Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1047 ggr
Mitchika
10/16/17, 11:21 PM

Random roligheter i The Sims 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt marsvin Doodle dog igår kväll och för att inte gräva ner mig för mycket i sorgen så flyttade jag in en av mina äldsta simmar (skapade honom ungefär samtidigt som Kvällsnöjen kom ut, om jag inte missminner mig) i Dragon Valley för att spela planlöst. 

The Sims 3 brukar alltid muntra upp mig med sina galenskaper och det svek mig inte den här gången heller. 🙂

Kort om vad som har hänt: 

Jag började med att slänga in Felix XY2294 på universitetet en termin där han läste idrott, mest för att jag inte visste vad jag riktigt skulle göra med honom. Jag bestämde mig för att utforska bloggandevärlden i Sims 3, så det är något han hängivet sysslat med. Han avslutade terminen, åkte hem till Dragon Valley, skaffade en häst vid namn Balans och startade eget som Hästman. 

Han tränade upp Balans och sig själv till max nivå inom det mesta inom ridning och hästegenskaper, tjänade en mindre förmögenhet på att tävla och erbjuda Balans som avelshingst och skaffade en vakthund (som döptes efter Doodle) efter att en inbrottstjuv stal hans dusch. Dock kom inbrottstjuven tillbaka strax efteråt och stal TV-spelet också, så Doodle har fått sparken som vakthund och jobbar istället på att hitta värdefulla juveler och metaller, vilket han har en supertalang för. 

Någonstans på vägen lyckades han bli tvåstjärnig kändis också. Jag har ingen aning om hur då jag faktiskt inte försökte få honom att bli det. Felix är tillbaka på universitetet igen för att ta en examen den här gången. När han kommer hem ska jag fokusera på det han faktiskt vill göra och det är att skaffa massa barn. Plus att han ska jobba med TV-spel, för han är en riktig nörd och 100 000 simdaler är för lite pengar. 😛

Hur som haver, det händer en hel del kul i det här spelet medan man spelar och jag tänkte posta lite om det. Bara för att det kanske kan underhålla någon. 🙂

Det är alltså ingen historia eller något spännande, utan bara jag som postar lite random kul saker när det händer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
10/16/17, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Felix illustrerar perfekt hur det kan kännas när man inser allvaret i att man har impulsköpt ett ca 500 kg tungt husdjur som man inte har någon erfarenhet av alls.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/16/17, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

När bloggandet är så viktigt för dig att hästen måste ta till extrema åtgärder för att få din uppmärksamhet… och fortfarande inte lyckas.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/16/17, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En paparazzi som verkligen beter sig som en paparazzi! Han stod i buskarna och fotograferade medan Felix spelade gitarr för dricks i parken.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/16/17, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

I Dragon Valley älskar folk att ha fester med klädkoden Badkläder mitt i vintern. På tomter som inte ens har någon pool. Det är en urgammal tradition.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Knasvalp.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Det här får man om man korsar en schäfer med en chowchow och slänger in lite vinthund!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
10/17/17, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Den mest diskreta tjuven i Dragon Valley.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Felix studerar konst och som konststudent kan han skissa av andra simmar. Han har aldrig ritat förr i hela sitt liv, men frågade sin bästa polare Troy om han fick skissa honom naken. Den exakta frasen var "Be att skissa naken" och Troy gick glatt med på det. 

Jag tror dock att det blev någonstans. Det här var inte vad jag eller Troy (misstänker jag) förväntade oss.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 1:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Felix skiss av Troy. 

Tur att Troy är hans bästis och inte vill såra hans känslor.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 3:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jahapp. Det var det oväntade slutet på den här spelrundan. 

Första gången jag testade att använda megafonen. Jag sa åt Felix att ha ett utspel om döden. Han tog fram en låda, klev upp på den, testade megafonen, sa ungefär tre ord genom megafonen och sen föll han död ner. 

Han fick aldrig ta sin examen (han var halvvägs klar) och jag ser det här som ett tecken på att ingen av mina simmar någonsin är menade att gå ut universitetet med en examen. 

Felix fick aldrig hitta sitt livs kärlek, få sitt drömjobb, få dom fem barnen han alltid drömde om och det underbara familjeliv han alltid velat ha i Dragon Valley. Vad som händer med hans förmögenhet, hästen Balans och hunden Doodle (samt draken Melvin som ligger i hans ryggsäck) har jag ingen aning om. 

Jag skulle kunna ladda om. Jag borde egentligen, med tanke på hur mycket tid jag lagt ner på den här simmen, men… Felix liv ledde inte ner någon bra väg. Han har gjort många misstag, många dumheter. Kanske det här kan lära honom en värdefull läxa.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 3:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

… och nu kan jag inte sluta skratta. 😂

Lie är underbar, The Sims 3 är underbart, jag saknar ord för att beskriva hur mycket jag behövde det här inatt. 😍

Tveklöst bästa karaktären i Sims 3: Liemannen. Jag hade ingen ANING om att det här skulle ske. Underbar överraskning och jag kan inte sluta le. 😃

Förlåt, Lie, jag ska ha bättre pli på honom i framtiden! 

Ah, just det. Välkommen tillbaka till livet, Felix. Du såg mitt lilla minnestal? Jo, öhm,  det är så att…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/17/17, 3:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Felix kanske inte dog, men tre stycken kollapsade runtomkring honom. Sätt igång och jobba, Lie.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

mallimalli
10/18/17, 9:54 AM
#13

Underbart, följer! 😂😂😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: