Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen 01. Bilder/filmer 02. Eget innehåll 03. Fel/buggar med spelet 04. Fusk 05. Om sajten och iFokus 06. Presentera dig 07. Nybörjarfrågor 08. Nyheter 09. Simsspel säljes 10. Simsspel köpes 11. TS1 & TS2 - Allmänt 12. TS1 & TS2 - Expansioner m.m 13. TS3 - Allmänt 14. TS3 - Expansioner m.m 15. The sims 4 16. The Sims Medeltiden 17. Legacy & Historier 18. Lekar på sajten 19. Världskaparverktyget 20. Skapat 21. Spelhjälp 22. Teknisk hjälp 23. Tips och Tricks 24. Tävlingar

25. Övrigt 26. OT- Off topic
25. Övrigt

Familjeträd till era simmar?

2017-09-06 12:13 #0 av: simskontot

Hejsan!

Jag gillar att spela på generationer (TS3), och håller i nuläget på med en familj och är på generation 2. Jag undrar om någon av er har tips på hur/vart man kan göra sina egna familjeträd med bilder (bilder - viktigt!), då jag vill kunna se familjeträdet sedan. Jag vet att det finns familjeträd i spelet, men jag vill göra ett eget större som jag kan se hela tiden. Har provat typ Ancectry och de här riktiga släktforskningssidorna fast det är för svårt, samt att bilderna är för små. Att göra mitt eget i Paint funkar i nuläget, men det kommer bli för stort till slut.

Förstår ni hur jag menar? Hoppas någon kan hjälpa mig :).

Bilden visar mitt nuvarande "familjeträd" som inte ens ser ut som ett familjeträd.

Anmäl
2017-09-06 12:25 #1 av: Namiko

Jag använder Plum Tree App. Det är skapat för sims 4 men går utmärkt att använda till tidigare spel också. Jag har använt det mest till sims 2 själv och gillar att man kan fylla i olika typer av relationer, biologiska och adoptivföräldrar samt skriva en biografi till varje sim.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2017-09-06 12:42 #2 av: simskontot

#1 Jippie, tack så mycket! Ser helt fantastisk ut! Ska prova direkt :).

Anmäl
2017-09-06 12:58 #3 av: simskontot

Hm... Varför kommer där två st av samma sim? En som är dotter och sen en till när jag väljer partner?

Anmäl
2017-09-06 12:59 #4 av: simskontot

Det var inget, haha jag fixade! Tack för tipset om denna app Skrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.