17. Legacy & Historier

Legacy Flores

2017-09-17 13:33 #0 av: Simssis

Säg hej till familjen Flores! Familjen Flores består av Cicely Flores som är en familjesim och hennes högsta önskan är att bli utbildningsminister. Buster gillar att slappa och är inte så smart alla gånger, men han är världens snällaste.

Jag kommer spela efter Pinstars legacy regler. Jag kommer räkna poäng och köra med några handikapps för att göra det hela lite svårare. Jag har översatt Pinstars regler till svenska enligt min egen tolkning och kanske inte är korrekt till hundra procent men detta är det jag kommer köra efter. Poängen kommer jag hålla koll på med hjälp av ett program som heter Sim Tracker och ett excelldokument. :)

Handikapp:

• Välklädda simmar. Måste ha en garderob per sim i hushållet ( tex. 6 simmar = 6 olika garderober). Varje sim måste ha en uppsättning vardagskläder, finkläder, pyjamas och underkläder för varje ålder. (dvs. Cicely måste inhandla en uppsättning kläder för åldersnivån åldring, innan hon blir åldring.) Grundaren och alla arvingar måste ha 10 i intresse för mode innan åldring.
  • Utan fruktan. Måste välja något alternativ, ej ignorera, när ett chanskort kommer upp. Får inte ringa någon reparatör eller ha inbrottslarm.  Grundaren och alla arvingar måste ha 10 i intresse för brott innan åldring.
  • Enkelriktad väg. Får inte använda några livselixir, förutom ko-plantans elixir.
  • Strävan efter att gå den hårda vägen. Får inte använda några ambitationsbelöningar förutom sinnesbytt-Kulan för att ge en sim varma mackor ambitionen.
  • Extrem start. Måste börja på en 5x6 tomt, (ej 5x5 som en standard). Ingen sim får flytta in under hela första veckan.
  • Ströva omkring fritt spöken. Alla gravar måste vara kvar på tomten och spökena måste ha möjligheten att röra sig fritt på tomten.
  • Internationell turbulens Alla simmar som ska åka på semester måste ha 10 i fysik
  • Farliga Zonen. Varje gång en sim når "The Zone" i en hobby, får jag inte avbryta dem utan måste vänta tills dem slutar av sig själv.

Tror det var allt. Låt äventyret börja! :D

Anmäl
2017-09-17 13:34 #1 av: Simssis

Cicelys och Busters nya hem är inget att skryta över men det innehåller det som behövs för att överleva. Cicely var lite arg över att jag valde en extrem start istället för att ge dem en mindre tomt och ett tak över huvudet. Men att sova under bar himmel kan  vara riktigt mysigt…förutsatt att det inte regnar. Skämtar

Anmäl
2017-09-17 13:36 #2 av: Simssis

Nästan direkt efter att de flyttat in beger sig Cicely till Södra Simcenterparken. Södra simcenterparken är en bra tomt att besöka i början av en legacy, många simmar kommer hit för att umgås och det är ett enkelt sätt att skapa nya kontakter. Parken erbjuder även duschmöjligheter och möjligheten att arbeta som barista för att tjäna lite extra pengar, något man kan behöva i början av en legacy. 

Anmäl
2017-09-17 13:39 #3 av: Simssis

Finns det något bättre sätt att lära känna nya simmar än att spela bingospelet? (eller vad det nu heter). Jag tror inte det, fler och fler simmar kommer för att delta i spelet och Cicely lär känna massor med olika typer av simmar.

Anmäl
2017-09-17 13:40 #4 av: Simssis

Innan vi åker hem jobbar Cicely som barista en stund. Hon lyckas samla ihop nog med pengar för att köpa ett fruktträd… Cicely tycker jag är konstig som prioriterar ett fruktträd över något mer nödvändigt som tex en dusch. Fast duscha kan man göra i simcenterparken, sen är frukt jättegott och det kan man sälja och få pengar för. Alltså är det bättre att köpa ett fruktträd än en dusch.Skämtar

Anmäl
2017-09-17 13:42 #5 av: Simssis

När Cicely kommer hem är hon så trött att hon går och lägger sig på en gång. När hon somnat börjar det regna. Vilket nog är bra att hon hunnit somna innan regnet kommit, annars hade jag väl fått höra något i stil med:

-Vi behöver inget tak. Det kommer inte börja regna. Du kan sova ute. Jo tjena, kom och sov i en dyngsur säng själv så kommer du prioritera ett tak nästa gång. 

Anmäl
2017-09-17 13:44 #6 av: Simssis

Nackdelen med att ha världens snällaste katt är att han inte vågar eller bryr sig om att andra djur kommer och äter ur hans matskål. Bara under en natt kom två katter och en hund och mumsade i sig all Busters mat. Om detta blir en vana kommer Cicely behöva spendera flera 100§ varje vecka bara på  djurmat om de ska mata alla djur i hela kvarteret.

Anmäl
2017-09-17 13:45 #7 av: Simssis

Dagens lärdom: Sover du ute i regnet, så stig för all världens värld inte upp mitt i natten för att gå på toa. Då är risken stor att blixten slår ner i dig.

Ja ja, Cicely jag vill inte höra!! Jag vet, jag ska prioritera ett tak nästa gång. Jag lovar att bygga ett tak åt dig så fort du tjänat ihop nog med pengar. 

Anmäl
2017-09-17 13:46 #8 av: Simssis

Nästa morgon, fast besluten att samla ihop nog med pengar för ett tak, söker Cicely jobb som cementblandare. Inte det mest glamorösa jobbet eller hennes drömkarriär men det var det jobbet som erbjöd mest pengar så hon accepterade det tillsvidare.  Hon hittade även ett jobb till Buster som statist, så förhoppningsvis börjar pengarna rulla in snart. 

Anmäl
2017-09-17 13:47 #9 av: Simssis

Efter jobbet åker hon till Södra simcenterparken för att tjäna ihop mer pengar och kanske träffa någon potentiell make.

En Capp och en Monty på samma tomt är inte bra…Detta kommer inte sluta fint...

Kan ni inte bara bete er som folk och sätta er ner och prata om era problem, som vanliga simmar gör, istället för att peta på varandra? Jag menar vet ni ens vad ni bråkar om? Vet ens nån varför de ligger i fejd med varandra? Säkert om någon bagatell som inte ens värt att hetsa upp sig över. Skärp er! Ni skämmer ut hela eran släkt!!

Aja, hela besöket slutade inte dåligt om vi bortser från Capp och Monty händelsen… Cicely träffade en potentiell make hon kom bra överens med, vi får se om det leder någonstans. Innan kvällens slut hade de blivit vänner och utbytt telefonnummer med varandra. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.