 PM

TS4 CC på extern hårddisk?

Hej alla!

Minnet på min dator är just nu väldigt dåligt, får inte plats med något, så jag har för tilfället köpt en extern hårddisk tills jag kan sätta in en ny större. 

Är det möjligt att på något sett spara mina cc där direkt och få det att funka? 

själva spelet och allt cc jag laddat ner sedan innan funkar toppen.

Annons:
Calcifer
8/22/17, 1:17 PM
#1

Nej det kommer inte dyka upp i spelet om  de ligger på en extern hårddisk. Om det inte är innehåll du installerar. Men t:ex package filer måste ligga i rätt mapp för att de ska dyka upp i spelet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

hannahoflin
8/27/17, 8:50 PM
#2

#1 vad är då egentligen "rätt mapp"? har lagt över i stort sätt allt på min externa hårddisk inkl. alla origin-filer och the sims-filer.

hannahoflin
8/27/17, 8:50 PM
#3

#1 vad är då egentligen "rätt mapp"? har lagt över i stort sätt allt på min externa hårddisk inkl. alla origin-filer och the sims-filer.

Calcifer
8/27/17, 10:21 PM
#4

Alltså, när du installerar spelen så installerar du dem på din dator. När du vill lägga in CC finns det en mapp som heter typ "mods" eller nåt liknande som finns i dina dokument/ea games eller nåt sånt. De ligger alltså på din dator.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lizelda
8/28/17, 12:11 PM
#5

#4 När man installerar spelen så installerar man dem på valfri disk, i valfri mapp? Ser inte varför en extern hårddisk skulle skilja sig från en vanlig hårddisk.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Calcifer
8/28/17, 12:45 PM
#6

#5 Fast nu syftade TS på CC, det hamnar ju i mina dokument som alltid ligger på din egen dator.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Lizelda
8/28/17, 12:58 PM
#7

#6 Ja men det borde väl gå att tillämpa samma princip där om man vet vad man håller på med? Alternativt lägga spelet på den externa och bara ha cc på sin vanliga hårddisk.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Calcifer
8/28/17, 1:53 PM
#8

Att installera spelet på en extern hårddisk, om den är tillräckligt stor och man alltid kan ha den inkopplad är möjligt. Risken är väl att om sladden t:ex dras ut medan man spelas av misstag så stängs ju spelen ner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
8/28/17, 4:38 PM
#9

Jag kan försöka flika in med den lilla kunskap jag har. 🙂

Det går jättebra att installera Origin och även då flera av filerna som hör till The Sims 4 på en extern hårddisk. 

Problemet uppstår när det gäller spelfilerna som skapas i en The Sims 4-mapp i Dokumentmappen (på PC/Windows-datorer, jag kan inte Mac). Vad jag vet så är spelet programmerat att båda skapa och läsa dessa filer från den sökvägen. Försöker du flytta The Sims 4-mappen till en extern hårddisk kommer spelet helt enkelt skapa en ny sån mapp på den sökvägen nästa gång du startar det. 

Jag kollade i spelalternativ och du kan välja andra platser där dina skärmbilder och inspelade videoklipp ska sparas, men jag hittar inget liknande för CC. 

Såvitt jag vet kommer en  del av The Sims 4 att behöva ligga på din vanliga hårddisk och inte den externa. Det vill säga spelfilerna där ditt CC ligger samt dina sparfiler och dina sparade familjer bland annat. 

Det tar inte så mycket utrymme, tack och lov. Speciellt om du sparar skärmbilder och videoklipp på den externa hårddisken istället. 🙂

Min The Sims 4-mapp i Dokument tar upp 5,40 GB på min hårddisk, MEN! 4,02 av dessa GB är mina skärmbilder. Min modsmapp med 148 filer i sig tar bara upp 733 MB. 🙂

För den som inte riktigt har koll så går det 1000 MB på 1 GB.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: