Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1067 ggr
Mitchika
8/26/17, 3:44 PM

Positiva och bra saker med TS4!

Det finns många blandade åsikter om The Sims 4 överallt. Vissa anser att det är ett fantastiskt spel, andra tycker att det är en stor besvikelse och det finns dom som tycker att det är ett riktigt skräpspel. 

Oavsett vad man tycker så finns det gott om positiva och bra saker med The Sims 4 och jag tycker att det är viktigt att belysa dom också! Här har vi en tråd där vi kan diskutera allt det positiva och det vi älskar med The Sims 4 och dess expansioner, game packs och prylpaket. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
8/26/17, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag vill börja med en eventuell ny-gammal uppdatering som jag upptäckte när jag återupptog The Sims 4 igen för första gången på drygt ett halvår. 

Jag vet inte när den här uppdateringen kom, men ni som spelar nu har väl märkt vad dom har gjort med sparfilerna? 😃

Det nya systemet är helt underbart och perfekt för mig, som har många sparfiler att hålla reda på. Så välorganiserat och att se både familjeporträtten på familjerna och dom fulla namnen på sparfilerna när man klickar på dom underlättar också jättemycket! Även om mina äldre sparfiler inte har porträtten synliga än, men det tror jag att en enkel laddning och sparning av dom kommer fixa. 😍

En negativ sak som blev till något positivt: 

När jag startade Markus' nya sparfil och valde att spara det som ett nytt spel så sparade spelet TROTS DET över min förra, aktiva sparfil om Dystre Albert. Trots att jag valde "Spara som" och gav den ett nytt namn. Den döpte bara om Dystre Alberts sparfil och raderade den nästan. 😮

MEN! Tack vare det upptäckte jag att med det här nya sparfilssystemet kan du återställa äldre sparningar av dina sparfilar! Jag kunde därför enkelt rädda Dystra Albert och ge honom en ny, fungerande sparfil samtidigt som jag kunde fortsätta på Markus. 

Det är helt perfekt och ett jätteanvändbart om något händer med ens sparfil och man kan behöva gå tillbaka till en äldre version. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lovissimmer
8/26/17, 9:48 PM
#2

Hmmm… nåt positivt skulle nog vara… vet faktist inte hahha :P

500
8/26/17, 9:51 PM
#3

#2 Om du inte har något positivt att säga om spelet så kanske du bara ska låta bli att kommentera istället då detta var den positiva tråden och inte den negativa. Det känns ju helt klart onödigt att gå in och vara negativ bara för att.

Lovissimmer
8/26/17, 9:56 PM
#4

Jag tänkte säga något positivt haha men kom inte på nåt, var helt enkelt för trött #3

Lovissimmer
8/26/17, 9:58 PM
#5

Jag tänker :P #3

Mitchika
8/26/17, 9:58 PM
#6

#2 Du skrev något positivt i din egna tråd om att The Sims 4 var en besvikelse. Du kan ju skriva det här, så har du ju något positivt i rätt tråd. 😃

Att ha fastnat för en familj är positivt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
8/26/17, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har flera positiva saker på gång, jag ska bara orka få ner det i text. Men en av sakerna jag gillar skarpt är Galleriet. 😍

Galleriet i The Sims 4 är vad Exchange i The Sims 3 borde ha varit. Det är bättre på alla sätt och vis och jag bara ÄLSKAR hur enkelt det är ett plocka ner en sim eller ett hus från det. Utan att behöva oroa sig för att få med något corrupt CC eller annat skräp heller. 😃

Nu använder jag inte galleriet speciellt ofta annat än för mitt egna bibliotek med mina egna saker och jag laddar inte upp saker heller, men när jag faktiskt vill ha något är det så enkelt att hitta något kul och fint som lyser upp tillvaron. 😃

Det är också otroligt lätt att dela med sig av simmar till varandra och skapa simmar till varandras idéer, planer och utmaningar om man är på det humöret. Något som jag tycker borde göras lite oftare här på sajten! 😃

Av dom som läser min andra tråd, vem skulle vilja skapa en dejt åt Markus till exempel? Såna kul saker. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/26/17, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Jag må kritisera spelets världar för både det ena och det andra, men… herregud, så vackra dom kan vara. Även om dom inte är "open world" och det mesta i dom är dekorationer så kan dom vara sagolikt vackra. 😍

Speciellt den senaste världen, San Myshuno. Jämför du med tidigare kvarter (speciellt Willow Creek och Oasis Springs) kan du verkligen se hur mycket jobb som har lagt ner på det här kvarteret. Dom som har testat att trycka på TAB-tangenten och sen zooma ut från sin tomt så mycket som möjligt förstår nog vad jag menar. 😃

Så här blir det om du tabbar ut och zoomar i San Myshuno och det är så snyggt! På sista bilden, om än lite glitchigt grafikmässigt på sina ställen, så ser det ut som att San Myshuno sitter ihop med ett stort, runt klot som kan vara en del av The Sims 4:as värld. 😍

Det ser… det ser nästan ut som en liten värld inuti en snöglob. Huh…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lovissimmer
8/29/17, 12:03 PM
#9

Ja, jo, GALLERIET!!! det är verkligen något positivt! ;P

Lovissimmer
8/29/17, 12:04 PM
#10

Och såklart, min familj just nu, det är något speciellt med den!

Kakan87
9/1/17, 10:05 AM
#11

Småbarnen i the sims 4 är otroligt söta och grafiken är ju mycket bättre!

Upp till toppen
Annons: